abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51487300
Ik heb een Makita accu schroefmachine waarvan de accu niet meer oplaadt.
Het lampje op de lader springt na +/- 15 seconden uit, wsch. omdat ie denkt dat de accu vol is ?!?

Als ik op de gele knop druk, gaat het lampje weer aan om na 15 seconden weer uit te gaan.

De accu is echter verre van vol, eerder leeg. Ik gebruik dat ding best intensief, en heb de laatste tijd niet gemerkt dat de accu minder werd ofzo. Is mijn accu nu naar de klote ? Of zou de oplader defect zijn ?

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_51487419
Je oplader ziet er aardig vies uit, is er via dat 'roostertje' niet een hoop zooi naar binnen gekomen?

open maken een schoonmaken om te beginnen.. (als je contactpunten 100% ok zijn)
  Moderator zondag 15 juli 2007 @ 13:41:21 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_51487450
Zit de accu goed in de lader ? Zijn de contacten van de lader niet vuil of enigszins verbogen ?
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_51487500
Als je nu een reserve accu hebt zou je het heel makkelijk kunen testen of het aan de oplader of de accu ligt.
  zondag 15 juli 2007 @ 13:43:17 #5
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_51487524
Let ook op de temperatuur.

Makita zegt er zelf ook bij dat het onder 5graden niet goed laadt, maar het heeft ook een boven temperatuur.
Aangezien ik hier zo snel niet zo op de stickers moet je zelf even kijken. Misschien aan de onderkant?
pi_51487552
Contacten waren idd. aardig vies. Even schoongemaakt. In 1e instantie geen resultaat, maar na een paar keer proberen blijft het lampje nu wel branden
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik zal de lader ook even schoonmaken van binnen, zit wsch. veel stof in.
Bedankt voor de snelle reacties.
pi_51487594
Heb geen reserve accu
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

De temperatuur moet tussen 10 en 40 graden liggen volgens de lader. 't is wel warm vandaag, maar nog zeker geen 40
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  zondag 15 juli 2007 @ 14:05:04 #8
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_51488178
quote:
Op zondag 15 juli 2007 13:45 schreef Sjummie het volgende:
Heb geen reserve accu
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

De temperatuur moet tussen 10 en 40 graden liggen volgens de lader. 't is wel warm vandaag, maar nog zeker geen 40
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Iig geprobeerd. Maar hoe oud is de accu?

Makita is een zeer goed merk, maar ook hier gaat de ouderdom tellen.

Voordeel van Makita is dat de accu's het constant blijven doen en als ze op zijn, ze ook echt op zijn.
Dus niet echt steeds minder vermogen, nee gewoon OP.

Ook even checken dus
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_51488726
Accu is minstens 10 jaar oud. Zo lang heb ik 'm zelf en ik heb 'm 2ehands gekocht
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Het ding (de schroef/boormachine) is inderdaad niet kapot te krijgen. Gebruik 'm soms ook als hamer
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik overweeg overigens wel een nieuwe te kopen. Deze heeft nl. geen variabele schroefsnelheid en dat mis ik wel vaak.

zondag 15 juli 2007 @ 14:25:19 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_51488747
Tien jaar is wel veel voor een accu...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 15 juli 2007 @ 16:47:15 #11
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_51493147
Idd. Dus houd het er maar op dat de Accu gewoon op is.
  Moderator zondag 15 juli 2007 @ 17:45:42 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_51495310
quote:
Op zondag 15 juli 2007 14:24 schreef Sjummie het volgende:
Accu is minstens 10 jaar oud. Zo lang heb ik 'm zelf en ik heb 'm 2ehands gekocht
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Het ding (de schroef/boormachine) is inderdaad niet kapot te krijgen. Gebruik 'm soms ook als hamer
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik overweeg overigens wel een nieuwe te kopen. Deze heeft nl. geen variabele schroefsnelheid en dat mis ik wel vaak.
Het zijn machines waar je uren mee kunt schroeven zonder dat je last krijgt van je armen of handen.
Ze zijn echt licht in gewicht en dat heeft ze voordelen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_51500614
quote:
Op zondag 15 juli 2007 16:47 schreef TheThirdMark het volgende:
Idd. Dus houd het er maar op dat de Accu gewoon op is.
Oh maar hij is alweer opgeladen hoor. Nadat ik de contacten had schoongemaakt waren de problemen over.
pi_51544568
Sjummie,

Mooi spul he makita?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Mocht het nou nog eens gebeuren dan kun je overwegen om eens de accu te laten "diepontladen", bij de speciaalvakman waar ik voor me gereedschap heen ga kan dat in een periode van een paar dagen, en kost €7,50 inclusief per batterij. Wat je ook kan overwegen is om eens te kijken naar een extra batterij op MP of anders ebay ofzo. heb zelf eigenlijk al mijn accuspul van de makita via ebay gekocht (aanradertje ) succes
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

mijn beautys
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
bovenin
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  dinsdag 17 juli 2007 @ 01:05:40 #15
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_51544682
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:43 schreef Sjummie het volgende:

[..]

Oh maar hij is alweer opgeladen hoor. Nadat ik de contacten had schoongemaakt waren de problemen over.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Mooi spul
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_51545096
Nou neem ik ff gemakshalve aan dat je dit sarcastisch bedoeld,.... maar als je iets 2e hands koopt tien jaar of langer gebruikt en dan door ff de contactjes te reinigen weer aan de praat te krijgen naar volle tevredenheid, is het knap ( en goed) spul . Amen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_51563591
quote:
Op zondag 15 juli 2007 14:24 schreef Sjummie het volgende:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik heb nog wel een 9,6 volt accu over, paar jaar gebruikt, verder ligt die alleen maar in de kast.
Heb nu een 14,4 volt systeem.(ook van makita)
pi_51585648
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:51 schreef klipper het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een 9,6 volt accu over, paar jaar gebruikt, verder ligt die alleen maar in de kast.
Heb nu een 14,4 volt systeem.(ook van makita)
Ik bedoelde een nieuwe machine, geen nieuwe accu
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop