voor dat geld zou ik nooit van mijn lange dagen hard gaan werkenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:00 schreef Bot13 het volgende:
Sinds maandag werk ik bij een bedrijf, best aardige baan. Tis alleen wel tyfushard werken, zo'n 10 uur per dag ben ik weg. Da's even wennen, ik ben nog best jong en heb nog nooit eerder een vakantiebaantje gehad![]()
M'n broer is even oud, en werkt er al wat langer. Hij heeft zich over weten te sluiten naar een ander uitzendbureau, die blijkbaar wat minder egoistisch is. Ik verdien (nou niet gaan zeiken over laag loon, ik ben 16) 2,62 per uur. Hij 3,64.
Nagevraagd aan m'n broer - blijkt dat beiden uitzendbureaus de baan aanbieden, en dat het aantal werknemers gelijk moeten blijven, hij was dus een uitzondering..
en ik blijf dus m'n kutloon hebben!
Klacht: broer verdiend ehh, iets van 30% meer ofzo met hetzelfde werk...
Preciesquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:02 schreef mcDavid het volgende:
2,62 is óók als je 16 bent echt TYFUSweinig!
jup, en het is zo easy werkquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:03 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Precies![]()
En ehh, 3, 64 ofzo vind ik best netjes. Ik geloof dat alle albertheijns in nederland 3,19 betalen voor die leeftijd![]()
Vette doekoequote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:07 schreef _Liquid_ het volgende:
Krijg je ¤ 5,50 meer per dag dan het minimumloon voor een 16 jarige
Que ?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:07 schreef _Liquid_ het volgende:
Krijg je ¤ 5,50 48 meer per dag dan het minimumloon voor een 16 jarige
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:09 schreef _Liquid_ het volgende:
en btw, zo blijft het gaan. Mijn collega (een vrouwwhatever) verdient voor hetzelfde werk 2200 bruto en ik 1850. Ze is dan wel 4 jaar ouder, dus zo zal het altijd gaan. Live with it, dude
En dan zeker op de buis komen "Sommige mensen werken gewoon hun hele leven en ik niet dat ligt in m'n aard" met ***kachel en hoerenbezoeken.quote:
quote:Hoeveel uur mag je werken als je 16 bent?
je mag niet werken tussen 22.00 uur en 06.00 uur of 23.00 uur en 07.00 uur
je rust moet minimaal 36 uur per week bedragen
minimaal 4 vrije zondagen per 13 weken
als je op zondag werkt, dan is zaterdag een vrije dag
nachtdiensten zijn verboden
Maximale arbeidstijden:
per dienst maximaal 9 uur
per week maximaal 45 uur
per 4 weken gemiddelde arbeidstijd van 40 uur per week
Verder geldt de regel schooltijd = arbeidstijd. Dit betekent: als je op een dag 6 uur op school zit, dat je die dag nog maar 3 uur mag werken.
10 per dag is hij weg, kan ook reistijd bij zittenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Je kan trouwens ook je uitzendbureau of je baas chanteren dat je teveel werkt op 1 dag, kan ook een leuk zakcentje opleveren:
[..]
Peak-Itquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:12 schreef Razor21 het volgende:
1 tip als je later ouder bent ga niet via Peak IT werken![]()
![]()
Dat loon is helemaal om te janken....ik heb het een jaar lang mogen ontvangen.....![]()
![]()
In Vietnam zegt iequote:
met de ochtendkrant verdien je gewoon 7.50 per ochtend voor 50 minuten werk..quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:03 schreef Pluto41 het volgende:
Met dat loon kan je beter de straatkrant gaan verkopen.
oh ja, dat kan ook nogquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:12 schreef Rekkie het volgende:
10 per dag is hij weg, kan ook reistijd bij zitten
Ja maar toen kon je daar nog bijna 3 biertjes voor kopen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:15 schreef mcintosh het volgende:
Kweetniet wat voor wereldloon je als 16-jarige verwacht, maar dit is volgens mij vrij normaal
Ik verdiende iets van 3,50 GULDEN toen ik 16 was...
OMG dat was 12 jaar geleden... damn...
Lekker he elke ochtend om 5 uur opstaan om een pauperkrant rond te brengen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:13 schreef Frozen_Ice het volgende:
[..]
met de ochtendkrant verdien je gewoon 7.50 per ochtend voor 50 minuten werk..![]()
Waarom?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:16 schreef Johnnn het volgende:
Terechte klacht overigens!
Met zo'n instelling, kom je er wel.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:17 schreef OhEcht het volgende:
Damn daar zou ik dus echt me bed niet voor uitkomen
Toen hij tekende wist hij waarschijnlijk nog niet dat zijn broer zoveel meer verdiendquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:17 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waarom?
Hij tekent toch echt zelf het contract hoor... het is geen dwanarbeid
Emil? Ben jij het? Tsjakka?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:11 schreef Misanthropist het volgende:
over tien jaar verdien je minimaal tien keer zoveel, hou die gedachten vast!
Nou droom je een beetje, een biertje was echt geen 1 guldenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja maar toen kon je daar nog bijna 3 biertjes voor kopen.
nu slechts 2 biertjes als het meezit.
1 2 | 16 jaar 443 102 2,55 |
Jij zou daar wel voor gaan werken wou je zeggen?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:18 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Met zo'n instelling, kom je er wel.
Als je ff gelezen had had je gezien dat zijn broer 10 minuten jonger isquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:22 schreef Flurry het volgende:
is je broer niet ouder en heeft ie daardoor een ander minimumloon?
haha n00b...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:12 schreef Razor21 het volgende:
1 tip als je later ouder bent ga niet via Peak IT werken![]()
![]()
Dat loon is helemaal om te janken....ik heb het een jaar lang mogen ontvangen.....![]()
![]()
Wanneer ik een inkomen moet hebben wel ja. Als ik beter kan krijgen, zal ik het doen. Alles beter dan WW of bijstand.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:22 schreef OhEcht het volgende:
[..]
Jij zou daar wel voor gaan werken wou je zeggen?
Dan had hij dat na moeten vragen, het is immers zijn broerquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:18 schreef Johnnn het volgende:
[..]
Toen hij tekende wist hij waarschijnlijk nog niet dat zijn broer zoveel meer verdiend
Toen ik daar ging werken was hij nog bezig met de oversluiting naar het andere bureau. Toen ik eenmaal werkte kreeg hij te horen hoeveel meer hij ging verdienen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:25 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dan had hij dat na moeten vragen, het is immers zijn broer
Bijstand als je 16 bent? En ik werkte niet toen ik 16 wasquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:24 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Wanneer ik een inkomen moet hebben wel ja. Als ik beter kan krijgen, zal ik het doen. Alles beter dan WW of bijstand.
Of zou jij wel bijstand aanvragen? Toen ik 16 was, verdiende ik niet veel gek meer dan TS.
Ik denk dat hij zich pas nadat de ts bij het bedrijf kwam werken, over liet plaatsen naar dat andere uitzendbureauquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:25 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dan had hij dat na moeten vragen, het is immers zijn broer
En je dacht toen niet..... "Hé waarom zal hij nu naar een ander bureau gaan?"quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:26 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Toen ik daar ging werken was hij nog bezig met de oversluiting naar het andere bureau. Toen ik eenmaal werkte kreeg hij te horen hoeveel meer hij ging verdienen.![]()
Zijn klacht is niet helemaal dat hij zo weinig verdiend. Hij verdiend minder dan z'n broertje...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:29 schreef Rekkie het volgende:
[..]
En je dacht toen niet..... "Hé waarom zal hij nu naar een ander bureau gaan?"
Een ei, 2 broodjes, 2 bruine boterhammen, 1 krentenbol, 1 plakje ham, 1 mexicano en een beker melk o en je heb dan nog 10 cent overquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:36 schreef gerron23 het volgende:
Wat een zielige kutloontjes zeg. t wordt tijd dat dat minimumjeugdloon eens wat omhoog gaat (en t minimumloon ook). wat koop je tegenwoordig in Nederland in godsnaam voor 3 euro?
www.euroknallers.nlquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:36 schreef gerron23 het volgende:
Wat een zielige kutloontjes zeg. t wordt tijd dat dat minimumjeugdloon eens wat omhoog gaat (en t minimumloon ook). wat koop je tegenwoordig in Nederland in godsnaam voor 3 euro?
Waar ik toentertijd bier haalde, was het slechts 1,20 gulden. Maar ok, ben het met je eens...echt representatief is die prijs nietquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:20 schreef mcintosh het volgende:
Nou droom je een beetje, een biertje was echt geen 1 gulden
in de kantine op je sociale werkplaats of wat?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:39 schreef OhEcht het volgende:
[..]
Een ei, 2 broodjes, 2 bruine boterhammen, 1 krentenbol, 1 plakje ham, 1 mexicano en een beker melk o en je heb dan nog 10 cent over
In de kantine bij de KvKquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:44 schreef gerron23 het volgende:
[..]
in de kantine op je sociale werkplaats of wat?
Ligt eraan of je een slachtoffer bent van de consumptiemaatschappij.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:36 schreef gerron23 het volgende:
als je geen geld wilt uitgeven heb je t niet nodig en hoef je ook niet te werken he.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:56 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ligt eraan of je een slachtoffer bent van de consumptiemaatschappij.
ja dan steel je toch gewoon allesquote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:18 schreef gerron23 het volgende:
[..]
als je geen geld wilt uitgeven heb je t niet nodig en hoef je ook niet te werken he.
precies... t wordt tijd dat alle kids ophouden te werken voor zulke kutloontjesquote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:20 schreef DAMH het volgende:
daarom nooit gewerkt toen ik jong was,, voor zulke bedragen kom ik echt me nest niet uit
Als je beetje door fietst is het gemiddeld een 10tje per uurquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:13 schreef Frozen_Ice het volgende:
[..]
met de ochtendkrant verdien je gewoon 7.50 per ochtend voor 50 minuten werk..![]()
Het is volgens mij sowieso maatschappelijk niet de bedoeling dat schoolgaande (middelbaar of lager) kinderen al gaan werken. Dat de wet het desondanks toch toestaat vind ik prima (zeker nu er in bepaalde sectoren een tekort aan werknemers is), maar ze moeten de minimumlonen wel laag laten. Zo niet dan krijgen de bedrijven meer kosten en dat betekent weer hogere prijzen voor de restquote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:23 schreef gerron23 het volgende:
[..]
precies... t wordt tijd dat alle kids ophouden te werken voor zulke kutloontjes
Ik geloof dat dat in nederland wel de bedoeling is. Kinderen worden vanaf hun 15/16de ongeveer gestimuleerd om vakantiewerk te zoeken, om zo ervaring op te doen en weten hoe t is om voor je eigen geld te moeten werken.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het is volgens mij sowieso maatschappelijk niet de bedoeling dat schoolgaande (middelbaar of lager) kinderen al gaan werken. Dat de wet het desondanks toch toestaat vind ik prima (zeker nu er in bepaalde sectoren een tekort aan werknemers is), maar ze moeten de minimumlonen wel laag laten. Zo niet dan krijgen de bedrijven meer kosten en dat betekent weer hogere prijzen voor de rest
Zijn broer is even oud verdomme. Kun je niet lezen of zo?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:26 schreef Devlinsect het volgende:
Zijn broer is ouder, andere arbeidsvoorwaarden dus verdient hij meer. Lo-gisch
Ikke wel en hij niet. Boehoe!
Op je 26ste E 26,20 p/u, oftewel zo'n E 4 192 p/m?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:11 schreef Misanthropist het volgende:
over tien jaar verdien je minimaal tien keer zoveel, hou die gedachten vast!
je bent misschien ook tien jaar ouder slappequote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:28 schreef mattttPUNTnl het volgende:
26 euro per dag
Daar kom ik de deur niet voor uit
True.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat absurd laag eigenlijk, die minimumlonen.
3-jarige Indische kindjes in een steengroeve verdienen nog meer.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:36 schreef 205_Lacoste het volgende:
* 205_Lacoste wil bij dezen Bot13 een hart onder de riem steken na al het gezeik over de hoogte van het loon.
Ik zou liegen als ik zeg dat het veel is, maar ik vind de mentaliteit dat je wel gewoon werkt echt prima! Het lijkt me inderdaad zuur dat je tweelingbroer meer verdient, maar dat is niet anders op te lossen dan een ander vakantiebaantje te zoeken.
Over het algemeen verdien je met afwassen wel meer, anders kun je overwegen om 2 krantenwijken te nemen op een dag (2x ochtend bijv.). Het is vroeg opstaan, maar verdient aardig in korte tijd. Heb je de rest van de dag voor andere dingen!
Blijf in ieder geval lekker je eigen geld verdienen, vele malen beter dan je handje ophouden bij je ouders.
K kan niks anders dan me hierbij aan sluitenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:36 schreef 205_Lacoste het volgende:
* 205_Lacoste wil bij dezen Bot13 een hart onder de riem steken na al het gezeik over de hoogte van het loon.
Ik zou liegen als ik zeg dat het veel is, maar ik vind de mentaliteit dat je wel gewoon werkt echt prima! Het lijkt me inderdaad zuur dat je tweelingbroer meer verdient, maar dat is niet anders op te lossen dan een ander vakantiebaantje te zoeken.
Over het algemeen verdien je met afwassen wel meer, anders kun je overwegen om 2 krantenwijken te nemen op een dag (2x ochtend bijv.). Het is vroeg opstaan, maar verdient aardig in korte tijd. Heb je de rest van de dag voor andere dingen!
Blijf in ieder geval lekker je eigen geld verdienen, vele malen beter dan je handje ophouden bij je ouders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |