abonnement Unibet Coolblue
pi_51553490
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:08 schreef valek het volgende:

[..]

Dacht ik al. Is er een site waar je kunt zien welke wapens je kunt kopen en mag hebben in Nederland?
Hier een post van mij uit een vorig topic:

Legaal vuurwapens bezitten in Nederland:

Wapenbezit in Nederland heeft niets met zelfverdediging te maken, het is bedoeld voor serieuze sportschutters en jagers. Je moet dus eerst lid worden van een schietvereniging.

Voordat je uberhaupt lid mag worden van een schietvereniging moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag tonen, waaruit blijkt dat je geen crimineel verleden hebt. Afhankelijk van je vereniging heb je dan een proefperiode, cursus, enz.

Op de vereniging zijn clubwapens beschikbaar voor mensen die geen eigen wapen hebben.

Wanneer je minimaal 1 jaar volledig lid bent, en minimaal 18 schietbeurten hebt gemaakt, kun je een eigen wapen kopen. Je moet dan bij de wapenhandel of bij een andere wapenbezitter een wapen kiezen. Je vereniging bepaalt of je geschikt bent en of je wapenkeuze ok is. Dan naar de politie, die pluizen je verleden uit en dan, als alles goed gaat, krijg je een tijdje later je verlof en kun je je wapen ophalen.

In je eerste verlofjaar mag je 1 wapen bezitten, daarna maximaal 5 alhoewel er uitzonderingen worden gemaakt als je kunt aantonen dat je meer nodig hebt voor je sport.

Je moet met het wapen een discipline kunnen schieten op de baan van je vereniging; wapens mogen niet vol-automatisch zijn; geweren moeten minimaal 60cm lang zijn (looplengte 30cm); handvuurwapens moeten een looplengte hebben van 2,5cm; verder zijn er bepaalde munitie en wapens (soorten) ongewenst.

Wapens moeten apart van munitie opgeslagen worden in een goede wapenkluis, en de politie doet steekproef controles of je je aan de regels houdt. Wapens en munitie mogen alleen van en naar de schietclub / wapenhandel vervoerd worden.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 12:16:28 #127
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
pi_51553608
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:03 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik wist wel dat het zoiets was. Kogelpunten zijn inderdaad het probleem niet. De maxima gelden uit veiligheids en milieu ovewegingen. Als je brand hebt in een huis met 300.000 stuks munitie zou ik ook heel hard gaan rennen.
Naar ik inmiddels heb gelezen zijn volledige patronen ook nog niet zo'n gevaar. In bulktesten was het nagenoeg onmogelijk om die te laten ontploffen onder "normale" omstandigheden. Brand e.d.. Los kruit is echter vele malen gevaarlijker schijnt het. Helaas kan ik dit niet officieel materiaal staven. Dus kun je altijd je eigen uitleg van dit verhaal maken.
pi_51553619
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:54 schreef Gunny het volgende:


Dus alles bij elkaar genomen zit je heel snel aan je max. Dus het verhaal van je mag zoveel kruit hebben transporteren als je wilt, klopt niet. Neem je een bus van 2Kg mee dan ben je dus al strafbaar. Of ze er wat aan doen of niet, is een 2e.
Wie zegt er dat je zoveel kruit mag transporteren als je wil?

Ik zie nu inderdaad dat hij 1 kilo teveel heeft opgestuurd volgens de wet.Ik was in de veronderstelling dat je ook 2 kilo mocht vervoeren. Dan was ik en de wapenhandel op dat moment in overtreding. Dus je kunt ook beter nooit met 2 man naar een wapenwinkel rijden, want dan mag je werkelijk niks meenemen aan munitie.

Zullen ze ook weten dat als je daar naar toe rijdt, je 50 liter zeer brandbare stof in je tank hebt zitten? Beetje kromme regels. Als je in een huis woont mag je inderdaad 3 kg nitro voor handen hebben. Anders word het te gevaarlijk. Wat als je nu met 10 man in een flat woont die allemaal 3 kg voorhanden hebben? Het is verdeeld over meerdere kamers, maar dat kan je thuis ook doen. Allemaal leuke regels, maar je mag als particulier wel je kelder of schuur volzetten met thinner, terpentine en dergelijke. Dat is iets brandgevaarlijker. De wet is helaas krom in sommige gevallen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Jobo77 op 17-07-2007 12:24:58 ]
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 12:25:11 #129
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
pi_51553914
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:16 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

Wie zegt er dat je zoveel kruit mag transporteren als je wil?

Ik zie nu inderdaad dat hij 1 kilo teveel heeft opgestuurd volgens de wet.Ik was in de veronderstelling dat je ook 2 kilo mocht vervoeren. Zullen ze ook weten dat als je daar naar toe rijdt, je 50 liter zeer brandbare stof in je tank hebt zitten? Beetje kromme regels. Als je in een huis woont mag je inderdaad 3 kg nitro voor handen hebben. Anders word het te gevaarlijk. Wat als je nu met 10 man in een flat woont die allemaal 3 kg voorhanden hebben? Het is verdeeld over meerdere kamers, maar dat kan je thuis ook doen. Allemaal leuke regels, maar je mag als particulier wel je kelder of schuur volzetten met thinner, terpentine en dergelijke. Dat is iets brandgevaarlijker. De wet is helaas krom in sommige gevallen.
quote:
schreef Jobo77 het volgende:

Hm raar, ik heb laatst 40 kilo munitie en herlaad componenten laten komen. Ben je ooit in de winkel geweest? Mijn verlof staat daar bekent en hij stuurt het mij gewoon op.
Dat zou je anders uit bovenstaande toch wel kunnen lezen. Dat de wet erg krom is, ben ik wel met je eens. Maar zodra het onder explosieven voor civiel gebruik zou gaan vallen wordt het een ramp voor de sportschutter die herlaadt.
pi_51554239
40 kilo munitie EN herlaadcomponenten. Wat wegen 1000 9mm patronen? 10 Kilo. 2 kilo kruit (ok 1 kilo teveel blijkt nu) 1000 x 308 punten = 10.5 kilo. 1000 x 44 mag punten = 15 kilo en 500 9mm koppen = 4 kilo.. = +/- 40 kilo. Afgezonderd van de 1 kilo kruit teveel klopt het verhaal. Maar ik zeg in dat regeltje nergens dat je zoveel kruit mag vervoeren als je wilt, ik zeg dat nergens overigens, dat concludeer jijzelf.

Al vervoer 2.000 .50 BMG patronen komen met tig kilo kruit ben je niet in overtreding.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 12:55:47 #131
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
pi_51554897
Ik concludeer dat, maar wel uit jouw woorden. Ik pas alleen dezelfde leesmethode toe die jij ook gebruikt.
pi_51555382
Foute geconcludeerd dus. helaas.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:13:45 #133
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
pi_51555630
Ach ja, met ziet wel eens een woordje over het hoofd. Overigens zat je met 1Kg kruit al over de max. Je mag 2000 patronen of 2000 hulzen met slaghoedje alsmede 1 kg daarvoor bestemd kruit vervoeren. Het is blijkbaar een of/of verhaal. Tref je een slecht gehumeurde controleur, wordt het vervelend.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:27:44 #134
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_51556179
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:09 schreef Jobo77 het volgende:

[..]


Wapenhandel Kuiper heeft regelmatig voor 42 euro diverse kruitsoorten in de aanbieding. Nu N140. Als 308 herlader kun je daar je voordeel halen. Scheelt maar 35 euro met Duitsland
N110; N140
Lijkt me niet verstandig om n140 in .44mag te stoppen.
Hoe zij je dat ook alweer?

Ooh ja appels met peren vergelijken
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_51557263
Je snapt het niet. Ik zeg dat wapenhandel Kuipers NU (lees: op dit moment) N140 in de aanbieding heeft. N110 en N140 scheelt normaal gesproken niks in de prijs. Althans in NL niet. Van N110 tot N160 zijn de prijzen gelijk. Dus geen appels met peren vergelijken. Geen idee wat Frankonia ervoor vraagt. Misschien is er in Duitsland wel een verschil tussen N110 en N140 in prijs. Overigens gaat N110 goed in een 308 hoor, andersom geen idee wat er gebeurd.
Misschien heeft hij volgende maand weer iets anders in de aanbieding. Laatst had ik er N105 gekocht.

Sorry dat ik prijs bewust ben. en het goedkoop wil hebben. Ik betaal niet graag de hoofdprijs als ik het ergens anders voor 1/3 goedkoper heb. Maar wie ben ik? Als jullie er vrede mee hebben om 77 euro per kilo te betalen terwijl het hier rond de 50 euro kost gemiddeld. Ga je gang hoor.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:30:54 #136
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_51558627
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:55 schreef Jobo77 het volgende:
. Overigens gaat N110 goed in een 308 hoor, andersom geen idee wat er gebeurd.
Je hebt het over Vihtavouri??
Verzin je soms je eigen laadtabellen? Ik heb er even drie nagezocht, maar kan geen gegevens vinden over N110 en .308win.
(Vihtavouri en .308; N120, N130, N133, N135, N140, N540, N550; let wel bij verschillende punten, dus niet elke punt is geschikt voor elk kruit)

Volgens mij wordt de druk veel te hoog als je N110 laadt. Ik begin het idee te krijgen dat je helemaal niet weet waarover je praat, sorry als ik het fout heb.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_51558958
Ik verzin geen tabellen maar werk met Quickload. Ik ga hier ook geen ladingen neerzetten voordat iemand er mee experimenteerd zonder te weten wat er gebeurd en zonder te weten wat de druk ongeveer word.

De wereld stopt enkel niet aan het eind van de straat. Natuurlijk geeft VV deze ladingen zelf niet aan.
Zal je een eindje in de richting helpen. Zoek eens op SUBSONIC munitie, deze gebruiken hele zware koppen. Of je gebruikt hele lichte koppen in een 308 met snel kruit. Ik weet heel goed waar ik over praat.

Dit zijn ook experimentele ladingen, enkel niet zomaar wat gedaan maar goed uitgezocht van te voren wat er mogelijk is. Dat is het leuke van herladen.

Zal ik nog eens wat "onzin" neerzetten?. Je kunt ook 223 rem koppen (55 grains) afschieten in een 308 loop. Gemeten snelheid 1050 m/s.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jobo77 op 17-07-2007 14:46:01 ]
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 15:12:20 #138
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_51559878
Zelf experimenteren met ladingen....
Ik hoop dat je echt heel goed weet wat je doet, of een hele goede verzekering hebt.

Noem mij een kneus, watje, eigenwijs of wat dan ook, maar ik begin daar echt nooit aan.
De munitie fabriekanten maken niet voor niets tabellen, waar jaren research en vaak honderden jaren ervaring achter zit.
Ik wens je heel veel succes, maar aan zulke discussies neem ik geen deel.
Liever geen prijs van Darwin voor mij.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_51560196
Experimenteren met munitie hoeft niet gevaarlijk te zijn. Fabrikanten houden zeer veilige tabellen aan ivm aansprakelijkheid, maar met genoeg kennis en ervaring kun je redelijk veilig je gang gaan zolang je weet wat je doet.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 15:32:47 #140
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
pi_51560702
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:20 schreef Evil_Jur het volgende:
Experimenteren met munitie hoeft niet gevaarlijk te zijn. Fabrikanten houden zeer veilige tabellen aan ivm aansprakelijkheid, maar met genoeg kennis en ervaring kun je redelijk veilig je gang gaan zolang je weet wat je doet.
Op zich misschien wel, maar de verhalen dat het fout gaat lees ik vaker dan die ven het gaat goed. Zelfs de heren redactie van AK56 doen hun proeven onder de grootste voorzichtigheid. En dat zijn voor een gedeelte militairen die uit hoofde van hun functies toch wel weten waar ze over praten. Ze waarschuwen zelfs dat het beter is om je aan de tabellen te houden.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 15:45:29 #141
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_51561069
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:20 schreef Evil_Jur het volgende:
Experimenteren met munitie hoeft niet gevaarlijk te zijn. Fabrikanten houden zeer veilige tabellen aan ivm aansprakelijkheid, maar met genoeg kennis en ervaring kun je redelijk veilig je gang gaan zolang je weet wat je doet.
Om even aan te tonen dat het niet gevaarlijk is.











En deze kwam er nog goed vanaf.
Andere foto's vind je wel op rotten.com

Let wel deze foto's zijn voor de andere lezers, dat ze geen ideeėn krijgen dat het allemaal niets uitmaakt wat je doet.
Geldt natuurlijk niet als je er verstand van hebt
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_51561687
Dat vermeldde ik er dus inderdaad bij, zolang je weet wat je doet, kun je de risico's beperkt houden, zelfs als je afwijkt van wat officieel aangeraden wordt. Als je stomme dingen gaat doen is het inderdaad gevaarlijk, levensgevaarlijk zelfs.
pi_51561738
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:32 schreef Gunny het volgende:

[..]

Op zich misschien wel, maar de verhalen dat het fout gaat lees ik vaker dan die ven het gaat goed. Zelfs de heren redactie van AK56 doen hun proeven onder de grootste voorzichtigheid. En dat zijn voor een gedeelte militairen die uit hoofde van hun functies toch wel weten waar ze over praten. Ze waarschuwen zelfs dat het beter is om je aan de tabellen te houden.
Natuurlijk doen ze dat. Wat denk jij dat er gebeurd wanneer de AK schrijft: probeer kruit X met punt Y met lading Z, en het gaat fout? Dan krijgen ze aanklacht te verwerken en kunnen ze het blad wel opheffen.

Je moet inderdaad weten waar je mee bezig bent. Rijd jij NOOIT te hard ergens? Ben jij de perfecte chauffeur die de auto perfect kent? Als je beide vragen met ja kunt beantwoorden mag je harder rijden dan toegestaan.

Ik laad volgens tabellen, alleen zijn dat niet de tabellen die je normaal ziet liggen in de winkels. Ik heb een digitale tabel die voorspeld wat de druk ONGEVEER gaat worden. Daar blijf je dus ruim onder om voor jezelf een marge in te bouwen. Ik ga niet zomaar merk X bij merk Y gooien en dan kijken wat eruit komt. Wat ik doe is al menigmaal getest door schutters.

Wat de fabrikanten aanhouden is zoals Jur al zegt een hele veilige marge. Zie dat al een lift waarin staat MAX 8 personen of 800 Kilo gewicht. Denk jij dat die lift neerstort als er 805 kilo inzit? Nee hoor. Zelfs bij 2800 kilo nog niet. Die hebben een flinke marge. Zo geeft VV ook aan wat hun marge is. Voor de meesten is herladen: hulsje decappen. nieuwe primer erin, kruit erin kop erop klaar. Ik verdiep me er meer in. Ieder zijn hobby. Ik heb liever iemand langs me staan die weet wat hij doet en experimenteerd, dan een nono die niks van het principe snapt en gewoon maar wat doet en zonder iets te checken volgens tabellen erin gooit.

Oh er staat 23 grain N110 in de tabel voor een 357 mag. Goh het past er niet in, de helft stroomt er overheen. Nouja het staat in de tabel dus het zal wel goed zijn. Hoppa punt erin persen en klaar....
Kaboom weg revolver. Huh hoe kan dat nou? ik heb me toch aan de tabel gehouden?? Totaal niet weten waar ze mee bezig zijn is gevaarlijker. En dit is geen verzonnen verhaal, of het met dit kaliber was weet ik zo niet meer, maar het principe was wel zo.

[ Bericht 14% gewijzigd door Jobo77 op 17-07-2007 16:20:27 (Quote toegevoegd) ]
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_51561741
Heeft iemand hier trouwens een lever-action? Geweldige dingen zijn dat.
pi_51561958
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:45 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Om even aan te tonen dat het niet gevaarlijk is.

En deze kwam er nog goed vanaf.


Let wel deze foto's zijn voor de andere lezers, dat ze geen ideeėn krijgen dat het allemaal niets uitmaakt wat je doet.
Geldt natuurlijk niet als je er verstand van hebt
En wat is het verhaal hierachter? Ontplofte wapens zeggen mij niks.



Bovenstaand kan door experimenteren met de auto zijn gebeurd of door een fout van een ander etc etc.
Foto's zijn er zat te vinden. Maar dit zijn meestal geen experimenteer foutjes, maar foutjes door mensen die totaal niet opletten en op automatischme herladen. N310 op het bureau naast de N110 fles. Ff niet opletten en hoppa 20 grain N310 in een 44 mag. DAT zijn de veel voorkomende fouten. Zeg niet dat dit jou niet kan overkomen.

Ik zeg overigens ook nergens dat het niet uitmaakt wat je doet. Waar lees je dat? Dus ik weet niet of je nu aan het proberen bent mij belachelijk te maken met je uitspraak "Geldt natuurlijk niet als je er verstand van hebt " maar ik merk wel dat dit een fout onderwerp is in jouw ogen. Jammer, je zou nog eens wat kunnen leren.

[ Bericht 15% gewijzigd door Jobo77 op 17-07-2007 16:13:16 ]
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_51564861
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:38 schreef ClintOosthout het volgende:
Zijn er ook nog herladers hier aanwezig?
Lijkt me wel leuk om andere ervaringen te horen over verschillende ladingen.

Ik laad voornamelijk .357mag en .308win.
Watvoor ladingen wil je eigenlijk weten? Alles staat in tabellen toch? Voor elk wapen is de ideale patroon anders en zul je toch zelf moeten uitzoeken. Nu kreeg je ervaringen over andere ladingen en is het weer niet goed. Want het moet volgens tabellen volgens jou. Dan ben je snel uitgepraat, toch??
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:51:36 #147
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_51565465
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:31 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

Watvoor ladingen wil je eigenlijk weten? Alles staat in tabellen toch? Voor elk wapen is de ideale patroon anders en zul je toch zelf moeten uitzoeken. Nu kreeg je ervaringen over andere ladingen en is het weer niet goed. Want het moet volgens tabellen volgens jou. Dan ben je snel uitgepraat, toch??
Ik had een serieuze discussie in gedachten. Over verschillende koppen en kruitsoorten ed.

Niet zo'n discussie als met een knaapje in een CRX die z'n auto perfect kent en 70000 km per jaar rijd, nog nooit een ongeluk heeft gehad en altijd perfect oplet en zich aan de regels houdt.(bijde vragen ja) En dan op een keer met 200 tegen een boom knallen, en daarmee zichzelf z'n vriendin en het toevallig passerende echtpaar naar de andere wereld heen helpt. (Tja het was jou voorbeeld)

Veel plezier met experimenteren, ik blijf me met de veilige (in jou ogen dus onveilige, want ik weet volgens jou niet waar ik mee bezig ben omdat ik niet experimenteer met "rare" ladingen )
Nogmaals ik hoop van harte dat je nooit een grain teveel gebruikt, maar verder discusieren is zinloos.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_51566374
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:51 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Ik had een serieuze discussie in gedachten. Over verschillende koppen en kruitsoorten ed.

Niet zo'n discussie als met een knaapje in een CRX die z'n auto perfect kent en 70000 km per jaar rijd, nog nooit een ongeluk heeft gehad en altijd perfect oplet en zich aan de regels houdt.(bijde vragen ja) En dan op een keer met 200 tegen een boom knallen, en daarmee zichzelf z'n vriendin en het toevallig passerende echtpaar naar de andere wereld heen helpt. (Tja het was jou voorbeeld)

Veel plezier met experimenteren, ik blijf me met de veilige (in jou ogen dus onveilige, want ik weet volgens jou niet waar ik mee bezig ben omdat ik niet experimenteer met "rare" ladingen )
Nogmaals ik hoop van harte dat je nooit een grain teveel gebruikt, maar verder discusieren is zinloos.
Lezen is echt een vak. Waar zeg ik dat JIJ niet weet waar je me bezig bent? Je bent jezelf in een verdomhoekje aan het zetten en bent o zo zielig. Ik val jou niet aan, maar jij voelt je overal over aangesproken. Als je serieus wilt discussiėren zul je eerst eens moeten lezen en snappen wat een ander schrijft. Je verzint ter plekke dingen die ik gezegd zou hebben, maar jij leest niet goed. Jij ziet enkel dingen die je wilt zien.Waar heb ik het over iemand doodrijden? waar heb ik het over CRX? Houd je nu maar aan de feiten ipv zelf alles te verzinnen.

Ik heb van jou nog niks gelezen hier wat ook maar iets bijdraagt. Enkel maar op mijn posten ingaan en je aangevallen voelen. Jij leeft in een doos en alles buiten die doos is onzin en kan niet. Open staan voor andere gedachten is bij jou vreemd merk ik wel. Maakt verder niet uit, veel leren zul je zo niet.

Meestal willen schutters wel weten waar iets goedkoper is. Maar ik krijg enkel een zeikreactie op mijn posten dat ik het hier goedkoper kan halen.

Sorry dat ik me iets meer verdiep in het herladen als een ander. Kan ik ook niet helpen dat mij de externe en interne ballistiek interesseert. Dat ik daardoor een meer ideale patroon zoek voor mijn wapen. Ik veroordeel jou niet dat jij binnen de tabellen blijft. Dat is je goed recht.
Maar als je in het vervolg mij wilt aanvallen op dingen, doe het dan op iets wat ik gezegd heb en niet op dingen die jij terplekke verzint. Conclusies trekken ben je erg goed in. Helaas de verkeerde.

[ Bericht 17% gewijzigd door Jobo77 op 17-07-2007 18:34:57 ]
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 18:46:07 #149
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_51566872
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:25 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

Lezen is echt een vak. Waar zeg ik dat JIJ niet weet waar je me bezig bent? Je bent jezelf in een verdomhoekje aan het zetten en bent o zo zielig. Ik val jou niet aan, maar jij voelt je overal over aangesproken. Als je serieus wilt discussiėren zul je eerst eens moeten lezen en snappen wat een ander schrijft. Je verzint ter plekke dingen die ik gezegd zou hebben, maar jij leest niet goed. Jij ziet enkel dingen die je wilt zien.Waar heb ik het over iemand doodrijden? waar heb ik het over CRX? Houd je nu maar aan de feiten ipv zelf alles te verzinnen.

Ik heb van jou nog niks gelezen hier wat ook maar iets bijdraagt. Enkel maar op mijn posten ingaan en je aangevallen voelen. Jij leeft in een doos en alles buiten die doos is onzin en kan niet. Open staan voor andere gedachten is bij jou vreemd merk ik wel. Maakt verder niet uit, veel leren zul je zo niet.

Meestal willen schutters wel weten waar iets goedkoper is. Maar ik krijg enkel een zeikreactie op mijn posten dat ik het hier goedkoper kan halen.

Sorry dat ik me iets meer verdiep in het herladen als een ander. Kan ik ook niet helpen dat mij de externe en interne ballistiek interesseert. Dat ik daardoor een meer ideale patroon zoek voor mijn wapen. Ik veroordeel jou niet dat jij binnen de tabellen blijft. Dat is je goed recht.
Maar als je in het vervolg mij wilt aanvallen op dingen, doe het dan op iets wat ik gezegd heb en niet op dingen die jij terplekke verzint. Conclusies trekken ben je erg goed in. Helaas de verkeerde.
Ik lees gewoon wat jij schrijft, mischien anders dan je bedoelt hebt?
mischien is dit nog een topic voor je
Op dubbel gevouwen tenen staan
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 18:50:13 #150
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_51566974
Ik heb een vraag gesteld onder herladers.

Dat jij experimenteerd is heel goed van je, maar wij zijn niet de enige lezers op fok.
Ik probeer dus een beetje tegengas te geven, omdat het echt heel gevaarlijk kan zijn.
Ik hoop dus echt dat niemand die Niet precies weet wat hij doet het ook Niet gaat proberen.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')