Die dikkequote:Op maandag 16 juli 2007 19:21 schreef klipper het volgende:
[..]
Als ze zo slecht voor hun dieren zorgen, dan neem je die jonkies toch mee naar je eigen huis samen met de moeder.
Zeg je gewoon dat die dikke overleden is.
In dit soort situaties mag je best liegen,wat heb je eraan dat jij ze drie weken verzorget en zodra zij thuiskomen de jonkies verdrinken of aan hun lot overlaten in het bos ( beide is net zo erg )
Smullen hoor! Ik had een hele andijvie in het hok gelegd, toen ik wegging was de helft al weg. En piepen, niet te kortquote:
Maar het beestje was al negen dagen oud. En al heul grootquote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:33 schreef Fliepke het volgende:
Hij was blijkbaar erg lekker als er geen sporen meer van zijn
Volgens mij is dat ook vrij normaal bij cavia's
He bahquote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:31 schreef Aventura het volgende:
Omg, er is een caviaatje weg
Een van de vier babies. Ik begrijp werkelijk niet hoe dat kan. Ze kunnen niet uit het hok als deze afgeloten is. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat hij of zij is verorberd door de anderen. Maar ik zie echt geen enkel spoor van een bloedbad. Ik heb buiten het hok ook nog gezocht, maar niks kunnen vinden. Ik snap er echt niks van.
Maar dat kan gewoon niet. Ik heb het hele hok geinspecteerd. Geen gaatjes gezien. De enige mogelijkheid is dat hij eruit is gesprongen op het moment dat ik ze gisterochtend voerde. Maar zo hoog zie ik ze gewoon niet springen! Het is een heel diep hok. I am puzzled. Helaas is de tuin eromheen een oerwoud en is het onbegonnen werk om te gaan zoeken naar zo'n klein hummeltjequote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Aventura; cavia's die elkaar opeten is een zeldzaamheid, zoniet uitgesloten. Cavia's vermoorden in een doodenkel geval een groepsgenoot als deze een zware afwijking heeft; een restant van het natuurinstinct, om de zwaksten uit te schakelen omdat ze toch nooit zullen overleven. De kans dat dit bij deze cavia van reeds 9 dagen, die gewoon bij de moeder mocht drinken, gebeurd is is eigenlijk te verwaarlozen zó klein. Het beebje zal dus toch ontsnapt zijn. Het is toch niet die ene die ik zo leuk vind he?
(de kans dat ze overleven in de natuur, zeker als zo'n hummeltje, is trouwens ook bijzonder klein)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |