abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61112302
Hoe lang zou het duren voordat ze je doorhebben als je zo'n LARP-groep in rent en for real mensen begint te meppen?
  maandag 25 augustus 2008 @ 15:43:33 #102
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_61112417
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 15:40 schreef TeringHenkie het volgende:
Hoe lang zou het duren voordat ze je doorhebben als je zo'n LARP-groep in rent en for real mensen begint te meppen?
"Ho even, dit is het Mythische Donderzwaard der Vergelding waar ik je mee voor je treiter heiter. No way dat je nu op kunt staan alsof er niets aan de hand is "
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_61112624
LIGHTNING BOLT! *gooit betonstrijker*
pi_61112913
Ik ken wel mensen die daar heen gaan. Best lachwekkend. Vooral met dat lightning bolt geschreeuw erbij. Af en toe naar bijvoorbeeld van die anime dagen verkleed gaan kan ik nog begrijpen, maar dit...
Vooral volwassenen die dit doen...het doet me erg denken aan pokemon spelen toen ik nog klein was..

Ik was pikachu
pi_61112944
Wat is nou het verschil tussen LARP en de gewone maatschappij,
Allebei één grote poppenkast, alleen larpers gebruiken nog een beetje hun fantasie.
Ik heb juist bewondering voor de creatieve manier waarop die gasten de werkelijkheid ontvluchten.

Ik zou liever LARPEN dan aan één of andere sport doen (ik doe overigens geen van beide)
Ik ken wel een paar gasten die doen en die zijn een stuk relaxter dan van die opgefokte hersendode yuppen die alleen maar aan geld an carriere denken.
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:04:25 #106
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_61113004
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:01 schreef solar22 het volgende:
Ik zou liever LARPEN dan aan één of andere sport doen
><(({°>
pi_61113033
quote:
Allebei één grote poppenkast, alleen larpers gebruiken nog een beetje hun fantasie.
Ik heb juist bewondering voor de creatieve manier waarop die gasten de werkelijkheid ontvluchten.
De larpers die ik ken zijn vooral erg dromerige lui die van fantasy houden. En daar worden ze dan een beetje te veel in mee gesleept. Ik denk niet dat het iets met de maatschappij te maken heeft.
  FOK!fotograaf maandag 25 augustus 2008 @ 16:09:15 #108
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_61113122
This video has been removed by the user
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:12:15 #109
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_61113222
quote:

Ik zou liever LARPEN dan aan één of andere sport doen (ik doe overigens geen van beide)
Ik ken wel een paar gasten die doen en die zijn een stuk relaxter dan van die opgefokte hersendode yuppen die alleen maar aan geld an carriere denken.
VOEL DE WREKENDE MACHT VAN HET MYTHISCHE ZWAARD DER VERGELDING, GIJ ONOOGLIJKE ORC!!!

JAAAAARRRGGGHHHHH
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:14:26 #110
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61113276
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:12 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

VOEL DE WREKENDE MACHT VAN HET MYTHISCHE ZWAARD DER VERGELDING, GIJ ONOOGLIJKE ORC!!!

JAAAAARRRGGGHHHHH
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:16:57 #111
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_61113343
Just having a little LARP
pi_61113431
Ze hebben de foto, die in de OP stond maar verwijderd

Hoe dan ook, ik zie het probleem niet zo. Ik zie dat liever dan dat ze elkaar uitmoorden of andermans spullen slopen of stelen. Ze doen er niemand kwaad mee.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:21:42 #113
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_61113461
quote:
Yup. Maar in vergelijking met de rest van de wereld a.k.a. normale mensen zijn ze gewoon een stelletje wierdo's.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:39:22 #114
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_61113918
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:21 schreef Catbert het volgende:

[..]

Yup. Maar in vergelijking met de rest van de wereld a.k.a. normale mensen zijn ze gewoon een stelletje wierdo's.
Ach, wat is normaal.

Als de gemiddelde NL kantoorpik normaal is, dan kun je in het kader van geestelijke armoedebestrijding maar beter abnormaal zijn.
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:43:24 #115
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_61114011
larp is vet!!!!
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:47:10 #116
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_61114103
Ah, LARP. Oud-klasgenootje verweet mij op fora als deze te bewegen (nerd!) terwijl hij zelf aan LARP deed. Kon me moeilijk voorstellen dat een LARPer hoger op de maatschappelijke ladder staat dan een Fok!er, maar hé.

Tot zover mijn jeugdtrauma.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  maandag 25 augustus 2008 @ 17:05:47 #117
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_61114578
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:39 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ach, wat is normaal.

Als de gemiddelde NL kantoorpik normaal is, dan kun je in het kader van geestelijke armoedebestrijding maar beter abnormaal zijn.
Tja, wat mij betreft is er een pikorde van mensen, en staan die LARPers toch duidelijk onder die kantoorpikken.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_61114608
Mijn houtenz waard heeft 3 meter range maar ik moet binnenkort nog een nieuwe cape kopen
I pwn nVidia.
HD4850 pwndz 9800GTX/8800GTX/8800GTS/8800GT.
HD4870 pwndz GTX260.
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:14:27 #119
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_61116391
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:43 schreef First het volgende:
larp is vet!!!!
><(({°>
pi_61116455
"First, the guy is crying out "CRUSH CRUSH CRUSH!!" as a call for damage so the guy in the heavy suit actually knows he's being hit. (not dish dish or doosh doosh or whatever)

Each larp system is different. But in Vortex Adventures (this one here, being the larget group in the Netherlands at 700 or so players) they have you start out with your character at 1 hitpoint per location. Arm, arm, leg leg, torso. You are also given 15 points to spend on skills from a list of stuff (anything from being able to hold a sword, to casting spells or knowing what In Game herbs look like). Armour costs some of these points and can give extra hit points.
If someone hits you on you arm, you act like a bloody metal sword just went and sliced your arm open. Acting comes in and you play out pain. If someone hits your TORSO, and you only have 1 point there, you go down and start counting down in your head from 10 minutes. There are varying levels of damage one can take, a basic hit and you're on the ground, is the most common. The Crush thing will often make the countdown shorter, or will make it harder to heal you.
Healing is a skill you can put points into. It takes minimum 7 points to get the skill, then a person can just lean over and act out a type of ritualistic druidictype healing thing. Lay On Hands, so to speak. Herbal skills can help those with Alchemy skills to make healing potions. And lets not get too far into Mana, magic using. Each magical skill: priests, mages, healers etc...they get a certain amount of Mana points per day to spend. once a healer is out of mana (1 per point per location) then they can no longer heal. Period. And a person cannot heal themselves if they are layin unconscious on the ground, bleeding out. It's really a major Suspension of Disbelief and acting for days on end on a stage with only you and the other actors as the audience. So you can forget feeling self conscious, coz everyone else is doing the same around you. A character will die when their torso is on 0 and they ran out of minutes. I have lost 1 from 2 years of playing, others have lost characters almost every single event (three main events per year), and make new ones and be inventive (within the rules and guidelines of course. If you want to be a public homicidal maniac, you have a life expectancy often of an hour or two). But some have lost characters after 10 years of playing, and some have KEPT the same character for that long and still live it. But there are other larps, and they can go try new rules and make new characters. Imagination is not just for the young."

Bron
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
X360 GTag - Floating Jet <<-- lijkt niks op mijn username, mja
pi_61116473
quote:

Larper
pi_61116825
Alsof de maatschappij alleen maar bestaat uit aan de ene kant LARPers en aan de andere kant yuppen. (niet dat ik niet kots op die corporale leasebakhomos).

Mensen die alles doodrelativeren
pi_61117580
"Er zijn LARP-groepen waarbij iedere factie zijn eigen taal heeft." - Bron

OMG

EDIT: heb een site gevonden over larp, you guessed it: http://www.larp.nl/ >.<
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
X360 GTag - Floating Jet &lt;&lt;-- lijkt niks op mijn username, mja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: