Ik moest gelijk denken aan: thuisonderwijs.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:28 schreef Repeat het volgende:
Ik vind het bizar dat dit toegestaan is. Wat weet zo'n moeder nou? En daarbij maak je het voor kinderen onmogelijk om ooit verder te studeren ofzo, alhoewel ik niet weet hoe dit soort hippiegezinnen het doen met middelbaar onderwijs?
die ze moslimnamen heeft gegeven zodat ze de kleine kans die ze al hadden op een baan helemaal heeft afgenomenquote:Op donderdag 12 juli 2007 19:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Mijn god, wat heb ik een medelijden met de kinderen van Soline Weidema
Omdat mafkezen de uitzondering zijn?quote:Op donderdag 12 juli 2007 19:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarom krijgen alleen de mafkezen dit soort uitzonderingen?
Echter niet als vervanging van gewone educatie.quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Uiteraard wel. Dat is immers educatie thuis.
Waarschijnlijk helpt het ook niet als je hippekleding aan moetquote:Op donderdag 12 juli 2007 19:29 schreef sneakypete het volgende:
En even ingaand op dat pesten, dat is vaak juist al een probleem dat thuis begint. Als je onvoldoende sociale vaardigheden meekrijgt om weerbaar te zijn, wordt je sneller gepest. Ga je zo'n kind dan ook nog eens afzonderen van de maatschappij zal het later des te rampzaliger worden wanneer zoiemand het (net zogoed harde) bedrijfsleven induikt.
quote:
Natuurlijk leren ze van alles op school buiten lezen en schrijven, maar dat is ook niet waar het om gaat. Het gaat om de keuze van de ouder om zelf te kiezen welk onderwijs goed voor haar/zijn kind is, of dat nou een iederwijs, een gereformeerde school is of thuisonderwijs.quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:56 schreef Leah het volgende:
Wat een kul. Kinderen leren op school meer dan lezen en schrijven. Komen in aanraking met verschillende mensen, die er allemaal verschillende meningen op na houden.
Vind ik niet altijd even leuk (vriendjes met taalgebruik waar mijn haren van overeind gaan staan, en die zoonlief niet begrijpt), maar hij leert er wel van. Al is het maar dat ik dat niet leuk vind
.
Jij denkt dat de gemiddelde ouder dat kan?quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Natuurlijk leren ze van alles op school buiten lezen en schrijven, maar dat is ook niet waar het om gaat. Het gaat om de keuze van de ouder om zelf te kiezen welk onderwijs goed voor haar/zijn kind is, of dat nou een iederwijs, een gereformeerde school is of thuisonderwijs.
Jij denkt dat de gemiddelde burger beter via de politiek de overheid de middelmaat kan laten afdwingen? Daartoe acht je de gemiddelde kiezer wél bevoegd? En dan notabene daarbij een meerderheid kiezers die helegaar geen schoolgaande kinderen hebben - maar wel bepalen hoe andermans kinderen opgeleid dienen te worden?quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Jij denkt dat de gemiddelde ouder dat kan?
Ik denk dat de gemiddelde ouder, eventueel met hulpmiddelen zoals educatieve software, dvd's of educatieve tv prima in staat is om basisschoolvaardigen bij te brengen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:03 schreef Fastmatti het volgende:
Jij denkt dat de gemiddelde ouder dat kan?
Ja hee, maar dan moeten jullie niet komen logerenquote:Op donderdag 12 juli 2007 21:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Natuurlijk leren ze van alles op school buiten lezen en schrijven, maar dat is ook niet waar het om gaat. Het gaat om de keuze van de ouder om zelf te kiezen welk onderwijs goed voor haar/zijn kind is, of dat nou een iederwijs, een gereformeerde school is of thuisonderwijs.
Is het mogelijk om in deze maatschappij te leven en geen aansluiting te hebben? Maakt dat - als dat mogelijk is- niet déél uit van deze maatschappij, in dat geval?quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:13 schreef Leah het volgende:
[..]
Ja hee, maar dan moeten jullie niet komen logeren. Hier krijg je de ouder invalshoek, die, als je goed leest, ook wel onderlegd is hoor.
Ik vind dat mensen best zelf mogen bepalen welk onderwijs ze voor hun kind willen, moet alleen wel aansluiten op deze maatschappij.
Hebben ze daar moeite mee? Lekker ergens anders gaan wonen.
Jawel. Maar is dat voor je kind prettig?quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Is het mogelijk om in deze maatschappij te leven en geen aansluiting te hebben? Maakt dat - als dat mogelijk is- niet déél uit van deze maatschappij, in dat geval?
Jij vind dus dat jij danwel de overheid mag bepalen welke dingen kinderen van andere ouders wel en niet moeten leren? Scholen die je zelf start moeten immers aan de regels van de overheid voldoen, anders mag je geen eigen school beginnen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:13 schreef Leah het volgende:
Ja hee, maar dan moeten jullie niet komen logeren. Hier krijg je de ouder invalshoek, die, als je goed leest, ook wel onderlegd is hoor.
Ik vind dat mensen best zelf mogen bepalen welk onderwijs ze voor hun kind willen, moet alleen wel aansluiten op deze maatschappij.
Hebben ze daar moeite mee? Lekker ergens anders gaan wonen.
Sorry maar ik probeer iedere gedachte aan volwassen worden te ontwijken.quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:00 schreef Brighteyes het volgende:
Zeg lieve POLlers, niet zo miepen he! Jullie krijgen hem morgen weer terug!
Dat is aan de ouder om dat te bepalen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:16 schreef Leah het volgende:
Jawel. Maar is dat voor je kind prettig?
Ik bepaal helemaal nietsquote:Op donderdag 12 juli 2007 21:17 schreef Boze_Appel het volgende:
Waar haal jij het recht vandaan om te kunnen denken dat jij mag bepalen wat voor lesstof ik mijn eventueel toekomstige kinderen zou moeten geven?
Oh ja joh? Die ouders die door de mazen van alle ondersteuning zijn geglipt? Die ouders die hun kind uithongeren/verkrachten/doodslaan?quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is aan de ouder om dat te bepalen.Die weet altijd beter is wat voor zijn/haar kind dan een zwik ambtenaren.
Is dat zo? Ik vraag het me af hoor... Waarom zou het zo zijn dat het maken van een kindje (disclaimer: kinderen krijg je inderdaad, die neem je niet) je meteen ook de wetenschap geeft wat er op alle vlakken het allerbeste is voor je kind?quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is aan de ouder om dat te bepalen.Die weet altijd beter is wat voor zijn/haar kind dan een zwik ambtenaren.
Daar hebben we strafrecht voor.quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:22 schreef Leah het volgende:
Die ouders die hun kind uithongeren/verkrachten/doodslaan?
Nou, da's dan fijn voor het kindquote:
Dat je kind op regulier onderwijs is natuurlijk helemaal prima en dat jij je laat leiden door leraren in de keuzes die je maakt op opvoedingsgebied is ook allemaal geweldig, maar niet iedereen is het eens met de keuzes of expertise van leraren.quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:24 schreef Sjeen het volgende:
Is dat zo? Ik vraag het me af hoor... Waarom zou het zo zijn dat het maken van een kindje (disclaimer: kinderen krijg je inderdaad, die neem je niet) je meteen ook de wetenschap geeft wat er op alle vlakken het allerbeste is voor je kind?
Ik denk te weten wat het beste is voor Isa, maar ik ga daarbij wel uit van een flink aantal richtlijnen die aangereikt worden door mensen die ervoor gestudeerd hebben, zoals artsen, leraren etc...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |