abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51438254
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:17 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Eeehh. Een bouwmarkt met een lekkend dak. Ik zou zeggen dat er materiaal in voldoende mate aanwezig is om het ff te fixen?
.
pi_51439364
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:17 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Eeehh. Een bouwmarkt met een lekkend dak. Ik zou zeggen dat er materiaal in voldoende mate aanwezig is om het ff te fixen?
materiaal wel, maar je kan moeilijk een vmbo kassameisje het dak opsturen met wat spullen, of zon plankensjouwert..
  vrijdag 13 juli 2007 @ 19:51:23 #53
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_51440426
Komt omdat je als servicedesk medewerker administratief gezien geld kan stelen zonder kasverschil te veroorzaken.

Als ze dit niet hadden had jij al 100 bonnetjes van 25 euro voor je zelf gemaakt of niet?
pi_51448584
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:16 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

materiaal wel, maar je kan moeilijk een vmbo kassameisje het dak opsturen met wat spullen, of zon plankensjouwert..
haha, in de praxis vestiging waar ik ooit werkte was ook al een lekkend dak.
Een aantal van mijn collega´s was voormalig bouwvakker, waaronder ikzelf.

Darkminded: He chef, waar is die speciekuip met water voor die boven op die stelling staat?
Chef: Grmbl het dak lekt , da ziedde toch?
Darkminded: We kunnen het ook even gaan repareren?
Chef: Ja das ons probleem toch nie! Di gebouw is ok mar gehuurd!

Toch zou ik er graag terug willen, was altijd wel heel gezellig.
pi_51474344
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:58 schreef DarkMinded het volgende:

[..]

haha, in de praxis vestiging waar ik ooit werkte was ook al een lekkend dak.
Een aantal van mijn collega´s was voormalig bouwvakker, waaronder ikzelf.

Darkminded: He chef, waar is die speciekuip met water voor die boven op die stelling staat?
Chef: Grmbl het dak lekt , da ziedde toch?
Darkminded: We kunnen het ook even gaan repareren?
Chef: Ja das ons probleem toch nie! Di gebouw is ok mar gehuurd!

Toch zou ik er graag terug willen, was altijd wel heel gezellig.
Als je terugkomt, zorg er dan voor dat je nooit maar dan ook nooit werkt als we 15% korting op een artikel naar keuze geven. Jezus, het is in geen tijden zo druk geweest bij ons als vandaag... en echt overal lagen foldertjes met die kortingsbonnen eruit geknipt gerukt
Allemaal mensen die speciaal hebben gewacht totdat we die korting gaven en die dan nu even flink inslaan

En dan op zo'n dag cassieres hebben die niet weten hoe je die korting moet verrekenen
pi_51575866
Haha ,klinkt me inderdaad bekend in de oren, het magische woord korting en hoeveel mensen er dan in een keer op af komen, echt te erg.
Of mensen die al voor de ingang van de winkel aan je komen vragen waar iets ligt, nouja geen probleem maar ik kan niet met u meelopen want ik heb namelijk pauze op dit moment
pi_51578504
Kijk Praxis/bouwmarkt medewerkers topic, eindelijk

Bij onze vestiging (SRP Franchise) gaat het retouren een heeeel stuk makkelijker:

Producten scannen/prijs controleren->evt overprijzen
Airmailes controleren
Bon nummer op lijst +productomschrijving+datum+naam op lijst
Totaal->Retourbon
Op retourbon Kassabon nr schrijven +naam en wegsturen
Hoe hoog het bedrag is maakt geen kont uit.


Oh...en ik HAAT klusknaken
en airmiles-specificatie

[ Bericht 2% gewijzigd door lj_lightning op 18-07-2007 00:13:04 ]
Bram! Boterham!
pi_51578687
Nu heeft onze verstiging ook maar 20 tot 25 medewerkers .... en maar 7 mensen die mogen retouren/caissaire dus als er iets fout gaat is dat heeel snel terug te vinden

En dan van die mensen die een hele zak pvc op de service balie tyfen en zeggen 'ja...dit mag terug' en je een stapel bonnen geeft mét klusknaken, mét airmiles en natuurlijk zit er hier en daar een actie artikel tussen, hel


Oooh en Doris en Koos...pff wat een gedoe is dat soms toch Koos orders die te laat worden gemaakt omdat er te laat wordt ingeslipt en de producten al in het schap staan en inmiddels al verkocht Ellendig gedoe met fiatteren, crediteren...pfff

Oh en bij ons gaat het bestellen nog dmv een handterminal (scan/bliep ding met zo'n laser pen) en een bestelboek... het duurt altijd een eeuwigheid voordat je dat boek door hebt gepent (eerst handmatig langs schappen lopen en daarna inlezen met dat bliepding en daarna doorzenden) En dan dat het bestelboek niet correspondeert met de clusters/volgnummers en besteleenheden die totaal niet kloppen enzo...

[ Bericht 13% gewijzigd door lj_lightning op 18-07-2007 00:11:40 ]
Bram! Boterham!
pi_51580164
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:56 schreef lj_lightning het volgende:
Kijk Praxis/bouwmarkt medewerkers topic, eindelijk

Oh...en ik HAAT klusknaken
en airmiles-specificatie
Zou tijd worden he Die klusknaken zijn echt, maar dan ook echt, verschrikkelijk. Mensen die allerlei trucs verzinnen om zo optimaal mogelijk klusknaken te besteden. (eerst 50 euro afrekenen) en dan met 2 klusknaken (=5 euro) iets anders kopen door er zo'n beurtbalkje tussen te leggen. En klanten die klagen dat ze die klusknaken moeten inwisselen als ze hun producten terugbrengen.
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 00:02 schreef lj_lightning het volgende:
Nu heeft onze verstiging ook maar 20 tot 25 medewerkers .... en maar 7 mensen die mogen retouren/caissaire dus als er iets fout gaat is dat heeel snel terug te vinden

En dan van die mensen die een hele zak pvc op de service balie tyfen en zeggen 'ja...dit mag terug' en je een stapel bonnen geeft mét klusknaken, mét airmiles en natuurlijk zit er hier en daar een actie artikel tussen, hel
Om heel eerlijk te zijn, als mensen heel veel artikelen op heel veel bonnen terugbrengen, dan kijk ik eerst waarop korting is gekregen / actieprijzen. Vervolgens kijk ik naar wat de klant komt terugbrengen en kijk ik of daar hetzelfde tussen zit, zoniet: bliep bliep bliep. Ga ik niet kijken of alle artikelen erop staan. (Een verfbeugel van 1,89 terugvinden op een bon met 75 andere artikelen is echt onmogelijk )
quote:
Oooh en Doris en Koos...pff wat een gedoe is dat soms toch Koos orders die te laat worden gemaakt omdat er te laat wordt ingeslipt en de producten al in het schap staan en inmiddels al verkocht Ellendig gedoe met fiatteren, crediteren...pfff
Koos en Doris, gebruiksonvriendelijk en er gaat wel eens iets fout met de verwerking als de opdrachten door een nieuwe cassiere worden verwerkt.
(Het aantal correcties wat we per dag moeten uitvoeren op borg/aanbetalingen die niet goed in Pandora staan is echt groot. Dan staat er op de bon met koeieletters "aanbetaling" en dan nog drukt zo'n doos op "borg" op haar kassa )

Voor de niet-praxis-mensen: Koos is het "Klanten opdrachten ondersteunings-systeem", als je een bestelopdracht bij de praxis plaatst komt de bestelling daarin te staan. Doris wordt dan weer gebruikt voor contact met de leveranciers e.d. Waar Doris voor staat is me even ontschoten. Pandora is tot slot de naam van ons kassa-systeem.
quote:
Oh en bij ons gaat het bestellen nog dmv een handterminal (scan/bliep ding met zo'n laser pen) en een bestelboek... het duurt altijd een eeuwigheid voordat je dat boek door hebt gepent (eerst handmatig langs schappen lopen en daarna inlezen met dat bliepding en daarna doorzenden) En dan dat het bestelboek niet correspondeert met de clusters/volgnummers en besteleenheden die totaal niet kloppen enzo...
Hebben wij ook, 4 handterminals, waarvan 1 niet werkt, 1tje bijna niet en met 2 handterminals een Mega-store bedienen is vragen om moeilijkheden
Maar met SAP moet dat allemaal een stuk beter gaan, nu eerst afwachten hoe dat allemaal gaat want de implementatie is uitgesteld

Ach, werken bij de praxis is in elk geval echt elke dag anders en ontzettend leuk Vooral het dagelijks omgaan met zo ontzettend veel verschillende klanten en zoveel blijde gezichten (op sommige dagen in ieder geval )
  woensdag 18 juli 2007 @ 17:30:38 #60
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_51599380
Zeg maar hoe gaat het dan met die airmiles? Moet je die weer van de klant afboeken ofzo dan als er een artikel terugkomt die duur genoeg is om er airmiles op te geven?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_51608368
Die worden weer teruggeboekt ja
Op de originele kassabon staat of de klant airmiles heeft gekregen en/of heeft ingewisseld (nog een reden waarom de bon belangrijk is).
Als de klant airmiles heeft gekregen toets ik bij het retour nemen het airmilesnummer in en worden automatisch de airmiles weer teruggeboekt. Heeft de klant korting gekregen met airmiles dan geef ik dat ook in en krijgt de klant die airmiles weer terug.
pi_51608389
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:30 schreef gebrokenglas het volgende:
Zeg maar hoe gaat het dan met die airmiles? Moet je die weer van de klant afboeken ofzo dan als er een artikel terugkomt die duur genoeg is om er airmiles op te geven?
Klant koopt iets en krijgt hier airmiles over. Bijvoorbeeld, een klant koopt een koker Bison Polymax van 10 euro, daar krijgt de klant bij de kassa 10 airmiles over, deze worden gespaard op de airmiles account van de klant. Als deze klant dit artikel terug komt brengen geeft de medewerker op de retour kassa na het scannen van die polymax van 10 euro het airmiles nummer aan (gewoon nummer intypen) dit wordt dan weer van de account van de klant gehaald.

De klant kan ook korting met airmiles krijgen, bij de retouren kan de medewerker dit gewoon aangeven en dan worden die miles er gewoon weer bijgeteld op die account.
Bram! Boterham!
pi_51608428
Ja nou bram, je speelt gewoon weer even voor spuit elf.


Dus.
Bram! Boterham!
pi_51608476
Door die vierdaagse was het vanavond vet relaxed rustig 2 kleine ombouwen gedaan en mengmachines maar eens grondig schoongemaakt het is wel altijd erg warm bij ons... ik had middag-avond en dan is het zweten...groot grijs gebouw zonder airco of ramen, alleen een ingang een een magazijn deur.
Bram! Boterham!
pi_51609457
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:18 schreef lj_lightning het volgende:
Door die vierdaagse was het vanavond vet relaxed rustig 2 kleine ombouwen gedaan en mengmachines maar eens grondig schoongemaakt het is wel altijd erg warm bij ons... ik had middag-avond en dan is het zweten...groot grijs gebouw zonder airco of ramen, alleen een ingang een een magazijn deur.
Doordeweeks en zeker 's avonds is het bij ons altijd rustig, heb je echt de tijd om alles te doen waar je anders niet aan toekomt. Maar jullie hebben ook last van een airco-loos gebouw? Bij ons is het echt niet te harden zo warm, kleine ventilators bij alle balies en de kassa's maar erg veel helpt het allemaal niet
Alleen in de kantine en op de kantoren hebben we airco
pi_51611322
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:44 schreef MWP het volgende:

[..]

Doordeweeks en zeker 's avonds is het bij ons altijd rustig, heb je echt de tijd om alles te doen waar je anders niet aan toekomt. Maar jullie hebben ook last van een airco-loos gebouw? Bij ons is het echt niet te harden zo warm, kleine ventilators bij alle balies en de kassa's maar erg veel helpt het allemaal niet
Alleen in de kantine en op de kantoren hebben we airco
Ja er is 1 airco! en 3x raden waar die staat...juist op het kantoor van de VM Kantine is bij ons een klein kamertje met een mooi raam....wat alleen helaas niet open kan... dus daar ga ik met deze temperaturen niet zitten, ga lekker buiten zitten. In het gebouw zelf is het overdag zo'n 27,9 in de ochtend en smiddags zo'n 31 graden. Erg plezierig werken en dan van die klanten die binnen komen 'goh het is wel warm hier...' Joh
Bram! Boterham!
  † In Memoriam † woensdag 18 juli 2007 @ 23:59:56 #67
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_51612252
Ha wees blij, wij mogen geen ventilators . Die zeikstralen zeuren dan: Ja dan willen ze overal bij de kassa's en de verfmengbalie en de houtzagerij boehoe . Maar we zweten ons wel gek, ik heb vanaf die warmte steeds vaker hoofdpijn. Echt niet dat het lekker werkt, de hele dag je kleffe zweterige voorhoofd afvegen. Ik veeg telkens mijn wenkbrauwen eraf .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_51612715
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 23:59 schreef Skaai het volgende:
Ha wees blij, wij mogen geen ventilators . Die zeikstralen zeuren dan: Ja dan willen ze overal bij de kassa's en de verfmengbalie en de houtzagerij boehoe . Maar we zweten ons wel gek, ik heb vanaf die warmte steeds vaker hoofdpijn. Echt niet dat het lekker werkt, de hele dag je kleffe zweterige voorhoofd afvegen. Ik veeg telkens mijn wenkbrauwen eraf .
Bij ons staat er ook maar 1 bij de kassa's... niemand die er eigenlijk over zeurt (we zeuren toch wel dat het zo warm is )
Bram! Boterham!
  donderdag 19 juli 2007 @ 18:30:03 #69
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_51633881
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 23:59 schreef Skaai het volgende:
Ha wees blij, wij mogen geen ventilators . Die zeikstralen zeuren dan: Ja dan willen ze overal bij de kassa's en de verfmengbalie en de houtzagerij boehoe . Maar we zweten ons wel gek, ik heb vanaf die warmte steeds vaker hoofdpijn. Echt niet dat het lekker werkt, de hele dag je kleffe zweterige voorhoofd afvegen. Ik veeg telkens mijn wenkbrauwen eraf .
Vreselijk, alsof die paar ventilatoren het bedrijf failliet maken...
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  donderdag 19 juli 2007 @ 18:54:16 #70
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_51634574
Ik ging laatst met m`n pa een apparaat daar huren van Boels. Maar m`n pa had een pas van boels voor korting. Maar dat namen ze niet aan omdat we het van Praxis huren en de apparaten zijn van boels. Die vrouw zei zo: "Ik werk hier al 5 jaar maar dat kan gewoon niet." Ze had wel hulp nodig van anderen voor het invullen van dat formulier.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_51635554
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 00:14 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Bij ons staat er ook maar 1 bij de kassa's... niemand die er eigenlijk over zeurt (we zeuren toch wel dat het zo warm is )
Geweldig he En dan ook nog van het type "dat verkopen we toch niet meer dus hop, gooi maar naar de bliepmiepen, stoppen die ook weer met mekkeren".

En goeie god zeg, we hebben hier een nieuw systeem om fraude met de boels-borg tegen te gaan, nu wordt ik honderd keer per dag gebeld door de kassa's om te controleren of een bepaalde borg al is uitbetaald of niet Kan Pandora dat niet automatiseren ofzo
pi_51655347
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:23 schreef MWP het volgende:

[..]

Geweldig he En dan ook nog van het type "dat verkopen we toch niet meer dus hop, gooi maar naar de bliepmiepen, stoppen die ook weer met mekkeren".

En goeie god zeg, we hebben hier een nieuw systeem om fraude met de boels-borg tegen te gaan, nu wordt ik honderd keer per dag gebeld door de kassa's om te controleren of een bepaalde borg al is uitbetaald of niet Kan Pandora dat niet automatiseren ofzo
Wij hebben eigenlijk nooit problemen gehad met boels, ook geen fraude of wat dan ook, de borg wordt gewoon bij de kassa betaald en niet bij de Boels verhuurbalie. Het is meer dat die formulieren vaak niet te lezen zijn sowieso zijn al die vakjes veul te klein en waarom digitaliseren ze dat niet gewoon? alles met de hand schrijven enzo En dan van die mensen die een bouwdroger of een trilplaat komen huren, en je net de hele bon hebt geschreven...
klant: "uh, ik weet eigenlijk niet of die in mijn auto past..."
Ik: "wat voor auto heeft u?'
Klant: "Ford Ka "
"My god.. wat denkt u zelf?"

En dan toch proberen.... en het liefst nog "ehm hoe zwaar is die?..." "89kg mevrouw"..."Ohh...dat is wel zwaar, kunt u hem voor mij erin zetten? "

Vandaag zijn we ivm de Vierdaagse tussen 12 en 15uur dicht, dat is wel relax begint mijn Middag-avond pas om 15uur is maar goed ook, kan ik nog even bijkomen van gister
Bram! Boterham!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:55:49 #73
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_51675985
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:17 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Eeehh. Een bouwmarkt met een lekkend dak. Ik zou zeggen dat er materiaal in voldoende mate aanwezig is om het ff te fixen?
Het is een Praxis, daar hebben ze geen verstand van zaken, dus het materiaal en materieel is er wel, maar de expertise mist.
Asjemenou
pi_51678270
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:42 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Wij hebben eigenlijk nooit problemen gehad met boels, ook geen fraude of wat dan ook, de borg wordt gewoon bij de kassa betaald en niet bij de Boels verhuurbalie. Het is meer dat die formulieren vaak niet te lezen zijn sowieso zijn al die vakjes veul te klein en waarom digitaliseren ze dat niet gewoon? alles met de hand schrijven enzo En dan van die mensen die een bouwdroger of een trilplaat komen huren, en je net de hele bon hebt geschreven...
klant: "uh, ik weet eigenlijk niet of die in mijn auto past..."
Ik: "wat voor auto heeft u?'
Klant: "Ford Ka "
"My god.. wat denkt u zelf?"
Op dat soort momenten zou je zo iemand toch de 'Miss einstein' award willen geven
Nee maar die borg-bonnen waren leuk, want sommige klanten schreven dan op die bon zelf een 1-tje of 2-tje voor het teruggave bedrag, en als je dan een blonde cassiere hebt gaat dat fout
quote:
En dan toch proberen.... en het liefst nog "ehm hoe zwaar is die?..." "89kg mevrouw"..."Ohh...dat is wel zwaar, kunt u hem voor mij erin zetten? "

Vandaag zijn we ivm de Vierdaagse tussen 12 en 15uur dicht, dat is wel relax begint mijn Middag-avond pas om 15uur is maar goed ook, kan ik nog even bijkomen van gister
Bijkomen van gister Toen er ook geen hond was bedoel je?
Wij hadden vandaag weer allemaal mensen die zich afvroegen waarom de 15% korting-bon van vrijdag 13 juli vandaag niet geldig was
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:55 schreef Tichelaar het volgende:

[..]

Het is een Praxis, daar hebben ze geen verstand van zaken, dus het materiaal en materieel is er wel, maar de expertise mist.
Nee bij de gamma nemen ze alleen mensen met verstand van zaken aan
We hebben altijd mensen rondlopen die er verstand van hebben, maar zeker in de zomermaanden gaan we niet iedereen een praktijk-cursus geven, die investering haal je er toch nooit uit.
pi_51679595
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:02 schreef MWP het volgende:

[..]

Op dat soort momenten zou je zo iemand toch de 'Miss einstein' award willen geven
Nee maar die borg-bonnen waren leuk, want sommige klanten schreven dan op die bon zelf een 1-tje of 2-tje voor het teruggave bedrag, en als je dan een blonde cassiere hebt gaat dat fout
[..]

Bijkomen van gister Toen er ook geen hond was bedoel je?
Wij hadden vandaag weer allemaal mensen die zich afvroegen waarom de 15% korting-bon van vrijdag 13 juli vandaag niet geldig was
[..]

Nee bij de gamma nemen ze alleen mensen met verstand van zaken aan
We hebben altijd mensen rondlopen die er verstand van hebben, maar zeker in de zomermaanden gaan we niet iedereen een praktijk-cursus geven, die investering haal je er toch nooit uit.
De originele bon krijgt de klant nooit te zien eigenlijk, alleen de blauwe, bij terugname moeten wij meelopen om de bonnen af te geven dus kan er nooit aan die bon geklooid worden door een klant.

En bijkomen van vierdaagsefeesten hier was wel nodig er was idd geen mens te bekennen die avond in de winkel nee heb 10 klanten max gezien

En over personeel met kennis, nou bij ons zijn er per afdeling 1 of 2 afdelingsverantwoordelijke die wel kennis van zaken hebben. Die zijn dan specifiek van 1 afdeling, je moet mij namelijk echt niks van deuren of kasten vragen Er lopen ook altijd medewerkers die niet echt er zijn voor de kennis maar meer voor het aanwijzen van producten, een aanspreekpunt voor klanten zijn en voor het vullen van voorraad. Mocht de klant iets vragen aan een medewerker die op dat gebied er geen kennis over heeft dan hebben alle medewerkers een communicatie-walkytalky ding waarmee ze een collega kunnen roepen die er wel verstand van heeft zo kan de klant snel en gemakkelijk geholpen worden.

Oh en wij zijn aankomende zondag open en dan hebben we een 'uitverkoop' (omdat we gaan verbouwen) en dan hebben we kortingen TOT 70% en dan zijn er klanten die nu al dingen gaan reserveren om het dan die zondag te kopen en het is tot 70%... dus ook 10% en 15% maar dat snappen ze niet helemaal, ze denken dat alles voor 70% korting weggaat zucht...sommige klanten...

Maar er zijn gelukkig ook heel veel toffe klanten
Bram! Boterham!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')