Als je kijkt wat voor impact die plaat heeft gehad, is het misschien wel terrecht... dan zou je ook bijv the sex pistols in de top 10 kunnen zetten...quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:15 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Inderdaad, en dat zal altijd zo blijven. Persoonlijk vind ik alleen Nirvana echt uit de toon vallen, muzikaal hoort dat album absoluut niet thuis in de top 10, misschien zelfs niet in de top 100. De andere platen kan ik me in vinden, de een uiteraard iets meer dan de ander.
Uiteraard, dat had ik ook in gedachten, maar ik was al weer met andere dingen bezig dus vergeten neer te zetten. De impact van die plaat was enorm, en heeft een hele grote boost gegeven aan de muziek begin jaren 90. Mijn kritiek was meer kwalitatief bedoeld, het blijft altijd onduidelijk op wat voor manier en met wat voor achterliggende criteria nu zo'n lijst wordt gevormd.quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:19 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Als je kijkt wat voor impact die plaat heeft gehad, is het misschien wel terecht... dan zou je ook bijv the sex pistols in de top 10 kunnen zetten...
Ikzelf mis een album waarop de cover van de nummer 10 is geinspireerd (net als wel meer covers)...Over invloed gesprokenquote:Op donderdag 12 juli 2007 13:15 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Inderdaad, en dat zal altijd zo blijven. Persoonlijk vind ik alleen Nirvana echt uit de toon vallen, muzikaal hoort dat album absoluut niet thuis in de top 10, misschien zelfs niet in de top 100. De andere platen kan ik me in vinden, de een uiteraard iets meer dan de ander.
Elvis, tsja, die kom je zelden tegen in dit soort lijsten. Ik ken te weinig van hem om daarover een afgewogen antwoord te kunnen geven.quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:23 schreef GebakkenEi het volgende:
[..]
Ikzelf mis een album waarop de cover van de nummer 10 is geinspireerd (net als wel meer covers)...Over invloed gesproken![]()
Tja, verder zal ik niet oordelen, ik ken vrij weinig albums uit de top 10. Hoewel ik Nirvana persoonlijk ook niet in de top 10 hoef
ik ken alleen rain dogs van tom waits in die stijl?quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:23 schreef GebakkenEi het volgende:
[..]
Ikzelf mis een album waarop de cover van de nummer 10 is geinspireerd (net als wel meer covers)...Over invloed gesproken![]()
Tja, verder zal ik niet oordelen, ik ken vrij weinig albums uit de top 10. Hoewel ik Nirvana persoonlijk ook niet in de top 10 hoef
Over het algemeen is Elvis ook geen albumartiest, dus het is wel begrijpelijk, dat zeker. Daarentegen zijn de albums Elvis is back & From Elvis in Memphis zeker top 100-waardig.quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:25 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Elvis, tsja, die kom je zelden tegen in dit soort lijsten. Ik ken te weinig van hem om daarover een afgewogen antwoord te kunnen geven.
Hey das gaaf, dat de invloed van die cover ook terug te vinden is bij Tom Waits! Hoewel niet zo overduidelijk en direct als bij The Clash, maar toch...quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:25 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
ik ken alleen rain dogs van tom waits in die stijl?
edit: elvis dus...
Ben geen Radiohead fan, maar Radiohead haters vind ik meestal veel vervelender dan Radiohead fans.quote:Op donderdag 12 juli 2007 12:41 schreef knars het volgende:
[..]
Omdat het een kutband is die pretentieuze kutmuziek maakt.
mooi gesproken!quote:Op donderdag 12 juli 2007 14:25 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ben geen Radiohead fan, maar Radiohead haters vind ik meestal veel vervelender dan Radiohead fans.
Of je er nou van houdt of niet, die gasten kunnen spelen, ze zijn creatief en ze vermijden clichés en oppervlakkigheden. Dat zijn gewoonlijk eigenschappen die ik waardeer in muzikanten en een groot verschil met 90% van de andere populaire bands in de jaren '90 (Oasis en Nirvana bijvoorbeeld)
Al zouden ze zelfs niet in de buurt van mijn top 10 komen, maar da's weer een ander verhaal.
Niks moet . Maar het is wel leuk om te zien wat andere mensen leuk vinden. Niks meer en niks minder ...quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:18 schreef Elfletterig het volgende:
Smaakmakers*brrrrr* Mensen die bepalen wat een ander mooi moet vinden.
Doe rustig joh, het zijn gewoon wat mensen die hun favoriete albums op een lijstje hebben gezet...quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:18 schreef Elfletterig het volgende:
Smaakmakers*brrrrr* Mensen die bepalen wat een ander mooi moet vinden. Daar hebben we er in dit land al veel te veel van. Vooral van het soort dat muziek alleen serieus neemt als er een gitaar in voorkomt. De Top 10 is daar weer eens het bewijs van. Niet een bewijs van smaak, maar een bewijs van bekrompenheid.
Niet zeuren, je kunt niet alles hebbenquote:
'Origineel' en 'grunge' in één zin!quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:36 schreef thedeedster het volgende:
Om even terug te komen op nirvana, Van alle 4 originele (!?!) grunge bands (soundgarden, pearl jam, alice in chains en nirvana zelf) was Nirvana IMHO toch echt de minst interessante.
Meneer heeft de klepel horen luiden maar kent Mudhoney nietquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:36 schreef thedeedster het volgende:
Om even terug te komen op nirvana, Van alle 4 originele (!?!) grunge bands (soundgarden, pearl jam, alice in chains en nirvana zelf) was Nirvana IMHO toch echt de minst interessante.
quote:Op donderdag 12 juli 2007 23:04 schreef ikJur het volgende:
pff ken er geen 1 van dat lijstjeouwe lullen zooi
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |