Dat is schoonspringen. Dus nu graag verder over duiken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:20 schreef oxylus11 het volgende:
alleen de 7,5 meter of 10 meter. De andere zijn voor mietjes.
Weet je al waar precies in Australie?quote:Op woensdag 11 juli 2007 08:26 schreef pfaf het volgende:
Ik ga overigens dit najaar naar Australie en hoop daar ook een brevet te halen.
Brisbane, dus ik denk dat ik best naar de Great Barrier Reef kan.quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:57 schreef Zapp_B het volgende:
[..]
Weet je al waar precies in Australie?
Ik heb het op "Lady Elliot Island" gedaan op de barrier Reef. Echt een aanrader je moet daar ook overnachten.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:32 schreef pfaf het volgende:
[..]
Brisbane, dus ik denk dat ik best naar de Great Barrier Reef kan.
Als ik dat zie wil ik meteen wel weg!quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:35 schreef Zapp_B het volgende:
[..]
Ik heb het op "Lady Elliot Island" gedaan op de barrier Reef. Echt een aanrader je moet daar ook overnachten.
http://www.ladyelliot.com.au/
quote:Op woensdag 11 juli 2007 00:00 schreef Zapp_B het volgende:
Ik moet lachen om al die reacties van mensen die denken dat het gaat om het water IN duiken. Terwijl het duidelijk gaat om diep zee duiken.
Ik kon al niet volgenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat is schoonspringen. Dus nu graag verder over duiken.
Was CMAS moeilijk om te halen? Padi (de eerste dan) is een eitje.quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:11 schreef kamustra het volgende:
[..]
[..]
Ik kon al niet volgen![]()
Ik zie dat de meeste een padi brevet hebben...
Ik als enige met m'n CMAS![]()
Australië zou ik ook wel willen gaan duiken, maar dat zit er voorlopig nog niet in (te duur + eerst mijn 2* proberen te halen)
Ben jij die duiker op dat plaatje?quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:47 schreef sanger het volgende:
Ik heb gedoken op Cozumel in Mexico. Erg mooi
Geen brevet overigens, wel in de planning.
Voorbeelden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Viel best wel mee. Je krijgt een kaart, met allerlei dingen op, theorie + praktijk, (duikfysica e.d., maar echt de basis; bril leegmaken ...), als je het kan, of als je die 'les' hebt gevolgd, stempelen ze dat af. Als je kaart vol staat, moet je 5 doopduiken maken, en als je die gemaakt hebt, mag je je kaart opsturen. Twee weken later krijg je dan je brevet in de brievenbusquote:Op woensdag 11 juli 2007 11:54 schreef Zapp_B het volgende:
Was CMAS moeilijk om te halen? Padi (de eerste dan) is een eitje.
Nee, helaas niet. Ik ben wel zo dichtbij een Baracuda geweest overigens.quote:
gezellig:)quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee, helaas niet. Ik ben wel zo dichtbij een Baracuda geweest overigens.
Mij lijkt het best wel leuk dieper te gaan .. het geeft toch een soort 'kick'.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:13 schreef Zapp_B het volgende:
Die dieptes komen volgens mij overeen met padi. Dengaman ik vind open water voor mezelf wel voldoende. Dieper is niet percee leuker maar misschien we spannender en er kan ook een bootje ofzo diep in de zee liggen die je graag wil zien
Daar geloof ik niks van. Maar ik ben ook nog niet zo diep geweest. Ik weet wel dat je iets kan krijgen dat je gaat hallucineren en rare dingen doen maar dat is iets anders dacht ik.quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:36 schreef kamustra het volgende:
[..]
Mij lijkt het best wel leuk dieper te gaan .. het geeft toch een soort 'kick'.
Ik mag nog niet zo diep, maar als er iemand is die dieper mag, kan die het volgende eens voor me uitzoeken?![]()
Mijn instructeur beweert dat onder water je denkvermogen verminderd. Ik heb daar nog niet zo veel van gemerkt, maar hij beweerd dat als je onder water een simpel sommetje probeert op te lossen, je hier makkelijk twee minuten aan bezig bent ... Hoe dieper, hoe langer ...
Kan iemand dat even uitzoeken![]()
Klopt thxquote:Op donderdag 12 juli 2007 22:01 schreef kamustra het volgende:
Dat is dieptedronkenschap/stikstofnarcose![]()
(en bij ons noemen ze zoiets een ontspanner)
Ontspanner:quote:rapture of the deep
rapture of the depths
nitrogen narcosis
quote:demand valve
regulator
reg
regulator valve
noobjequote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:48 schreef kamustra het volgende:
![]()
Ik heb nog geen enkel dier gezien onderwater![]()
Alleen wat dode beelden![]()
Klinkt allemaal heel ervaren. Als ik nog vragen heb zal ik bij jou komenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:41 schreef the_critic het volgende:
HIer ook een duiker. ong 60 duiken op mijn naam. Padi Advanced. Duiken in Nederland, Aruba en Dom. Republiek. Heb eigen uitrusting, maar denk erover om deze te verkopen en over te stappen op DIR duiken. Heeft erg mijn interesse gewekt. Leuk dat er meer duikers zijn hier... hopenlijk komt er af en toe een leuk topic voorbij
Ik wilde daar een cursus volgen, maar ivm met tijdgebrek kwam dat niet uit. Maar ik heb wel een aantal introductie duiken gedaan op verschillende plekken. Na een korte intruductie van een uur of een ochtend in een zwembad konden we onder begeleiding duiken.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:15 schreef pfaf het volgende:
Dat sluit mooi aan op een vraag die ik wilde stellen. Ik ga zoals eerder dit topic vermeldt naar Australie dit najaar. Hoe ga ik dat doen met eventuieel duiken, zijn daar lange dure cursussen voor nodig? Of kan er onder begeleiding meteen gedoken worden na een korte uitleg?
Jammer dat je niet nu ff meer duikt. Toch raad ik je aan om een opfrissertje te gaan doen. Als was het maar voor je zelfvertrouwen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:52 schreef BlueB het volgende:
Inmiddels heb ik al een hele tijd niet meer gedoken, dit vanwege een duikongeluk van een bekende van me.
Ik zal dit topic zeker in de gaten houden en wellicht ga ik me binnenkort wel wagen aan een korte opfriscursus om vervolgens de duikspullen weer eens te gebruiken buiten het zwembad.
Haal je brevet hier, dan hou je vakantie dagen over om zelfstandig te kunnen duiken in plaats van in een leslokaaltje te zitten. Qua prijs is er bijna geen verschi tussen NL en AUS.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:15 schreef pfaf het volgende:
Dat sluit mooi aan op een vraag die ik wilde stellen. Ik ga zoals eerder dit topic vermeldt naar Australie dit najaar. Hoe ga ik dat doen met eventuieel duiken, zijn daar lange dure cursussen voor nodig? Of kan er onder begeleiding meteen gedoken worden na een korte uitleg?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |