abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:55:30 #1
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_51433208
Ondanks dat er geen beweging zit in de site van de IB groep ben ik erachter gekomen dat ik ingeloot ben voor Geneeskunde (met als cijfercategorie C).

Zijn er verder nog andere mensen ingeloot vor studie's?

voor de mensen die het nog niet weten:

http://www.ib-groep.nl/particulier/index.asp

tel. nr. IB Groep: 0505997755
haat het niet dan schaad het niet...
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:59:38 #2
167923 appelsjap
All the above
pi_51433343
gefeli
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_51433401
Uitgeloot geneeskunde .. Klasse: C
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:04:34 #4
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_51433520
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:01 schreef EricT het volgende:
Uitgeloot geneeskunde .. Klasse: C
bagger voor je

heb je al een back up studie?
haat het niet dan schaad het niet...
pi_51433694
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:04 schreef Heinekenner het volgende:

[..]

bagger voor je

heb je al een back up studie?
Biologie, maar blijft bagger
pi_51437662
Dit is echt kut, ik zit nu in Lloret de Mar.

Als ik wil inloggen via DigiD moet ik een code invoeren die ik krijg via SMS. Alleen het netwerk van mijn telefoon doet het niet, dat is wel gay dus

Even IBgroep vanuit Spanje bellen
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_51437739
Ingeloot voor Geneeskunde (zat in lotingsklasse D)
pi_51437864
Uitgeloot voor geneeskunde: klasse C (net niet B).

pi_51438028
Ingeloot voor Criminologie in Amsterdam (VU), klasse B.
pi_51438248
Ingeloot voor fysiotherapie in amsterdam (Hanze), Klasse B
Fingerspitzgefühl
  vrijdag 13 juli 2007 @ 18:46:27 #11
148174 Kantar
TV junkie.
pi_51438471
Ingeloot voor Geneeskunde in Nijmegen.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 18:57:17 #12
106125 Cartman_the_best
Respect My Authority!
pi_51438791
ingeloot voor geneeskunde, lotingklasse D. Leiden
ja
pi_51438853
Uitgeloot Tandheelkunde, klasse E (door verscheidene redenen... maar uiteindelijk toch geslaagd dus daar was ik al heel blij mee. En nu je geslaagd bent, blijk je nog steeds niets aan dat diploma te hebben eigenlijk)
Al 2de keer dat ik uitgeloot ben, en 1 keer niet meegedaan wegens een fout bij de ibg (man wat was ik toen pissig; 'ja we kunnen nu niets meer voor je doen', stel flikkers daar).

Echt, me wereld is helemaal ingestort deze week. Ik vraag me af waarom ik het nog doe, waarom ik uberhaupt besta... deze samenleving geeft mij niet eens de kans om te doen wat ik héél graag wil.
En het kutte is, dat dit ook het enige is dat ik héél erg graag wil.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_51439813
Als het goed is ben ik ingeloot voor Journalistiek in Zwolle, maar serieus ik snap niet hoe ik moet kijken. Maar het was 100% kans dus het zal wel goed zijn.
pi_51439937
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:59 schreef Sjobber het volgende:
Uitgeloot Tandheelkunde, klasse E (door verscheidene redenen... maar uiteindelijk toch geslaagd dus daar was ik al heel blij mee. En nu je geslaagd bent, blijk je nog steeds niets aan dat diploma te hebben eigenlijk)
Al 2de keer dat ik uitgeloot ben, en 1 keer niet meegedaan wegens een fout bij de ibg (man wat was ik toen pissig; 'ja we kunnen nu niets meer voor je doen', stel flikkers daar).

Echt, me wereld is helemaal ingestort deze week. Ik vraag me af waarom ik het nog doe, waarom ik uberhaupt besta... deze samenleving geeft mij niet eens de kans om te doen wat ik héél graag wil.
Ach er zijn zat leuke studies, uitgeloot is niet het einde van de wereld
pi_51440888
quote:

Het is zo fucked up dat de overheid bepaalt wat je wel en niet kan studeren
Kun je niet naar België? Daar hoef je niet te loten.
pi_51442526
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 20:06 schreef GlazenKaak het volgende:

[..]

Nee daar moet je een dodelijke toets maken
pi_51442613
quote:

Ik had het zelfde idee, eventjes dan... Mijn hele toekomstbeeld is rondom geneeskunde gebouwd, nu ga ik biologie (major biomedisch) doen en dan na bachalor proberen in te stromen in het 3e jaar geneeskunde aan de universiteit Groningen. Tot die tijd natuurlijk elk jaar weer meeloten, maar er zijn nog genoeg andere opties.

1) Elk jaar meeloten
2) Bachelor afmaken en gebruik maken van de zij-instroomregeling (Groningen, Leiden)
3) Summa @ UU (voor de diehards)
4) Decentrale selectie
5) België
pi_51443848
Decentraal zit er dus niet in. Halverwege het 5de jaar is er iets gebeurd waardoor me cijfers het laatste half jaar niet meer boven een 6 uitkwamen. Me gemiddelde dropte toen ontiegelijk natuurlijk. In de 6de de schade niet meer kunnen herstellen.
Magoed, decentraal hangt voornamelijk af van cijfer tussen 5->6 vwo of van je eindcijfer en je moet je eindexamen in 1 keer gehaald hebben. Wat op 2 tiende niet lukte de 1ste keer.

België ook al geprobeerd. Vorig jaar 2x, 1ste keer om te kijken hoe het was en toen ook absoluut niet gehaald. 2de keer vol voor gegaan en toen 20.4 punten ofzo, dus net te weinig.
Dit jaar ook al 1 keer gedaan, ging voor het gevoel goed aar dan blijk je op elk onderdeel nog onvoldoende te scoren ook. Gezien mijn gevoel daar helemaal niet naar was, vraag ik mij dan ook ten zeerste af wat ik nog beter kan doen om die test wel te halen.

Zij-instromingen, leuk. Maar voor tandheelkunde zijn die er als het goed is niet. Behalve in België dan, maar dan moet je alsnog de toelatingstest halen

En wat is Summa @ UU ? Neem aan uni Utrecht, maar summa?

Majah, veel andere leuke studies... enig idee hoeveel daarvan loting zijn? En je mag niet 2 lotingsstudies opgeven, dus oa fysio valt ook al af.
Daarnaast moet je iets doen wat je leuk vind, anders kan ik er mijzelf niet 100% toe zetten.
En opzich heb ik veel over om alleen al toegelaten te worden tot tandheelkunde, gezien ik weet wat het is om iets te doen wat niet helemaal jou ding is.
pi_51444123
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 21:42 schreef Sjobber het volgende:
Decentraal zit er dus niet in. Halverwege het 5de jaar is er iets gebeurd waardoor me cijfers het laatste half jaar niet meer boven een 6 uitkwamen. Me gemiddelde dropte toen ontiegelijk natuurlijk. In de 6de de schade niet meer kunnen herstellen.
Magoed, decentraal hangt voornamelijk af van cijfer tussen 5->6 vwo of van je eindcijfer en je moet je eindexamen in 1 keer gehaald hebben. Wat op 2 tiende niet lukte de 1ste keer.

België ook al geprobeerd. Vorig jaar 2x, 1ste keer om te kijken hoe het was en toen ook absoluut niet gehaald. 2de keer vol voor gegaan en toen 20.4 punten ofzo, dus net te weinig.
Dit jaar ook al 1 keer gedaan, ging voor het gevoel goed aar dan blijk je op elk onderdeel nog onvoldoende te scoren ook. Gezien mijn gevoel daar helemaal niet naar was, vraag ik mij dan ook ten zeerste af wat ik nog beter kan doen om die test wel te halen.

Zij-instromingen, leuk. Maar voor tandheelkunde zijn die er als het goed is niet. Behalve in België dan, maar dan moet je alsnog de toelatingstest halen

En wat is Summa @ UU ? Neem aan uni Utrecht, maar summa?

Majah, veel andere leuke studies... enig idee hoeveel daarvan loting zijn? En je mag niet 2 lotingsstudies opgeven, dus oa fysio valt ook al af.
Daarnaast moet je iets doen wat je leuk vind, anders kan ik er mijzelf niet 100% toe zetten.
En opzich heb ik veel over om alleen al toegelaten te worden tot tandheelkunde, gezien ik weet wat het is om iets te doen wat niet helemaal jou ding is.
Allereerst, stap van het hele tandheelkunde idee af en kies voor geneeskunde dan heeft onderstaande verhaal wel betrekking op je.

Decentrale selectie heeft bij mijn weten niets met je cijfers te maken uit VWO5/6, maar gewoon met je kunde aangezien je getest wordt op veel vlakken. Uni Amsterdam en Rotterdam doen dit o.a.

Summa is versnelde geneeskunde, deze vorm van geneeskunde is niet alleen gericht op het leveren van behandelend artsen maar ook op onderzoekers, je zal dan ook moeten publiceren in de 4 jaar dat deze studie duurt. Er wordt gezegd dat deze richting voor diehards is, zeer gemotiveerde studenten etc.

Dat je Belgie niet haalt kan ik begrijpen, met jou nog 80% van alle Nederlanders (tenminste dat werd mij voorgehouden op zo'n info dag)

En lang niet alle leuke studies zijn lootstudies, kom gezellig naar Groningen en doe daar Biologie of Life Science and Technology, deze twee studies gelijken als 2 druppels water opelkaar en bieden de mogelijkheid om van een zij instroom gebruik te maken. Bovenal hebben ze geen loting
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:30:14 #21
170712 Tuinboon
Vers uit de groentetuin
pi_51445261
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 20:06 schreef GlazenKaak het volgende:

[..]

Het klinkt misschien lullig maar beter dat je nu wordt uitgeloot dan dat je straks afgestudeerd bent en het blijkt dat er geen opleidingsplaatsen zijn. Dan heb je 6 jaar voor niks gedaan en zit je zonder werk.

De overheid heeft gewoon precies het aantal plaatsen op de vraag afgestemd.
pi_51448224
Dat maakt mij weinig uit, ik wil gewoon iets doen wat mij leuk lijkt.
En momenteel doet het aantal plaatsen onder tov de vraag. Daarnaast kan je evt. ook uitwijken naar het buitenland voor werk.
Maar dan nog... al zou ik maar minimumloon verdienen, of voor Jan Doedel die studie doen... het lijkt mij gewoon leuk en ik wil het gewoon héél graag.
Opzich wil ik mensen met mijn kennis kunnen helpen, maar ook om de kennis alleen al te verzamelen...

Er zijn ook veel te veel Biologen. Daar zetten ze ook geen loting op. En al die mensen blijven die studie volgen - omdat ze het leuk vinden -. Ze zien ook wel wat ze er daarna mee gaan doen.
Loting is alleen om kosten te besparen, omdat het de overheid anders teveel geld kost.

Maar ik heb heel veel over om tandheelkunde te gaan volgen. En het erge is dan, dat het binnen handbereik is, maar één of andere fipo je de toegang weigerd.
pi_51448656
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:48 schreef Sjobber het volgende:
En momenteel doet het aantal plaatsen onder tov de vraag. Daarnaast kan je evt. ook uitwijken naar het buitenland voor werk.
Maar dan nog... al zou ik maar minimumloon verdienen, of voor Jan Doedel die studie doen... het lijkt mij gewoon leuk en ik wil het gewoon héél graag.
Opzich wil ik mensen met mijn kennis kunnen helpen, maar ook om de kennis alleen al te verzamelen...

Er zijn ook veel te veel Biologen. Daar zetten ze ook geen loting op. En al die mensen blijven die studie volgen - omdat ze het leuk vinden -. Ze zien ook wel wat ze er daarna mee gaan doen.
Loting is alleen om kosten te besparen, omdat het de overheid anders teveel geld kost.

Maar ik heb heel veel over om tandheelkunde te gaan volgen. En het erge is dan, dat het binnen handbereik is, maar één of andere fipo je de toegang weigerd.
Inderdaad.. Net als bij rechten, daar zit ook geen loting op en hoeveel lui gaan dat wel niet studeren. De overheid hier bestaat gewoon uit een stel eieren.
Ik wil ook zooo graag geneeskunde doen. Ik deed op havo C&M en ben op vwo overgeschakeld naar N&G speciaal hiervoor en dan ben ik zomaar uitgeloot
Oh, en er moeten 400 mensen afvallen, wil ik in aanmerking komen voor die kutherplaatsing..

Ik ga het iig wel proberen in Belgie, hoe kut het daar ook is.. Maar ze zijn bezig om de bachelors en alles gelijk te stellen in heel Europa, dus als je je bachelor in Belgie haalt, je in Nederland je master kunt gaan doen.. Hopelijk is dat dan geregeld als ik zover ben
pi_51452693
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:48 schreef Sjobber het volgende:

couldnt agree more. Daarbij wil ik nieteens als arts in Nederland aan de slag maar naar ontwikkelingslanden.
pi_51452697
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:30 schreef Tuinboon het volgende:

[..]

Het klinkt misschien lullig maar beter dat je nu wordt uitgeloot dan dat je straks afgestudeerd bent en het blijkt dat er geen opleidingsplaatsen zijn. Dan heb je 6 jaar voor niks gedaan en zit je zonder werk.

De overheid heeft gewoon precies het aantal plaatsen op de vraag afgestemd.
Daar heb je zeker gelijk in, maar ik krijg er toch wel een beetje het 'de staat weet wat goed is voor de burger' gevoel bij goed, dan zijn er nauwelijks opleidingsplaatsen, de mensen die het écht willen nemen dat risico wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')