abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51472222
dadelijk wint Groningen die arbitragezaak, dan ontstaat er een vrij vreemde situatie..
Van mij mag hij namelijk de boom in, of hij zal jankend voor de camera zijn excuses moeten aanbieden..
Of met HELE goede argumenten komen, argumenten waar ik op dit moment niet op kan komen..

Ik kan me voorstellen dat je ooit naar een grotere club wil, maar ga niet met fokking rechtzaken lopen dreigen.
Eerst beloven nog een jaar te blijven, en dan dit.. Gewoon aankomend seizoen blijven en dan kon ie volgend seizoen vertrekken. Ik weet zeker dat hij dan clubs voor het uitkiezen zou hebben..

josti.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 14 juli 2007 @ 21:45:42 #53
129682 Magno
FC Grunn!!
pi_51472372
Ik snap echt niet waarom er zo overdreven gereageerd wordt (niet alleen door jou, maar veel anderen ook).

Duidelijk te horen in het interview met v. Geel en ook in het interview met Nijland. Is het zo dat Suarez op vakantie zit en met beide niet heeft gesproken.
V. Geel heeft het over bronnen "rondom" Suarez. Daaruit maak ik op dat dat Fonseca is (Logisch, want hij is degene die er beter van wordt). "Wij willen dat Suarez wil." *kots*
Nijland geeft aan het wel te begrijpen, maar dat Suarez het standpunt van FC Groningen ook begrijpt.

Daarom:
Suarez ga ik pas dusdanig veroordelen als hij zelf spreekt en openlijk zegt dat hij weg wil. Momenteel gaat het veel te veel om mensen om hem heen, die er allen beter van worden.

Hij zit momenteel vakantie te vieren bij zijn ouders. Laat hem daar eerst maar even rustig nadenken en pas als hij terug komt, zal er duidelijkheid komen.

Wellicht spreekt hij Silva of Nevland nog en veranderd zijn standpunt dan compleet...
  zaterdag 14 juli 2007 @ 21:48:43 #54
176521 Grulez
rasgroninger
pi_51472465
Er is al een update en die houdt in dat er een arbitragezaak komt (is toch algemeen bekend).

pi_51472474
Ik zeg toch, hij zal met goede argumenten moeten komen.. één daarvan kan zijn dat hij zelf ook niet op zo'n arbitragezaak zat te wachten. Maar daar geloof ik domweg niet in op dit moment..

Ik heb het idee dat meneer het gewoon steunt, en dus via deze weg zo spoedig mogelijk naar Ajax wil..
Dat valt imo niet goed te praten.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 14 juli 2007 @ 21:54:00 #56
129682 Magno
FC Grunn!!
pi_51472634
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 21:49 schreef venomsnake het volgende:
Ik zeg toch, hij zal met goede argumenten moeten komen.. één daarvan kan zijn dat hij zelf ook niet op zo'n arbitragezaak zat te wachten. Maar daar geloof ik domweg niet in op dit moment..

Ik heb het idee dat meneer het gewoon steunt, en dus via deze weg zo spoedig mogelijk naar Ajax wil..
Dat valt imo niet goed te praten.
Meneer zit in het buitenland te genieten van het lekkere (koude) weer in Uruguay. Even genieten bij zijn ouders.
Ik veroordeel meneer pas als hij zelf vrijuit spreekt...
  zaterdag 14 juli 2007 @ 21:57:34 #57
176521 Grulez
rasgroninger
pi_51472744
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 21:54 schreef Magno het volgende:

[..]

Meneer zit in het buitenland te genieten van het lekkere (koude) weer in Uruguay. Even genieten bij zijn ouders.
Ik veroordeel meneer pas als hij zelf vrijuit spreekt...
Waarom dan die arbitragezaak?
pi_51473084
van fcgroningen.nl,
quote:
Suárez wil via arbitrage naar Ajax
14 juli, 21:51 uur

Luis Suárez wil naar Ajax. De Uruguayaanse spits heeft hiertoe bij de arbitragecommissie van de KNVB een verzoekschrift ingediend. Hij vraagt daarin wegens “gewichtige redenen” om ontbinding van zijn arbeidsovereenkomst met de Trots van het Noorden.

Zoals bekend deed Ajax vorige week een bod op Suárez. FC Groningen antwoordde dat een overgang van de 20-jarige aanvaller onbespreekbaar is. Suárez heeft nu een Nederlandse advocaat in de arm genomen om via een juridische weg alsnog een transfer af te dwingen naar Amsterdam. FC Groningen heeft gisteren (vrijdag - red.) van de betreffende advocaat een fax ontvangen waarin de arbitragezaak werd aangekondigd.

Positieverbetering
Suárez beroept zich middels zijn advocaat op positieverbetering, zowel sportief als financieel. De spits heeft bij de geschillencommissie om spoedarbitrage verzocht omdat hij zo snel mogelijk wil aansluiten bij de voorbereiding van de Ajax-selectie op het nieuwe seizoen én omdat hij begin augustus namens Ajax wil deelnemen aan het Amsterdam Tournament.

Aangezien FC Groningen vasthoudt aan het standpunt dat het Suárez voor de club wil behouden, zal de FC-leiding de komende periode een verweerschrift moeten opstellen. Hierin zal FC Groningen duidelijk maken dat de club Suárez aan diens contract wil houden. Daarna zal in Zeist een mondelinge behandeling van de zaak plaatsvinden.

De KNVB zal naar verwachting binnen tien dagen een agenda opstellen. Wanneer de zaak daadwerkelijk zal dienen is nog onduidelijk, aangezien de arbitragecommissie eerst tot een uitspraak moet komen over de vraag of van “spoedarbitrage” gesproken kan worden. Zo niet, dan zal de arbitragezaak enkele dagen langer op zich laten wachten.

bindend
De arbitragecommissie zal zich buigen over de vraag óf Suárez FC Groningen mag verlaten, ondanks een tot medio 2011 doorlopend contract. En zo ja, welke vergoeding hier dan tegenover moet staan. De uitspraak van de arbitragecommissie is voor alle partijen bindend. Hoger beroep is niet mogelijk. Het is wel degelijk denkbaar dat de arbitragecommissie beslist dat Suárez aan zijn contract met FC Groningen wordt gehouden.

De spits verblijft momenteel nog in zijn vaderland Uruguay om uit te rusten van het WK onder-20 dat hij vanaf begin juli in Canada speelde. De ploeg van Suárez werd tijdens dit toernooi in de achtste finales uitgeschakeld door de Verenigde Staten.

Bron: FC Groningen
pi_51473254
Ik geef Groningen best een goede kans. Samaras heeft zijn zaak ook snoeihard verloren.
pi_51473364
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 22:14 schreef MaxPower het volgende:
Ik geef Groningen best een goede kans. Samaras heeft zijn zaak ook snoeihard verloren.
Maar daarin was een vertrek bespreekbaar, mits XXX miljoen op tafel gelegd zou worden. Voor Groningen is het niet bespreekbaar, dus de commissie zal sowieso komen met een bedrag lijkt me.
pi_51473379
Vertrek van Samaras was ook niet bespreekbaar hoor. We hadden net daarvoor Huntelaar verkocht.
pi_51473546
quote:
De arbitragecommissie van de KNVB heeft vorige week woensdag beslist dat de voetballer Georgios Samaras zijn club SC Heerenveen niet mag verlaten. Een terechte beslissing van de KNVB. Drie dagen later vertrok Samaras toch naar Manchester City. Wat is dan de betekenis geweest van de beslissing van de arbitragecommissie? Een hoger prijskaartje.

Samaras (20) heeft viereneenhalf jaar bij SC Heerenveen gevoetbald. De Griekse aanvaller heeft laten zien weergaloze acties te kunnen maken en was uitgegroeid tot één van de publiekslievelingen van de achterban van SC Heerenveen.

Afgelopen periode had een aantal clubs belangstelling voor Samaras gekregen waaronder Manchester City. In verband met het plotselinge vertrek van clubtopscorer Klaas Jan Huntelaar naar Ajax stond SC Heerenveen echter niet te springen om Samaras te verkopen. SC Heerenveen wilde Samaras daarom aan zijn tot medio 2008 lopende contract houden en de vraagprijs was dan ook – begrijpelijkerwijs – hoog: naar verluidt tien miljoen euro.

Manchester City bood aanvankelijk niet meer dan zeven miljoen euro. De onderhandelingen tussen de clubs hebben daarna niet geleid tot een tussentijdse beëindiging van de arbeidsovereenkomst met wederzijds goedvinden, hetgeen de reglementen van de FIFA voorschrijven. Een probleem tijdens de onderhandelingen was onder andere dat SC Heerenveen en Samaras eerder waren overeengekomen dat Samaras in het geval van een tussentijdse transfer twintig procent van de afkoopsom zou krijgen.

Intussen had Samaras wel in de media verkondigd dat hij in z’n hart al afscheid had genomen. Om een transfer af te dwingen resteerde dus niets anders dan de arbitragecommissie van de KNVB verzoeken de arbeidsovereenkomst te ontbinden. Dit verzoek is vervolgens keihard afgewezen.

Waarom? Het uitgangspunt van de arbitragecommissie bij een verzoek een arbeidsovereenkomst te ontbinden is dat overeenkomsten dienen te worden nagekomen. Anders gezegd: een man een man, een woord een woord. Alleen als zich zeer bijzondere omstandigheden voordoen kan tussentijds een arbeidsovereenkomst worden ontbonden. Naar het oordeel van de arbitragecommissie was daarvan geen sprake.

Samaras verwachtte dat de arbitragecommissie de arbeidsovereenkomst zou ontbinden, omdat de transfer naar Manchester City een positieverbetering zou zijn. Met name een financiële positieverbetering. Samaras verdiende bij SC Heerenveen ¤ 144.000 netto per jaar en zal bij Manchester City het achtvoudige verdienen: ¤ 1.170.000 netto per jaar.

Echter, Samaras is bij het aangaan van de arbeidsovereenkomst met SC Heerenveen akkoord gegaan met het door SC Heerenveen aangeboden salaris. Bij het aangaan van de arbeidsovereenkomst was bovendien bekend dat andere clubs belangstelling zouden kunnen krijgen en dat andere clubs hogere salarissen kunnen betalen. Een financiële positieverbetering was volgens de arbitragecommissie dan ook onvoldoende grond de arbeidsovereenkomst te ontbinden.

Naar aanleiding van de beslissing van de arbitragecommissie had Samaras zich ziek gemeld en daardoor niet meegespeeld in de wedstrijd tegen RBC Roosendaal. Intussen waren SC Heerenveen en Manchester City toch weer aan de onderhandelingstafel gaan zitten en door de winst in de arbitragezaak heeft SC Heerenveen de vraagprijs kunnen doordrijven. De uiteindelijke afkoopsom bedraagt namelijk zeveneneenhalf miljoen euro en Samaras heeft afstand gedaan van zijn contractuele aandeel van twintig procent. Daarnaast ontvangt SC Heerenveen een half miljoen euro extra per seizoen dat Manchester City zich plaatst voor de UEFA Cup, een miljoen euro extra per seizoen dat Manchester City zich plaatst voor de Champions League en een kwart van de transfersom als Samaras wederom wordt doorverkocht.

SC Heerenveen had ook kunnen blijven weigeren mee te werken aan een transfer. Immers, de relatie tussen SC Heerenveen en Samaras was niet zo duurzaam verstoord dat Samaras niet meer bij SC Heerenveen kon blijven voetballen. Het is dan ook begrijpelijk dat de achterban van SC Heerenveen het bestuur verwijt dat voor het geld is gekozen en niet voor de stabiliteit. Vermoedelijk was SC Heerenveen van mening dat het zinloos is om een speler tegen zijn zin te dwingen bij de club te blijven. Bovendien heeft SC Heerenveen een goede deal gemaakt. Voor beide standpunten valt veel te zeggen. Mijn standpunt is dat deze zaak het gevolg is van het huidige transfersysteem. Een transfersysteem dat leidt tot een groot verloop van spelers en competitievervalsing.

Bron
quote:
Niet alleen de verschillende welles-nietes-spelletjes maakten het gisteren voor de arbitragecommissie moeilijk. In veel gevallen worden geschillen in het betaald voetbal met geld en een beetje water bij de wijn opgelost. Maar de partij – Manchester City – die met het extra geld moest komen was niet aanwezig. En Heerenveen wilde, als het contract met Samaras toch werd ontbonden, dan ook direct het onderste uit de kan: een slordige 11,3 miljoen euro. Veel geld, zeker omdat in het contract met Samaras, dat 2,5 jaar geleden voor vijf seizoenen was gesloten, de toezegging was opgenomen dat hij na het seizoen 2004/2005 tegen de marktprijs mocht vertrekken. „En ook Heerenveen weet dat er twee momenten zijn waarop een speler kan vertrekken: in de winter en in de zomer”, aldus de advocaat van de speler.

Voor de zekerheid had Vilé gisteravond een lijntje uitstaan met Engeland om eventueel een nieuwe financiële deal te kunnen bespreken, maar de arbitragecommissie maakte er een principiële zaak van. Omdat op 1 februari de transfermarkt sluit, kwam de commissie direct met een oordeel, waarbij het nieuwe FIFA-reglement centraal stond: alleen tussentijds vertrek met wederzijds goedvinden, ook al kan Samaras nog zoveel meer verdienen. „Een belangrijke uitspraak. Hierop kunnen clubs terugvallen”, aldus Knijff.

Bron.
Hmm. Als je dit zo leest heeft het amper zin ja. Ik begreep het artikel van KNVB.nl verkeerd vanmiddag.

Dan is het aan Groningen wat het wil en hoe het er mee omgaat dat Suarez dit doorzet. Lastig verhaal.
pi_51473801
Goede artikelen. Op basis daarvan ben ik nog meer overtuigd dat Groningen gaat winnen.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 22:37:28 #64
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_51474019
Op basis van het nieuws bericht op de FC site:

Van mij part speelt Suarez geen wedstrijd meer in het shirt van de FC.
Met het volle verstand een contract tekenen en nu op deze manier weg willen...oprotten die gast. Nu alleen wel het maximale eruit halen qua financiële vergoeding.

Bah, ik hoef hem hier echt niet weer te zien.

[ Bericht 15% gewijzigd door Noca op 15-07-2007 12:43:10 ]
pi_51476356
Lastig
AFC AJAX
  zondag 15 juli 2007 @ 00:07:17 #66
134511 smicer
jajajajaja
pi_51477232
Vieze vuile arrogante kut a'dammers.Die van Geel speelt het op de manier zoals Trabelsi en Sneijder wegwillen.Wat een ongelooflijke kutclub om heen te gaan,ik baal dat hij uit Uruguay komt,elke weldenke nederlander was niet naar die club gegaan.
pi_51477444
Zit je diep he
AFC AJAX
  zondag 15 juli 2007 @ 00:14:48 #68
134511 smicer
jajajajaja
pi_51477496
Ja,best wel.
pi_51478379
[quote]Op zondag 15 juli 2007 00:07 schreef smicer het volgende:
Vieze vuile arrogante kut a'dammers.Die van Geel speelt het op de manier zoals Trabelsi en Sneijder wegwillen.Wat een ongelooflijke kutclub om heen te gaan,ik baal dat hij uit Uruguay komt,elke weldenke nederlander was niet naar die club gegaan.
[/quote}

Ik ben ook geen fan van Ajax en al helemaal niet van de elite dat Ajax bestuurt, maar in dit geval vind ik de handelswijze ook al niet sierlijk en zeer sluw, wel logisch, Ajax verliest ook Babel in de voorbereiding en Sneijder, zo werkt het helaas in het voebal en de maatschappij, de grotere bedrijven (voetbalclubs), slokken de kleinere (kleintjes) op, in dit geval kopen/halen ze leeg.

Ik ben het wel eens met de fcg supporters die Luis nu uitkotsen, de mentaliteit van deze speler deugt niet (ik ga er vanuit dat hij degelijk op de hoogte is van de zaken die hier afspelen), en het is dus het beste om deze speler voor de hoogste prijs (want zijn talent, jeugdige leeftijd staan buiten kijf) te verkopen .

En misschien is het verstandig van de FC om zich niet meer actief te gaan roeren op de Zuid Amerikaanse spelers markt (helaas dan maar geen Romero ), maar de scouting voornamelijk te gaan verleggen binnen de europese grenzen, bij voorkeur spelers die in de NL competitie voetballen of scandinaviers zijn vaak betrouwbaar gebleken en hebben aardige successen in het Nederlandse voetbal behaalt.

Dit is nu de mentaliteit van de "sterren" die vereert worden, het gaat alleen maar om het geld en de bevrediging van de ego, bij deze sterren, dus de bewierroking van spelers heeft een averechtse werking dat alleen maar leidt tot "sterren"gedrag en zorgt er dus voor dat de continuiteit onderbroken wordt bij een club en bovendien een aantal voetballers hebben het talent om mooi te kunnen voetballen (simpel gezegd), maar het is maar een spelletje, je kunt het gewoon zien als een computer programmatje dat ze in hun hoofd hebben en dat ze laten afspelen, niet meer niet minder. Ik geniet trouwens wel van Grunn en bijv. Argentina, spreek dit ook uit schrijf dit ook, maar meer ook niet.

Ook voetballers moeten schijten , dus zo bijzonder zijn ze niet.
  zondag 15 juli 2007 @ 00:59:37 #70
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_51478656
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:39 schreef Blawh het volgende:

[..]

1. Als ik zeg dat ik nog een jaar blijf, dan ga ik later niet alsnog weg voor die tijd en zeker niet op zo'n manier.

2. Bedanken door de vele miljoenen die hij oplevert is onzin, dat heeft Groningen ook voor een deel aan zichzelf te danken door te investeren in de speler en hem op jonge speler naar Europa te halen. Het had namelijk ook een miskoop kunnen zijn en dan was je wel opgescheept tot 2011 met een dure speler.

3. Jij vindt het normaal, ik vind het respectloos en totaal niet loyaal. Als je met je volle verstand een contract voor 5 jaar tekent bij een ambitieuze subtopper dan kan je nagaan dat ze je niet voor een appel en ei na 1 jaar laten gaan en dat ze willen bouwen aan een team. Het is gewoon egoistisch gedrag en je laat je team in de steek.

Maar jij mag je eigen mening erover hebben, ik vind het nog gewoon geen stijl.
zou het niet beter kunnen zeggen.
Wat een stinkmongool zeg, zou ik niet van hem verwachten.

Vind het overigens onzin om te zeggen dat hij wel eventjes 8 miljoen waard is. Dat bieden madrid en chelsea voor Drenthe. Ik moet het hem nog maar waar zien maken op een hoger niveau. 3-4 miljoen vind ik realistich, 5-6 een echte hoofdprijs, 8 is wmb absurd veel.
  zondag 15 juli 2007 @ 01:03:48 #71
184495 Chivu
Nummer 5
pi_51478786
Interesse van Ajax is volgens mij al genoeg om het hoofd op hol te brengen van een speler als Suarez. En kan Ajax er wat aan doen dat het interesse heeft in Suarez en Suarez daarom graag naar Ajax wil? Dat Van Geel contact heeft gehad met de zaakwaarnemer is niet heel netjes, maar men doet hier alsof 't het idee van Ajax is dat er een arbitragezaak komt. Maar zo'n arbitragezaak is wel het laatste wat je wilt als club, je gooit je reputatie er namelijk compleet mee te grabbel.
quote:
Op zondag 15 juli 2007 00:59 schreef Steve_I. het volgende:
Vind het overigens onzin om te zeggen dat hij wel eventjes 8 miljoen waard is. Dat bieden madrid en chelsea voor Drenthe. Ik moet het hem nog maar waar zien maken op een hoger niveau. 3-4 miljoen vind ik realistich, 5-6 een echte hoofdprijs, 8 is wmb absurd veel.
Suarez heeft meer laten zien dan Drenthe anders hoor, die heeft enkel op het EK U21 echt indruk gemaakt. Bovendien is Suarez een aanvaller, en Drenthe een back/linker middenvelders. Aanvallers leveren traditioneel gewoon meer op. Kortom, Chelsea is gestoord dat het 8 miljoen wil geven voor Drenthe, en 8 miljoen voor Suarez is misschien net wat teveel maar hij is het denk ik voor Ajax op dit moment wel waard. Liever dat dan een of andere vedette die over the hill is (en hiermee doel ik niet op de aankopen van Feyenoord, voor het geval dat je het zo oppakt, maar op een Juanfran, Roger, Arveladze o.i.d.).
  zondag 15 juli 2007 @ 01:49:01 #72
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_51479668
Groningen verkocht keihard nee aan Ajax, maar Ajax gaat zitten stoken door wel contact op te nemen het kamp Suarez. Dat is gewoon niet netjes, en heeft geen enkel ander doel dan Groningen en Suarez tegen elkaar opzetten. Maar dat recht heeft Ajax wel.

De grootste boosdoener is verder Suarez. Na één jaar een transfer willen forceren als je nog vier jaar contract hebt: kans-loos. Wat dat betreft past ie goed bij Ajax.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_51480622
quote:
Op zondag 15 juli 2007 01:49 schreef TC03 het volgende:
Groningen verkocht keihard nee aan Ajax, maar Ajax gaat zitten stoken door wel contact op te nemen het kamp Suarez. Dat is gewoon niet netjes, en heeft geen enkel ander doel dan Groningen en Suarez tegen elkaar opzetten. Maar dat recht heeft Ajax wel.

De grootste boosdoener is verder Suarez. Na één jaar een transfer willen forceren als je nog vier jaar contract hebt: kans-loos. Wat dat betreft past ie goed bij Ajax.
zo erg is t nu ook weer niet hoor
pi_51481166
quote:
Op zondag 15 juli 2007 01:49 schreef TC03 het volgende:

Toch maar eens een keer kijken waarvoor onder andere Chelsea voor veroordeeld is.

Het mag dus NIET, je mag wel bijvoorbeeld informeel een gesprek voeren met de zaakwaarnemer
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_51481184
quote:
Op zondag 15 juli 2007 00:47 schreef EuropeSantana het volgende:
[quote]Op zondag 15 juli 2007 00:07 schreef smicer het volgende:
[/quote}

Ik ben ook geen fan van Ajax en al helemaal niet van de elite dat Ajax bestuurt, maar in dit geval vind ik de handelswijze ook al niet sierlijk en zeer sluw, wel logisch, Ajax verliest ook Babel in de voorbereiding en Sneijder, zo werkt het helaas in het voebal en de maatschappij, de grotere bedrijven (voetbalclubs), slokken de kleinere (kleintjes) op, in dit geval kopen/halen ze leeg.

Ik ben het wel eens met de fcg supporters die Luis nu uitkotsen, de mentaliteit van deze speler deugt niet (ik ga er vanuit dat hij degelijk op de hoogte is van de zaken die hier afspelen), en het is dus het beste om deze speler voor de hoogste prijs (want zijn talent, jeugdige leeftijd staan buiten kijf) te verkopen .

En misschien is het verstandig van de FC om zich niet meer actief te gaan roeren op de Zuid Amerikaanse spelers markt (helaas dan maar geen Romero ), maar de scouting voornamelijk te gaan verleggen binnen de europese grenzen, bij voorkeur spelers die in de NL competitie voetballen of scandinaviers zijn vaak betrouwbaar gebleken en hebben aardige successen in het Nederlandse voetbal behaalt.

Dit is nu de mentaliteit van de "sterren" die vereert worden, het gaat alleen maar om het geld en de bevrediging van de ego, bij deze sterren, dus de bewierroking van spelers heeft een averechtse werking dat alleen maar leidt tot "sterren"gedrag en zorgt er dus voor dat de continuiteit onderbroken wordt bij een club en bovendien een aantal voetballers hebben het talent om mooi te kunnen voetballen (simpel gezegd), maar het is maar een spelletje, je kunt het gewoon zien als een computer programmatje dat ze in hun hoofd hebben en dat ze laten afspelen, niet meer niet minder. Ik geniet trouwens wel van Grunn en bijv. Argentina, spreek dit ook uit schrijf dit ook, maar meer ook niet.

Ook voetballers moeten schijten , dus zo bijzonder zijn ze niet.
Spelers zat met een EU paspoort, zodat de investering niet te groot is
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 15 juli 2007 @ 08:43:30 #76
121310 venomsnake
El Saltador
pi_51481732
quote:
Op zondag 15 juli 2007 00:47 schreef EuropeSantana het volgende:

Ook voetballers moeten schijten ,
Echt? Nee he..
getver.
pi_51481967
quote:
FC Groningen wil strijd om Suárez aan
door onze Telesportredactie

GRONINGEN - FC Groningen is ontstemd over de beslissing van Luis Suárez om de gang naar de arbitragecommissie van de KNVB te maken en zo een transfer naar Ajax af te dwingen.

"Dit vinden wij heel spijtig. Maar we kijken er Luis niet zelf op aan, want we weten dat het niet uit zijn hoek komt. Die jongen weet zelf niet eens wat een arbitragezaak inhoudt. Dit wordt hem door anderen ingefluisterd" , aldus algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen.

Nijland baarde afgelopen week opzien door zijn felle reactie op de toenaderingspoging van Ajax en is nog onverminderd strijdlustig. "Het is niet onze keuze geweest om naar de arbitragecommissie te stappen. Maar nu die stap eenmaal is gezet, zullen we er alles aan doen om ons goed voor te bereiden. Wij willen maar één ding: Luis Suárez behouden voor FC Groningen. Vorig jaar hebben we hem met veel moeite uit Uruguay gehaald. Hij was nog totaal onbekend en bij geen enkele ploeg in beeld. Natuurlijk heeft hij het afgelopen seizoen geweldig gedaan. Dat is in eerste instantie zijn eigen verdienste, maar ook de club heeft daaraan bijgedragen. Dankzij een optie in zijn contract ligt hij nog tot 2011 bij ons vast en wij willen hem nog helemaal niet kwijt."

De behandeling door de arbitragecommissie draagt ook een gevaar in zich voor FC Groningen. Mogelijk rolt er uiteindelijk een transferbedrag uit dat lager ligt dan Ajax nu heeft geboden. In het verleden zijn veel van deze zaken met de arbitragecommissie als stok achter de deur alsnog in der minne geschikt om een dergelijk gevaar te bezweren.
pi_51482095
quote:
Op zondag 15 juli 2007 04:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Toch maar eens een keer kijken waarvoor onder andere Chelsea voor veroordeeld is.

Het mag dus NIET, je mag wel bijvoorbeeld informeel een gesprek voeren met de zaakwaarnemer
Als ik het mij goed herinner was het niet de FIFA maar de Premier League die de straf uitdeelde (of de Engelse FA). Ik zie dit de KNVB nog niet zo snel doen, maar het is wel tegen de FIFA regels.
pi_51482206
Sympathiek van Nijland om Suarez niet als schuldige aan te wijzen, hiermee laat hij duidelijk zien dat ze hem echt willen behouden en een onwerkbare situatie willen vermijden.
pi_51482313
quote:
Op zondag 15 juli 2007 10:04 schreef Blawh het volgende:
Sympathiek van Nijland om Suarez niet als schuldige aan te wijzen, hiermee laat hij duidelijk zien dat ze hem echt willen behouden en een onwerkbare situatie willen vermijden.
Het is ook logisch dat Suarez geinteresseerd is, alleen snapt die jongen waarschijnlijk niet dat zijn kans om dit op deze manier af te dwingen erg klein is en dat dit hem waarschijnlijk veel geouwehoer gaat opleveren.

Ik denk dat het voetbal zaakwaarnemers maar eens goed moet aanpakken, zij zijn toch de bron van veel trammelant.
  zondag 15 juli 2007 @ 10:51:13 #81
184495 Chivu
Nummer 5
pi_51482907
quote:
Op zondag 15 juli 2007 04:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En aangezien niemand weet met wie Van Geel heeft gesproken zijn alle conclusies over FIFA-regels voorbarig. En gezien Suarez in het buitenland zit, is het aannemelijk dat het een informeel gesprek is geweest met de zaakwaarnemer. Kortom, storm in een glas water. Dat het nog steeds niet netjes is, dat staat wel buiten kijf.
  zondag 15 juli 2007 @ 10:55:28 #82
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_51482986
met een zaakwaarnemer praten is niet strafbaar....
pi_51483064
Er is een aanbieding gedaan in wat voor vorm dan ook aan Suarez, heel simpel. Het is niet de zaakwaarnemer die een zaak aan spant omdat hij meer kan verdienen maar de speler, die heeft dus een aanbieding gehad. Toevallig via de zaakwaarnemer maar het had net zo goed via email, direct gesprek of postduif kunnen gaan. Er is gewoon sprake van benadering naar de speler.
  zondag 15 juli 2007 @ 11:01:35 #84
184495 Chivu
Nummer 5
pi_51483131
Watvoor aanbieding is er dan gedaan volgens jou? Er is ongetwijfeld gezegd dat Ajax interesse heeft voor Suarez, en elke jan lul kan bedenken dat je bij Ajax 3 tot 4 keer zoveel verdiend dan bij Groningen. Zoals je kunt zeggen dat Sneijder 3 tot 4 keer zou verdienen bij een Europese topclub.
  zondag 15 juli 2007 @ 11:03:16 #85
129682 Magno
FC Grunn!!
pi_51483170
quote:
Op zondag 15 juli 2007 11:01 schreef Chivu het volgende:
Watvoor aanbieding is er dan gedaan volgens jou? Er is ongetwijfeld gezegd dat Ajax interesse heeft voor Suarez, en elke jan lul kan bedenken dat je bij Ajax 3 tot 4 keer zoveel verdiend dan bij Groningen. Zoals je kunt zeggen dat Sneijder 3 tot 4 keer zou verdienen bij een Europese topclub.
elke jan lul kan dat.. maar als jij een arbitrage zaak wil winnen omdat je er financieel op vooruit gaat, dan moet je dat bewijzen kunnen. Dus moet het hem verteld zijn
  zondag 15 juli 2007 @ 11:10:06 #86
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_51483305
Zou zo'n rukker niet eens bij m'n club willen hebben.
Word een beetje moe van spelers die een contract tekenen voor 4 jaar en dan naar de rechter stappen om het te laten ontbinden.
Suarez, wees de FCG dankbaar dat ze je uit die, met stront in elkaar gezette, kuthut uit Uruguay hebben gehaald en je de kans in Europa hebben gegeven. Dankbaarheid toon je niet door een rechtzaak aan te spannen.
Arrogante pleurislul (perfecte ajaxspelert dus).
  zondag 15 juli 2007 @ 11:10:58 #87
184495 Chivu
Nummer 5
pi_51483320
quote:
Op zondag 15 juli 2007 11:03 schreef Magno het volgende:

[..]

elke jan lul kan dat.. maar als jij een arbitrage zaak wil winnen omdat je er financieel op vooruit gaat, dan moet je dat bewijzen kunnen. Dus moet het hem verteld zijn
Nee, dan moet hem dat verteld worden tijdens de arbitragezaak door Ajax, welke prima een voorbeeldcontract kunnen maken.
  zondag 15 juli 2007 @ 11:13:11 #88
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_51483381
ik geef Suarez weinig kans, denk niet dat de commissie akkoord zal gaan met een vertrek na 1 jaar terwijl je nog zo jong bent en een contract tot 2011 hebt ondertekent.

Als we nu nog een seizoentje verder waren geweest, had ik overigens wel minder moeite gehad met een vertrek van Luis. Want dit seizoen werd al wel duidelijk dat hij zijn contract niet uit zou dienen.
  zondag 15 juli 2007 @ 11:15:05 #89
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_51483422
quote:
Op zondag 15 juli 2007 11:10 schreef Chivu het volgende:

[..]

Nee, dan moet hem dat verteld worden tijdens de arbitragezaak door Ajax, welke prima een voorbeeldcontract kunnen maken.
En daarom roept zijn zaakwaarnemer nu dus ook dat hij 5x zoveel gaat verdienen (ja, de zaakwaarnemer ook natuurlijk ) en een 5 jarig contract zal ondertekenen.

Daarnaast acht ik Luis, Fonseca en Ajax redelijk kansloos gezien de Frank/Ronald de Boer zaak en Samaras.
pi_51483441
quote:
Op zondag 15 juli 2007 11:10 schreef Chivu het volgende:

[..]

Met een voorbeeldcontract kom je niet ver in een arbitrage of rechtzaak, die zijn namelijk ook niet rechtsgeldig.
pi_51485193
quote:
Op zondag 15 juli 2007 11:15 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Met een voorbeeldcontract kom je niet ver in een arbitrage of rechtzaak, die zijn namelijk ook niet rechtsgeldig.
Dit is allemaal veel te technisch, de discussie gaat helemaal niet over een contract of een voorbeeldcontract. Suarez mag best een arbitragezaak aanspannen puur omdat Ajax interesse toont. Daar hoeft nog helemaal geen contract aan te pas geweest te zijn.

Jammer, dit juridische gelul verpest zo de discussie.
  zondag 15 juli 2007 @ 12:27:38 #92
176521 Grulez
rasgroninger
pi_51485417
quote:
Op zondag 15 juli 2007 10:13 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

trammelant.
Mooi woord.
pi_51485462
quote:
Op zondag 15 juli 2007 12:20 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dit is allemaal veel te technisch, de discussie gaat helemaal niet over een contract of een voorbeeldcontract. Suarez mag best een arbitragezaak aanspannen puur omdat Ajax interesse toont. Daar hoeft nog helemaal geen contract aan te pas geweest te zijn.

Jammer, dit juridische gelul verpest zo de discussie.
een arbitrage zaak is juridisch, dat kun je niet negeren. Waarom zouden wij ons niveau op het oetlullen niveau moeten houden?

020 moet gewoon dokken, klaar
  zondag 15 juli 2007 @ 12:29:19 #94
148059 Pritt
Atheďst
pi_51485475
Hij wil gewoon graag met Delorge samen spelen, geef die jongen eens ongelijk.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_51485526
quote:
Op zondag 15 juli 2007 12:28 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

een arbitrage zaak is juridisch, dat kun je niet negeren. Waarom zouden wij ons niveau op het oetlullen niveau moeten houden?

020 moet gewoon dokken, klaar
Omdat wij nog niet weten of er uberhaupt contact is geweest met Suarez, Ajax, Groningen, de hele mikmak. Pas als de feiten duidelijk zijn kan je over de juridische consequenties discussieren.
pi_51485711
quote:
Op zondag 15 juli 2007 12:31 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Omdat wij nog niet weten of er uberhaupt contact is geweest met Suarez, Ajax, Groningen, de hele mikmak. Pas als de feiten duidelijk zijn kan je over de juridische consequenties discussieren.
Tuurlijk weten wij dat wel, een arbitrage zaak moet ergens op gebaseerd zijn. Gewoon weg willen kun je geen arbitrage zaak mee aanspannen
pi_51485774
quote:
Op zondag 15 juli 2007 12:36 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Tuurlijk weten wij dat wel, een arbitrage zaak moet ergens op gebaseerd zijn. Gewoon weg willen kun je geen arbitrage zaak mee aanspannen
Je weet dat er interesse van Ajax is. Je weet dat Groningen Suarez niet weg wil.

Je weet niet of Ajax de arbitragecommissie heeft aangevraagd via Suarez. Je weet niet of de zaakwaarnemer de arbitragecommissie heeft aangevraagd via Suarez. Je weet niet of Suarez het zelf heeft gedaan. Je weet niet of Ajax met Suarez heeft gesproken. Je weet niet of Ajax de zaakwaarnemer van Suarez heeft gesproken. Je weet niet of Ajax iets aangeboden heeft aan de zaakwaarnemer of Suarez.
  zondag 15 juli 2007 @ 12:42:23 #98
121310 venomsnake
El Saltador
pi_51485850
Ajax kan natuurlijk ook gewoon zeggen dat ze helemaal geen zin hebben in deze hele soap.
Zou ze sieren.
pi_51485859
quote:
Op zondag 15 juli 2007 12:39 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Je weet dat er interesse van Ajax is. Je weet dat Groningen Suarez niet weg wil.

Je weet niet of Ajax de arbitragecommissie heeft aangevraagd via Suarez. Je weet niet of de zaakwaarnemer de arbitragecommissie heeft aangevraagd via Suarez. Je weet niet of Suarez het zelf heeft gedaan. Je weet niet of Ajax met Suarez heeft gesproken. Je weet niet of Ajax de zaakwaarnemer van Suarez heeft gesproken. Je weet niet of Ajax iets aangeboden heeft aan de zaakwaarnemer of Suarez.
Jij volgt het nieuws niet?

Alleen Suarez kan een zaak aanspannen, niet één van de clubs of zijn zaakwaarnemer.
  zondag 15 juli 2007 @ 12:49:20 #100
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_51486067
quote:
Op zondag 15 juli 2007 12:42 schreef venomsnake het volgende:
Ajax kan natuurlijk ook gewoon zeggen dat ze helemaal geen zin hebben in deze hele soap.
Zou ze sieren.
Ajax wil dit maar al te graag, lijers..

Verkoop Suarez maar aan een buitenlandse club ofzo, weg ermee. Mocht hij blijven, dan zal hij spelen.. ik zal dan nog wel juichen om zijn goals, maar hem toejuichen: nooit meer! Wat moet je nou met een speler met deze instelling, arrogante eikel.
  zondag 15 juli 2007 @ 12:51:03 #101
176521 Grulez
rasgroninger
pi_51486120
quote:
Op zondag 15 juli 2007 12:49 schreef Noca het volgende:

[..]

Ajax wil dit maar al te graag, lijers..

Verkoop Suarez maar aan een buitenlandse club ofzo, weg ermee. Mocht hij blijven, dan zal hij spelen.. ik zal dan nog wel juichen om zijn goals, maar hem toejuichen: nooit meer! Wat moet je nou met een speler met deze instelling, arrogante eikel.
Eens

Ook hoofdpijn?
pi_51486128
Het had Suarez gesierd om 020 te verzoeken gewoon met een fatsoenlijk aanbod te komen als ze hem zo graag wilden hebben. Nu laten ze hem het vuile werk opknappen en de eventuele risico's en schade te nemen. Heel zwak van de club, heel zwak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')