Opgelost.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:54 schreef Klonk het volgende:
ik geloof dat ik aardappelboer wordt, lijkt me best een aardige verdienste....
nou nog steedsquote:Op maandag 9 juli 2007 13:59 schreef MouzurX het volgende:
Vroeger kon je altijd aardappels rapen van het land hier voor de deur
Grapjasquote:Op maandag 9 juli 2007 13:54 schreef Klonk het volgende:
ik geloof dat ik aardappelboer wordt, lijkt me best een aardige verdienste....
Ja maar niet bij ons voor de deurquote:
ja dat klopt zag ik een poos terug in de krant staan ... dat er een hele slechte oogst was en dat de prijzen daarom flink omhoog zouden gaan ofzo...(wat dus gebeurt isquote:Op maandag 9 juli 2007 14:01 schreef agRESSIV-e het volgende:
Patat ook 20 ct. duurder!
wegens slechte oogst, volgens mijn lokale snackbar.
maar dat is een chinees, dus hij zou ook afgeperst kunnen worden.
Chips wordt van andere aardappels gemaakt hequote:Op maandag 9 juli 2007 14:11 schreef jpg97 het volgende:
Raar dat dan chips en aardappelpureepoeder niet duurder wordt.
Dat komt omdat de aardappels te klein waren, daardoor zijn er minder aardappels geschikt om patat van te maken. Gevolg, patat wordt duurder.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:11 schreef jpg97 het volgende:
Raar dat dan chips en aardappelpureepoeder niet duurder wordt.
Dan moet je er niet heen gaan of gewoon niet zeikenquote:Op maandag 9 juli 2007 14:01 schreef SuperWeber het volgende:
TS is een zeikerd, hier in Finland betaal ik E 2.30 voor een kilo aardappels
wtf doe je dan ook in finlandquote:Op maandag 9 juli 2007 14:01 schreef SuperWeber het volgende:
TS is een zeikerd, hier in Finland betaal ik E 2.30 voor een kilo aardappels
jij vind alles heel goedkoop danquote:Op maandag 9 juli 2007 14:29 schreef crackhead het volgende:
Raar is dat, mensen die na 5,5 jaar nog steeds omrekenen naar guldens zijn ook de mensen die altijd lopen te zeiken dat alles zo duur is.
Tuurlijk is niet alles goedkoop, maar dat is altijd al zo geweest. Een slecht seizoen voor de boeren betekent gewoon hogere prijzen.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:43 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
jij vind alles heel goedkoop dan![]()
en nu nog omrekenen is idd belachelijk
quote:Op maandag 9 juli 2007 15:53 schreef Pavement het volgende:
Aardappels zijn idd bizar in prijs gestegen. Ik geloof dat het te maken had met een slechte oogst.
Jammer alleen dat ze in europa bergen met aardappels weggooien(vanwege de landbouw subsidie) en wij die niet importeren( vanwege de subsidie die wij niet krijgen) VIVA les europa zucht
sNiet.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:54 schreef Klonk het volgende:
Aardappels zijn lekker,
? wtf je praat over de fucking aardappel dude, het product wat bijna iedereen in huis heeft dit duurder maken zuigt voor de economie. Het probleem ligt in europa en onze pauper regering.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:58 schreef Piles het volgende:
Zo slecht is het niet dat ze wat duurder zijn, hebben de boeren tenminste ook eens inkomen. Een paar jaar geleden was het voor boeren goedkoper om ze weg te geven, dan om ze naar de fabriek te transporteren
Ik heb vandaag 10 kilo nieuwe aardappels gekocht voor maar 6 euroquote:Op maandag 9 juli 2007 16:06 schreef thewhiteguy het volgende:
Wij hebben voor 5 kilo voor 3.50 ofzo.... bij de boer ^^
Mooi betoog.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:02 schreef Pavement het volgende:
[..]
? wtf je praat over de fucking aardappel dude, het product wat bijna iedereen in huis heeft dit duurder maken zuigt voor de economie. Het probleem ligt in europa en onze pauper regering.
In frankrijk waar die kudt boeren subsidie krijgen produceren ze aardappels bij het leven alleen om subsidie te krijgen, ze worden namelijk met stapels te gelijk verbrand. Onze kudt boeren krijgen geen subsidie dankzij de overheid en het slappe beleid van jp.
laat de regering maar komen met een passende oplossing ipv ons meer te laten betalen
rijstquote:
Pasta dan? Een zak macaroni kost ook geen drol.quote:
Aangezien je kleine hoofd (ziefotoboekquote:Op maandag 9 juli 2007 16:10 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Mooi betoog.
Slechte oogst zegt men toch, big. En anders eet je maar een aardappeltje minder bij je gore burgelijke maaltijd. Of je koopt een keer rijst. Of je gaat eens meer geld verdienen. Of leer spellen, en ga dán meer geld verdienen.
"Bakellendeuhh!"
toch nog zeker wel een patatje of stampotje ?quote:Op maandag 9 juli 2007 21:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Gewoon niet meer die dingen vreten. Sinds ik uit huis ben eet ik ze niet meer.![]()
quote:Op maandag 9 juli 2007 14:05 schreef MouzurX het volgende:
[..]
ja dat klopt zag ik een poos terug in de krant staan ... dat er een hele slechte oogst was en dat de prijzen daarom flink omhoog zouden gaan ofzo...(wat dus gebeurt is)
Joh.quote:Op maandag 9 juli 2007 22:06 schreef faberic het volgende:
Er is trouwens wel een enorm verschil tussen vieze en lekkere aardappelen.
Niet bijna, meer dan.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:54 schreef Klonk het volgende:
Maar ik betaalde deze keer 5 euro voor 5 kilo aardappels, dat is godfried bomans bijna 11 ouderwetsche gulden (ja ik weet ik moet niet omrekenen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |