quote:Op zondag 15 juli 2007 19:04 schreef Ambrosius het volgende:
Geweldige etappe gezien, maakt de matige eerste week ruim goed.
quote:
Idd tochquote:Op zondag 15 juli 2007 19:09 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Rabobank ook nieuwe leider in het ploegenklassement. 1.18 voorsprong op Caisse d'espagne
Wat een dag voor de Rabo'squote:Op zondag 15 juli 2007 19:09 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Rabobank ook nieuwe leider in het ploegenklassement. 1.18 voorsprong op Caisse d'espagne
Kutfransequote:Op zondag 15 juli 2007 19:02 schreef Burghardt het volgende:
Radio Tour was de schuldige met al de vage en onjuiste berichten, die hebben namelijk verslaggevers in de cours.
Mc Ewen, Napolitano en Hevre dus te laatquote:146 PARRA Ivan Ramiro (COL) COFIDIS CREDIT PAR TELEPHONE abandon
136 HERVE Cédric (FRA) AGRITUBEL hors délais
134 FEILLU Romain (FRA) AGRITUBEL abandon
86 NAPOLITANO Danilo (ITA) LAMPRE-FONDITAL hors délais
46 MC EWEN Robbie (AUS) PREDICTOR - LOTTO hors délais
35 O’GRADY Stuart (AUS) TEAM CSC abandon
23 CAVENDISH Mark (GBR) T-MOBILE TEAM abandon
21 ROGERS Michael (AUS) T-MOBILE TEAM abandon
hoeveel te laat? Weet iemand dat ook?quote:Op zondag 15 juli 2007 19:13 schreef Remzz het volgende:
Uitvallers:
[..]
Mc Ewen, Napolitano en Hevre dus te laat
Is er bekend hoeveel te laat? Feillu hield waarschijnlijk zelfs McEwen niet meer bij, dus is maar afgestapt...quote:Op zondag 15 juli 2007 19:13 schreef Remzz het volgende:
Uitvallers:
[..]
Mc Ewen, Napolitano en Hevre dus te laat
Rasmussen bedanktquote:Op zondag 15 juli 2007 19:18 schreef DarkShine het volgende:
McEwen, Cavendish & O'Grady zitten in mijn tourmanager
Half uur, volgens één-TT.quote:Op zondag 15 juli 2007 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hoeveel te laat? Weet iemand dat ook?
Er is geen Tourjournaal op zondag. Maar zeker nog bij de Avondetappe en bij Tour 2007 op één. Vanavond laat ook nog op Eurosport.quote:Op zondag 15 juli 2007 19:25 schreef Mike.Strutter het volgende:
Komt de etappe vanavond nog op TV?
Michael Rasmussen - "Everything is possible..."quote:A directeur sportif for the Rabobank team is realistic about the chance of Michael Rasmussen holding on to the yellow jersey all the way to Paris but at least, for the time being, he is the start of the Tour de France again. "He’s sure to hold onto the lead for at least one day," joked Erik Dekker on the eve of the rest day. "But I think we’ll see a lot more of him in the Pyrenees too."
“The peloton makes what Rasmussen achieved today possible. Yesterday we saw that everybody was very afraid. There are no teams that can ride like Discovery did for the last few years of Lance’s reign and so it’s a completely different race. I was wondering what would happen if Rasmussen attacked yesterday on the Colombiere climb; he didn’t but I think he could have won.
“Today everybody paid for their misjudgment: Michael took a few minutes and although they chased, they didn’t get closer. And he’s so good that he didn’t lose any time… not even on the final climb when all the favorites were attacking each and riding very quickly.
“This is the new Rasmussen. He has a lot of confidence now and although he’s leading the general classification, for him to win he needs a lot more time on the others to be able to win the Tour de France.”
quote:He’s won the King of the Mountains crown for the last two years thanks largely to two days on powerful attacking and Michael Rasmussen found the energy for another coup today. The rider nicknamed ’Chicken’ flew away from the field on the Cormet de Roseland, into the lead on the final ascent and onward to victory at the summit in Tignes. The winner of stage eight now also owns the yellow and polka-dot jerseys.
“The goal at the start of the day was to get rid of all the frustration of not riding for the victory yesterday. I got caught a little off guard and today I made up for it. We tried to keep the race under control today. The break was always within striking distance and, at the bottom of the Roseland climb, so I saw my opportunity.
“It was quite surprising that I was able to put time into the peloton on the second last climb because it wasn’t really suitable for riding alone – there was a lot of wind and the ascent was not particularly steep – but at the end there was quite a big battle behind me and everybody was suffering as much as I did at the front.
“I have a very strong team, we’ve proven that in the last couple of days so everything is possible, including defending both jerseys. The Pyrenees are even harder than the Alpine stages so everything is still wide open and I still have to negotiate 110km of time trialing and that’s not exactly my specialty so I think I need to be realistic about yellow… but the polka-dot jersey is what I’m most interested in and I think I can defend that well.”
en voor wie de etappe nog een keer wil zien, van 22.00 tot 23.00 uur een ruime samenvatting op Eurosport.quote:Robbie McEwen finisht buiten tijd
zo 15/07/07 - De achtste rit in de Tour heeft heel wat slachtoffers geëist. Robbie McEwen finishte buiten tijd. Onder anderen Michael Rogers en Stuart O'Grady gaven op.
Robbie McEwen stapte onderweg niet van de fiets, maar finishte uiteindelijk wel een halfuur buiten tijd. "Ik kwam liever aan de aankomst buiten tijd, dan onderweg af te stappen. Of dat moedig was? Tegen 10 km/u omhoog rijden vind ik niet echt moedig. Maar goed, het is voorbij."
Nee, want daar was een stenen muurtje, hier niet.quote:Op zondag 15 juli 2007 19:48 schreef Gitanki het volgende:
Volgens mij vielen Rogers en arroyo exact in dezelfde bocht waar ooit Johan Bruyneel rechtdoor naar beneden ging.
quote:Robbie McEwen verlaat al strijdend de Tour
zo 15/07/07 - De achtste rit in de Tour heeft heel wat slachtoffers geëist. Robbie McEwen finishte meer dan een halfuur buiten tijd. "Ik reed liever uit dan dat ik moest opgeven." Vooral T-Mobile deelde in de klappen. Patrik Sinkewitz reed na de finish tegen een fan en kopman Michael Rogers moest geblesseerd opgeven.
Robbie McEwen moest al vroeg in de etappe de rol lossen. De Australiër raakte in een groepje met vier sprinters verzeild.
(PhotoNews)
Halfweg de etappe stond McEwen er helemaal alleen voor (foto). Een opgave was niet veraf.
Maar McEwen, die nog altijd last heeft van de blessures die hij opliep bij een val in Canterbury, wou de handdoek niet in de ring gooien.
"Ik kwam liever aan de aankomst buiten tijd, dan onderweg af te stappen", verklaarde McEwen achter. "Of dat moedig was? Tegen 10 km/u omhoog rijden vind ik niet echt moedig. Maar goed, het is voorbij."
"Het is positief dat ik een rit heb kunnen winnen, dat heb ik toch op zak. Maar ik had de Tour ook graag uitgereden."
Niet alleen Robbie McEwen finishte buiten tijd. Ook Danilo Napolitano en Cédric Hervé raakten niet op tijd over de streep. Stuart O'Grady, Ivan Parra en Romain Feillu gaven er tijdens de rit al de brui aan.
bron vrtnieuwsquote:Voor T-Mobile werd het een zwarte dag
De rit naar Tignes werd een slachtveld in de ploeg van T-Mobile. De Duitse ploeg zag zondag twee renners uitvallen. Patrik Sinkewitz werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis afgevoerd.
De Duitser kwam na de finish in aanraking met een supporter. Sinkewitz brak zijn neus en zou volgens T-Mobile ernstig geblesseerd zijn.
De renner werd naar het ziekenhuis afgevoerd, maar ook de supporter is er erg aan toe. De fan is in een coma beland nadat hij het bewustzijn had verloren.
Tijdens de etappe zag T-Mobile al twee pionnetjes uitvallen. Voor sprinter Mark Cavendish was het beste eraf, maar vooral de opgave van kopman Michael Rogers is een streep door de rekening van de Duitse ploeg.
Rogers (foto) kwam in de afdaling van de Roselend (op ongeveer dezelfde plaats waar Johan Bruyneel in 1996 in het ravijn viel) ten val. De Australiër probeerde het nog even, maar besefte al snel dat het hopeloos was.
Zou kunnen, dat wist ik niet meer precies, maar die bocht leek er wel heel erg op in mijn herinneringquote:Op zondag 15 juli 2007 19:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, want daar was een stenen muurtje, hier niet.
Ben wel benieuwd wat Sinkewitz nog meer heeft, alleen een gebroken neus maakt je toestand niet kritiek.quote:
Toeschouwer in levensgevaar... ongelukje na de finish...quote:Op zondag 15 juli 2007 19:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Het houdt niet op met de ellende voor T-Mobile:
Ze lieten dat nog zien gisteren.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:01 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Zou kunnen, dat wist ik niet meer precies, maar die bocht leek er wel heel erg op in mijn herinnering
Ik vraag me af wat er is gebeurd.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:02 schreef Cootz het volgende:
[..]
Toeschouwer in levensgevaar... ongelukje na de finish...![]()
Ik vond Evans nog veel erger eigenlijk.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:07 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Wat een laffe hond trouwens die Valverde
Piti, heet 'ie.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:07 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Wat een laffe hond trouwens die Valverde
**** Zware val Sinkewitz na de finishquote:Op zondag 15 juli 2007 20:03 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er is gebeurd.![]()
Waarom? Hij heeft nochtans een paar keer op kop gereden. Uiteraard belachelijk weinig, maar wel meer dan de anderen van het sleperskwartet (Piti, Menchov, Leipo en Evans zelf).quote:Op zondag 15 juli 2007 20:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vond Evans nog veel erger eigenlijk.
Evans op kop gereden? Zeker wel een hele meter. Gaatjes dichtrijden liet 'ie elke keer aan een ander over. De anderen uit de vluchtergroep reden allemaal wel een aantal gaatjes dicht. Evans geen enkele keer.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Waarom? Hij heeft nochtans een paar keer op kop gereden. Uiteraard belachelijk weinig, maar wel meer dan de anderen van het sleperskwartet (Piti, Menchov, Leipo en Evans zelf).
Een meter of 50, maar het ging niet snel, dus Moreau nam over. En een paar keer wel degelijk zelf het sprongetje gemaakt, zoals ze allemaal deden. Erg passief zoals gebruikelijk, maar zeker niet passiever dan de rest.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Evans op kop gereden? Zeker wel een hele meter. Gaatjes dichtrijden liet 'ie elke keer aan een ander over. De anderen uit de vluchtergroep reden allemaal wel een aantal gaatjes dicht. Evans geen enkele keer.
hunter? wat was er met hem danquote:Op zondag 15 juli 2007 20:24 schreef pfaf het volgende:
Wat een prachtige etappe! Alles zat er in! Zonde van Hunter zeg, ik had echt medelijden met de beste man.
toch ook nog wat arrogantie van Vino over Rasmussen z'n tijdrijden.. jammer Vino had niet gehoeven, van mij Rasmussen een dijk van een tijdrit rijden (alleen geloof ik niet in de tactiek van Rabo dus t zal wel niks worden)quote:Op zondag 15 juli 2007 22:03 schreef Ericr het volgende:
Rasmussen maakt wielrennen weer leuk, tenminste geen laffe hond zoals Valverde, Evans of Leipheimer.
Auquote:Zware verwondingen O'Grady
TIGNES - De Australische wielrenner Stuart O'Grady heeft zondag zware verwondingen overgehouden aan een valpartij tijdens de afdaling van de Cormet de Roselend in de Ronde van Frankrijk. Hij brak vijf ribben aan de voorkant, drie ribben aan de rugkant en een schouderblad. Bovendien is een van zijn longen geperforeerd.
De CSC-renner werd op een speciale plank afgevoerd omdat de dokters in eerste instantie rugletsel vreesden. In het ziekenhuis bleek uit röntgenfoto's en een mri-scan dat zijn ruggegraat niet beschadigd is.
het is geloof ik zijn 3e keer zelfs alquote:Op zondag 15 juli 2007 22:37 schreef Gitanki het volgende:
Alweer, vorig jaar lag hij ook al eens zo in de kreukels..
Mart had 't in de Avondetappe erover dat de toeschouwer in coma in het ziekenhuis zou liggenquote:**** Zware val Sinkewitz na de finish
**Patrik Sinkewitz is na afloop van de
achtste rit van de Tour de France flink
ten val gekomen.
De Duitser botste tijdens de afaling,op
weg naar zijn hotel,op een toeschouwer.
Die moest met op het oog zwaar letsel
naar een ziekenhuis worden vervoerd.
Ook de T-Mobile-coureur moest naar het
ziekenhuis,maar hij lijkt er minder
ernstig aan toe.Gesproken wordt van een
gebroken neus.
De laatste decennia eigenlijk alleen Pantani en van Impe.quote:Op zondag 15 juli 2007 22:31 schreef Ericr het volgende:
Als Rasmussen het geel naar de Pyreneen kan brengen doet hij het heel goed, zoveel renners is dat niet gegeven. Het is erg weinig echte klimmers gegeven om de Tour ook echt te winnen.
een ontspoorde Kazachstaanse trein?quote:
Eens. Maar nog niet leuk genoeg voor de Franse regie, omdat die meer geïnteresseerd leek in twee dappere demarrages van de Franse nationale kampioen, die met 36 jaar op de teller de opvolger hoopt te worden van Bernard Hinault. Heremijntijd, het is alweerquote:Op zondag 15 juli 2007 22:03 schreef Ericr het volgende:
Rasmussen maakt wielrennen weer leuk, tenminste geen laffe hond zoals Valverde, Evans of Leipheimer.
Volgens mij een miscommunicatie ergens, veroorzaakt door de Tour Radio of een misinterpretatie daarvan door Hebert/Maarten. Niet gevallen dus.quote:Op maandag 16 juli 2007 00:01 schreef maniack28 het volgende:
Auw..... Arme O'Grady... en die toeschouwer...
Maar hoe zit het nu met Hushovd, is die wel of niet gevallen? Zag ergens staan dat ie op 40 min binnen is gekomen :x
Moreau was anders wel de eerste en naast Mayo enige klassementsrenner die echt aanviel.quote:Op maandag 16 juli 2007 00:38 schreef UtrechtSlim het volgende:
[..]
Eens. Maar nog niet leuk genoeg voor de Franse regie, omdat die meer geïnteresseerd leek in twee dappere demarrages van de Franse nationale kampioen, die met 36 jaar op de teller de opvolger hoopt te worden van Bernard Hinault. Heremijntijd, het is alweer22 jaar geleden. Ik heb Rasmussen bijna niet gezien tijdens zijn vlucht. Of word ik nu kippig?
Van mij mag Rasmussen deze hele koers winnen..![]()
En terecht... dat was echt héél erg opzichtig meeliften wat Leipheimer deed.quote:Op maandag 16 juli 2007 01:39 schreef -skippybal- het volgende:
Leipheimer krijgt 10 seconden straftijd wegens het hangen aan de auto toen de mechanieker deed alsof iets aan het repareren was (terwijl de fiets spiksplinter nieuw van het dak kwam)
Zelfde plek als waar Rogers/Arroyo vielen? Of hebben ze overal die houten balkjes?quote:Op maandag 16 juli 2007 01:39 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Hoeveel sproeten zou die hier verloren hebben?
Zou best kunnen, maar het kan ook heel goed een andere bocht zijn in dezelfde afdaling natuurlijk.quote:Op maandag 16 juli 2007 01:41 schreef Cootz het volgende:
[..]
Zelfde plek als waar Rogers/Arroyo vielen? Of hebben ze overal die houten balkjes?
Ze deden het ook iets té opvallend. Op België zeiden ze zelfs dat de mechanieker niet eens deed alsof 'ie iets aan de fiets deed.quote:Op maandag 16 juli 2007 01:39 schreef -skippybal- het volgende:
Leipheimer krijgt 10 seconden straftijd wegens het hangen aan de auto toen de mechanieker deed alsof iets aan het repareren was (terwijl de fiets spiksplinter nieuw van het dak kwam)
Nee, die vielen over een "ijzerkleurige" balk.quote:Op maandag 16 juli 2007 01:41 schreef Cootz het volgende:
[..]
Zelfde plek als waar Rogers/Arroyo vielen? Of hebben ze overal die houten balkjes?
Vond ik eigenlijk ook wel terecht op dat moment. Rasmussen reed in zijn eentje vooraan en was al veel in beeld geweest. In de groep daarachter zaten Moreau, Valverde, Mayo, Evans, toch favorieten/kanshebbers voor de eindzege, en er werd de hele tijd gedemarreerd. Daar was het dus koers, terwijl je wist dat Rasmussen wel doortrapte.quote:Op maandag 16 juli 2007 00:38 schreef UtrechtSlim het volgende:
[..]
Eens. Maar nog niet leuk genoeg voor de Franse regie, omdat die meer geïnteresseerd leek in twee dappere demarrages van de Franse nationale kampioen, die met 36 jaar op de teller de opvolger hoopt te worden van Bernard Hinault. Heremijntijd, het is alweer22 jaar geleden. Ik heb Rasmussen bijna niet gezien tijdens zijn vlucht. Of word ik nu kippig?
Gisteren op de Belg hadden ze het er ook over dat het veel gevaarlijker is geworden, omdat die fietsen steeds lichter en lichter worden.quote:Op zondag 15 juli 2007 23:00 schreef Dos37 het volgende:
Het blijft toch een uitermate gevaarlijke sport. Met zijn allen op van die kleine fietsjes en 80km per uur naar beneden stormen
Tsja. Maar die zeggen ook dat carbon fietsen het niet zo goed doen op kasseien, terwijl je op kasseien beter een carbon frame kunt hebben dan een aluminium frame.quote:Op maandag 16 juli 2007 08:30 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Gisteren op de Belg hadden ze het er ook over dat het veel gevaarlijker is geworden, omdat die fietsen steeds lichter en lichter worden.
Toch hebben ze wat die lichte fietsen betreft wel gelijk vind ik.quote:Op maandag 16 juli 2007 08:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tsja. Maar die zeggen ook dat carbon fietsen het niet zo goed doen op kasseien, terwijl je op kasseien beter een carbon frame kunt hebben dan een aluminium frame.
Ik denk eigenlijk dat het gewicht van de fietsen het per se gevaarlijker maakt.quote:Op maandag 16 juli 2007 08:39 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Toch hebben ze wat die lichte fietsen betreft wel gelijk vind ik.
Klopt. En als je ultrastijve wielen dan kombineert met een ultrastijf frame heb je helemaal geen controle meer op slecht wegdek. Ik rij zelf een redelijk slap oud stalen frame en dat rijdt op kasseien een stuk beter dan het moderne materiaal. Scheelt gewoon een stuk snelheid. Gewoon omdat het minder stuitert en je je energie dus in de voortbeweging kunt stoppen. Als je fiets begint te stuiteren bij 80 in 't uur wordt 't natuurlijk nog lastiger om het hele spul op de weg te houden.quote:Op maandag 16 juli 2007 08:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat het gewicht van de fietsen het per se gevaarlijker maakt.
Het verschil zit 'm eerder in de gebruikte wielen. Het is erg in tegenwoordig om op ultrastijve wielen met hoge velgen te rijden, en dan heb je véél meer last van oneffenheden in de weg. Je stuitert dan bij wijze van spreken de bocht uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |