abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:14:33 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51372305
Voor films en games dus.

Het is waarschijnlijk dat HALO zit te kloten met de zogenaamde drones, nu is er ook een film genaamd cloverfield gefilmd dmv een homevideo camera, die op de toer van "we need unison against the upcoming tyranny bladiebla" En mensen dmv puzzels interreseert met rare filmpjes tussendoor.

Ik ben van mening dat naast dat het de serieuze strijd ridiculiseerd het ook nog gigantische verwarring schept, en mischien is dat ook wel een beetje het doel, door de rook het geweer niet meer zien.

Hollywood staat al langer bekend de kapitalisten te helpen met hun plannen.
Klinkt mischien een beetje extreem maar ik hoor de laatste tijd wel gekkere dingen.

Met dank aan Talon.nl wat meer info over het beestje wat nu een naam heeft gekregen.
Viral marketing.

Van de wiki:
quote:
Viral marketing and viral advertising refer to marketing techniques that use pre-existing social networks to produce increases in brand awareness, through self-replicating viral processes, analogous to the spread of pathological and computer viruses. It can be word-of-mouth delivered or enhanced by the network effects of the Internet. [1] Viral marketing is a marketing phenomenon that facilitates and encourages people to pass along a marketing message voluntarily.[2] Viral promotions may take the form of funny video clips, interactive Flash games, advergames, images, or even SMS text messages.

It is claimed that a satisfied customer tells an average of three people about a product or service he/she likes, and eleven people about a product or service which he/she did not like.[3] Viral marketing is based on this natural human behaviour.

The term "viral marketing" is also sometimes used pejoratively, to refer to stealth marketing campaigns[4]--the use of varied kinds of astroturfing both online and offline [5] to create the impression of spontaneous word of mouth enthusiasm.
meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Viral_marketing

Wat denken jullie van de reden en het effect dat het heeft in de echte gewaarwording van alles om je heen?

[ Bericht 25% gewijzigd door BaajGuardian op 12-07-2007 15:07:09 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_51373348
Hollywoord?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:46:51 #3
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_51373608
Bestonden er vroeger geen films waar aliens in voorkwamen of conspiracies als onderwerp waren?
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:48:14 #4
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51373664
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 20:46 schreef Mike.Strutter het volgende:
Bestonden er vroeger geen films waar aliens in voorkwamen of conspiracies als onderwerp waren?
le-zen.
pi_51373828
Absoluut.
Denk aan de disneyfilm over vrijmetselarij, national treasure, alle zogenaamde waarheidsgetrouwe films over 9/11, qua spellen weet ik zo gauw niets. Half life 2 gaat wel over aliens die het menselijke ras aanpassen en de wereld overnemen, maar dat is gewoon een bruut spel en er zit verder niets achter denk ik.
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:59:19 #6
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51374081
Zo bedoel ik het niet ali, ik heb het totaal niet over de inhoud maar over het ge-hype en het gebruik van vreemde filmpjes om dingen interresant te maken op internet, van die pr spelletjes zeg maar.
Zoals dit:

www.ethanhaaswasright.com
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:02:30 #7
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51374205
En dat die zooi dus zwaar hoaxerig werkt, het daardoor echte conspiracy uitvogelaars ridiculiseert want hey de net-spelletjes zijn ook niet echt.

Werkt hetzelfde als met cropcircles, 99% daarvan is ook niet echt en dat werkt de theorien over buitenaardse bezoekers ook de ridicule hoek in voor 'normale' mensen.

Ik zit me nu af te vragen waarom dit gedaan word, omdat de media weet dat er vooral na 911 veel mensen zijn die daar snachts op hun zolder naar gaan kijken en het proberen uit te vogelen? Mischien het wel geloven en denken dat het een resistance group is oid? Het daarom zeer veel aandacht krijgt?

Of zit er meer achter?
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:02:48 #8
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_51374219
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 20:59 schreef BaajGuardian het volgende:
Zo bedoel ik het niet ali, ik heb het totaal niet over de inhoud maar over het ge-hype en het gebruik van vreemde filmpjes om dingen interresant te maken op internet, van die pr spelletjes zeg maar.
Zoals dit:

www.ethanhaaswasright.com
Zoiets als The Blair Witch Project?
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:05:41 #9
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51374345
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:02 schreef Mike.Strutter het volgende:

[..]

Zoiets als The Blair Witch Project?
De film zelf wel ja, zoiets.
Maar het gaat me dus niet om de film(s) maar om de promo zooi van de film(s) en games.
pi_51374393
Oh zo BG.
Nee dat denk ik niet.

Wat is dat ethanhaaswasright eigenlijk? snap er niks van
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:19:24 #11
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51374871
Dat is een promo net game voor de film 'cloverfield' wat gaat over een of ander monster in het eind der tijden oid.

De manier waarop het word gehypede, dmv filmpjes waarin iemand spreekt over dat je mensen moet verzamelen en je moet vechten tegen de onderdrukkers etc, en dat opgevolgd door puzzels steeds.
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:23:39 #12
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_51375034
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 20:14 schreef BaajGuardian het volgende:
serieuze strijd
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_51375277
ik zocht op moviemeter naar 'cloverfield' maar kreeg 0 resultaten ?
  woensdag 11 juli 2007 @ 22:42:18 #14
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51378036
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
ik zocht op moviemeter naar 'cloverfield' maar kreeg 0 resultaten ?
De film zit in de promo....for god sake zeg...
pi_51379598
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 22:42 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

De film zit in de promo....for god sake zeg...
Ja op google is meer te vinden. Raar want meestal is moviemeter er snel bij.

Wat denk jij dat er staat te gebeuren? Dus wat men allemaal probeert te 'verduisteren'?
  woensdag 11 juli 2007 @ 23:41:47 #16
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51380253
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 23:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja op google is meer te vinden. Raar want meestal is moviemeter er snel bij.

Wat denk jij dat er staat te gebeuren? Dus wat men allemaal probeert te 'verduisteren'?
Ik denk dat het is wat ik al zei dat ik dacht in het topic.
Oftewel dat het of het meest populaire nemen in de wereld en dat is dus het wakker worden van mensen tegenover de elite, en dat gebruiken voor hun promo zooi om mensen daar mee te lokken etc, of het is om ervoor te zorgen dat mensen net als met graancirkels etc niet meer serieus te nemen zijn wanneer ze 'waarheid zoeken' oid.

Je kunt het wel zien aan het volk dat alex jones blind volgt en terwijl hij toespraken houd staan te juigen en "yea you cant mindcontroll us" roepen etc...
Of het volk dat alom op bijv. ATS de domste connecties ziet in vanalles en daar compleet op elaboreerd de hele context verneukt en het van het ene moment over false flag operaties gaat naar het andere moment over fucking virussen.

Dat soort lui maken het dat serieuze mensen niet serieus genomen worden.
pi_51382139
Dat van ervoor zorgen dat mensen niet meer serieus genomen worden ben ik weleens eerder tegengekomen ja.

Serieuze mensen zoals..?
pi_51384758
Viral marketing word tegenwoordig steeds vaker gebruikt bij het releasen van hele grote titels, voor Lost Planet doken er plots nieuwe archeologische sites op met fictieve structuren, als die drones ook maar gewoon viral marketing waren/zijn, hebben Microsoft en Bungie hun werk wel goed gedaan, die drones staan zowat op iedere UFO en Conspiracy site.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:03:55 #19
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51395565
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 08:03 schreef TaLoN.NL het volgende:
Viral marketing word tegenwoordig steeds vaker gebruikt bij het releasen van hele grote titels, voor Lost Planet doken er plots nieuwe archeologische sites op met fictieve structuren, als die drones ook maar gewoon viral marketing waren/zijn, hebben Microsoft en Bungie hun werk wel goed gedaan, die drones staan zowat op iedere UFO en Conspiracy site.
Ah, iemand die ontopic is en er wat meer over weet. Handig.

Dus het heeft al een naam, viral marketing. Zal er eens wat op nazoeken, wat vind jij daar trouwens van, het effect dat het kan hebben in de wereld.. en de reden erachter (als in omdat er na 911 zon truth movement kwam en het dus een doelgroep verworden is voor de media)

edit: heb wat meer info toegevoegd in de OP met dank aan talon.nl.

[ Bericht 4% gewijzigd door BaajGuardian op 12-07-2007 15:11:42 ]
pi_51395732
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 20:14 schreef BaajGuardian het volgende:

Hollywood staat al langer bekend de kapitalisten te helpen met hun plannen.
Klinkt mischien een beetje extreem maar ik hoor de laatste tijd wel gekkere dingen.
Hollywood is kapitalistisch, doelstelling van filmmaken is zoveel mogelijk omzet genereren.

Maar zitten alle kapitalisten in een complot, aardig groot complot dan bestaat uit enkele miljarden mensen.
pi_51395850
De reden er achter? Heel simpel, een hype opbouwen binnen de gaming-community om zo een optimale verkoopstart te verkrijgen, marketingstrategie van de 21ste eeuw!

Nedelandse Wikipedia.
---
PS: Thanx 4 the credits.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:12:48 #22
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51395864
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hollywood is kapitalistisch, doelstelling van filmmaken is zoveel mogelijk omzet genereren.

Maar zitten alle kapitalisten in een complot, aardig groot complot dan bestaat uit enkele miljarden mensen.
Natuurlijk zitten kapitalisten in een complot, all for the money = een complot.
Want levens zijn nog minder waard als je kijkt naar hoe de crazy's omgaan met andere landen.
pi_51396000
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:12 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Natuurlijk zitten kapitalisten in een complot, all for the money = een complot.
Want levens zijn nog minder waard als je kijkt naar hoe de crazy's omgaan met andere landen.
Allemaal? De meeste mensen zijn namelijk kapitalist of zullen zichzelf zo noemen
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:21:17 #24
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51396155
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:16 schreef Chewie het volgende:

[..]

Allemaal? De meeste mensen zijn namelijk kapitalist of zullen zichzelf zo noemen
Handen die elkaar omhoog houden door greed en de angst verantwoordelijk te zijn, angst om vrij te zijn, angst om eigen te zijn. Het is een piramidespel.
pi_51396297
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:21 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Handen die elkaar omhoog houden door greed en de angst verantwoordelijk te zijn, angst om vrij te zijn, angst om eigen te zijn. Het is een piramidespel.
Dat is hetzelfde als stellen dat het leven een piramidespel is. Kapitalisme is eigenlijk de meest natuurlijke manier van handel drijven, uiteraard zijn er excessen maar dat is ook nogal menselijk.
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:28:06 #26
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51396413
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:25 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als stellen dat het leven een piramidespel is. Kapitalisme is eigenlijk de meest natuurlijke manier van handel drijven, uiteraard zijn er excessen maar dat is ook nogal menselijk.
Natuurlijk kan ik het niet noemen, we verneuken al de natuur er juist mee.
Het mischien wel een logisch chemisch proces in de hersenen bij bepaalde waanzin.
pi_51396741
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:28 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Natuurlijk kan ik het niet noemen, we verneuken al de natuur er juist mee.
Het mischien wel een logisch chemisch proces in de hersenen bij bepaalde waanzin.
Natuurlijk als hoort bij de mens, overigens waren ander politiek-economische systemen een stuk rampzaliger voor de natuur. Zure regen was vooral een probleem wat uit het oostblok kwam.
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:40:45 #28
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51396825
Nouja goed, iig weer ontopic verder..

Wat vind jij van dit onderwerp en wat denk je van het effect op de perceptie van mensen in deze tijd?
Om het even zonder michael-moore taal te zeggen.
pi_51397030
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:40 schreef BaajGuardian het volgende:
Nouja goed, iig weer ontopic verder..

Wat vind jij van dit onderwerp en wat denk je van het effect op de perceptie van mensen in deze tijd?
Om het even zonder michael-moore taal te zeggen.
Ik vraag me af of het meer is als anders, films en overige media maakten volgens mij altijd al graag gebruik van complotten. Verreweg het meeste in het "B" circuit maar ook regelmatig in bij de blockbusters. In de jaren 50/60 veel over aliens, eind jaren 70 en jaren 80 veel over corrupte overheden en geheime organisatie's. Dat zag je natuurlijk toen ook al terug in promo's (al is de promotie rondom films wel giga gegroeid de laatste 10 jaar). Complot-theorieen zijn natuurlijk uitermate geschikt om als basis te gebruiken omdat de schrijvers heel makkelijk hun fantasie kunnen gebruiken.
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:48:14 #30
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51397058
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:12 schreef TaLoN.NL het volgende:
De reden er achter? Heel simpel, een hype opbouwen binnen de gaming-community om zo een optimale verkoopstart te verkrijgen, marketingstrategie van de 21ste eeuw!

Nedelandse Wikipedia.
---
PS: Thanx 4 the credits.
N.p.

Naast dat ik ook denk dat het in essentie een marketingwijze is zie ik ook het effect dat het heeft op zogenaamde 'truth seekers' en mensen die zichzelf uit de 'box' worstelen etc.
Zoals de drones al op meerdere ufosites staan, zoals de berichten van haas op conspiracy sites worden ingezien, nog even en de netspelen van de media en de realiteit zijn niet meer te onderscheiden.
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:50:47 #31
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51397124
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:47 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het meer is als anders, films en overige media maakten volgens mij altijd al graag gebruik van complotten. Verreweg het meeste in het "B" circuit maar ook regelmatig in bij de blockbusters. In de jaren 50/60 veel over aliens, eind jaren 70 en jaren 80 veel over corrupte overheden en geheime organisatie's. Dat zag je natuurlijk toen ook al terug in promo's (al is de promotie rondom films wel giga gegroeid de laatste 10 jaar). Complot-theorieen zijn natuurlijk uitermate geschikt om als basis te gebruiken omdat de schrijvers heel makkelijk hun fantasie kunnen gebruiken.
Ja okay, maar ik bedoel de wijze van promo's dus tegenwoordig, dat het onderwerp iets veelgebruikts is in films is wel duidelijk, en waarom net zo goed.

Wel blij dat talon.nl er een naam bij gebracht heeft, oftewel Viral's.
(zie edit in OP van wikipedia)

Hoe kijk jij daar tegenaan, wat vind je daarvan en hoe zie je het effect ervan op de bovengenoemde (post hiervoor) scene/doelgroep.
pi_51397789
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:48 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

N.p.

Naast dat ik ook denk dat het in essentie een marketingwijze is zie ik ook het effect dat het heeft op zogenaamde 'truth seekers' en mensen die zichzelf uit de 'box' worstelen etc.
Zoals de drones al op meerdere ufosites staan, zoals de berichten van haas op conspiracy sites worden ingezien, nog even en de netspelen van de media en de realiteit zijn niet meer te onderscheiden.
Dit is voor mij het eerste geval waarmee dit gebeurd is, maar het zorgt inderdaad voor verwarring, ik denk dat dit niet door Microsoft is gedaan, die hebben meer dan genoeg geld, en dat laten ze ook vaak zien in hun campagnes, dit zou best wel eens een een strategie kunnen zijn die puur op verwarring en afleiding gericht is.
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  donderdag 12 juli 2007 @ 16:23:34 #33
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51398175
Ik ben op de hoogte van een bepaalde campagne laten we maar zeggen, wat ook met bepaalde discloseres te doen heeft, vandaar dat ik mij dat ook voorstel.
pi_51398230
Doe je ook weleens mee aan LARP weekenden?
  donderdag 12 juli 2007 @ 16:35:57 #35
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51398607
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 16:25 schreef SimtekF1 het volgende:
wat?
pi_51406377
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 16:25 schreef SimtekF1 het volgende:
Nee, daar moet je behoorlijk wat tijd voor uittrekken en ik kom nu al tijd te kort.
Buiten dat is het vaak zwaar fout, en deze discussie hoort hier niet thuis.
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_51416244
Tja.. wat kan ik zeggen? Ik denk dat het wel degelijk gebruikt wordt. En meer dan we zelf doorhebben vermoed ik. Ik zag - enigzins offtopic - in Zoolander ook een paar verwijzingen naar complotten, om vervolgens de modewereld ervan de schuld te geven. Dus de waarheid wordt 'in het midden gelaten' / belachelijk gemaakt.

Maar ik vraag me dus serieus af, of het echt enkel om de winst draait. Aan de ene kant kan ik dit punt wel geloven (omdat ik zelf ook wel eens het gevoel heb: hou aub nou eens op met dat door en door graven in zaken waar je toch niets van te weten zult komen) maar aan de andere kant is het ook wel weer heel makkelijk om ons te laten doen geloven dat het 'hen' enkel om de winst gaat.

Natuurlijk gaat het voor de gamemakers om de winst, maar de investeerders kunnen weleens een heel andere agenda hebben. Echter ben je blijkbaar gek als je dit zegt (ik noem het altijd 'het systeem'), aangezien je het verwijt krijgt dat ondanks alles je net zo goed meedraait in het systeem..

Is society a fraud?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  vrijdag 13 juli 2007 @ 02:37:59 #38
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51417825
Greater Parts of it wel iig, maar daar gaat dit topic niet over.
pi_51417854
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 02:37 schreef BaajGuardian het volgende:
Greater Parts of it wel iig, maar daar gaat dit topic niet over.
Was er al bang voor Maar goed, bier en wat jenever
Morgen nog even een poging wagen, dus voor nu

"deze en mijn vorige reactie zijn te vertalen in 3 letters: TVP"

en is de gehele AXE campagne ook niet een voorbeeld van viral marketing met hun 'women get crazy' reclames?

[ Bericht 8% gewijzigd door Boswachtertje op 13-07-2007 02:47:53 ]
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  vrijdag 14 september 2007 @ 22:52:29 #40
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_53185213
Ik snap het probleem niet helemaal, BG

Bedoel je nou dat virals de waarde omlaag halen van soortgelijke "evenementen" die wél "echt" (oftewel zonder winstoogmerk) zijn? Dat mensen denken "oh, dát is niet echt, dus zal alles dat er op lijkt ook niet echt zijn"?

Want als je die redenering volgt, dan is alle fictie eigenlijk net zo erg: een boek over een fictief meisje dat is verkracht zou dan belediging zijn voor meisjes die écht zijn verkracht.

Lijkt me duidelijk dat ik het dan dus niet met je eens ben
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  vrijdag 14 september 2007 @ 23:57:45 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53187162
Het is marketing, puur en simpel man . conspiracy's leven gewoon bij een redelijk groot percentage van de doelgroep ( jongeren ) dus spelen ze erop in. Geld is de achterliggende gedachte. Wel een geniaal concept natuurlijk. Geld.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 14 september 2007 @ 23:59:51 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53187211
Kijk eens anders naar de Yakult reklame van nu, het speelt heerlijk in op de gedachte van 76% van de mensen dat 'er meer is' Ook zoiets.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 15 september 2007 @ 08:20:08 #43
63023 Sazzefraz
is altijd gewenst.
pi_53191094
Ik irriteer me nog wel het meeste aan series zoals vooral 24, waar die gast constant achter terrosisten aanhobbeld. (als ie dat niet àltijd doet, sorry ik zap altijd maar weer snel) CSI, NCIA, en andere Amerikaanse kutprogramma's. Het zit vol met mensen bang maken, ervan bewust maken dat je je goed moet kunnen verdedigen, op je hoede moet zijn enz.

Waarschijnlijk is niet iedereen het met me eens..
maar ik vind door dingen op tv en op het nepnieuws we steeds bangen voor elkaar worden gemaakt en individualistisch worden. Hoeveel nederlanders ken jij waarvan je 100% zeker weet dat ze niet door zouden lopen als iemand voor hun neus in elkaar werd geslagen? Ik weet het maar zeker van één persoon die ik ken, omdat ie zelf ooit in elkaar is geslagen, midden in de stad waar niemand hem hielp. En zo wil de overheid het ook hebben. Ik bedoel, op die manier kunnen ze mooi mensen oppakken zonder dat iemand het iets interesseerd. Misschien draaf ik wat door, maar ik denk echt dat we die kant op gaan. En zeker dankzij mede film en series. (Denk bv aan shield, die gast zet zichzelf neer als held als ie criminelen neerhoekt )

zo. en nu ga ik werken.
Koop hier advertentieruimte.
  zaterdag 15 september 2007 @ 08:22:08 #44
63023 Sazzefraz
is altijd gewenst.
pi_53191101
alleen dan met een t
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:11:07 #45
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_53192540
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 08:20 schreef Sazzefraz het volgende:
Ik irriteer me nog wel het meeste aan series zoals vooral 24, waar die gast constant achter terrosisten aanhobbeld. (als ie dat niet àltijd doet, sorry ik zap altijd maar weer snel)
Als je verder zou kijken dan je neus lang is, zou je wellicht hebben ontdekt dat 24 lang niet zo'n zwart-wit beeld schetst als je nu suggereert. De grootste bad guys in die serie zijn vaak Amerikanen, die met politieke spelletjes en heimelijke maneuvres opzettelijk angst zaaien om hun eigen doelen te bereiken.
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 08:20 schreef Sazzefraz het volgende:
En zo wil de overheid het ook hebben. Ik bedoel, op die manier kunnen ze mooi mensen oppakken zonder dat iemand het iets interesseerd.
Precies dat gevaar was een van de onderwerpen van het laatste (overigens zeer matige) seizoen, waarin er links en rechts moslims werden opgepakt uit angst voor een aanslag, maar zonder echte gegronde reden. De serie liet duidelijk zien dat dit níet een pad is dat Amerika in zou moeten slaan.

Ik denk dat je oorzaak en gevolg een beetje omdraait. Het zijn niet dat soort series en films die de angst zaaien, het is de reeds bestaande angst die de bodem vormt voor dat soort films en series.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  zaterdag 15 september 2007 @ 14:53:38 #46
63023 Sazzefraz
is altijd gewenst.
pi_53196775
Nou dan zap ik blijkbaar te snel door Toch blijf ik bij mijn standpunt aangezien te veel series wel deze lading hebben. En das jammer. En nu ben ik niet zo van de games, maar het zal inderdaad met games ook niet veel verschillen wat natuurlijk niet hoeft te zeggen dat ze niet leuk zijn ofzo.
  zaterdag 15 september 2007 @ 15:02:34 #47
63023 Sazzefraz
is altijd gewenst.
pi_53196973
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:11 schreef Zhenar het volgende:
Ik denk dat je oorzaak en gevolg een beetje omdraait. Het zijn niet dat soort series en films die de angst zaaien, het is de reeds bestaande angst die de bodem vormt voor dat soort films en series.
Wat je probeerd te zeggen is dus dat series zoals Shield gebasseerd zijn op de angst die reeds is ontwikkeld, dat er "speciale" politie bestaat die met grof geweld antwoorden uit mensen haalt. Nou, dat vind ik ook niet echt echt een prettig idee. Al denk ik dat je daar helemaal gelijk mee hebt.

Uberhaubt begrijp ik niet dat mensen zomaar ergens bang voor worden. Ik wordt pas bang van iets wanneer er iets is voorgevallen in die richting, of wanneer het al is geëscaleerd. Maar dat kan just me zijn.
  dinsdag 18 september 2007 @ 17:11:33 #48
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53274328
De meeste conspiracy websites zijn zelf ook een grote marketing campagne om boeken en filmpjes te verkopen aan mensen die op zoek zijn naar "De waarheid"

Feit dat die zogenaamde ontdekkers van die waarheid hun rotzooi aan de man proberen te brengen door het te verkopen geeft al aan dat het onzin is.
  dinsdag 18 september 2007 @ 17:25:57 #49
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53274699
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:11 schreef Buschetta het volgende:
De meeste conspiracy websites zijn zelf ook een grote marketing campagne om boeken en filmpjes te verkopen aan mensen die op zoek zijn naar "De waarheid"

Feit dat die zogenaamde ontdekkers van die waarheid hun rotzooi aan de man proberen te brengen door het te verkopen geeft al aan dat het onzin is.
Ben ik het volledig mee eens.
  dinsdag 18 september 2007 @ 17:26:29 #50
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53274709
Neem bijvoorbeeld de hele loose change movement, of above top secret scene....

Ik vind het een belediging.
pi_53274900
Marketing zal altijd spelen met de fantasie...
het biedt mensen een 'droomwereld' waarin ze helemaal in kunnen opgaan, juist omdat mensen die op zo'n manier benaderd worden zich makkelijk ontspannen en laten 'leiden'...

hoe je het wend of keert, veel van de complot-theorieen zelf werken zelf ook sterk op een basis van 'geloof alles wat ik zeg'...
dat is natuurlijk een gemodstoestand die ook de reclame heel graag bij zn doelgroep ziet...

met een zeer genuanceerde visie, waar je rekening houdt met allerlei verschillende aspecten, bv ook ermee dat er geen 'vereenvoudiging' is, maar bepaalde realistische zaken juist door een onevenaarbare en bijna onbevattelijke gecompliceerdheid bestaan.... daarmee komen reclamemakers niet ver...

Het laatste dat een rclame- of marketing-maker wil is dat zijn doelgroep oplettend en waakzaam is..
of kritisch en altijd bereid ook de 'spiegelzijde' te betrachten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_53324470
Synchromysticism in films en tekenfilms

http://www.youtube.com/Seallion
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 22:08:10 #53
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_53705334
1 van de eerste virale campagnes in Nederland die ik mij kan herinneren was die van Hi.
Iedereen had het erover maar niemand wist wat het betekende.

virale campagnes an sich heb ik geen moeite mee. is gewoon een marketing techniek net zoals er honderden andere technieken zijn.
Neerkomen wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')