Omdat mijn verhaal eerst hier stond
De kunst van het loslaten van je ex. (#53) dacht ik van het is nog niet uit en ze is dus nog niet mijn ex. Misschien zijn er mensen die nog tips kunnen geven.
Mijn relatie is ook zo goed als uit (2 jaar en 7 maand). Het begon voor mijn vriendin (ik kan haar nu nog zo noemen) al een paar weken terug, dat ze aan zich aan mij begon te iriteren in dingen die ik doe. Dat ze er niet tegenkon dat zij 's avonds druk voor haar HBO opleiding bezig was en ik lekker op de bank zat (ik werk 40 uur per week). Ze heeft daarnaast nog last van bloedarmoede en was vaak moe en sjaggie.
Toen wij een relatie kregen was het allemaal perfect, ik was altijd de persoon die bang was dat ze zou vreemdgaan (gezien haar verleden, veel met jongens zoenen enzo). De laatste 1,5 jaar was dat eigenlijk voorbij, ik kon haar vertrouwen en wist gewoon dat ze niks zou doen.
Elk half jaar (soms iets langer) had ze opeens een periode van "wat moet ik met jou", ik praatte nooit over mijn gevoelens enzo, en als er eens wat gebeurd was wat ze niet leuk vond (dat ik een keer dronken was of iets deed wat zij niet leuk vond), dan zei ik altijd van "ach het is gebeurd, niet meer aan denken". Dat schoot haar altijd in het verkeerde keelgat. Ze wilde er dan over praten tot er een oplossing kwam. Dat ik nooit praatte enzo vond ze erg en dat ik haar vriendinnen af en toe belacheljk maakte was ook verkeerd. Maar goed na een week was het weer koek en ei en gingen we weer verder.
Maar als het dan weer terugkwam was het altijd van ik trek dit niet meer en het is beter als het uit is, dat lukte me nog wel uit haar hoofd te praten en ze zei dan van ik geef je nog een kans (alsof het mijn schuld is).
Ik ben een persoon die kan veranderen, al gelooft zij daar niet in.
Begin dit jaar had ik veel contact met een vriendin van me wat gewoon gezellig was enzo. Op een gegeven moment besef je dat je relatie wat mist. Ik heb erg getwijfeld maar uitiendelijk gewoon voor haar gegaan.
Mijn vriendin kropt altijd alles op en als het dan niet meer gaat (drukte met werk, school, vriendinnen zelf beetje in de knoop) dan werd alles op mij en haar fam. afgereageert. Nu ze op zichzelf woont ben ik degene waar ze dan alles op afreageert. Zij vind dat ik dat niet moet gebruiken als excuus dat ze mij niet niks meer vind, dat haar gevoel voor mij weg was.
Het komt natuurlijk altijd keihard aan dit soort dingen. We hebben afgelopen weekend veel gepraat aan de telefoon. Woensdag heb ik lekker voor haar gekookt en was gezellig avond, helaas wist ik mezelf niet in te houden en wilde ik de hele tijd met haar zoenen. Ik had beter haar met rust kon laten en gewoon naast haar gaan liggen.
Ik had wel een goed gevoel over ons, dat we er wel uit zouden komen, maar dat we beide aan onze relatie moesten werken. Ik heb nu 2 weken vakantie, zij 3 weken. We zouden samen op vakantie gaan maar door omstandigheden met haar auto ging dat niet door. Paar weken terug wilde ze nog wel een reis boeken maar dat is nu dus helemaal veranderd. Ik vind zelf (mijn ma ook) dat je juist dan weg moet gaan met z'n tweeen en lekker moet ontspannen. Zij is bang dat het haar vakantie verpest als we gedoe krijgen. Een weekendje weg wil ze ook niet. Kotom ik heb 2 weken vrij, mijn maten moeten werken, dus dat wordt vervelen. Zelf zegt ze dat dat ook bij haar gaat gebeuren.
Ik had dus een goed gevoel, tot vandaag ze wilde niet afspreken en voor haar is het nu duidelijk dat ze er mee wil stoppen. Dat doet zeer omdat ik nog van haar hou.
Afgelopen zondag zijn we naar een vriendin van haar (en haar vriend) geweest om te bbq'en en omdat ik naar hun pc moet kijken. Het was erg leuk en we hebben veel lol gehad. Omdat de tijd voorbij vloeg en het alweer donker was zijn we snel naar huis gegaan. Daar hebben we nog wat gepraat en zijn toen gaan slapen. Maandag zijn we samen met haar broertje de stad in geweest om een kado te zoeken voor hun ouders, omdat zij 25 jaar getrouwd zijn binnenkort. 's Avonds zei ze dat ze wel met me mee naar huis wilde om met mijn ouders te kunnen bijkletsen. Dus dat hebben we gedaan, het was erg leuk en ze is blijven slapen.
Dinsdag zijn we wezen shoppen, veel lol gehad. Ze wilde naar het reisbureau om naar een vriendin op vakantie te gaan die stageloopt in Turkije. Het hotel zelf was niet vol maar alle vluchten er naar toe wel, dus het kon helaas niet doorgaan. Ze vond het jammer, maar aan de andere kant hoefde ze niet nog van alles te regelen op korte termijn.
's Avonds hebben we lekker gegeten en nog wat gepraat. Ze is het gevoel voor me kwijt en is bang dat als het terugkomt dat we naar een paar weken weer in dezelfde situatie terrecht komen. Ze blokkeert een beetje als ik haar wil zoenen. Ik vind het heel moeilijk allemaal.
Op de terugweg ging het fout, door de drukte in het verkeer verloor ik even mn geduld en reageerde het op haar af. Heb meteen mijn excuus aangeboden. Maar gign met rot gevoel naar huis. Omdat haar pinpas nog in mijn portomonee zat beldde ik haar vandaag (was hele dag weggeweest en niet aan gedacht) om het door te geven. Ze was erg geirriteerd omdat ze hele tijd had gezocht en uiteindelijk maar haar pas laten blokkeren en een nieuwe heeft
aangevraagt. Ik voel me nu gewoon kloten. Ik weet niet meer wanneer ik iets goeds doe of niet. Ik weet ook niet of ik haar nu met rust moet laten of proberen er het beste van te maken (gezien mijn vakantie)....