Echter, de husivestingsverordening zegt het volgende:quote:Let op: op het moment van toewijzing van een huurwoning dient u (of uw partner) te voldoen aan de bindingseisen. U heeft binding met de regio ********* als u aan één van de onderstaande voorwaarden voldoet:U woont volgens het bevolkingsregister minimaal twee jaar in deze regio of twee jaar in de gemeente *****. U werkt in deze regio op vastcontractbasis of op een contract voor minimaal één jaar met mogelijkheid tot een vast dienstverband. Bij een parttime dienstverband dient u minimaal de helft van het aantal uren dat gebruikelijk is in uw beroepsgroep te werken. U heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 6 jaar aaneengesloten in de regio gewoond volgens het bevolkingsregister U volgt een fulltime dagstudie in deze regio aan een erkende instelling U keert terug uit het buitenland (remigratie) en heeft nergens anders een binding U kunt zich vrij vestigen in heel Nederland als u gepensioneerd bent, óf met prepensioen, óf voor 80-100% WAO/WIA, óf langdurig werkloos en minimaal twee jaar staat ingeschreven bij een Centrum voor Werk en Inkomen (CWI)
U hoeft niet aan de bindingseis te voldoen op het moment dat u zich inschrijft, maar wel als u een woning wilt accepteren.
Ik ben ingezetene van de regio, alleen nog geen 2 jaar. Heb ik nu recht op een huisvestingsvergunning?quote:Artikel 9 Ingezetenschap, economische en maatschappelijke binding
1. Tenminste één van de meerderjarige leden van het huishouden moet:
a. ingezetene zijn van de regio ***************of van de gemeente
************* of
b. maatschappelijk of economisch gebonden zijn aan de regio of
c. behoren tot diegenen die gelijkgesteld zijn aan economisch gebondenen.
2. In afwijking van lid 1 geldt de eis van binding niet bij woningruil.
Toch 2 jaar nogquote:ingezetene:
degene die gedurende tenminste twee jaren aaneengesloten
in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
van een gemeente in de regio *************** of in de
gemeente ************ is opgenomen, en feitelijk in de
regio of de gemeente ************** hoofdverblijf heeft
en gedurende deze periode niet in strijd met de
Huisvestingsverordening ************* 2007 zonder
huisvestingsvergunning een woonruimte in gebruik heeft;
ja daar was ik al bang vanquote:Op donderdag 12 juli 2007 21:11 schreef Rewimo het volgende:
Er staat: tenminste twee jaar aaneengesloten is opgenomen. Dat wijst volgens mij op de huidige situatie. Ik vrees dat je pech hebt.
euhm, en deze dan?quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:16 schreef LadyS het volgende:
ik heb geen vast dienstverband. Ik voldoe aan géén van de voorwaarden.
Alleen ik vind het zo flauw dat ik 23,5 jaar van de 28 jaren die ik jong ben in die regio gewoond heb, maar tóch geen binding heb
Mijn partner heeft wel een vast contract, maar weer niet in de regio.
Aan sociale binding doen ze niet, tenmiste, niet dat ik kan vinden, dus ik ben bang dat we gewoon moeten wachten tot april (want dan sta ik weer 2 jaar ingeschreven in de gemeente) voordat we een huis mogen accepteren.
direct wonen, is in het begin wat duurder, maar de huurprijzen schelen niet zoveel met de gewone prijzen, tenminste, hier in rotterdamquote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:25 schreef LadyS het volgende:
op het moment van inschrijving bij de woningbouwstichting voldeed ik wel aan die eis, maar nu blijkt het op het moment van accepteren van de woning gaat (een dezer dagen dus) en nu voldoe ik niet meer aan de eis.
Ik heb van 1979 tot 2000 in deze regio gewoond en van 2000 tot 2006 in een andere regio, en nu sinds april 2006 weer in deze regio. Ik heb me ingeschreven in september 2004 (bij de woningbouw dus).
Ik vind het gewoon flauw allemaal
Wat mij betreft mag er trouwens een slotje op, ik had zelf al het antwoord gevonden en ik en ik denk niet dat er nog iemand is die een oplossing heeft![]()
daar hoor ik teveel slechte verhalen overquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:07 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
direct wonen, is in het begin wat duurder, maar de huurprijzen schelen niet zoveel met de gewone prijzen, tenminste, hier in rotterdam
nee, zeker niet zolang ik geen vaste baan hebquote:
euhm aan de ene kant wel, aan de andere kant vind ik het bijvoorbeeld niet. of ik wacht hier in rotterdam 5 jaar voor een huis, of ik schakel direct wonen in en heb binnen 2 weken een woning, ok je betaald borg en 2 keer uur voorruit, en 1 keer huur voor direct wonen, maar dan heb je wel direct een woning. maar het is wat je wil, en hoe hoog de nood is.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:27 schreef LadyS het volgende:
[..]
daar hoor ik teveel slechte verhalen overIk heb er wel eens over nagedacht , hoor... maar je moet een vermogen neertellen, voordat je een woning hebt.
[..]
nee, zeker niet zolang ik geen vaste baan heb
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |