abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51776452
Ik woon in Oud-Rijswijk (Leeuwendaal), leuke mooie oude buurt. Rijswijk heeft eigenlijk twee gezichten, deels leuk oud, deels veel hoogbouw. Moet zeker wat te vinden zijn. En je zit dicht bij de snelweg, dicht bij Den Haag, leuk winkelcentrum, dus een prima locatie! Voorburg ligt er tegenaan, kan je ook goed terecht.

Delft is ook een heel leuke stad uiteraard! Buitenhof/Voorhof is veel hoogbouw, dat is wat minder. Maar Tanthof is toch niks mis mee?

[ Bericht 1% gewijzigd door Jape op 24-07-2007 11:15:06 ]
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:45:28 #52
13957 Lord_Of_Darkness
Ik wel, Jij ook?
pi_51776530
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:42 schreef Jape het volgende:
Ik woon in Oud-Rijswijk, leuke mooie oude buurt. Rijswijk heeft eigenlijk twee gezichten, deels leuk oud, deels veel hoogbouw. Moet zeker wat te vinden zijn. En je zit dicht bij de snelweg, dicht bij Den Haag, leuk winkelcentrum, dus een prima locatie! Voorburg ligt er tegenaan, kan je ook goed terecht.

Delft is ook een heel leuke stad uiteraard! Buitenhof/Voorhof is veel hoogbouw, dat is wat minder. Maar Tanthof is toch niks mis mee?
mwa, dan krijg je weer 2 groepen met, tanthof west/oost enzow
pi_51776576
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:45 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:

[..]

mwa, dan krijg je weer 2 groepen met, tanthof west/oost enzow
Laten we die kant maar niet opgaan. Tanthof is iig een wijk met veel eengezinswoningen en deels ook appartementen. Maar over het algemeen kan je zowel in Delft, Rijswijk, Voorburg en delen van Den Haag heel goed terecht dus
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:50:17 #54
13957 Lord_Of_Darkness
Ik wel, Jij ook?
pi_51776643
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:47 schreef Jape het volgende:

[..]

Laten we die kant maar niet opgaan. Tanthof is iig een wijk met veel eengezinswoningen en deels ook appartementen. Maar over het algemeen kan je zowel in Delft, Rijswijk, Voorburg en delen van Den Haag heel goed terecht dus
jawel
beetje in de buurt van de binnenstad (mn tante woont nu nog in de indische buurt) los van een paar kleine irritante kinderen is het hier prima te doen, erg rustig
  dinsdag 24 juli 2007 @ 11:11:22 #55
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_51777224
Vind zelf Leeuwendaal een leuke buurt, dichtbij Oud-Rijswijk. Oud-Rijswijk zelf ook wel leuk!
Echt slechte buurten in Delft/Rijswijk/Den Haag. Sja, dat is erg subjectief. Ik zou persoonlijk nooit in Laak willen wonen (overgang Rijswijk/Den Haag) of in het poptahof in Delft. Buitenhof en voorhof vallen reuze mee hoor!! (zelf een mooie maisonette gekocht in Buitenhof) Tanthof is meer gericht op gezinnen... En Voorburg, ook leuk, veel portiek-appartmenten...

Neem aan dat je een appartementje zoekt? (koop/huur?)
pi_51778200
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 11:11 schreef Quoi het volgende:
Vind zelf Leeuwendaal een leuke buurt, dichtbij Oud-Rijswijk. Oud-Rijswijk zelf ook wel leuk!
Echt slechte buurten in Delft/Rijswijk/Den Haag. Sja, dat is erg subjectief. Ik zou persoonlijk nooit in Laak willen wonen (overgang Rijswijk/Den Haag) of in het poptahof in Delft.
Inderdaad subjectief.
Ik woon prima in Laak; het enige deel van Laak waar ik niet zou willen wonen is rond de Rijswijkseweg; en ik ken het daar, want ik heb er gewoond.
Oud-Rijswijk is zeker leuk, maar weer een stukje duurder dan Laak (uitgaande van een vergelijkbaar appartement).
Leeuwendaal, is dat het stuk Rijswijk tussen de Haagweg en de Geestbrug?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 12:08:24 #57
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_51778885
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 11:44 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Inderdaad subjectief.
Ik woon prima in Laak; het enige deel van Laak waar ik niet zou willen wonen is rond de Rijswijkseweg; en ik ken het daar, want ik heb er gewoond.
Oud-Rijswijk is zeker leuk, maar weer een stukje duurder dan Laak (uitgaande van een vergelijkbaar appartement).
Leeuwendaal, is dat het stuk Rijswijk tussen de Haagweg en de Geestbrug?
Jups. Zitten af en toe best leuke betaalbare huisjes tussen.
pi_51887007
Ik zou als jij jou was in Delft of Rijswijk gaan wonen.
Den Haag zou ik persoonlijk nooit willen wonen.
Zou overigens niet weten wat t leukste is in Rijswijk, ik woon al mijn hele leven in Steenvoorde dus kan niets zinnigs zeggen over de rest van de wijken.
En over Delft kan ik je al helemaal geen advies geven
pi_51986192
Delft centrum zou mij voorkeur hebben. Daar is het rustig, knus, gezellig kun je 's nachts wel over straat omdat er gewoon niemand meer loopt. De binnenstad is en eigenlijk alle aangrezende wijken zijn aan te raden. Tanthof, buitenhof, voorhof ect. zou ik niet doen. Ligt verder beetje aan je voorkeur. Delft is wel een beetje een dorp (1 disco en 1 plein met cafetjes) en er lopen een hoop studenten. Wel een groot voordeel is het nachtnet en de centrale ligging ten opzichte van rdam en den haag.

Den Haag zou ik gaan voor de binnenstad, archipelbuurt, zeeheldenbuurt, regentessekwartier, mooie statige woningen dicht bij het centrum. Dat is zo direct wat er in me opkomt.

Amsterdam. Alles binnen de ring zou ik willen adviseren. Daarbuiten is het ruk. Tenzij je in de bijlmer wil wonen.

Rijswijk. Ken ik alleen van de keren dat ik naar denhaag ben gereden. Ligt er dus dicht tegenaan. Den Haag is zo groot sommige buurten daarvan verder van het eigen centrum afliggen, dan wanneer je in Rijswijk centrum zou wonen. Weet iemand trouwens of het op de Blekersweg mooi wonen is in Rijswijk. Ben zelf ook op zoek naar een woning, kwam die straat tegen. Iemand die daar iets over kan zeggen. BVD.
pi_51988086
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 12:54 schreef Norman het volgende:
Weet iemand trouwens of het op de Blekersweg mooi wonen is in Rijswijk. Ben zelf ook op zoek naar een woning, kwam die straat tegen. Iemand die daar iets over kan zeggen. BVD.
Blekerslaan bedoel je?
Dat is in Oud-Rijswijk, tussen het centrum (Herenstraat) en de Broeksloot (grens met Den Haag Laakkwartier). Het stuk achter de Aldi, zeg maar, gezien vanaf de Haagweg.
Veel appartementen en het is wat aan het verpauperen, maar verder wel aardig geloof ik, maar ik kom er niet zo vaak.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 19:15:03 #61
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_51996781
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 12:54 schreef Norman het volgende:
Delft centrum zou mij voorkeur hebben. Daar is het rustig, knus, gezellig kun je 's nachts wel over straat omdat er gewoon niemand meer loopt. De binnenstad is en eigenlijk alle aangrezende wijken zijn aan te raden. Tanthof, buitenhof, voorhof ect. zou ik niet doen. Ligt verder beetje aan je voorkeur. Delft is wel een beetje een dorp (1 disco en 1 plein met cafetjes) en er lopen een hoop studenten. Wel een groot voordeel is het nachtnet en de centrale ligging ten opzichte van rdam en den haag.

Den Haag zou ik gaan voor de binnenstad, archipelbuurt, zeeheldenbuurt, regentessekwartier, mooie statige woningen dicht bij het centrum. Dat is zo direct wat er in me opkomt.

Amsterdam. Alles binnen de ring zou ik willen adviseren. Daarbuiten is het ruk. Tenzij je in de bijlmer wil wonen.

Rijswijk. Ken ik alleen van de keren dat ik naar denhaag ben gereden. Ligt er dus dicht tegenaan. Den Haag is zo groot sommige buurten daarvan verder van het eigen centrum afliggen, dan wanneer je in Rijswijk centrum zou wonen. Weet iemand trouwens of het op de Blekersweg mooi wonen is in Rijswijk. Ben zelf ook op zoek naar een woning, kwam die straat tegen. Iemand die daar iets over kan zeggen. BVD.
Dat zijn tips voor iemand die een geldboom op z'n rug heeft groeien......

En Delft is geen Dorp

pi_52004798
Ach welnee. Ik woon zelf in de binnenstad (delft) en heb geen geldboom, moet je alleen genoegen nemen met wat minder ruimte. Verder kun je in Amsterdam net zo duur buiten de ring als net binnen de ring wonen, bijv. de Baarsjes of bos en lommer. Binnenstad daar ik wel echt duur.

En Delft is een dorp, oke niet vergeleken met Maassluis, Nootdorp, Quitsheul ect je hebt gelijk : - )

nerd4sale thx voor de opmerking.

Wat zoekt Jape eigenlijk, koopwoning....of huur. Ga van het eerste uit.
pi_52005381
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 23:21 schreef Norman het volgende:

En Delft is een dorp, oke niet vergeleken met Maassluis, Nootdorp, Quitsheul ect je hebt gelijk : - )
Met bijna 100.000 inwoners ben je geen dorp. Maar Delft heeft wel iets dorps ja, dat bevalt mij wel.
quote:
Wat zoekt Jape eigenlijk, koopwoning....of huur. Ga van het eerste uit.
Je bedoelt Northside, ik ben niet de topicstarter hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')