hij zei net dat het juist ouwe snaren zijnquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:24 schreef ikheetmartijn het volgende:
Maar ff serieus? Je zei dat je G-snaar een G-snaar was in het begin, dus je had hem gestemd (of iig gechecked), als hij dan na een kwartiertje een Fis wordt denk ik dat het gewoon een kwestie is van beter stemmen.
Snaren oprekken! En nog een keer stemmen -> net zolang totdat alle snaren niet meer van toonhoogte veranderen na het oprekken.
Misschien omdat de snaren dikker zijn?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:39 schreef Sloggi het volgende:
Ik voel trouwens wel een duidelijk verschil met mijn akoestische gitaar wat betreft de mechanieken. Die van de elektrische zitten soms wat losjes (als ik eraan draai om te stemmen gaat het vaak erg licht voor je weerstand voelt). Bij mijn akoestische voel ik meteen weerstand.
Neequote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:41 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Misschien omdat de snaren dikker zijn?![]()
Rechterhand, vinger d'r onder en voorzichtig een stukje oprekken (hoeft niet met geweld). Ik zie het nooit ergens als tip, maar voor mij werkt het perfect (vooral met nieuwe snaren)quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:33 schreef Sloggi het volgende:
Wat bedoel je met oprekken? Flink benden ofzo?
De sporadische keren dat ik het doe gebruik ik gewoon schoonmaakmiddel dat het hout er niet helemaal afbijt.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:13 schreef Sloggi het volgende:
Als ik 'm flink oprek komt 'ie niet lager te staan hoor. Ik speelde net een stukje en toen stond de G-snaar weer hoger dan 3 maten ervoor. Gaar ding.
Gebruiken jullie trouwens nog iets speciaals om de toetsen schoon te maken bij het vervangen van de snaren?
Begin nou eens met te vertellen wat voor gitaar je hebt, wat voor brug, stemmechanieken etc. Foto's? Dat praat wat makkelijker. Niet dat ik overal verstand van hem, maar misschien dat andere forumgebruikers je op die manier betere tips kunnen geven.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:13 schreef Sloggi het volgende:
Als ik 'm flink oprek komt 'ie niet lager te staan hoor. Ik speelde net een stukje en toen stond de G-snaar weer hoger dan 3 maten ervoor. Gaar ding.
Niks. Ik heb een maple toets en ben aan het "doorsparen" voor een rosewoodquote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:13 schreef Sloggi het volgende:
Gebruiken jullie trouwens nog iets speciaals om de toetsen schoon te maken bij het vervangen van de snaren?
rosewood is standaard op veel gitaren? hoezo doorsparen?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:24 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Begin nou eens met te vertellen wat voor gitaar je hebt, wat voor brug, stemmechanieken etc. Foto's? Dat praat wat makkelijker. Niet dat ik overal verstand van hem, maar misschien dat andere forumgebruikers je op die manier betere tips kunnen geven.
[..]
Niks. Ik heb een maple toets en ben aan het "doorsparen" voor een rosewood
Ik zie op MP alleen al een V70 waar 200 op wordt geboden. Sja wat is een schappelijke prijs? 275/300 max voor de combi?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:36 schreef NiteSpeed het volgende:
Tsk, Feedback Rotterdam dacht dat 130 euro wel een schappelijk bod was voor mijn Squier Standard Strat en mijn Ibanez V-70 samen. Daar ging mijn plannetje om een mooie electro-akoestische gitaar te ruilen voor mijn overbodige gitaren.
Nou ja, die Dean Performer E klonk toch reteslecht, dus ik had het sowieso niet gedaan.
vorm van de hals?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:57 schreef morgane het volgende:
Gisteren op een acoustische Fender gespeeld, echt heerlijk ding! Hoe kan het dat ik als ik op mijn Nashville speel heel snel pijn in mn vingers krijg, maar als ik op die Fender speel niet? Waar ligt dat eigenlijk aan?
Ik denk het niet...ik heb meer het idee dat het iets met de snaren te maken heeft. M'n vingertoppen worden snel rood en pijnlijk, van de rest van m'n vingers heb ik geen last. Ik ga misschien wel een keer bij de winkel langs, nieuw setje snaren op laten leggen doet sowieso wonderen denk ik. Ik heb verder geen verstand van acoustische gitaren dus ik heb geen idee wat jullie precies bedoelen, tie enzo.quote:
My bad, de V50 jump pack, ik dacht dat de 50 de losse gitaar was en de V70 het pack. Hij is dus 109 nieuw. Die stratocaster heeft één krasje op de achterkant van de body en voor de rest is hij nog in perfecte staat. Kostte met dan 250 nieuw, dus ik had wel minstens rond de 250 verwacht voor die 2 samen. 200 voor de Strat en 50/75 voor de Ibanez.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:47 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ik zie op MP alleen al een V70 waar 200 op wordt geboden. Sja wat is een schappelijke prijs? 275/300 max voor de combi?
edit: dit is geen bod
hm vingertoppen he.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:16 schreef morgane het volgende:
[..]
Ik denk het niet...ik heb meer het idee dat het iets met de snaren te maken heeft. M'n vingertoppen worden snel rood en pijnlijk, van de rest van m'n vingers heb ik geen last. Ik ga misschien wel een keer bij de winkel langs, nieuw setje snaren op laten leggen doet sowieso wonderen denk ik. Ik heb verder geen verstand van acoustische gitaren dus ik heb geen idee wat jullie precies bedoelen, tie enzo.Maar ik heb wel het idee dat ik hard moet drukken op de snaren ja. Is daar wat aan te doen?
Snaren lager laten leggen, zodat ze eerder op de fretten komen, en je dus minder kracht hoeft te zetten. en over pijn in jevingers: eelt kweken!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:16 schreef morgane het volgende:
[..]
Ik denk het niet...ik heb meer het idee dat het iets met de snaren te maken heeft. M'n vingertoppen worden snel rood en pijnlijk, van de rest van m'n vingers heb ik geen last. Ik ga misschien wel een keer bij de winkel langs, nieuw setje snaren op laten leggen doet sowieso wonderen denk ik. Ik heb verder geen verstand van acoustische gitaren dus ik heb geen idee wat jullie precies bedoelen, tie enzo.Maar ik heb wel het idee dat ik hard moet drukken op de snaren ja. Is daar wat aan te doen?
Veren aan de achterzeide van je gitaar aandraaienquote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:28 schreef NiteSpeed het volgende:
Oh ja, ik heb dikkere snaren op mijn Stratocaster staan en mijn brug staat zowat meer dan een centimeter hoger dan de bedoeling is, hoe zorg ik ervoor dat dat ding wat lager komt te staan?
Eerst nog mijn snaren wat minder spanning laten hebben? Iets zegt me dat het niet goed is dat een eadgbe gitaar opeens een fbefcf gitaar isquote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:36 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Veren aan de achterzeide van je gitaar aandraaien
ik kauw natuurlijk niet alles voor he!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:38 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Eerst nog mijn snaren wat minder spanning laten hebben? Iets zegt me dat het niet goed is dat een eadgbe gitaar opeens een fbefcf gitaar is.
Ah, daar kan ik wat mee. Dank je!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:35 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Snaren lager laten leggen, zodat ze eerder op de fretten komen, en je dus minder kracht hoeft te zetten. en over pijn in jevingers: eelt kweken!
quote:Mcfresh777 (5 minutes ago) Marked as spam
CUBE HEAD!
maar hij heeft wel gelijk! hahaquote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:30 schreef guitarist.nl het volgende:
Sommige mensen zijn jaloers
http://www.youtube.com/watch?v=owAj5LiXG5w
[..]![]()
vlaggenstof?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:26 schreef Witchfynder het volgende:
Hey, ff een duffe vraag:
een hoop bands hebben bedrukte doeken over hun stacks hangen om hen zo meer in het decor te laten vallen. Die doeken zijn van een materiaal wat wel goed geluid door laat.
Weet iemand hoe dit soort doeken heten? Ik wil kijken naar de prijzen en mogelijkheden en de enige zaak die ik ken die ze maakt (bandmerchandising.com) is aan hun site aan het klussen en zonder term is het niet echt te googlen..
halve noot lager bedoel je? (halve noot is 1 stap lager)quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:16 schreef partyyboyy het volgende:
Ik moet voor een nummer mijn gitaar alle noten een half stapje naar beneden instellen.
Nu heb ik een stemapparaatje waarbij ik de snaren afstel dat het metertje precies in het midden komt. Bij 440 Hz. Maar hoe moet ik de snaren instellen op dat stemapparaatje dat de noten een half stapje naar beneden gaan?
De E is de bovenste snaar?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:22 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
halve noot lager bedoel je? (halve noot is 1 stap lager)
Laat de lage E hetzelfde klinken als de A, op de 6e fret.
En daarna gewoon de rest stemmen ten opzichte van die onderste snaren.
![]()
Ja, gewoon vlaggenstofquote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:26 schreef Witchfynder het volgende:
Hey, ff een duffe vraag:
een hoop bands hebben bedrukte doeken over hun stacks hangen om hen zo meer in het decor te laten vallen. Die doeken zijn van een materiaal wat wel goed geluid door laat.
Weet iemand hoe dit soort doeken heten? Ik wil kijken naar de prijzen en mogelijkheden en de enige zaak die ik ken die ze maakt (bandmerchandising.com) is aan hun site aan het klussen en zonder term is het niet echt te googlen..
neenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:38 schreef morgane het volgende:
En bij de B-snaar op het 2e vakje dan, lijkt me.
wij hebben een Heersch vlagquote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:41 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja, gewoon vlaggenstof
Heb er momenteel een Metallica vlag overheen hangen en laat lekker alle geluid door hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |