quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:23 schreef JoPiDo het volgende:
Ik werk samen met 25 oudere wijven en ze kunnen alleen over zichzelf lullen. Soms na drie kwartier tegen mij aan lullen over de boodschappen van gister, vragen ze nog even voor de beleefdheid welke opleiding ik ook weer doe. Na meer dan een jaar met hun werken heb ik ze dat allemaal al minstens 100 keer uitgelegd, maar het is blijkbaar een lekker makkelijke vraag. Soms sta ik echt versteld wat iemand aan mij verteld (zelfs 'incontinent zijn' is al voorbij gekomen!). Ik kan mij maar vaag een aantal mannelijke figuren herinneren die in mijn leven meer dan de helft van een gesprek over zichzelf ouwedeurden.
Als je die wijven hier tegen elkaar hoort praten, gaat het ook altijd over de meest gare onderwerpen en altijd over zichzelf. Als wijven praten vragen ze nooit iets, ze beginnen gewoon een verhaal. Behalve als ze roddelen, dan vertellen ze opgeklopte onzin over iemand die niet zo goed in de groep ligt en be-amen ze elkaar alsof er net verteld is dat er kanker bij hen is geconstateerd.
Elke maandag gaat het bij elk wijf standaard zo: zij vraagt of ik een leuk weekend gehad heb en dan zeg ik zoiets als 'ja hoor, heel leuk' en vaak al voordat ik bij het woord 'heel' ben aangekomen zijn ze al bezig te vertellen wat ze zelf allemaal wel niet beleefd hebben in het weekend.
En altijd klagen. Niet een beetje klagen, elk verhaal eindigt in geklaag. Over de man die de afwas niet deed (favoriete klaag-onderwerp), over het leuke restaurant waar ze gegeten hebben maar het eten was zo slecht, over dat het zo leuk was in Parijs maar zo druk en ruzie met man ...
Het zijn leuke collega's, maar ik rook liever alleen. Sommige collega's blief ik wel in het rookhok overigens, maar dat is een zeer select gezelschap.
quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:37 schreef Yozzz het volgende:
Je bent in de fase "vertrouwenspersoon" aangekomen. Dat betekent dat je naar alle waarschijnlijkheid homo bent.
wijven was vroeger een normaal woord, het is een term voor oudere vrouwenquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:41 schreef Sief89 het volgende:
Waarschijnlijk behandelen ze je zo uit wraak, omdat je hen 'wijven' noemt. In beschaafd Nederland noemen we dat altijd nog 'vrouwen'![]()
En ik vind dat je een beetje generaliseert, want ik hou altijd m'n mond als de ellenlange saaie verhalen over het weekend ter gehoor worden gebracht..en hou het daarnaast zelfs nog bescheiden als er om mijn weekend wordt gevraagd!
Dus.. niet zo snel he, mannetje, met de vrouwonvriendelijke topics!![]()
Praat ff voor jezelf manquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:41 schreef Sief89 het volgende:
Waarschijnlijk behandelen ze je zo uit wraak, omdat je hen 'wijven' noemt. In beschaafd Nederland noemen we dat altijd nog 'vrouwen'![]()
Nouja, bescheiden is natuurlijk relatief, maar ik kan je wel vertellen dat ik meer verhalen van anderen aanhoor en meer luister dan zelf praat. Dat is toch redelijk objectief?quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:46 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
wijven was vroeger een normaal woord, het is een term voor oudere vrouwen
en als een vrouw zegt 'bescheiden' dan geloof ik daar niets van
overigens is het wel zo dat voor je gevoel de tijd sneller gaat als je praat dan dat als je luistert: iemand die 80% van een conversatie gesproken heeft, heeft zelf het gevoel een mooi evenwicht bereikt te hebben tussen praten en luisteren!
Vrouwquote:
misschien komt dat als een vrouw verandert in een wijf (trouwen, dikker worden, kinderen...)quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:48 schreef Sief89 het volgende:
[..]
Nouja, bescheiden is natuurlijk relatief, maar ik kan je wel vertellen dat ik meer verhalen van anderen aanhoor en meer luister dan zelf praat. Dat is toch redelijk objectief?
Er zullen vast wel heel veel egoistische 'wijven' zijn hoor, ben ik wel zeker van, maar om nou te zeggen alle vrouwen.. Overdrijven is ook een kunst
Vergeet niet de haargroei en dampende okselsquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:51 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
misschien komt dat als een vrouw verandert in een wijf (trouwen, dikker worden, kinderen...)
zo werkt dat niet bij normale mannen hoorquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:52 schreef sailgirl het volgende:
volgens mij praten de meeste mensen het liefst over zichzelf; anders had jij ook het topic niet geopend. Ook jij wil kennelijk gehoord worden![]()
btw de makkelijkste manier om aardig gevonden te worden: laat andere over zichzelf vertellen; je zal merken het is hun favo onderwerp.
ja maar, het zit in je genen dus je kunt het niet ontkennenquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:56 schreef Sief89 het volgende:
Nou... dan beloof ik hierbij dat ik ook lief zal blijven en anderen aan zal horen als ik dik, harig en getrouwd benok?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |