abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:16:15 #1
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_51385563
En dat rijmt!

Ik heb beloofd vanavond voor m'n vriendin te koken en omdat ik toch vrij ben heb ik de tijd om eens wat lekker te maken, in plaats van de standaard pasta's, stamppotten en Chicken Tonight. Maar voor een culinaire nul als ik valt dat niet mee, dus als jullie nu eens wat lekkere ( niet té moeilijke ) gerechten voor 2 willen plaatsen, zou ik erg gelukkig zijn.

bvd.
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:19:32 #2
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51385618
* Chips uit de oven
* Gevulde courgette
* Knorr Wereldgerechten
* Willekeurige ovenschotel met aardappel anders

Roep maar waar je meer over wilt weten
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:20:43 #3
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_51385648
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:19 schreef Lips het volgende:
* Chips uit de oven
* Gevulde courgette
* Knorr Wereldgerechten
* Willekeurige ovenschotel met aardappel anders

Roep maar waar je meer over wilt weten
Géén wereldgerechten, dat is ook typisch zo'n ding wat ik altijd doe.
pi_51385667
Pasta?
Vlees?
Vis?

Dingen die jullie absoluut niet lusten of juist dol op zijn?
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:24:24 #5
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_51385710
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:21 schreef Godlike02 het volgende:
Pasta?
Vlees?
Vis?

Dingen die jullie absoluut niet lusten of juist dol op zijn?
Geen voorkeur. Zolang het maar enigszins orgineel is.
pi_51385833
Ik ben zelf gek op

Tagliatelli met zalm en tonijn
Aardappel gratin uit de oven met o.a. lente-uitjes, Boursin, etc
Of lekker tong
pi_51386147
VOORGERECHT

soep, gewoon uit blik, koud in een bakje.... randjes nat maken, plakje bladerdeeg erover en met eigeel bestrijken. 15 minuutjes in een voorverwarmde oven op 200 graden...
uit een aspergernest
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:44:30 #8
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_51386165
Blokjes fetakaas, met rode bietjes. Dat moet je mengen en daaroverheen gemberdressing. Dat heeft een hele dromerige smaak
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:46:40 #9
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_51386240
HOOFDGERECHT

bak gehakt lekker rul, lekker gekruid, met een scheutje ketjap.
kook witte kool in water met een flinke scheut ketjap.
kook piepers

maak puree van de piepers...

pak een ovenschotel, doe het gehakt op de bodem, daarop de witte kool en als laatste de puree erop. Op de puree een dun laagje paneermeel en wat kleine klontjes boter. Als je de soep serveert, doe je deze ovenschotel 20 minuten in de oven en nog 10 minuutjes onder de grill.

voordeel is dat je dit allemaal van te voren kunt voorbereiden, en alle tijd hebt voor je meisje
uit een aspergernest
pi_51386242
gevulde courgette:

in de lengte doorsnijden, uitlepelen en dat uitleepsel met knoflook, rode uien en creme fraiche blenderen.

dit weer in de courgette scheppen, feta en pijnboompitjes erop en rustig grillen in de oven


voor toe:

banaan in de lengte een snede maken, zodat de banaan net wat open kan 9dus niet helemaal door.
lepel met een theelepeltje wat vruchtvlees uit de schil en vul het 'gat' op met een beetje port en heeeeeeel veel geraspte pure chocolade (zwitserse)

pak het geheel in een alufolietje en gril het tot de banaan zwart is van buiten (de schil dus)

Ja doei.
pi_51386294
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:46 schreef pfaf het volgende:
Aan voorgerechten heb ik niet genoeg Miri en Wendy.
rustig aan.... ik was bezig....
uit een aspergernest
pi_51386372
gevulde paprika met gehakt (zelf recept opzoeken). ziet 'r niet alledaags uit en is makkelijk te maken
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:53:35 #14
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_51386398
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:49 schreef wendytje het volgende:

[..]

rustig aan.... ik was bezig....
Whehe,sorry.
pi_51386409
ander hoofdgerecht is red flanel hash

bietjes met gehakt en slagroom.... heel makkelijk, maar recept moet ik even opzoeken, als je dat wil (klinkt walgelijk, is heerlijk.... heb ik al veel complimenten mee gehad)

en ik heb ook nog iets met bladerdeeg en kip en kersen (heerlijk), maar ook dat recept moet ik even opzoeken. je moet daar wel sla bij doen
uit een aspergernest
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:54:08 #16
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_51386417
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:47 schreef motorbloempje het volgende:
gevulde courgette:

in de lengte doorsnijden, uitlepelen en dat uitleepsel met knoflook, rode uien en creme fraiche blenderen.

dit weer in de courgette scheppen, feta en pijnboompitjes erop en rustig grillen in de oven


voor toe:

banaan in de lengte een snede maken, zodat de banaan net wat open kan 9dus niet helemaal door.
lepel met een theelepeltje wat vruchtvlees uit de schil en vul het 'gat' op met een beetje port en heeeeeeel veel geraspte pure chocolade (zwitserse)

pak het geheel in een alufolietje en gril het tot de banaan zwart is van buiten (de schil dus)

Banaan met port en chocolade is inderdaad heel lekker!
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:54:36 #17
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_51386428
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:53 schreef wendytje het volgende:
ander hoofdgerecht is red flanel hash

bietjes met gehakt en slagroom.... heel makkelijk, maar recept moet ik even opzoeken, als je dat wil

en ik heb ook nog iets met bladerdeeg en kip en kersen (heerlijk), maar ook dat recept moet ik even opzoeken. je moet daar wel sla bij doen
Als je wilt. Alle input is welkom!
Vooral Kip,kersen en sla klinkt lekker!
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:57:10 #18
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_51386483
je moet dus gerechten hebben die goed voor te bereiden zijn... en die uit produkten bestaan die goeed zijn voor een amoureuze nacht era chteraan...

vooraf een seviche.. (koude visschotel uit zuid amerika... rauwe stukken stevige witvis, kooolvis, kabeljauw, roodbaars etc en garnalen een nacht liggen in een bak met sinaasappelsap/ grapefruit sap, limoensap, en daarbij gesnipperd, sjalot, ui en knoflook en behoorlijk wat gesnipperde rode pepertjes...
door het zuur gaart de vis...

als hoofd gerecht een sterke vellesoort... lamsstoofschotel, of gestoogd konijn of zo... kun je ook goed voorbereiden, lekker in wijn en port stoven ...,

als nagerecht iets van een hele sterke zelfgemaakte chocolademouse...

en bij iedere gang natuurlijk een degelijke wijn...

en wellicht als afsluiter nog een goed kaasplank, met een mooie port

zoiets dus...
beer
pi_51386486
Voorgerecht gestoofde paprika met (geiten)kwark.
6 paprika's in reepjes gesneden en in een braadpan doen even omroeren en dan veel rode wijn azijn erbij en een aantal in (grove) stukjes gesneden knoflook erbij. Laag vuur 25 minuutjes laten staan. Af laten koelen beetje olijfolie erop en verder laten afkoelen.
Voor serveren in een schaaltje en dan nog een klein scheutje olijfolie. (Fris zuur van smaak).

Geitenkwark / huttenkäse of gewone kwark in een schaaltje doen , veel vers gemalen zwarte peper erop en peterselie en een klein scheutje olijfolie erop voordat je het serveert.

Hierbij doe je dan toatsjes (engelse toast is hier lekker bij , niet van die dunne toastjes iig).

Hoofdgerecht
Bij de aldi van die minute steaks halen en deze in olie marineren met veel verse peper korrels en citroenmelisse blaadjes.
Vervolgens in een grilpan bakken (alles erin gooien ook de peperkorrels en de blaadjes) op een bord leggen (kan ook op 1 groot bord waarbij je ieder van een klein (ontbijt) bordje eet.
Op het bord leg je een halve citroen (doe je tijdens het eten iets uitknijpen over je vlees) en je legt er citroenmelisse blaadjes op.

Rijst salade
Kook rijst , laten afkoelen. Tuinbonen blancheren (ik doe gewoon een pot tuinbonen , lekker simpel) door de rijst doen als alles is afgekoeld. Veel grof gesneden (geknipte) peterselie en zout en peper erdoor (peper weer vers gemalen) sap van een halve citroen en een scheutje olijfolie. Voor serveren doe je er dan nog artisjok harten op leggen en muntblaadjes.

Verder maak je voor het vlees nog wat kruidenzout.
Doe gemalen komijn met zeezout en sesamzaadjes in een pan en roer dit door tot de sesamzaadjes bruinig worden en de de zout lekker gaat ruiken , deze ook in een klein schaaltje doen en erbij serveren.

Veel van deze dingen kun je ruim van te voren al in een rustig tempo maken, hoef je alleen op het moment sepreme nog het vlees te grillen. Laat deze dan al ruim van te voren lekker trekken in de marinade. Geen zout erover want zout trekt de vleessappen uit het vlees en dan word het vlees zo droog.
Leuke van dit gerecht is dat je vriendin zeker het idee zal krijgen dat je enorm veel werk in jullie maaltijd hebt gestoken terwijl het in werkelijkheid wel meevalt.
pi_51386615
400 gr kipfilet
1 pot kersen zonder pit (350gr)
1 bekertje zure room
1/2 zakje kerriesauspoeder
1 theelepel gemberpoeder
1 theelepel sambal
1 teen knoflook
1 blikje croissantdeeg
150 gr geraspte kaas
olie

kip in stukjes snijden en bakken
kersen uit laten lekken en alles (alle andere ingredienten) aan de pan toevoegen (kerriesauspoeder niet aanmaken met water, maar zo in de pan)
oven voorverwarmen op 200 graden
lage kleine ovenschotel invetten en deeg verdelen over de schaal (mak een opstaand randje, zodat het een soort pakketje wordt)
alles uit de pan op je deeg, deeg een beetje dicht vouwen (randjes omkrullen, hoeft niet helemaal dicht) Kaas over het deeg
20 minuten in de oven
uit een aspergernest
pi_51386668
Beef Wellington met champignonsaus is ook erg lekker en ziet er chique uit, maar is supermakkelijk te maken (genoeg recepten te vinden met goochel )
Ja doei.
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:06:01 #22
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_51386691
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:02 schreef wendytje het volgende:
400 gr kipfilet
1 pot kersen zonder pit (350gr)
1 bekertje zure room
1/2 zakje kerriesauspoeder
1 theelepel gemberpoeder
1 theelepel sambal
1 teen knoflook
1 blikje croissantdeeg
150 gr geraspte kaas
olie

kip in stukjes snijden en bakken
kersen uit laten lekken en alles (alle andere ingredienten) aan de pan toevoegen (kerriesauspoeder niet aanmaken met water, maar zo in de pan)
oven voorverwarmen op 200 graden
lage kleine ovenschotel invetten en deeg verdelen over de schaal (mak een opstaand randje, zodat het een soort pakketje wordt)
alles uit de pan op je deeg, deeg een beetje dicht vouwen (randjes omkrullen, hoeft niet helemaal dicht) Kaas over het deeg
20 minuten in de oven
hm, die klink echt lekker!
Croissantdeeg is gewoon uit zo'n blikje?
En hoe warm moet de oven in dit geval?
pi_51386713
500 gr hoh gehakt
500 gr gekookte piepers (vastkokend)
500 gr gekookte bietjes
2 1/2 dl slagroom
uitje

bak gehakt met uitje en peper en zout.
snij de piepers en bietjes in blokjes en doe ze voorzichtig en een beboterde ovenschaal
dan gehakt erbij en heel voorzichtig door elkaar roeren (anders piepers kapot)
slagroom erover en 20 miniten in de voorverwarmde oven op 200 graden
uit een aspergernest
pi_51386738
nou, dat waren de makkelijkste en heerlijkste recepten die ik heb...
heel bijzonder, zonder (te)veel moeite
uit een aspergernest
pi_51386752
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:06 schreef pfaf het volgende:

[..]

hm, die klink echt lekker!
Croissantdeeg is gewoon uit zo'n blikje?
En hoe warm moet de oven in dit geval?
ja, gewoon uit zo'n rol en 200 graden
uit een aspergernest
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')