Klinkt heel bekend, toen ik nog in Nederland woonde, zat er 250 kilometer tussen mij en mijn moeder en spraken of zagen elkaar elke paar weken. Nu ik meer dan 10.000 kilometer verder woon, spreken we elkaar elke week meer dan een uur, plus de tijden dat we elkaar echt zien (in Singapore of in Nederland) zijn een stuk intensiever.quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:33 schreef Kontiki het volgende:
Ik was 26 toen ik naar Belfast verhuisde. Dit jaar gaan we naar Australie en ben dan 27.
Mijn ouders zijn blij voor ons. Ze zijn vaak langs geweest in Belfast en ook Australie vinden ze een topland. Ik denk stiekem dat mijn vader nog wel eens een traantje wegpinkt.
Maar naar mijn idee is de band met mijn ouders beter geworden sinds ik in het buitenland woon. Ik spreek ze vaker dan toen ik nog in NL woonde.
Je nationaliteit behouden wil niks zeggen over de "echtheid" van emigreren... Tijdelijk in een ander land wonen om te gaan studeren, dat is geen emigreren natuurlijk (maar als je nu al van plan bent om na de studie daar permanent te gaan wonen is de situatie anders).quote:Op donderdag 30 december 2010 11:50 schreef sjoebalka het volgende:
Het plan is op mn 19e. Naar Duitsland om te studeren.
Niet écht emigreren want ik hou het paspoort met die twee mooie leeuwen die ene schildje vasthouden....
Als je wilt emigreren buiten europa heb je een vaste baan nodig.quote:Op dinsdag 28 december 2010 06:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat ik dus niet snap is hoe je als 18 jarige zonder veel toekomstperspectieven emigreerd.
Ik ben nu ook 18 en momenteel bezig met mijn MBO maar wil het liefst z.s.m. NL verlaten omdat ik op avontuur wil.
Het mooiste lijkt me om naar de US te gaan ondanks dat het daar ook een maatschappij is waar het meeste om geld draait.
Daarbij lijkt Australië me ook wel wat. En als laatste een land zoals Thailand of iets in die richting, dit allemaal in de buurt van de zee.
Ik wil geen 9 tot 5 baantje zoals dit in NL is. Ik wil op avontuur en genieten van elke seconde.
Soms denk ik wel om gewoon me spullen te pakken en te gaan met alleen een rugzak en kijken wat er van terecht komt.
Dat dus.quote:Op donderdag 30 december 2010 11:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je nationaliteit behouden wil niks zeggen over de "echtheid" van emigreren... Tijdelijk in een ander land wonen om te gaan studeren, dat is geen emigreren natuurlijk (maar als je nu al van plan bent om na de studie daar permanent te gaan wonen is de situatie anders).
Om toekomstperspectieven te verbeteren. In NL had ik met m'n opleiding (MAVO) niet zoveel kansen gekregen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 06:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat ik dus niet snap is hoe je als 18 jarige zonder veel toekomstperspectieven emigreerd.
idem, heb MBO maar heb door emigtratie meer bereikt dan wat gekund zou hebben in NLquote:Op vrijdag 31 december 2010 20:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Om toekomstperspectieven te verbeteren. In NL had ik met m'n opleiding (MAVO) niet zoveel kansen gekregen.
Het grappige is dat ik nu wel een post graduate heb doordat een vorig bedrijf dat wilde, maar dat voor mijn opvolgende banen geen verschil heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
idem, heb MBO maar heb door emigtratie meer bereikt dan wat gekund zou hebben in NL
op een gegeven moment is het natuurlijk ook een stukje: its not what you know but who you knowquote:Op vrijdag 31 december 2010 20:31 schreef Individual het volgende:
[..]
Het grappige is dat ik nu wel een post graduate heb doordat een vorig bedrijf dat wilde, maar dat voor mijn opvolgende banen geen verschil heeft gemaakt.
wat dat betreft was ik dan helemaal een slak, ik pas op mijn 27ste maar daarvoor ook nooit behoefte gehad om te gaan.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:31 schreef Individual het volgende:
Sommige mensen willen vanaf kinds af aan al op avontuur en zo snel als die 18 gepasseerd is, is het rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan.![]()
Ik was een beetje langzaam. Net na m'n 19e verjaardag vertrokken.
Dat klopt zeker. Veel van m'n baantjes hebben met andere baantjes te maken.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
op een gegeven moment is het natuurlijk ook een stukje: its not what you know but who you know
Wat is je thuis nu? Oostenrijk?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:11 schreef Sparcolicious het volgende:
Als kind al een half jaar in Oostenrijk gezeten en dan weer een half jaar terug in NL voor 4 jaar...
Echt uit definitief uit NL vertrokken op mijn 20ste. Tot nu toe niet meer weggewild.. nou ja, een half jaar in Marokko gezeten maar dat was vopor een half jaar... blij dat ik weer thuis ben..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |