Jeej, geen OUD meer in MyAtquote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:47 schreef sigme het volgende:
Ons kindje komt weer thuis onderwezen worden. OUD -> POL.
Ze hebben inderdaad iets meer ingebracht, maar bijna allemaal vanuit hun eigen situatie wat goed voor hun kind zou zijn. Wel apart dat ze dan blijven volhouden wat dan wel goed is voor andere kinderen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:47 schreef sigme het volgende:
Iets meer dan dat, maar de logeerpartij is beëindigd.
Thuisonderwijs is inderdaad voor de ouders, niet voor de kinderen. Maar dat is schoolonderwijs ookquote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:24 schreef phileine het volgende:
Voor wie is het thuisonderwijs? Voor ouders die zich niet kunnen schikken in het aanbod, niet voor kinderen die dat niet kunnen. Het wordt althans nooit op die grond toegepast, maar altijd (voor zover ik weet) op basis van de overtuigingen van de ouders. En het kan toch niet waar zijn dat toevallig díe ouders die zich niet kunnen vinden in het school-aanbod nou nét een kind hebben dat een hele andere benadering vereist?
Dat heb ik niet zo gezegd. Ik heb alleen gezegd dat de ouders het het beste weten, in ieder geval beter dan een zwik ambtenaren en pabo-studenten waarvan een deel niet eens op basisschool niveau kan rekenen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:32 schreef phileine het volgende:
Nee dat begrijp ik wel, maar Boze_Appel suggereert dat het thuisonderwijs belangrijk is voor een speciaal soort kinderen, vandaar mijn nadruk. Die keuze wordt gemaakt op basis van de overtuiging die de ouders hebben, niet op het type kind.
Wellicht is het een onverstandige keus, daarbij valt aan te merken dat de pedagogen ook zeker niet altijd wel de verstandige keuzes maken. Heb zelf geen kinderen, maar heb genoeg jonge en oudere ouders in mijn omgeving waarvan een deel netjes de adviezen van de pedagogen opvolgden. Hun kinderen leerden slecht, school paste niet, dus hebben de ouders tegen het nadrukkelijke advies in van die pedagogen de kinderen op een andere school gezet, wat volgende die pedagogen totaal niet zou passen en die kinderen floreren en leren uitstekend.quote:En nogmaals voor de duidelijkheid: vanuit politiek oogpunt vind ik het een prachtig iets dat de mogelijkheid bestaat. Vanuit pedagogisch oogpunt lijkt he me over het algemeen een hele onverstandige keuze.
Daar ziijn we het helemaal eensch. Ik bedoel met pedagogisch standpunt dan ook niet "dat wat de HH pedagogen ervan vinden", maar meer als tegenhanger van de politieke blik.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[...]daarbij valt aan te merken dat de pedagogen ook zeker niet altijd wel de verstandige keuzes maken[...]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |