Ind, ik begin elke dag om 08:00.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:50 schreef Thetallguy het volgende:
Klacht: Mensen die 9 uur al vroeg vinden
Dat kan dus niet, want ik heb donderdag ook nog een tentamenquote:Op maandag 9 juli 2007 12:52 schreef Wackyduck het volgende:
Lekker toch, 9 uur beginnen en om 12 uur aan het bier.![]()
Liever om 4 uur! Rustig wakker worden, koffie zetten, sinaasappeltje persen, ontbijten, nog wat doorlezen en dan relaxed naar de UvA fietsen en dat tentamen binnenkoppen...quote:Op maandag 9 juli 2007 13:03 schreef EdAtTheBar het volgende:
Wat loop je nou te huilen man. Liever een tentamen om 9 uur ipv wat ik altijd heb: 4 uur. Dan is je hele dag naar de klote en je kunt je minder goed concentreren. S'ochtens ben je scherp.
Dus jij hebt altijd 4 dagen lang last van een kater ofzo?quote:Op maandag 9 juli 2007 13:11 schreef Matthiasvz het volgende:
[..]
Dat kan dus niet, want ik heb donderdag ook nog een tentamen.
Dan zou ik uiterlijk woensdagavond stoppen met bier drinken, maar dan houd je toch genoeg tijd over?quote:Op maandag 9 juli 2007 13:11 schreef Matthiasvz het volgende:
[..]
Dat kan dus niet, want ik heb donderdag ook nog een tentamen.
Correctie: 's ochtends ben jij scherp..quote:Op maandag 9 juli 2007 13:03 schreef EdAtTheBar het volgende:
Wat loop je nou te huilen man. Liever een tentamen om 9 uur ipv wat ik altijd heb: 4 uur. Dan is je hele dag naar de klote en je kunt je minder goed concentreren. S'ochtens ben je scherp.
quote:Op maandag 9 juli 2007 13:14 schreef Matthiasvz het volgende:
[..]
Liever om 4 uur! Rustig wakker worden, koffie zetten, sinaasappeltje persen, ontbijten, nog wat doorlezen en dan relaxed naar de UvA fietsen en dat tentamen binnenkoppen...
En na het tentamen kan je meteen met je maten gaan eten en bier tanken, wat een toptijd, 4uur!![]()
Dan moet je op tijd naar bed gaanquote:Op maandag 9 juli 2007 14:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Correctie: 's ochtends ben jij scherp..
Niet iedereen is ochtendmens
Volgens mij is het wetenschappelijk bewezen dat je 's ochtends het scherpst bent.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Correctie: 's ochtends ben jij scherp..
Niet iedereen is ochtendmens
Vroeger mocht men roken tijdens een examen.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:34 schreef archgallo het volgende:
Tentamens om 6 uur 's avonds.Hele groepen mensen die hun avondeten meenemen naar de tentamenzaal en het tijdens het tentamen gaan opeten.
Nee want ik ben dus een nachtmensquote:
welkom in de wereld, wat denk je zelf dat als je later een baan hebt je kan gaan werken wanneer je wilt ? Moet je de avond daarvoor maar niet zoveel bier drinken met die bolle studenten kop van je.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:49 schreef Matthiasvz het volgende:
Zijn ze wel helemaal lekker bij de zalenreservering van de UvA? Welke zot gaat er om 9 uur een tentamen bij het AMC organiseren? Wij studenten hebben ook nog een leven! Hoe kan ik nu ooit scherp zijn als ik al om 7 uur mijn bed uit moet!
Kutambtenaren bij de UvA, zoek zelf een leven ofzo![]()
Oja, ik heb het waarschijnlijk wel gehaald, maar het ik heb niet optimaal mijn intellectuele vermogens in kunnen zetten![]()
't Zit allemaal tussen de oren. Als jij een bepaald ritme aanhoudt in jouw geval dus meer in de nacht dan voel je je inderdaad scherper op een ander tijdstip maar als jij je ritme zou aanpassen voor minstens een week schuift dat op. En de tijden door hun opgegeven zijn best christelijke tijden, dus is het aan jouw om je ritme me te veranderen en niet aan hun. Wat wil je, dat ze een onderzoek uitvoeren en dan het mediaan pakken zodat het voor iedereen een beetje uitkomt ?quote:Op maandag 9 juli 2007 15:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee want ik ben dus een nachtmens
Er zijn overigens ook mensen die, zelfs als ze wel vroeg gaan slapen, niet scherp te krijgen zijn 's ochtends..
Gewoon die tentamens zoveel mogelijk tussen 11-13 proberen te plannen.. Dan hebben ochtendmensen de rest van de dag nog voor zichzelf en middagmensen hoeven er niet extreem vroeg uit en kunnen derhalve ook gewoon scherp zijn voor zo'n tentamen.
Goeie oplossing
quote:Op maandag 9 juli 2007 15:53 schreef Sok41 het volgende:
En als je echt van de harde studenten kern bent feest je door tot het tijdstip van het tentamen. Spreek uit ervaring maar moet wel zeggen dat ik dat niet nog eens doe als het weer zo belangrijk is, kwam er met een 5.1 vanaf toen.
2 hele tentamens? op een zaterdag? bohhh gek.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:57 schreef PsyCha het volgende:
Wat zeur je? Negen uur is een normale tijd. Ik heb dit jaar al 2 tentamens op een zaterdag gehad! Dat is pas balen!
Dan doe je iets niet goed...quote:Op maandag 9 juli 2007 15:57 schreef PsyCha het volgende:
Wat zeur je? Negen uur is een normale tijd. Ik heb dit jaar al 2 tentamens op een zaterdag gehad! Dat is pas balen!
Waarom zou een hele groep nachtmensen zich aan moeten passen, omdat die planners het zonodig zo vroeg moeten plannen? Kunnen ze het net zo goed tussen 11-13 plannen en dan kan iedereen tevreden zijn...quote:Op maandag 9 juli 2007 15:49 schreef Sok41 het volgende:
[..]
't Zit allemaal tussen de oren. Als jij een bepaald ritme aanhoudt in jouw geval dus meer in de nacht dan voel je je inderdaad scherper op een ander tijdstip maar als jij je ritme zou aanpassen voor minstens een week schuift dat op. En de tijden door hun opgegeven zijn best christelijke tijden, dus is het aan jouw om je ritme me te veranderen en niet aan hun. Wat wil je, dat ze een onderzoek uitvoeren en dan het mediaan pakken zodat het voor iedereen een beetje uitkomt ?
Ik ben zelf ook een nachtmens maar dat ik dan minder scherp ben is mijn eigen fout.
Ik zeg alleen maar hoor !
De groep nachtmensen bestaan "nog net" niet zo lang als het onderwijsquote:Op maandag 9 juli 2007 16:23 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Waarom zou een hele groep nachtmensen zich aan moeten passen, omdat die planners het zonodig zo vroeg moeten plannen? Kunnen ze het net zo goed tussen 11-13 plannen en dan kan iedereen tevreden zijn...
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
Dan nog is het vreemd dat ze de ene keer een tentamen in de ochtend plannen, dan weer in de middag en dan weer in de avond. Deze week heb ik tijden gezien van 9:30, 11:30, 12:30, 13:30, 16:30 en 18:30. Alleen 11:30, 12:30 en 13:30 zijn gezonde tijden voor een tentamen. Je bent goed wakker, niet te laat op de dag. Niet iedereen is een ochtendmens dus daar benadeel je mensen mee in de ochtend. Andere mensen kunnen zich weer moeilijker concentreren tegen het eind van de dag, dus dan zijn die van 16:30 en 18:30 weer nadelig voor een groep mensen. Na de ochtend is dus voor de meeste mensen een plausibele oplossing. Zeker omdat veel mensen ook nog eens gebruik moeten maken van het Openbaar Vervoer. Niet iedereen woont namelijk naast de universiteit, dus veel mensen hebben ook nog een uur reistijd. Veel pikkies die roepen dat 9:00 een goede tijd is, hoeven maar een kwartiertje tot een half uur te "reizen" om te kunnen beginnen. Andere mensen moeten eerst nog een trein en metro pakken en die hopen dan ook nog op de genade van de NS. Vorige week had ik een tentamen en uitgerekend toen waren er storingen waardoor mijn trein een half uur vertraging had. KUT MET DRIEDUBBELE PEREN.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:27 schreef Sok41 het volgende:
[..]
De groep nachtmensen bestaan "nog net" niet zo lang als het onderwijs![]()
En trouwens er zijn genoeg mensen die werken/leren, toch wel fijn om nog wat knaken te verdienen na je school.
Wat hij zegt.quote:Op maandag 9 juli 2007 17:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dan nog is het vreemd dat ze de ene keer een tentamen in de ochtend plannen, dan weer in de middag en dan weer in de avond. Deze week heb ik tijden gezien van 9:30, 11:30, 12:30, 13:30, 16:30 en 18:30. Alleen 11:30, 12:30 en 13:30 zijn gezonde tijden voor een tentamen. Je bent goed wakker, niet te laat op de dag. Niet iedereen is een ochtendmens dus daar benadeel je mensen mee in de ochtend. Andere mensen kunnen zich weer moeilijker concentreren tegen het eind van de dag, dus dan zijn die van 16:30 en 18:30 weer nadelig voor een groep mensen. Na de ochtend is dus voor de meeste mensen een plausibele oplossing. Zeker omdat veel mensen ook nog eens gebruik moeten maken van het Openbaar Vervoer. Niet iedereen woont namelijk naast de universiteit, dus veel mensen hebben ook nog een uur reistijd. Veel pikkies die roepen dat 9:00 een goede tijd is, hoeven maar een kwartiertje tot een half uur te "reizen" om te kunnen beginnen. Andere mensen moeten eerst nog een trein en metro pakken en die hopen dan ook nog op de genade van de NS. Vorige week had ik een tentamen en uitgerekend toen waren er storingen waardoor mijn trein een half uur vertraging had. KUT MET DRIEDUBBELE PEREN.
's nachts lerenquote:Op maandag 9 juli 2007 20:49 schreef Kerdaben het volgende:
8:30 tentamen betekent van 1 tot 3/4 uur 's nachts leren, 7 uur eruit, half 8 met de bus, en dan slapen van 10 tot 5![]()
Heeft niks met ruggengraat te maken. Ik weet niet wat jij voor jan-met-de-pet opleiding hebt gedaan maar in tentamens in de ochtend zijn verre van optimaal. Je mag trouwens nog reageren op de dingen die ik eerder heb geschreven. Je geeft namelijk geen enkel argument om jouw boute stelling te onderbouwen. Ik kan ook wel gaan roepen dat mensen die de nickname TC03 dragen, geen ruggengraat hebben maar dan ben ik net zo debiel bezig als jij nu. Eerst argumenten, dan lullen.quote:Op maandag 9 juli 2007 21:53 schreef TC03 het volgende:
Ik ben geen ochtendmens, maar klagen over een tentamen om 9 uur 's ochtends getuigt toch wel van heel weinig ruggegraat hoor. Kom op zeg.
Mijn argument: mensen die zich niet kunnen concentreren 's ochtends vroeg zijn huilies.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Heeft niks met ruggengraat te maken. Ik weet niet wat jij voor jan-met-de-pet opleiding hebt gedaan maar in tentamens in de ochtend zijn verre van optimaal. Je mag trouwens nog reageren op de dingen die ik eerder heb geschreven. Je geeft namelijk geen enkel argument om jouw boute stelling te onderbouwen. Ik kan ook wel gaan roepen dat mensen die de nickname TC03 dragen, geen ruggengraat hebben maar dan ben ik net zo debiel bezig als jij nu. Eerst argumenten, dan lullen.
Haha puike postquote:Op maandag 9 juli 2007 23:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Mijn argument: mensen die zich niet kunnen concentreren 's ochtends vroeg zijn huilies. [afbeelding]
Dus? Dat neemt niet weg dat het wel kut is als je 'm in de ochtend hebt.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:26 schreef NelisZ het volgende:
Lijkt me vrij logisch waarom men niet alle tentamens tussen elf en twee plant, want dan kan niet iedereen zn tentamen maken aangezien de meeste hogescholen en universiteiten beperkte ruimte hebben voor tentamens, en over het algemeen alle studenten wel hun tentamens willen halen, en dus ook zullen moeten doen...
Nou kun je wel zeggen: Bouw dan ff een extra ruimte ofzo, maar dat kost geld, en aangezien jij dat vast niet gaat betalen gaat dat niet lukken...
Maar goed, zeuren over een tentamen om negen uur is voor mietjes. Je mag pas zeuren als je voor half negen tentamen hebt en dan nog minstens een uur in de bus/trein moet zitten (maar dat is slechts mijn bescheiden mening)
Lekker goed argument weer.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Mijn argument: mensen die zich niet kunnen concentreren 's ochtends vroeg zijn huilies. [afbeelding]
Ik moet een uur reizen, en heb vaak genoeg slechts twee uurtjes geslapen alvorens een tentamen te maken. Nooit concentratieproblemen gehad. Heb ook nooit mensen die niet op kamers zitten erover horen klagen, buiten het normale 'tering ik ben moe'-geklaag, maar niet echt serieuze klachten zodanig dat hun resultaten eronder lijden.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Maar goed, het is ook wel duidelijk dat de mensen die ver van de universiteit wonen het niet leuk vinden en dat de mensen die dichtbij wonen geen zak geven om de mensen die van ver moeten komen. Arrogante ballen.
gast ik woon dichtbij maar tentamens vroeg zijn ruk omdat ik dan slaap, mamas kindje!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
en dat de mensen die dichtbij wonen geen zak geven om de mensen die van ver moeten komen. Arrogante ballen.
1 uur treinen, 20 min bus hier voordat ik op de Universiteit ben. Trein eerder nemen voor het geval er vertraging is. En toch vind ik het niet erg om een vroeg tentamen te hebben. Lekker in de trein wat verder slapen en koffie drinken, misschien nog even wat doorlezen en dan nog je hele dag hebben als je klaar bent.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar goed, het is ook wel duidelijk dat de mensen die ver van de universiteit wonen het niet leuk vinden en dat de mensen die dichtbij wonen geen zak geven om de mensen die van ver moeten komen. Arrogante ballen.
Nog een keer in normaal Nederlands? MBO-opleidingen tellen niet in dit verhaal.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:40 schreef groggy het volgende:
[..]
gast ik woon dichtbij maar tentamens vroeg zijn ruk omdat ik dan slaap, mamas kindje!
Tja, ik neem ook een trein eerder maar ik vind 't nog steeds irritanter dan een tentamen om 11:30.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:32 schreef Addict89 het volgende:
[..]
1 uur treinen, 20 min bus hier voordat ik op de Universiteit ben. Trein eerder nemen voor het geval er vertraging is. En toch vind ik het niet erg om een vroeg tentamen te hebben. Lekker in de trein wat verder slapen en koffie drinken, misschien nog even wat doorlezen en dan nog je hele dag hebben als je klaar bent.
Ja echt hequote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
En al die mensen met als argument: "Later ook van half 9 tot 5." ------>![]()
![]()
Dat dat later zo is, betekent nog niet dat het nu minder kut is. Of moet je mensen die blind en/of doof zijn ook maar gaan toespreken met: "Later heeft iedereen minder zicht en/of gehoor." Die redenering slaat gewoon als een tang op een varken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |