Ja,maf he? Ze zijn gistermiddag geboren. Ik was er woensdagmorgen nog! En nu al zo groot en actief. Echt heel anders dan bv. kittens.quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kun je de buren niet bellen? Lijkt mij beter als mama caaf met de kleintjes apart zit? Dat je een bakje koopt dat je weer bij hen kunt declareren?
Wat zijn die beestjes trouwens grappig al! Zo gelijk na de geboorte!
Thanks! Ik heb even gespamdquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:13 schreef twentemeisje het volgende:
Niet dat je ook maar iets aan mijn post hebt, maarwat geweldig schattig!
Misschien dat je je vraag in [centraal] Cavia's met foto's deel 15 kunt stellen, daar zitten de caviakundigen
Nee het was die grote, want die is nu stukken minder groot.quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:16 schreef Valon het volgende:
Maar je weet toch wel zeker dat niet per ongeluk een van de zusters de babies heeft gekregen? Of dat er dus ook een gebroeder tussen zit?
Ik vind ze wel ontzettend lief zeg..
Morgen neem ik mijn camera mee (deze zijn met een telefoon gemaakt)quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:16 schreef Valon het volgende:
Maar je weet toch wel zeker dat niet per ongeluk een van de zusters de babies heeft gekregen? Of dat er dus ook een gebroeder tussen zit?
Ik vind ze wel ontzettend lief zeg..
Het zijn 3 zusjes! Voor de buren weggingen zei de buuv wel dat ze mama zo dik vond en dat ze zich afvroeg of haar zoontje papa caaf niet 'per ongeluk' bij mama caaf had gezet. Zoontje ontkende in alle toonaardenquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:20 schreef Strychnine het volgende:
Waar woon je? Ik denk dat je mams sowieso even apart moet zetten met de kleintjes. Ik heb eventueel denk ik anders ook nog wel een kooitje te leen, maar die is wel klein, dat is echt voor tijdelijk dat dat kan. Ik woon ook vlakbij Den Haag (het Westland).
En kennelijk zijn de 4 zusjes dan 3 zusjes en een broertje? Dus ik zou even de hulp inschakelen van iemand die ze kan seksen, want anders zitten je buurtjes straks met nog 2 zwangere caafjes.
Ah zoquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:26 schreef Aventura het volgende:
[..]
Het zijn 3 zusjes! Voor de buren weggingen zei de buuv wel dat ze mama zo dik vond en dat ze zich afvroeg of haar zoontje papa caaf niet 'per ongeluk' bij mama caaf had gezet. Zoontje ontkende in alle toonaarden
Ik zou ze zo kunnen weggeven, ik denk niet dat het ze heel erg boeit.quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:14 schreef cinnamongirl het volgende:
Leveren die beesten nog wat op? Kaap ze dan en verkoop ze door.
Iets over verantwoording voor je dieren nemen enzoquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:29 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik zou ze zo kunnen weggeven, ik denk niet dat het ze heel erg boeit.
Ze hadden ook konijnenjonkies. Die waren er drie weken geleden nog, toen ik langskwam om door te spreken wat de bedoeling was. Toen ik zondag vroeg wat er met die (witte!) jonkies was gebeurd, zeiden ze dat ze ze hadden losgelaten in het Vliegenbos![]()
Ik heb er ook geen goed woord voor over. Dieren apart zetten is geen garantie, zeker niet als je ze vaak in de ren stopt, of als je kids hebt die met de diertjes willen 'spelen'. Ik bedoel, laat ze dan castreren ofzo.quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:30 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Iets over verantwoording voor je dieren nemen enzomafketels.
Niet goed dus, 4 weken is meest genoemde grens, maar een enkele beer weet toch al te dekken als ze ruim 3 weken zijn.quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:23 schreef Strychnine het volgende:
Cavia's zijn als ik het goed heb met ongeveer 7 a 8 weken vruchtbaar.
Nou....quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:50 schreef Aventura het volgende:
Wat bedoel je met je opmerking over het kleintje linksonder?
Dat dacht ik dus ook, maar ik heb het voor de zekerheid opgezocht op internet en daar stond deze informatiequote:Op donderdag 12 juli 2007 20:43 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Niet goed dus, 4 weken is meest genoemde grens, maar een enkele beer weet toch al te dekken als ze ruim 3 weken zijn.
12 andere mooie vachtjesquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:52 schreef Aventura het volgende:
[..]
Het vachtje kleurt mooi bij 'n zeker ander vachtje?
lekkere site heb je het vandaan dan... Vind het zo zonde dat er zoveel foute informatie over cavia's rondzwerft... Ook dat ukjes geen groenvoer mogen enzo, dat je dat pas vanaf 3 maanden op mag bouwen bv. Dat is reinste onzin!! Gelukkig kunnen moeder caafjes als de bevalling goed gegaan is het heel goed zelf verzorgen. Als de melkproductie goed op gang gekomen is (en volgens mij heeft Aventura ze al zien zogen toch?) dan hoef je je niet te druk te maken, zolang de ukjes maar levendig blijven en niet stil in een hoekje zitten en niet lijken te groeienquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:53 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, maar ik heb het voor de zekerheid opgezocht op internet en daar stond deze informatie
www.caviastalmila.nl , daar staan ze allemaalquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:54 schreef Aventura het volgende:
[..]
OMG! Ik zag je topic over Iwi, maar je hebt er nog 11
Het gaat prima met ze! Ik heb ze niet kunnen wegen maar ik kan zien dat ze goed zijn gegroeid.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:59 schreef senesta het volgende:
Hoe gaat het nu Aventura?
Heb je ook nieuwe foto's?
Ik wist trouwens niet dat kleine caafjes al zo snel zo zelfstandig waren.
Is best gek, ja.quote:Op zondag 15 juli 2007 22:38 schreef Aventura het volgende:
Gek he, naast mama en zusters zijn ze nog zo klein. Maar op die onderste foto's zien ze er toch al zo compleet en zelfstandig uit!
Maar nee, ik wil zelf geen dieren erbij. Ik woon klein en heb al twee poezen!
Als ze zo slecht voor hun dieren zorgen, dan neem je die jonkies toch mee naar je eigen huis samen met de moeder.quote:Op maandag 16 juli 2007 16:13 schreef CherryLips het volgende:
die bovenste op de onderste foto![]()
![]()
.
Jammer dat de buren maar 3 weken wegblijven, ik had ze gewoon zelf gehouden.
Die dikkequote:Op maandag 16 juli 2007 19:21 schreef klipper het volgende:
[..]
Als ze zo slecht voor hun dieren zorgen, dan neem je die jonkies toch mee naar je eigen huis samen met de moeder.
Zeg je gewoon dat die dikke overleden is.
In dit soort situaties mag je best liegen,wat heb je eraan dat jij ze drie weken verzorget en zodra zij thuiskomen de jonkies verdrinken of aan hun lot overlaten in het bos ( beide is net zo erg )
Smullen hoor! Ik had een hele andijvie in het hok gelegd, toen ik wegging was de helft al weg. En piepen, niet te kortquote:
Maar het beestje was al negen dagen oud. En al heul grootquote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:33 schreef Fliepke het volgende:
Hij was blijkbaar erg lekker als er geen sporen meer van zijn
Volgens mij is dat ook vrij normaal bij cavia's
He bahquote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:31 schreef Aventura het volgende:
Omg, er is een caviaatje weg
Een van de vier babies. Ik begrijp werkelijk niet hoe dat kan. Ze kunnen niet uit het hok als deze afgeloten is. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat hij of zij is verorberd door de anderen. Maar ik zie echt geen enkel spoor van een bloedbad. Ik heb buiten het hok ook nog gezocht, maar niks kunnen vinden. Ik snap er echt niks van.
Maar dat kan gewoon niet. Ik heb het hele hok geinspecteerd. Geen gaatjes gezien. De enige mogelijkheid is dat hij eruit is gesprongen op het moment dat ik ze gisterochtend voerde. Maar zo hoog zie ik ze gewoon niet springen! Het is een heel diep hok. I am puzzled. Helaas is de tuin eromheen een oerwoud en is het onbegonnen werk om te gaan zoeken naar zo'n klein hummeltjequote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Aventura; cavia's die elkaar opeten is een zeldzaamheid, zoniet uitgesloten. Cavia's vermoorden in een doodenkel geval een groepsgenoot als deze een zware afwijking heeft; een restant van het natuurinstinct, om de zwaksten uit te schakelen omdat ze toch nooit zullen overleven. De kans dat dit bij deze cavia van reeds 9 dagen, die gewoon bij de moeder mocht drinken, gebeurd is is eigenlijk te verwaarlozen zó klein. Het beebje zal dus toch ontsnapt zijn. Het is toch niet die ene die ik zo leuk vind he?
(de kans dat ze overleven in de natuur, zeker als zo'n hummeltje, is trouwens ook bijzonder klein)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |