maat had nog een accu liggen 12 volt 80 ampere genoeg voor 14quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:16 schreef Gibeon het volgende:
je kan ook mindere kwaliteit zoeken voor 15 euro, maar veel ver lager zal het niet lukken. Anders ga je toch lekker batterijen solderen
Ook daaromquote:Op zondag 15 juli 2007 02:59 schreef Geqxon het volgende:
Zijstandaard is makkelijk. Aan komen rijden, remmen, met je hak het standaard uit en afstappen.
gepiep in remmen = vaak versleten blokjes?quote:Op zondag 15 juli 2007 03:57 schreef Geqxon het volgende:
Ik was daarnet even zonder helm gaan rijden, en het gepiep van mijn remmen is zonder helm meer een soort van gekrijs. Maandag hem voor dat + mijn koppeling maar even wegbrengen.
Als ik mijn koppeling en remblokjes ga vervangen ben ik toch al snel een uurtje of vier verder (inclusief het halen van onderdelen, testrondjes, rammeltjes vervangen), met de kans dat het toch niet helemaal lekker loopt. Ik kan ook gewoon vier uurtjes naar kantoor gaan, en meer dan genoeg geld voor een reparatie verdienenquote:Op zondag 15 juli 2007 05:23 schreef Sjibble het volgende:
[..]
gepiep in remmen = vaak versleten blokjes?
Waarom zou je daar 20 euro extra voor uitgeven?
Vervang ze zelf, denk 30 minuten werk, 20 euro bespaart
Als een brommerrijder van 16 jaar (of iets ouder) moet je toch wel het standaard onderhoud kunnen verrichten zoals remblokjes vervangenvind ik
Daarom doe ik alles zelf (ik monteer alles goed.. alleen ik breng het door mn rijgedrag naar de tyfus)
Ik breng me brommer ook gewoon weg met dat soort dingen.quote:Op zondag 15 juli 2007 14:27 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als ik mijn koppeling en remblokjes ga vervangen ben ik toch al snel een uurtje of vier verder (inclusief het halen van onderdelen, testrondjes, rammeltjes vervangen), met de kans dat het toch niet helemaal lekker loopt. Ik kan ook gewoon vier uurtjes naar kantoor gaan, en meer dan genoeg geld voor een reparatie verdienen
En ja fs180, zelf aan je brommer knutselen is erg stoer. Maar als je je brommer als woon-werk paard gebruikt, hij het elke dag moet doen, en je brommer er voor zorgt dat je lekker verdiend, dan breng ik hem gewoon weg
nja, trommelrem is wat lastiger jaquote:Op zondag 15 juli 2007 14:38 schreef Geqxon het volgende:
Daarnaast heb ik niet eens een tang om mijn remveertjes los te krijgen, dat kost ook nog eens ¤¤¤
En nee, met een normale tang ben je daar zo een half uur mee verder.
Enige kunst bij schrijfremmen is het voorwiel er weer goed in krijgen met de schrijfrem tussen de blokjesquote:Op zondag 15 juli 2007 15:41 schreef Gibeon het volgende:
Ik dacht juist dat schijfremmen lastiger waren. Trommelremmen had ik met een kwartiertje uit elkaar (voor+achter) Zonder tangetje of iets. Maarja, dat bestond vroeger vast nog niet
trommel is makkelijkerquote:Op zondag 15 juli 2007 14:52 schreef Sjibble het volgende:
[..]
nja, trommelrem is wat lastiger ja
K dacht schrijfremmen![]()
jiji nicasealdquote:Op zondag 15 juli 2007 16:35 schreef PallominnoX het volgende:
Ik pleeg bijna al het onderhoud zelf.. kan makkelijk zat, alleen honen kan ik niet, maar dat hoef ik ook niet te kunnen
Gilardoni 2 is inderdaad aluminium, maar ik heb nog nooit een warmloper danwel vastloper gehad, mag ik dat meemaken ga ik voor 80cc.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |