abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:08:10 #1
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51405541
Ik pas voor de buren drie weken op de diertjes. Er zijn waren 5 konijnen en 5 cavia's. Mama cavia en drie kleintjes in 1 hok. Papa in de buitenren samen met de konijnen.

Toen ik de tuin inliep hoorde ik al onraad. Een oorverdovend gepiep klonk uit het caviahok. Toen ik het hok opende trof ik in plaats van 4, 8 caafjes aan. Zo te zien was alles goed gegaan. Moeders stortte zich op het voer. Kleintjes al druk heen en weer aan het rennen, oogjes open, volop vacht. Ze stortten zich zelfs al op de appel en de peen die ik in het hok neerglegde. Wel zag ik dat ze wilden zogen bij hun oudere zusje. Ik weet overigens niet hoe oud die eerdere lichting is.

Ze zitten met z'n achten in dat hok, lijkt me niet prettig maar aan die situatie kan ik weinig veranderen. Ik heb ze een extra waterbakje gegeven en heel veel voer. Ook ga ik morgen wat extra hooi in het hok leggen. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

En natuurlijk is dit topic waardeloos zonder foto's!

Mama caaf en dedrie gezusters storten zich op het voer.
De babies durven niet zo goed.

Weg met die tepel. We willen een wortel.

Nah, melk is toch lekkerder!
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:09:44 #2
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51405595
Ahhhh !
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_51405676
Kun je de buren niet bellen? Lijkt mij beter als mama caaf met de kleintjes apart zit? Dat je een bakje koopt dat je weer bij hen kunt declareren?

Wat zijn die beestjes trouwens grappig al! Zo gelijk na de geboorte!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:13:26 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51405738
Dat is een idee. Ik heb trouwens wel een buitenren zien staan. Ik kan de zusters daarin zetten. Dan moet het natuurlijk niet gaan regenen. Misschien kan ik een deel afdekken.
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:13:39 #5
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_51405748
Niet dat je ook maar iets aan mijn post hebt, maar wat geweldig schattig!

Misschien dat je je vraag in [centraal] Cavia's met foto's deel 15 kunt stellen, daar zitten de caviakundigen
pi_51405764
Ik heb nog wel een grote extra (binnen)kooi, weet niet of je die kan gebruiken en of je in de buurt woont (DenHaag)
pi_51405780
Leveren die beesten nog wat op? Kaap ze dan en verkoop ze door.
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:15:41 #8
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51405817
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kun je de buren niet bellen? Lijkt mij beter als mama caaf met de kleintjes apart zit? Dat je een bakje koopt dat je weer bij hen kunt declareren?

Wat zijn die beestjes trouwens grappig al! Zo gelijk na de geboorte!
Ja,maf he? Ze zijn gistermiddag geboren. Ik was er woensdagmorgen nog! En nu al zo groot en actief. Echt heel anders dan bv. kittens.
pi_51405863
Maar je weet toch wel zeker dat niet per ongeluk een van de zusters de babies heeft gekregen? Of dat er dus ook een gebroeder tussen zit?
Ik vind ze wel ontzettend lief zeg..
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:17:48 #10
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51405898
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:13 schreef twentemeisje het volgende:
Niet dat je ook maar iets aan mijn post hebt, maar wat geweldig schattig!

Misschien dat je je vraag in [centraal] Cavia's met foto's deel 15 kunt stellen, daar zitten de caviakundigen
Thanks! Ik heb even gespamd
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:18:38 #11
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51405934
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:16 schreef Valon het volgende:
Maar je weet toch wel zeker dat niet per ongeluk een van de zusters de babies heeft gekregen? Of dat er dus ook een gebroeder tussen zit?
Nee het was die grote, want die is nu stukken minder groot.
Bovendien heb ik ze zien zogen.
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:19:28 #12
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51405969
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:16 schreef Valon het volgende:
Morgen neem ik mijn camera mee (deze zijn met een telefoon gemaakt)
pi_51405998
Waar woon je? Ik denk dat je mams sowieso even apart moet zetten met de kleintjes. Ik heb eventueel denk ik anders ook nog wel een kooitje te leen, maar die is wel klein, dat is echt voor tijdelijk dat dat kan. Ik woon ook vlakbij Den Haag (het Westland).
En kennelijk zijn de 4 zusjes dan 3 zusjes en een broertje? Dus ik zou even de hulp inschakelen van iemand die ze kan seksen, want anders zitten je buurtjes straks met nog 2 zwangere caafjes.
Vivre
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:20:42 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_51406015
Ik weet niet hoe lang je op die beesten moet passen, maar je moet ze laten seksen en daarna binnen een bepaalde tijd (een paar weken) de mannetjes van de vrouwtjes scheiden, want anders bespringen de zonen moeder en zusjes zonder enig pardon, en dan heb je er ineens 16.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:22:39 #15
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51406069
Omg, zijn cavia's al binnen een paar weken geslachtsrijp?!!?!?!
De buren zijn net 3 dagen weg En ze gaan 3 weken op vakantie.
Ik woon trouwens in Amsterdam. Maar zoals ik al zei, ik probeer het wel even met de buitenren!
pi_51406106
Cavia's zijn als ik het goed heb met ongeveer 7 a 8 weken vruchtbaar.
Vivre
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:26:32 #17
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51406196
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:20 schreef Strychnine het volgende:
Waar woon je? Ik denk dat je mams sowieso even apart moet zetten met de kleintjes. Ik heb eventueel denk ik anders ook nog wel een kooitje te leen, maar die is wel klein, dat is echt voor tijdelijk dat dat kan. Ik woon ook vlakbij Den Haag (het Westland).
En kennelijk zijn de 4 zusjes dan 3 zusjes en een broertje? Dus ik zou even de hulp inschakelen van iemand die ze kan seksen, want anders zitten je buurtjes straks met nog 2 zwangere caafjes.
Het zijn 3 zusjes! Voor de buren weggingen zei de buuv wel dat ze mama zo dik vond en dat ze zich afvroeg of haar zoontje papa caaf niet 'per ongeluk' bij mama caaf had gezet. Zoontje ontkende in alle toonaarden
pi_51406208
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:26 schreef Aventura het volgende:

[..]

Het zijn 3 zusjes! Voor de buren weggingen zei de buuv wel dat ze mama zo dik vond en dat ze zich afvroeg of haar zoontje papa caaf niet 'per ongeluk' bij mama caaf had gezet. Zoontje ontkende in alle toonaarden
Ah zo
Dat verklaard het ja. Zoonlief heeft wat uit te leggen straks
Vivre
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:29:48 #19
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51406303
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:14 schreef cinnamongirl het volgende:
Leveren die beesten nog wat op? Kaap ze dan en verkoop ze door.
Ik zou ze zo kunnen weggeven, ik denk niet dat het ze heel erg boeit.
Ze hadden ook konijnenjonkies. Die waren er drie weken geleden nog, toen ik langskwam om door te spreken wat de bedoeling was. Toen ik zondag vroeg wat er met die (witte!) jonkies was gebeurd, zeiden ze dat ze ze hadden losgelaten in het Vliegenbos
pi_51406342
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:29 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik zou ze zo kunnen weggeven, ik denk niet dat het ze heel erg boeit.
Ze hadden ook konijnenjonkies. Die waren er drie weken geleden nog, toen ik langskwam om door te spreken wat de bedoeling was. Toen ik zondag vroeg wat er met die (witte!) jonkies was gebeurd, zeiden ze dat ze ze hadden losgelaten in het Vliegenbos
Iets over verantwoording voor je dieren nemen enzo mafketels.
Vivre
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:34:43 #21
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51406498
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:30 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Iets over verantwoording voor je dieren nemen enzo mafketels.
Ik heb er ook geen goed woord voor over. Dieren apart zetten is geen garantie, zeker niet als je ze vaak in de ren stopt, of als je kids hebt die met de diertjes willen 'spelen'. Ik bedoel, laat ze dan castreren ofzo.
pi_51406672
Geen paniek, rustig ademhalen.

De baby's zijn er nu, gefeliciteerd! Het meest kritieke is al voorbij, en ze zien er goed uit. Wat moet je nu doen en wat niet?

- de baby's wegen. Regel een keukenweegschaal (liefst een digitale) en weeg ze even. Goede geboortegewichten voor een vierling zijn tussen de 70 en 120 gram. Als ze onder de 70 zitten en niet goed meedoen met de groep (of als ze sowieso niet goed meedoen, hou ze dan in de gaten). Cavia's onder de 50 gram maken meestal geen grote kans, maar als ik de foto's zo zie gok ik dat dat niet het geval is.

- de groep niet uit elkaar halen. Het gaat prima zo!! Zolang de volwassen caafs maar zeugen zijn is er niks aan de hand. lekker bij elkaar laten, ze kennen elkaar en ze helpen elkaar.

- Je hebt 3 weken om uit te vogelen wat de geslachten van de caafs zijn. Als er beren bijzitten, moeten deze met 4 weken en 300 gram bij de moeder weg. Het komt echter vaak voor dat ze met 3 weken al flink bezig zijn, als ze tussen de 3 en 4 weken de 275 halen dan kun je ze beter apart zetten. Bekijk de foto's op deze site op je gemakje, je zult zien dat ze erg handig zijn: http://cavyspirit.com/sexing.htm

- geef de cavia's gewoon eten zoals anders. Kleintjes mogen al vanaf dag 1 met het volwassen voer meeëten. Geef ze dus gewoon alles was ze normaal krijgen, dat is alleen maar goed!

- Als de beestjes anders toch gedumpt worden, zorg dan dat je zelf een goed huisje voor ze zoekt. Als je wilt kan ik je daar wel bij helpen (ook al ben ik zelf ook even een weekje op vakantie). Er zijn diverse fora waar je goede baasjes kunt vinden.

Tis dat ik niet in de buurt woon, anders kon ik even langskomen... zal zo eens zoeken of er een stalletje in de buurt zit, ik weet het zo 1 2 3 niet...
Hoe dan ook, raak niet in paniek en doe geen gekke dingen, babycaafs gaan vaak prima met de groep mee en je kunt niet veel fout doen. Het is niet erg om ze op te pakken, moeders zullen de jonkies nooit verstoten, tenzij ze zelf doodziek zijn of ze aanvoelen dat de jonkies uit zichzelf te zwak zijn (en daar hoef je je afhankelijk van hun gewicht ook geen zorgen om te maken).
I had a signature once. It was awful.
pi_51406747

en als die linksonder een zeugje blijkt te zijn, dan moeten we eens praten
pi_51406793
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:23 schreef Strychnine het volgende:
Cavia's zijn als ik het goed heb met ongeveer 7 a 8 weken vruchtbaar.
Niet goed dus, 4 weken is meest genoemde grens, maar een enkele beer weet toch al te dekken als ze ruim 3 weken zijn.
pi_51407016
En ohja; als het je lukt om goede duidelijke foto's te maken van de geslachten wil ik je er ook mee helpen, als ik het niet weet ken ik nog een heleboel mensen die het wel weten
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:50:05 #26
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51407065
Dankje Zoeperzazke, voor je uitgebreide post. Je bevestigt mijn gevoel hierover, namelijk dat het op dit moment allemaal prima gaat. De jonkies zijn echt al best groot! En flink luid. En eten goed. Die peen was al half op toen ik wegging. Ongelofelijk! Ik heb morgen vrij. Dan ga ik ze (proberen te) sexen. Wat bedoel je met je opmerking over het kleintje linksonder?
pi_51407098
Nou, nog een post dan, als je nergens terecht kunt met de baby's of hulp nodig hebt, het dichtstbijzijnde stalletje met een hart voor dieren zit in Volendam: www.meagan.nl . Ik ken haar persoonlijk en het is een vreselijk lief mens die heel veel van cavia's weet!
pi_51407116
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:50 schreef Aventura het volgende:
Wat bedoel je met je opmerking over het kleintje linksonder?
Nou....
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:52:29 #29
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_51407150
OMG!!! Nooit geweten dat die beesten al zo vroeg zelfstandig waren! Je had me zo kunnen vertellen dat ze al meer dan een week oud waren.
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:52:43 #30
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51407163
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:51 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Nou....
Het vachtje kleurt mooi bij 'n zeker ander vachtje?
pi_51407183
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:43 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Niet goed dus, 4 weken is meest genoemde grens, maar een enkele beer weet toch al te dekken als ze ruim 3 weken zijn.
Dat dacht ik dus ook, maar ik heb het voor de zekerheid opgezocht op internet en daar stond deze informatie
Vivre
pi_51407198
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:52 schreef Aventura het volgende:

[..]

Het vachtje kleurt mooi bij 'n zeker ander vachtje?
12 andere mooie vachtjes
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:54:24 #33
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51407221
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:53 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

12 andere mooie vachtjes
OMG! Ik zag je topic over Iwi, maar je hebt er nog 11
pi_51407267
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:53 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook, maar ik heb het voor de zekerheid opgezocht op internet en daar stond deze informatie
lekkere site heb je het vandaan dan... Vind het zo zonde dat er zoveel foute informatie over cavia's rondzwerft... Ook dat ukjes geen groenvoer mogen enzo, dat je dat pas vanaf 3 maanden op mag bouwen bv. Dat is reinste onzin!! Gelukkig kunnen moeder caafjes als de bevalling goed gegaan is het heel goed zelf verzorgen. Als de melkproductie goed op gang gekomen is (en volgens mij heeft Aventura ze al zien zogen toch?) dan hoef je je niet te druk te maken, zolang de ukjes maar levendig blijven en niet stil in een hoekje zitten en niet lijken te groeien
pi_51407281
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:54 schreef Aventura het volgende:

[..]

OMG! Ik zag je topic over Iwi, maar je hebt er nog 11
www.caviastalmila.nl , daar staan ze allemaal
  donderdag 12 juli 2007 @ 21:29:06 #36
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51408481
Leuke site. Die lange haren Zulke cavia's had ik nog nooit gezien.
pi_51409229
Peruufjes zijn geweldig Ik ben gek op die pony's en die mooie lange haren. Maar voor de knuf en voor mijn vriend wil ik nog een paar kortharige cavia's, hij vindt dat veel lekkerder kroelen Iwi en Qwerty zijn nu de enige twee kortharen, layla zit ertussenin met op haar kont langer haar dan vooraan en de rest is langharig
pi_51410213
Ik zit nog eens even naar de foto's te kijken, maar het moge duidelijk zijn dat moeder is nagedekt na de vorige bevalling. Waarschijnlijk zat de beer toen nog wél bij de zeug... De dochters zullen nu 10 weekjes oud zijn gok ik, veel meer kan het nog niet zijn. Het zal de schuld van zoonlief dus helemaal niet zijn, maar gewoon na de bevalling gebeurd zijn. Direct na een bevalling is een zeug namelijk bronstig en kan ze gedekt worden en binnen een paar minuten grijpt een beer zijn kans al...
  Moderator zaterdag 14 juli 2007 @ 16:59:53 #39
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51464335
Hoe gaat het nu Aventura?
Heb je ook nieuwe foto's?
Ik wist trouwens niet dat kleine caafjes al zo snel zo zelfstandig waren.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 15 juli 2007 @ 22:21:50 #40
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51503545
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 16:59 schreef senesta het volgende:
Hoe gaat het nu Aventura?
Heb je ook nieuwe foto's?
Ik wist trouwens niet dat kleine caafjes al zo snel zo zelfstandig waren.
Het gaat prima met ze! Ik heb ze niet kunnen wegen maar ik kan zien dat ze goed zijn gegroeid.

Drie generaties (ze bewegen als een gek, het is moelijk om 'n scherp plaatje te schieten):

zondag 15 juli 2007 @ 22:22:39 #41
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51503576

Moderator zondag 15 juli 2007 @ 22:37:27 #42
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51504097
Oh wat lief Aventura!
Wat zijn ze klein naast die groters, raar om te zien dat ze toch al zo rond hobbelen.
Ga je er zelf niet ééntje claimen?
  zondag 15 juli 2007 @ 22:38:56 #43
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51504159
Gek he, naast mama en zusters zijn ze nog zo klein. Maar op die onderste foto's zien ze er toch al zo compleet en zelfstandig uit!
Maar nee, ik wil zelf geen dieren erbij. Ik woon klein en heb al twee poezen!
  Moderator zondag 15 juli 2007 @ 22:45:32 #44
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51504383
quote:
Op zondag 15 juli 2007 22:38 schreef Aventura het volgende:
Gek he, naast mama en zusters zijn ze nog zo klein. Maar op die onderste foto's zien ze er toch al zo compleet en zelfstandig uit!
Maar nee, ik wil zelf geen dieren erbij. Ik woon klein en heb al twee poezen!
Is best gek, ja.
Ze zijn wel heel leuk om te zien
pi_51511607
Wat ziet dat er super uit, Aventura!! Ik vind ze zo vreselijk schattig Heb je al enig idee van de geslachten of heb je je daar nog niet aan gewaagd?
Als je trouwens overstag gaat, neem er dan altijd 2 en niet 1`. Cavia's zijn absoluut groepsdieren en worden het liefst met een soortgenoot gehouden. Er zijn maar heel weinig cavia's die het in hun eentje beter hebben dan met twee of meer
pi_51511614
Ik weet trouwens niet of jij het groenvoer koopt, maar misschien kun je ze iets anders geven dan fruit... Witlof, paprika en andijvie zijn ook producten waar ze hartstikke gek op zijn en waar meer voedingswaardes inzitten. Van veel appel kunnen ze geïrriteerde mondhoekjes krijgen (zeker die kleintjes) door het bijtende fruitzuur
  maandag 16 juli 2007 @ 09:55:22 #47
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51513444
Ik heb ook andijvie gehaald ja! Dat ga ik ze vanmiddag geven.
pi_51525287
die bovenste op de onderste foto .
Jammer dat de buren maar 3 weken wegblijven, ik had ze gewoon zelf gehouden .
Tap tap tap
pi_51529055
En, hoe beviel de andijvie?
pi_51531350
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:13 schreef CherryLips het volgende:
die bovenste op de onderste foto .
Jammer dat de buren maar 3 weken wegblijven, ik had ze gewoon zelf gehouden .
Als ze zo slecht voor hun dieren zorgen, dan neem je die jonkies toch mee naar je eigen huis samen met de moeder.
Zeg je gewoon dat die dikke overleden is.

In dit soort situaties mag je best liegen,wat heb je eraan dat jij ze drie weken verzorget en zodra zij thuiskomen de jonkies verdrinken of aan hun lot overlaten in het bos ( beide is net zo erg )
pi_51539020
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:21 schreef klipper het volgende:

[..]

Als ze zo slecht voor hun dieren zorgen, dan neem je die jonkies toch mee naar je eigen huis samen met de moeder.
Zeg je gewoon dat die dikke overleden is.

In dit soort situaties mag je best liegen,wat heb je eraan dat jij ze drie weken verzorget en zodra zij thuiskomen de jonkies verdrinken of aan hun lot overlaten in het bos ( beide is net zo erg )
Die dikke
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  maandag 16 juli 2007 @ 23:41:19 #52
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_51542051
Wat een rare mensen, die baasjes . Ik hoop dat jij een huis voor ze gaat zoeken Oh, en de buren overhaalt om te castreren .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_51544846

Djezus wat groeien die dingen hard, wat een verrassing voor die buren als ze terug komen ahaha
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:33:56 #54
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51573002
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:14 schreef zoeperzazke het volgende:
En, hoe beviel de andijvie?
Smullen hoor! Ik had een hele andijvie in het hok gelegd, toen ik wegging was de helft al weg. En piepen, niet te kort Het gaat zo te zien goed met ze.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 17:31:31 #55
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51696884
Omg, er is een caviaatje weg
Een van de vier babies. Ik begrijp werkelijk niet hoe dat kan. Ze kunnen niet uit het hok als deze afgeloten is. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat hij of zij is verorberd door de anderen. Maar ik zie echt geen enkel spoor van een bloedbad. Ik heb buiten het hok ook nog gezocht, maar niks kunnen vinden. Ik snap er echt niks van.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 17:33:37 #56
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_51696942
Hij was blijkbaar erg lekker als er geen sporen meer van zijn
Volgens mij is dat ook vrij normaal bij cavia's
  zaterdag 21 juli 2007 @ 17:35:31 #57
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51696995
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:33 schreef Fliepke het volgende:
Hij was blijkbaar erg lekker als er geen sporen meer van zijn
Volgens mij is dat ook vrij normaal bij cavia's
Maar het beestje was al negen dagen oud. En al heul groot

Ik heb ze maar flink gevoerd. Naast bix ook wat selderiestengels en 'weidehooi' (dit zag ik liggen in een zak). Hopelijk blijven ze nu van elkaar af.
  Moderator zaterdag 21 juli 2007 @ 18:04:06 #58
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51697770
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:31 schreef Aventura het volgende:
Omg, er is een caviaatje weg
Een van de vier babies. Ik begrijp werkelijk niet hoe dat kan. Ze kunnen niet uit het hok als deze afgeloten is. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat hij of zij is verorberd door de anderen. Maar ik zie echt geen enkel spoor van een bloedbad. Ik heb buiten het hok ook nog gezocht, maar niks kunnen vinden. Ik snap er echt niks van.
He bah
pi_51698231
Aventura; cavia's die elkaar opeten is een zeldzaamheid, zoniet uitgesloten. Cavia's vermoorden in een doodenkel geval een groepsgenoot als deze een zware afwijking heeft; een restant van het natuurinstinct, om de zwaksten uit te schakelen omdat ze toch nooit zullen overleven. De kans dat dit bij deze cavia van reeds 9 dagen, die gewoon bij de moeder mocht drinken, gebeurd is is eigenlijk te verwaarlozen zó klein. Het beebje zal dus toch ontsnapt zijn. Het is toch niet die ene die ik zo leuk vind he?

(de kans dat ze overleven in de natuur, zeker als zo'n hummeltje, is trouwens ook bijzonder klein)
  zaterdag 21 juli 2007 @ 18:33:45 #60
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51698561
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 18:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Aventura; cavia's die elkaar opeten is een zeldzaamheid, zoniet uitgesloten. Cavia's vermoorden in een doodenkel geval een groepsgenoot als deze een zware afwijking heeft; een restant van het natuurinstinct, om de zwaksten uit te schakelen omdat ze toch nooit zullen overleven. De kans dat dit bij deze cavia van reeds 9 dagen, die gewoon bij de moeder mocht drinken, gebeurd is is eigenlijk te verwaarlozen zó klein. Het beebje zal dus toch ontsnapt zijn. Het is toch niet die ene die ik zo leuk vind he?

(de kans dat ze overleven in de natuur, zeker als zo'n hummeltje, is trouwens ook bijzonder klein)
Maar dat kan gewoon niet. Ik heb het hele hok geinspecteerd. Geen gaatjes gezien. De enige mogelijkheid is dat hij eruit is gesprongen op het moment dat ik ze gisterochtend voerde. Maar zo hoog zie ik ze gewoon niet springen! Het is een heel diep hok. I am puzzled. Helaas is de tuin eromheen een oerwoud en is het onbegonnen werk om te gaan zoeken naar zo'n klein hummeltje
Ik weet niet of het die ene van de foto is trouwens...
  Moderator zaterdag 21 juli 2007 @ 18:35:46 #61
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51698611
Kan hij zich niet gewoon verstopt hebben onder het zaagsel/stro?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 18:36:20 #62
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51698626
Nee, zeker niet! Ik heb grondig gekeken.
pi_51699118
Sorry, opeten gebeurt gewoon niet... Cavia's zijn geen vleeseters... Het enige kannibalistische moment kan zijn tidjens een geboorte, als de moeder het jonkie niet opgestart krijgt (lees: doodgeboren jonkie) dat ze in blinde paniek gaat bijten en knagen in wanhoop het levend te krijgen. Het móét dus wel ontsnapt zijn, of opgestraald door aliens, anders weet ik het ook niet meer... Als de tuin een oerwoud is zal er ook wel veel onkruid staan (klimop, vingerhoudskruid enz) en zal het jonkie, als ie niet van ellende sterft, zichzelf waarschijnlijk vergiftigen... Leuk is anders, maar je kunt er niks aan doen....
  zondag 22 juli 2007 @ 10:34:29 #64
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_51712380
Gelukkig weten de baasjes niet hoeveel jongen er zijn geworpen, dus eentje meer of minder...
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_51899930
Aventura, hoe is het nu??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')