abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 juli 2007 @ 16:02:35 #121
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_51935692
dat zou ik maar niet te luid roepen whoopsy; je zal maar in een pas geverfde en nette kamer een bende-na-ettelijke-belgische-bieren moeten ontvangen; ik raad het je niet aan
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_51935763
Whehehe, moet je mijn kamer nu eens zien, daar zijn niet eens belgen aan te pas gekomen!
pi_51937537
Wat kost een pakje sigaretten (lucky strike) in belgie? Ga zo naar Gent
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_51937750
marlboro is 4¤20 of 4¤30. Prijs van lucky strike lag er iets onder, ik dacht 3¤90 (maar de laatste keer dat ik sigaretten gaan kopen ben is wel redelijk lang geleden)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_51937877
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:33 schreef Athmozz het volgende:
marlboro is 4¤20 of 4¤30. Prijs van lucky strike lag er iets onder, ik dacht 3¤90 (maar de laatste keer dat ik sigaretten gaan kopen ben is wel redelijk lang geleden)
Hm oke. Luckie strike is hier ook 3.90, dus het zal wel niet veel schelen. Had gehoopt wat in te kunnen slaan
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_51937917
http://www.goedkope-sigaretten.be/

alleen weet ik niet of je wel echte krijgt, maar goedkoop zijn ze wel
pi_51940427
Boehoe, roken is duurder in België!
pi_51940592
Stoppen met roken is een mooie oplossing. In veel horeca-aangelegenheden mag je hier al niet meer roken (ik dacht zelfs dat het wettelijk verboden was), evenals in openbare gebouwen. Op straat mag het wel nog, en thuis uiteraard ook.
pi_51940940
En wiet roken, mag dat ook thuis? Ik wil graag een wietplant kweken!
  zondag 29 juli 2007 @ 19:57:16 #130
97643 misteriks
pi_51941025
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:05 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Whehehe, moet je mijn kamer nu eens zien,
deal
  zondag 29 juli 2007 @ 19:59:18 #131
97643 misteriks
pi_51941080
quote:
Op zondag 29 juli 2007 19:53 schreef Whoopsydaisy het volgende:
En wiet roken, mag dat ook thuis? Ik wil graag een wietplant kweken!
je mag zelfs een wietplant hebben ; en het roken kan zolang er geen minderjarigen aan te pas komen. In het openbaar liever wat discreet , maar zeker in bxl ga je er in principe nooit problemen mee krijgen.
pi_51941327
Hoeveel wietplanten mag je hebben? Als ik zelfvoorzienend wil zijn heb ik er denk ik meerdere nodig
pi_51941564
in principe geen, maar tot 3 gram wiet wordt getolereerd zolang niemand het ziet (anders is het openbare ordeverstoring, dus thuis je joints rollen & best ook smoren). Ik dacht zelfs dat je geen enkele plant staan mag hebben.

Er zit een grappig gat in de wetgeving; je mag het niet kweken, je mat het niet kopen, maar het wordt getolereerd als je het bij hebt (en zelfs dat moet niet eens, als je een "foute" agent tegenkomt kan je het al zitten hebben). Meerdere zou ik je echt afraden, zeker als je waarschijnlijk af en toe over en weer gaat naar nederland
pi_51946139
OK, OK, 1 plantje voor WD dus.
pi_51963216
Over de meet, ik ben eind augustus een lang weekend in Brussel, daarna pas na 15 september. Datum prikken?
  maandag 30 juli 2007 @ 16:52:05 #136
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_51963625
Ik denk dat het voornamelijk afhangt van de dames en heren studenten. (Voor diegene met een tweede zit)
Voor mij is zowel augustus als ergens in september mogelijk...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_51963802
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:52 schreef Mr_Moon het volgende:
Ik denk dat het voornamelijk afhangt van de dames en heren studenten. (Voor diegene met een tweede zit)
Voor mij is zowel augustus als ergens in september mogelijk...
2e zit

Maar ik wil wel een avond een uitzondering maken
pi_51965059
Wat is een tweede zit?
pi_51965363
quote:
Op maandag 30 juli 2007 17:50 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Wat is een tweede zit?
Ik hoop voor je dat je daarvan gespaard blijft. Als je geen 10 / 20 haalt op je examen in januari en juni, dan moet je dat examen opnieuw doen in augustus/september. Weg vakantie dus (of toch stuk ervan). Aangezien het slaagpercentage in het eerste jaar bij de meeste richtingen hier tussen de 50 en de 65% ligt (met 2de zitters bij), dan weet je dus dat zowat 50 tot 75% van de studenten in de vakantie nog examens mogen gaan afleggen. Ik heb er vb. 7 dat ik nog moet doen
pi_51965439
quote:
Op maandag 30 juli 2007 18:04 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je daarvan gespaard blijft. Als je geen 10 / 20 haalt op je examen in januari en juni, dan moet je dat examen opnieuw doen in augustus/september. Weg vakantie dus (of toch stuk ervan). Aangezien het slaagpercentage in het eerste jaar bij de meeste richtingen hier tussen de 50 en de 65% ligt (met 2de zitters bij), dan weet je dus dat zowat 50 tot 75% van de studenten in de vakantie nog examens mogen gaan afleggen. Ik heb er vb. 7 dat ik nog moet doen

Even op z'n 'ollands: da's kut!
pi_51965536
quote:
Op maandag 30 juli 2007 18:08 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Even op z'n 'ollands: da's kut!
Bij ons is miserie blijkbaar mannelijk. Hier is het; da's klote!
  maandag 30 juli 2007 @ 18:46:19 #142
97643 misteriks
pi_51966320
ik kan pas vanaf 20 september; ergens het laatste weekend van september of zo ? daartegen kunnen de 2e zitters hun resultaten bekend maken
pi_51969951
quote:
Op maandag 30 juli 2007 18:46 schreef misteriks het volgende:
ik kan pas vanaf 20 september; ergens het laatste weekend van september of zo ? daartegen kunnen de 2e zitters hun resultaten bekend maken
Ik ben voor!
pi_51976836
quote:
Op maandag 30 juli 2007 18:46 schreef misteriks het volgende:
Het laatste weekend vertrek ik op vakantie... als het de blokkende studenten kan troosten, ik werk op reisbijstand dus deze maanden zijn zowaar de druksten... Veel succes alvast voor de blokbeesten dus.
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
pi_51996199
Ik stel voor zaterdag 22 september!
pi_51997949
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 18:51 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik stel voor zaterdag 22 september!
Deal

Dan ga ik een apart topic te openen in GC
pi_51998464
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 19:56 schreef katerwater het volgende:

[..]

Deal

Dan ga ik een apart topic te openen in GC

Vergeet je niet een linkje te posten?
pi_52015517
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:11 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

Vergeet je niet een linkje te posten?
FOK! meet in Brussel!
pi_52052129
Jeuj, ons eigen fok! meet topic!

Vraagje: wanneer zijn die buzzypassen voor 25 euro te verkrijgen als je je inschrijvingsbewijs meeneemt om aan te tonen dat je student bent?
pi_52052199
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:54 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Jeuj, ons eigen fok! meet topic!

Vraagje: wanneer zijn die buzzypassen voor 25 euro te verkrijgen als je je inschrijvingsbewijs meeneemt om aan te tonen dat je student bent?
Buzzy Pass is 159¤ per jaar, of 20¤50/maand. Je moet zelfs niet aantonen student te zijn; gewoon jonger zijn dan 25 en het is in orde. Soms kan je die abonnementen gratis krijgen, maar daarvoor ga jij niet in aanmerking komen (Gent geeft vb aan elke jongere tot 14 jaar een gratis Buzzy Pass).

Inschrijvingsformulier staat hier (http://www.eenliefinelkeprovincie.be/templates/aanvraagformulier_buzzy.pdf), samen met een kopie van je pas opsturen naar het adres dat erop staat. Wel even bellen, want als Nederlandse zou ik niet weten wat je bij rijksregisternr enzo moet invullen

Aangezien je al bijna 25 bent volgens je profiel, zal je ook geen jaar meer kunnen krijgen. Na je 25ste is het een omnipass die je moet kopen, dat kost je 207¤ / jaar (of 10-beurtenkaarten @ 75c/rit)
pi_52052238
Nope, er is een actie geweest en die komt dit jaar terug, zie http://www.qlb.irisnet.be/ql/NL/6/1.htm
pi_52052358
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:59 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Nope, er is een actie geweest en die komt dit jaar terug, zie http://www.qlb.irisnet.be/ql/NL/6/1.htm
Ik was inderdaad verkeerd; ik zat ook bij de lijn te kijken. Brussel is idd de MIVB. Houd er wel rekening mee dat je met zo'n abonnement enkel in brussel mag rijden, buiten Brussel heb je de Lijn als vervoersmaatschappij en daar mag je met een abonnement van de MIVB niet op dacht ik (maar daar ben ik niet zeker van).

Een abonnement van de lijn mag je wel weer gebruiken op de MIVB. Let trouwens op als je in Wallonië bent dat je daar de TEC hebt, en sowieso je abonnement niet geldig is.
pi_52052755
Klopt, je kunt alleen in Brussel met die pas, heb ik begrepen.
pi_52060706
ik weet niet welke stijl je graag eens weggaat, maar als je eens zin hebt in betaalbaar & superlekker eten moet je de BelgaQueen eens bezoeken. Er is in Gent een die echt schitterend is (Brussel ben ik nog niet geweest, maar heb er wel al positieve dingen over gehoord). Zéér lekker eten, modern en toch best een stijlvol interieur (in Gent zitten de wc's vb met van die doorzichtige deuren die mat worden als ze op slot gaan).

Je moet maar eens kijken op hun site (www.belgaqueen.be), de combinatie van "Met Rodenbach en kruiden gemasseerde zalm, zachte mosterdsaus" met "In de oven gebraden Mechelse koekoek op peperkoek ingesmeerd met een perensiroop, huisgemaakte chips, gemengd slaatje met een cidervinaigrette" is gewoon om je vingers van af te likken
pi_52061555
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 23:31 schreef Athmozz het volgende:
ik weet niet welke stijl je graag eens weggaat, maar als je eens zin hebt in betaalbaar & superlekker eten moet je de BelgaQueen eens bezoeken. Er is in Gent een die echt schitterend is (Brussel ben ik nog niet geweest, maar heb er wel al positieve dingen over gehoord). Zéér lekker eten, modern en toch best een stijlvol interieur (in Gent zitten de wc's vb met van die doorzichtige deuren die mat worden als ze op slot gaan).

Je moet maar eens kijken op hun site (www.belgaqueen.be), de combinatie van "Met Rodenbach en kruiden gemasseerde zalm, zachte mosterdsaus" met "In de oven gebraden Mechelse koekoek op peperkoek ingesmeerd met een perensiroop, huisgemaakte chips, gemengd slaatje met een cidervinaigrette" is gewoon om je vingers van af te likken

Gaat op mijn to do lijst
pi_52063303
Als je lekkere ribbetjes wenst te eten moet je overigens in Leuven eens 'de Appel' bezoeken. Je krijgt er echt immens grote ribbetjes. Ik heb nog nooit zo veel vlees aan een rib weten hangen. En dan nog een lekkere honingappelbloemsaus er bovenop ... heerlijk !
pi_52150017
Soms vraag ik me af of de Belgen ons Nederlanders(of Ollanders zoals we liefkozend door de Belgen worden genoemd) niet tot op het bot haten.

Mischien kunnen de Nederlanders in Belgie daar meer over vertellen?
pi_52150093
Ja, soms wel denk ik, maar die discussie hebben we in deel 1 al gevoerd.
pi_52150688
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:51 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ja, soms wel denk ik, maar die discussie hebben we in deel 1 al gevoerd.
Oeps, zag dat ik daar zelf ook nog wat bijdragen heb geleverd. Was ik al helemaal vergeten.
pi_52155017
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:49 schreef Oma het volgende:
Soms vraag ik me af of de Belgen ons Nederlanders(of Ollanders zoals we liefkozend door de Belgen worden genoemd) niet tot op het bot haten.

Mischien kunnen de Nederlanders in Belgie daar meer over vertellen?
Nederlanders zijn over het algemeen heel leuke mensen.

Soms erger ik me aan hun kortzichtige visie over ons land. Een quote als 'Belgie is een vuil en vies land' of 'alles is er lelijk' vind ik persoonlijk maar niks. Elk land heeft zijn mooie en lelijke plekjes. Ook lijken sommige nederlanders te denken dat Belgie economisch op oostblokniveau staat, ze voelen zich soms verheven boven die domme belgen.

Maar dat is alles hoor Voor de rest alleen maar positieve commentaar
Ik wil er ooit zelfs gaan wonen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')