Waarschijnlijk heb ik zout gestrooid in een wond bij menig van jullie met mijn opmerking over Lindenbergh..
Natuurlijk heb ik de wedstrijd tegen Werder gezien en natuurlijk was dat niet de slimste actie. Maar ook andere spelers lopen wel eens tegen een domme rode kaart aan in een belangrijke wedstrijd.
Ik pleit er alleen voor dat ik hem een uitstekende verdedigende middenvelder vind. Die betreffende wedstrijd speelde hij, zoals eerder gezegd, linksback! Dat is niet de juiste positie voor hem. Ik vond hem bij AZ destijds heel goed spelen.. Een beetje ala Simons bij PSV. Zo'n jongen die je niet vaak ziet en andere spelers beter maakt. Maar goed hij heeft jammergenoeg bij Ajax dit niveau niet weten te bereiken, voornamelijk door het niet juist gebruiken. Als de hele aanhang dan ook nog eens tegen je keert, kan ik me voorstellen dat je nooit meer in je oude vorm komt.
Helaas heeft het niet goed voor Olaf uitgepakt. En gezien zijn leeftijd is het ook verstandig om te verkassen, zowel voor Ajax als voor hemzelf. Hij kan bij een goede subtopper als Heerenveen nog uitstekend uit de voeten. Hij lijkt mij een leuke opvolger voor Bosvelt. Ik hoop dan wel dat hij op 'zijn positie' neergezet wordt, en dat is centrale middenvelder.
Wat betreft Heitinga op de centrale middenvelder positie, drie keer niks! Hij deed het een paar keer leuk, maar zet daar Maduro dan maar neer. Kan Heitinga zich weer richten op de verdediging, daar, ik veronderstel, zijn toekomst zal liggen met het aanstaande vertrek van Stam. Heitinga heeft alleen oog voor de breedte-pass, maar hij heeft geen aansluiting naar voren. Ook als verdedigende middenvelder moet je dit in je hebben. Daarnaast vind ik zijn handelingssnelheid te traag voor die positie. Lindenbergh bijvoorbeeld
![]()
heeft een hogere handelingssnelheid en is daarnaast ook nog eens 'lichtvoetiger'.
Slotconclusie: Lindenbergh weg, helaas. Heitinga is een verdediger, en Maduro moet de toekomstige verdedigende middenvelder worden.
Kom maar op met die reacties