Denk dat jullie voorzitter dat zichzelf kan verwijten, al helemaal wanneer FCG uiteindelijk minder voor hem vangt dan Ajax bood. Kapitaalvernietiging heet dat en waarom? Populairdoenerij, met dat officiële statement op de website van de club.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:35 schreef venomsnake het volgende:
Dat zeg ik ja, waarschijnlijk had Groningen gewoon een absurde prijs moeten noemen, hebben ze niet gedaan. Dat kun je ze misschien verwijten..
De arrogantie droop van dat statement op jullie website, FCG zou zelf bepalen of Luís Suarez verkocht zou worden of niet. Hij was gewoon niet te koop en dat had men aan Ajax doorgegeven, Hans Nijland vond dat de hele wereld mocht weten dat FCG niet met zich liet sollen. Maar goed, het zou weleens héél anders kunnen gaan lopen, FCG zou zo maar een miljoen kunnne mislopen door deze populairdoenerij!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:44 schreef venomsnake het volgende:
Ik zou niet weten waarom onze baas populair zou moeten gaan doen, is geen enkele reden voor gezien de prestaties van de afgelopen jaren.![]()
De FC arrogantquote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
De arrogantie droop van dat statement op jullie website, FCG zou zelf bepalen of Luís Suarez verkocht zou worden of niet. Hij was gewoon niet te koop en dat had men aan Ajax doorgegeven, Hans Nijland vond dat de hele wereld mocht weten dat FCG niet met zich liet sollen. Maar goed, het zou weleens héél anders kunnen gaan lopen, FCG zou zo maar een miljoen kunnne mislopen door deze populairdoenerij!
Ach dit is nu gewoon een mierenneukdiscussie. Nijland wil Suarez niet kwijt. Nu had hij volgens montana een hoog bedrag moeten noemen, waarmee hij uiteindelijk hetzelfde impliceerd. Tuurlijk mag hij weg voor 15 miljoen, maar dat zou Ajax toch nooit bieden (wat blijkt uit hun openingsbod). Zijn marktwaarde weegt kennelijk niet op tegen zijn waarde voor FC Groningen (over een jaar ligt zijn marktwaarde ws ook hoger).quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:46 schreef Thomas87 het volgende:
[..]
De FC arrogant![]()
Zoals gezegd, had Nijland een prijs kunnen noemen. Alleen als Ajax met een bod van (laten we zeggen) 4 miljoen komt dan kan Nijalnd 2 dingen zeggen
1) Je mag hem hebben, als je er 15 van maakt.
2) Alvast in het voren denken en inzien dat onderhandelen geen zin heeft omdat de prijzen veel te ver uit elkaar liggen. Wat Nijland aangeeft is: voor alles behalve de hoofdprijs verkopen we hem niet.
En waarom zouden we Suarez wel voor een appel en een ei wegdoen terwijl jullie constant druk bezig zijn te benadrukken dat Ajax Sneijder echt niet voor een appel en een ei weg doet. Waarom zou Ajax dat doen?
Nou, waarom zou Groningen Suarez voor een appel en een ei wegdoen?
quote:In de 139ste nieuwsbrief namens directie en management blikt algemeen directeur Hans Nijland terug op de gespeelde oefenwedstrijden, gaat hij in op de zaak-Suárez en kondigt hij de komst van een Braziliaanse proefspeler aan.
“Het mag duidelijk zijn dat Luis Suárez dezer dagen de gemoederen in en buiten Groningen danig bezighoudt. Vlak voor het afgelopen weekeinde werden we onaangenaam verrast door de aankondiging van een arbitragezaak, nadat we eerder aan Ajax hadden laten weten dat wij niet over een overgang van Suárez naar Amsterdam wensten te onderhandelen. Dat is nog steeds ons standpunt en aangezien het kamp-Suárez een transfer naar Ajax wil forceren, is een arbitragezaak onvermijdelijk geworden.”
“Op maandag 30 juli zal de arbitragecommissie zich over de materie buigen. Wij zullen dan in Zeist ons verweerschrift gaan verdedigen om Luis aan zijn contract met FC Groningen te houden. In dit stadium willen wij omwille van een optimale voorbereiding op de periode die ons te wachten staat inhoudelijk niet dieper op de zaak ingaan. Suárez heeft nu nog een weekje vakantie en de afspraak is dat hij zich op woensdag 25 juli weer op het trainingsveld meldt bij de selectie van Ron Jans.”
We worden het er inderdaad niet over eens, maar dat hoeft natuurlijk ook niet altijd.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:20 schreef venomsnake het volgende:
MONTANA, ik vrees dat wij het over deze kwestie niet eens gaan worden.![]()
Stukje uit de wekelijkse nieuwsbrief van FC Groningen:
[..]
er is maar 1 heren akkoord. tussen de 2 topclubs van Nederland. Ajax en feyenoord. psv houdt zich er ook redelijk aan. az doet dit ook niet en dat is heel netjes. en de rest mag de boom in. klaar.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:15 schreef Steve_I. het volgende:
Belachelijke stelling hier, dat het zo gemeen en naar en stout en arrogant is om te zeggen dat je een speler gewoon niet wilt verkopen, maar dat als je een absurd hoog bedrag noemt het wel goed is. Recht proberen te lullen wat krom is noem ik dat, maargoed, wat verwacht je met zo veel joden hier.
Per definitie hadden Ajax, Suarez' zaakwaarnemer, en suarez gewoon verre van een rechtszaak moeten blijven, op wat voor wijze en om wat voor reden dan ook.
Zeg ik niet omdat het 020 is, geld voor elke club. Net als PSV eerst wat kalou zo wilde halen ed, het is gewoon een erecode, als het proberen te pikken van de talenten van de concurrent etc.
Exactly. Ik snap ook niet waar die fabel vandaan komt.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:43 schreef Noca het volgende:
Alsof het uitgemaakt had als FCG een absurde prijs had gevraagd: nee dus.
Dan had er net zo hard een arbitrage zaak aangespannen kunnen worden door Suarez, dat maakt echt geen hol uit.
Nu schaadt het de club. wanneer de club een prijs had genoemd had het hooguit arrogantie genoemd geweest.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:45 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Exactly. Ik snap ook niet waar die fabel vandaan komt.
Okquote:Op woensdag 18 juli 2007 12:07 schreef MaxPower het volgende:
Weet ik niet meer. Estimated guess is 2,5 jaar.
Dat gaat dus over Drenthe... nou dan mag Suarez dus echt niet weg voor minder dan 10 miljoen hè..quote:Volgens The Independent hebben Chelsea en Feyenoord elkaar gevonden in een afkoopsom van tien miljoen euro. Toch is een overgang van de jeugdinternational allerminst in kannen en kruiken.
5 miljoen per jaar contractduur.quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:26 schreef MaxPower het volgende:
Even nagezocht: het contract van Samaras liep nog 1,5 jaar door, Heerenveen was bezig met contractverlenging. 7,5m is dan best een fiks bedrag..!
Dat was met Samaras toch ook niet zo, waarom dan wel bij Suarezquote:Op woensdag 18 juli 2007 12:42 schreef Dylan Dog het volgende:
Gaat niet gebeuren.
Ajax krijgt (natuurlijk) gelijk en moet het contract van Suarez afopen voor 4 jaar x jaarsalaris of zo, dus voor 2 miljoen zit Suarez in Amsterdam.
Dat zou wel een lage streek zijn van Sneijder, verwend ventje.quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:44 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dat was met Samaras toch ook niet zo, waarom dan wel bij Suarez![]()
Zou wel leuk zijn als Sneijder dan exact hetzelfde zou doen bij ajax
Slechts financieel.quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:50 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Kijk, bij Suárez is het natuurlijk een ander verhaal: die gaat zich duidelijk verbeteren.
Sorry Noca, ik vergat de ironische smilie als pi...quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:03 schreef Noca het volgende:
[..]
Slechts financieel.
De laatste 2 jaar zijn de verschillen minimaal, dan hebben we het dus even niet over historie. Beide UEFA cup, Ajax nu vooorronde CL waarbij het de vraag is of ze die wel echt halen. Valt reuze mee dus.
2 miljoen is natuurlijk een belachelijk laag bedrag en dat zal ook nooit gebeuren. Nier realistisch. Mocht dit op deze manier gaan dan is het hele transfer systeem naar de kloten en is een contract geen stuiver meer waard.
En nogmaals de commissie gaat zover ik weet helemaal niks roepen over een eventuele transfersom..
Dit is natuuurlijk dikke bullshitquote:Op woensdag 18 juli 2007 13:03 schreef Noca het volgende:
[..]
Slechts financieel.
De laatste 2 jaar zijn de verschillen minimaal, dan hebben we het dus even niet over historie. Beide UEFA cup, Ajax nu vooorronde CL waarbij het de vraag is of ze die wel echt halen. Valt reuze mee dus.
Sorry DD, ik had het moeten weten toen ik zag dat jij de poster wasquote:Op woensdag 18 juli 2007 13:04 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Sorry Noca, ik vergat de ironische smilie als pi...
Positieverbetering gaat puur over de speler zelf. Zoals Venom al aangeeft wordt het financiële aspect redelijk makkelijk van tafel geveegd. Verder speelt Suarez bij Groningen ook Europees, zat hij bij de selectie onder de 20 van het WK en is hij al opgeroepen als A-international. Het argument dat hij dus positieverbetering voor zichzelf creeërt op het sportieve vlak valt wel degelijk mee.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:08 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
maar die positieverbetering is er echt wel, en dat gaan natuurlijk niet alleen over het spelen van de UEFA cup![]()
Nee, tuurlijk nietquote:Op woensdag 18 juli 2007 12:50 schreef Dylan Dog het volgende:
Kijk, bij Suárez is het natuurlijk een ander verhaal: die gaat zich duidelijk verbeteren. Sneijder niet, want Valencia of Real Madrid zijn natuurlijk niks beter dan Ajax.
Ik hoop ook niet dat ie wint, maar dat verhaal van Nijland over dat Groningen in feite niks slechter heeft gepresteerd dan ajax vind ik nergens op slaan. Dat hebben ze namelijk wel degelijk. Maar ik hoop dat de commissie erin traptquote:Op woensdag 18 juli 2007 13:15 schreef Noca het volgende:
[..]
Positieverbetering gaat puur over de speler zelf. Zoals Venom al aangeeft wordt het financiële aspect redelijk makkelijk van tafel geveegd. Verder speelt Suarez bij Groningen ook Europees, zat hij bij de selectie onder de 20 van het WK en is hij al opgeroepen als A-international. Het argument dat hij dus positieverbetering voor zichzelf creeërt op het sportieve vlak valt wel degelijk mee.
Nogmaals, dan kijk je dus naar de speler an sich. Ik begrijp ook wel dat er bij Ajax betere spelers rondlopen en dat er meer kans is op een titel oid. Maar het gaat hier om positieverbetering van de speler zelf. Veel beter kan hij het toch niet doen? Anders zouden grote clubs elke speler van een subtopper maar kunnen halen vanwege positieverbetering...als dat gebeurt is het hek van de dam..
Ik voel een poll aankomenquote:Op woensdag 18 juli 2007 13:18 schreef MaxPower het volgende:
Zijn er eigenlijk kantoren waar je op deze zaak kan wedden? Wil best een paar tientjes op winst van FC Groningen zetten eigenlijk.
Damn, mijn reputatie!quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:08 schreef Noca het volgende:
[..]
Sorry DD, ik had het moeten weten toen ik zag dat jij de poster was![]()
quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:18 schreef MaxPower het volgende:
Zijn er eigenlijk kantoren waar je op deze zaak kan wedden? Wil best een paar tientjes op winst van FC Groningen zetten eigenlijk.
Lijkt me wel grappig, straks zet Hans Nijland 4 miljoen euro op winst voor Luis Suarez/Ajax.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:26 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
Heb even bij unibet gekeken, helaas..![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |