quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 16:20 schreef liefie_ het volgende:hij is euhm 3 jaar gok ik
en type moet ik ff googlen hoor of zo... iets met een R en cijfers uit mn hoofd....
en nee normaal hangt ie niet altijd aan de oplader... ik gebruik m ook niet zo vaak... de laatste 2 weken pas weer (had hier voor een kamer zonder internet, dus gebruikte hem wel maar niet veel) maja nu is ie dus eik wel continue aan de oplader omdat het gewoon niet anders kan (als ie aan staat dan he)
Ik begrijp nu dus dat die het wel doet als die aan de oplader (adapter) hangt, dan kan je er gewoon mee werken, maar dus niet op de accu zelf.
In dat geval lijkt het op een los contact binnenin je laptop naar je powerboard, dat is heel simpele bewoording een printplaatje wat zeg maar de oplading van je accu regelt.
Het punt is namelijk dat jij zegt dat als je aan de connector zit, je accu wel oplaadt, en laat je de connector los dan stopt je accu met opladen.
Enige wat ik dan kan verzinnen is dat je door het beetpakken van die connector mechanische druk uitoefend op je moederboard waardoor je powerboard wel weer contact maakt.
Maar je zou echt even naar een hp/compaq service centre moeten gaan, dan kunnen ze dat direct voor je nakijken. In een standaard winkel hebben ze er niet zoveel kaas van gegeten, en kunnen ze niet anders dan hem opsturen naar een service centre, en ben je hem dus een tijd kwijt.
Een service centre bij jouw in de buurt kan je wel via de hp site vinden, desnoods even hun helpdesk bellen mocht je niet zo snel een adres vinden.
Je hebt op een compaq namelijk wereldwijd garantie, en buiten de garantie is ieder service centre door HP verplicht jouw laptop in behandeling te nemen, en kunnen ze ook zien wat de reparatie geschiedenis is van jouw laptop.
Zo hebben wij destijds eens iemand op de zaak gehad die kwam uit Australie, en was hier op zakenreis, en zijn laptop stopte ermee. Klacht leek toen te duiden op het moederboard, maar op de Compaq site konden we dus zien wat er al allemaal mee gebeurd was, en een maand eerder was dat moederboard dus al in USA vervangen door een service centre.
Dat is gewoon de kracht van een merk als Compaq, dat zij hun zaakjes echt prima in orde hebben (en ik maak me sterk dat sinds zij overgenomen zijn door HP, dat niet wezenlijk veranderd is)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?