meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Viral_marketingquote:Viral marketing and viral advertising refer to marketing techniques that use pre-existing social networks to produce increases in brand awareness, through self-replicating viral processes, analogous to the spread of pathological and computer viruses. It can be word-of-mouth delivered or enhanced by the network effects of the Internet. [1] Viral marketing is a marketing phenomenon that facilitates and encourages people to pass along a marketing message voluntarily.[2] Viral promotions may take the form of funny video clips, interactive Flash games, advergames, images, or even SMS text messages.
It is claimed that a satisfied customer tells an average of three people about a product or service he/she likes, and eleven people about a product or service which he/she did not like.[3] Viral marketing is based on this natural human behaviour.
The term "viral marketing" is also sometimes used pejoratively, to refer to stealth marketing campaigns[4]--the use of varied kinds of astroturfing both online and offline [5] to create the impression of spontaneous word of mouth enthusiasm.
le-zen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:46 schreef Mike.Strutter het volgende:
Bestonden er vroeger geen films waar aliens in voorkwamen of conspiracies als onderwerp waren?
Zoiets als The Blair Witch Project?quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:59 schreef BaajGuardian het volgende:
Zo bedoel ik het niet ali, ik heb het totaal niet over de inhoud maar over het ge-hype en het gebruik van vreemde filmpjes om dingen interresant te maken op internet, van die pr spelletjes zeg maar.
Zoals dit:
www.ethanhaaswasright.com
De film zelf wel ja, zoiets.quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:02 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Zoiets als The Blair Witch Project?
quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:14 schreef BaajGuardian het volgende:
serieuze strijd
De film zit in de promo....for god sake zeg...quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
ik zocht op moviemeter naar 'cloverfield' maar kreeg 0 resultaten ?
Ja op google is meer te vinden. Raar want meestal is moviemeter er snel bij.quote:Op woensdag 11 juli 2007 22:42 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
De film zit in de promo....for god sake zeg...
Ik denk dat het is wat ik al zei dat ik dacht in het topic.quote:Op woensdag 11 juli 2007 23:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja op google is meer te vinden. Raar want meestal is moviemeter er snel bij.
Wat denk jij dat er staat te gebeuren? Dus wat men allemaal probeert te 'verduisteren'?
Ah, iemand die ontopic is en er wat meer over weet. Handig.quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:03 schreef TaLoN.NL het volgende:
Viral marketing word tegenwoordig steeds vaker gebruikt bij het releasen van hele grote titels, voor Lost Planet doken er plots nieuwe archeologische sites op met fictieve structuren, als die drones ook maar gewoon viral marketing waren/zijn, hebben Microsoft en Bungie hun werk wel goed gedaan, die drones staan zowat op iedere UFO en Conspiracy site.
quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:14 schreef BaajGuardian het volgende:
Hollywood staat al langer bekend de kapitalisten te helpen met hun plannen.
Klinkt mischien een beetje extreem maar ik hoor de laatste tijd wel gekkere dingen.
Natuurlijk zitten kapitalisten in een complot, all for the money = een complot.quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hollywood is kapitalistisch, doelstelling van filmmaken is zoveel mogelijk omzet genereren.
Maar zitten alle kapitalisten in een complot, aardig groot complot dan bestaat uit enkele miljarden mensen.
Allemaal? De meeste mensen zijn namelijk kapitalist of zullen zichzelf zo noemenquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Natuurlijk zitten kapitalisten in een complot, all for the money = een complot.
Want levens zijn nog minder waard als je kijkt naar hoe de crazy's omgaan met andere landen.
Handen die elkaar omhoog houden door greed en de angst verantwoordelijk te zijn, angst om vrij te zijn, angst om eigen te zijn. Het is een piramidespel.quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
Allemaal? De meeste mensen zijn namelijk kapitalist of zullen zichzelf zo noemen
Dat is hetzelfde als stellen dat het leven een piramidespel is. Kapitalisme is eigenlijk de meest natuurlijke manier van handel drijven, uiteraard zijn er excessen maar dat is ook nogal menselijk.quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:21 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Handen die elkaar omhoog houden door greed en de angst verantwoordelijk te zijn, angst om vrij te zijn, angst om eigen te zijn. Het is een piramidespel.
Natuurlijk kan ik het niet noemen, we verneuken al de natuur er juist mee.quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:25 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als stellen dat het leven een piramidespel is. Kapitalisme is eigenlijk de meest natuurlijke manier van handel drijven, uiteraard zijn er excessen maar dat is ook nogal menselijk.
Natuurlijk als hoort bij de mens, overigens waren ander politiek-economische systemen een stuk rampzaliger voor de natuur. Zure regen was vooral een probleem wat uit het oostblok kwam.quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Natuurlijk kan ik het niet noemen, we verneuken al de natuur er juist mee.
Het mischien wel een logisch chemisch proces in de hersenen bij bepaalde waanzin.
Ik vraag me af of het meer is als anders, films en overige media maakten volgens mij altijd al graag gebruik van complotten. Verreweg het meeste in het "B" circuit maar ook regelmatig in bij de blockbusters. In de jaren 50/60 veel over aliens, eind jaren 70 en jaren 80 veel over corrupte overheden en geheime organisatie's. Dat zag je natuurlijk toen ook al terug in promo's (al is de promotie rondom films wel giga gegroeid de laatste 10 jaar). Complot-theorieen zijn natuurlijk uitermate geschikt om als basis te gebruiken omdat de schrijvers heel makkelijk hun fantasie kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:40 schreef BaajGuardian het volgende:
Nouja goed, iig weer ontopic verder..
Wat vind jij van dit onderwerp en wat denk je van het effect op de perceptie van mensen in deze tijd?
Om het even zonder michael-moore taal te zeggen.
N.p.quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:12 schreef TaLoN.NL het volgende:
De reden er achter? Heel simpel, een hype opbouwen binnen de gaming-community om zo een optimale verkoopstart te verkrijgen, marketingstrategie van de 21ste eeuw!
Nedelandse Wikipedia.
---
PS: Thanx 4 the credits.![]()
Ja okay, maar ik bedoel de wijze van promo's dus tegenwoordig, dat het onderwerp iets veelgebruikts is in films is wel duidelijk, en waarom net zo goed.quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:47 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het meer is als anders, films en overige media maakten volgens mij altijd al graag gebruik van complotten. Verreweg het meeste in het "B" circuit maar ook regelmatig in bij de blockbusters. In de jaren 50/60 veel over aliens, eind jaren 70 en jaren 80 veel over corrupte overheden en geheime organisatie's. Dat zag je natuurlijk toen ook al terug in promo's (al is de promotie rondom films wel giga gegroeid de laatste 10 jaar). Complot-theorieen zijn natuurlijk uitermate geschikt om als basis te gebruiken omdat de schrijvers heel makkelijk hun fantasie kunnen gebruiken.
Dit is voor mij het eerste geval waarmee dit gebeurd is, maar het zorgt inderdaad voor verwarring, ik denk dat dit niet door Microsoft is gedaan, die hebben meer dan genoeg geld, en dat laten ze ook vaak zien in hun campagnes, dit zou best wel eens een een strategie kunnen zijn die puur op verwarring en afleiding gericht is.quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
N.p.
Naast dat ik ook denk dat het in essentie een marketingwijze is zie ik ook het effect dat het heeft op zogenaamde 'truth seekers' en mensen die zichzelf uit de 'box' worstelen etc.
Zoals de drones al op meerdere ufosites staan, zoals de berichten van haas op conspiracy sites worden ingezien, nog even en de netspelen van de media en de realiteit zijn niet meer te onderscheiden.
wat?quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:25 schreef SimtekF1 het volgende:
Doe je ook weleens mee aan LARP weekenden?
Nee, daar moet je behoorlijk wat tijd voor uittrekken en ik kom nu al tijd te kort.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:25 schreef SimtekF1 het volgende:
Doe je ook weleens mee aan LARP weekenden?
Was er al bang voorquote:Op vrijdag 13 juli 2007 02:37 schreef BaajGuardian het volgende:
Greater Parts of it wel iig, maar daar gaat dit topic niet over.
quote:Op zaterdag 15 september 2007 08:20 schreef Sazzefraz het volgende:
Ik irriteer me nog wel het meeste aan series zoals vooral 24, waar die gast constant achter terrosisten aanhobbeld. (als ie dat niet àltijd doet, sorry ik zap altijd maar weer snel)
Precies dat gevaar was een van de onderwerpen van het laatste (overigens zeer matige) seizoen, waarin er links en rechts moslims werden opgepakt uit angst voor een aanslag, maar zonder echte gegronde reden. De serie liet duidelijk zien dat dit níet een pad is dat Amerika in zou moeten slaan.quote:Op zaterdag 15 september 2007 08:20 schreef Sazzefraz het volgende:
En zo wil de overheid het ook hebben. Ik bedoel, op die manier kunnen ze mooi mensen oppakken zonder dat iemand het iets interesseerd.
Wat je probeerd te zeggen is dus dat series zoals Shield gebasseerd zijn op de angst die reeds is ontwikkeld, dat er "speciale" politie bestaat die met grof geweld antwoorden uit mensen haalt. Nou, dat vind ik ook niet echt echt een prettig idee. Al denk ik dat je daar helemaal gelijk mee hebt.quote:Op zaterdag 15 september 2007 11:11 schreef Zhenar het volgende:
Ik denk dat je oorzaak en gevolg een beetje omdraait. Het zijn niet dat soort series en films die de angst zaaien, het is de reeds bestaande angst die de bodem vormt voor dat soort films en series.![]()
Ben ik het volledig mee eens.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:11 schreef Buschetta het volgende:
De meeste conspiracy websites zijn zelf ook een grote marketing campagne om boeken en filmpjes te verkopen aan mensen die op zoek zijn naar "De waarheid"
Feit dat die zogenaamde ontdekkers van die waarheid hun rotzooi aan de man proberen te brengen door het te verkopen geeft al aan dat het onzin is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |