quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Eeehh. Een bouwmarkt met een lekkend dak. Ik zou zeggen dat er materiaal in voldoende mate aanwezig is om het ff te fixen?
materiaal wel, maar je kan moeilijk een vmbo kassameisje het dak opsturen met wat spullen, of zon plankensjouwert..quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Eeehh. Een bouwmarkt met een lekkend dak. Ik zou zeggen dat er materiaal in voldoende mate aanwezig is om het ff te fixen?
haha, in de praxis vestiging waar ik ooit werkte was ook al een lekkend dak.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:16 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
materiaal wel, maar je kan moeilijk een vmbo kassameisje het dak opsturen met wat spullen, of zon plankensjouwert..
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:58 schreef DarkMinded het volgende:
[..]
haha, in de praxis vestiging waar ik ooit werkte was ook al een lekkend dak.
Een aantal van mijn collega´s was voormalig bouwvakker, waaronder ikzelf.
Darkminded: He chef, waar is die speciekuip met water voor die boven op die stelling staat?
Chef: Grmbl het dak lekt , da ziedde toch?
Darkminded: We kunnen het ook even gaan repareren?
Chef: Ja das ons probleem toch nie! Di gebouw is ok mar gehuurd!
Toch zou ik er graag terug willen, was altijd wel heel gezellig.
Zou tijd worden hequote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:56 schreef lj_lightning het volgende:
KijkPraxis/bouwmarkt medewerkers topic, eindelijk
![]()
Oh...en ik HAAT klusknaken![]()
en airmiles-specificatie![]()
Om heel eerlijk te zijn, als mensen heel veel artikelen op heel veel bonnen terugbrengen, dan kijk ik eerst waarop korting is gekregen / actieprijzen. Vervolgens kijk ik naar wat de klant komt terugbrengen en kijk ik of daar hetzelfde tussen zit, zoniet: bliep bliep bliep. Ga ik niet kijken of alle artikelen erop staan. (Een verfbeugel van 1,89 terugvinden op een bon met 75 andere artikelen is echt onmogelijkquote:Op woensdag 18 juli 2007 00:02 schreef lj_lightning het volgende:
Nu heeft onze verstiging ook maar 20 tot 25 medewerkers.... en maar 7 mensen die mogen retouren/caissaire dus als er iets fout gaat is dat heeel snel terug te vinden
![]()
En dan van die mensen die een hele zak pvc op de service balie tyfen en zeggen 'ja...dit mag terug' en je een stapel bonnen geeft mét klusknaken, mét airmiles en natuurlijk zit er hier en daar een actie artikel tussen, hel![]()
Koos en Doris, gebruiksonvriendelijk en er gaat wel eens iets fout met de verwerking als de opdrachten door een nieuwe cassiere worden verwerkt.quote:Oooh en Doris en Koos...pff wat een gedoe is dat soms tochKoos orders die te laat worden gemaakt omdat er te laat wordt ingeslipt en de producten al in het schap staan en inmiddels al verkocht
Ellendig gedoe met fiatteren, crediteren...pfff
![]()
quote:Oh en bij ons gaat het bestellen nog dmv een handterminal (scan/bliep ding met zo'n laser pen) en een bestelboek... het duurt altijd een eeuwigheid voordat je dat boek door hebt gepent (eerst handmatig langs schappen lopen en daarna inlezen met dat bliepding en daarna doorzenden) En dan dat het bestelboek niet correspondeert met de clusters/volgnummers en besteleenheden die totaal niet kloppen enzo...
Klant koopt iets en krijgt hier airmiles over. Bijvoorbeeld, een klant koopt een koker Bison Polymax van 10 euro, daar krijgt de klant bij de kassa 10 airmiles over, deze worden gespaard op de airmiles account van de klant. Als deze klant dit artikel terug komt brengen geeft de medewerker op de retour kassa na het scannen van die polymax van 10 euro het airmiles nummer aan (gewoon nummer intypen) dit wordt dan weer van de account van de klant gehaald.quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:30 schreef gebrokenglas het volgende:
Zeg maar hoe gaat het dan met die airmiles? Moet je die weer van de klant afboeken ofzo dan als er een artikel terugkomt die duur genoeg is om er airmiles op te geven?
Doordeweeks en zeker 's avonds is het bij ons altijd rustig, heb je echt de tijd om alles te doen waar je anders niet aan toekomt. Maar jullie hebben ook last van een airco-loos gebouw? Bij ons is het echt niet te harden zo warm, kleine ventilators bij alle balies en de kassa's maar erg veel helpt het allemaal nietquote:Op woensdag 18 juli 2007 22:18 schreef lj_lightning het volgende:
Door die vierdaagse was het vanavond vet relaxed rustig2 kleine ombouwen gedaan en mengmachines maar eens grondig schoongemaakt
het is wel altijd erg warm bij ons... ik had middag-avond en dan is het zweten...groot grijs gebouw zonder airco of ramen, alleen een ingang een een magazijn deur.
Ja er is 1 airco! en 3x raden waar die staat...juist op het kantoor van de VMquote:Op woensdag 18 juli 2007 22:44 schreef MWP het volgende:
[..]
Doordeweeks en zeker 's avonds is het bij ons altijd rustig, heb je echt de tijd om alles te doen waar je anders niet aan toekomt. Maar jullie hebben ook last van een airco-loos gebouw? Bij ons is het echt niet te harden zo warm, kleine ventilators bij alle balies en de kassa's maar erg veel helpt het allemaal niet![]()
Alleen in de kantine en op de kantoren hebben we airco![]()
Bij ons staat er ook maar 1 bij de kassa's... niemand die er eigenlijk over zeurt (we zeuren toch wel dat het zo warm isquote:Op woensdag 18 juli 2007 23:59 schreef Skaai het volgende:
Ha wees blij, wij mogen geen ventilators. Die zeikstralen zeuren dan: Ja dan willen ze overal bij de kassa's en de verfmengbalie en de houtzagerij boehoe
. Maar we zweten ons wel gek, ik heb vanaf die warmte steeds vaker hoofdpijn. Echt niet dat het lekker werkt, de hele dag je kleffe zweterige voorhoofd afvegen. Ik veeg telkens mijn wenkbrauwen eraf
.
Vreselijk, alsof die paar ventilatoren het bedrijf failliet maken...quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:59 schreef Skaai het volgende:
Ha wees blij, wij mogen geen ventilators. Die zeikstralen zeuren dan: Ja dan willen ze overal bij de kassa's en de verfmengbalie en de houtzagerij boehoe
. Maar we zweten ons wel gek, ik heb vanaf die warmte steeds vaker hoofdpijn. Echt niet dat het lekker werkt, de hele dag je kleffe zweterige voorhoofd afvegen. Ik veeg telkens mijn wenkbrauwen eraf
.
Geweldig hequote:Op donderdag 19 juli 2007 00:14 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Bij ons staat er ook maar 1 bij de kassa's... niemand die er eigenlijk over zeurt (we zeuren toch wel dat het zo warm is)
Wij hebben eigenlijk nooit problemen gehad met boels, ook geen fraude of wat dan ook, de borg wordt gewoon bij de kassa betaald en niet bij de Boels verhuurbalie. Het is meer dat die formulieren vaak niet te lezen zijnquote:Op donderdag 19 juli 2007 19:23 schreef MWP het volgende:
[..]
Geweldig heEn dan ook nog van het type "dat verkopen we toch niet meer dus hop, gooi maar naar de bliepmiepen, stoppen die ook weer met mekkeren".
![]()
En goeie god zeg, we hebben hier een nieuw systeem om fraude met de boels-borg tegen te gaan, nu wordt ik honderd keer per dag gebeld door de kassa's om te controleren of een bepaalde borg al is uitbetaald of nietKan Pandora dat niet automatiseren ofzo
Het is een Praxis, daar hebben ze geen verstand van zaken, dus het materiaal en materieel is er wel, maar de expertise mist.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:42 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Wij hebben eigenlijk nooit problemen gehad met boels, ook geen fraude of wat dan ook, de borg wordt gewoon bij de kassa betaald en niet bij de Boels verhuurbalie. Het is meer dat die formulieren vaak niet te lezen zijnsowieso zijn al die vakjes veul te klein en waarom digitaliseren ze dat niet gewoon?
alles met de hand schrijven enzo
En dan van die mensen die een bouwdroger of een trilplaat komen huren, en je net de hele bon hebt geschreven...
klant: "uh, ik weet eigenlijk niet of die in mijn auto past..."
Ik: "wat voor auto heeft u?'
Klant: "Ford Ka"
"My god..wat denkt u zelf?"
Bijkomen van gisterquote:En dan toch proberen.... en het liefst nog "ehm hoe zwaar is die?..." "89kg mevrouw"..."Ohh...dat is wel zwaar, kunt u hem voor mij erin zetten?"
Vandaag zijn we ivm de Vierdaagse tussen 12 en 15uur dicht, dat is wel relaxbegint mijn Middag-avond pas om 15uur
is maar goed ook, kan ik nog even bijkomen van gister
![]()
Nee bij de gamma nemen ze alleen mensen met verstand van zaken aanquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:55 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Het is een Praxis, daar hebben ze geen verstand van zaken, dus het materiaal en materieel is er wel, maar de expertise mist.![]()
De originele bon krijgt de klant nooit te zien eigenlijk, alleen de blauwe, bij terugname moeten wij meelopen om de bonnen af te geven dus kan er nooit aan die bon geklooid worden door een klant.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:02 schreef MWP het volgende:
[..]
Op dat soort momenten zou je zo iemand toch de 'Miss einstein' award willen geven
Nee maar die borg-bonnen waren leuk, want sommige klanten schreven dan op die bon zelf een 1-tje of 2-tje voor het teruggave bedrag, en als je dan een blonde cassiere hebt gaat dat fout![]()
[..]
Bijkomen van gisterToen er ook geen hond was bedoel je?
Wij hadden vandaag weer allemaal mensen die zich afvroegen waarom de 15% korting-bon van vrijdag 13 juli vandaag niet geldig was![]()
[..]
Nee bij de gamma nemen ze alleen mensen met verstand van zaken aan![]()
We hebben altijd mensen rondlopen die er verstand van hebben, maar zeker in de zomermaanden gaan we niet iedereen een praktijk-cursus geven, die investering haal je er toch nooit uit.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |