ja iddquote:Op maandag 9 juli 2007 11:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dus omdat er een terrorist is die Osama heet mag je dat niet meer gebruiken?
Lekker bekrompen zeg.. Alsof je je kinderen geen Adolf, Jozef of Vladimir mag noemen.
Als het nu een kleuter is, werd hij geboren toen Osama nogal in het nieuws wasquote:Op maandag 9 juli 2007 11:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dus omdat er een terrorist is die Osama heet mag je dat niet meer gebruiken?
Lekker bekrompen zeg.. Alsof je je kinderen geen Adolf, Jozef of Vladimir mag noemen.
Oaama bin Laden was al bekend toen jij nog in de verrekijker van je pa zatquote:Op maandag 9 juli 2007 11:57 schreef Vector_SLD het volgende:
[..]
Als het nu een kleuter is, werd hij geboren toen Osama nogal in het nieuws was
Hij werd toen wel iets bekender inderdaad.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Oaama bin Laden was al bekend toen jij nog in de verrekijker van je pa zat
Ja, en?quote:Op maandag 9 juli 2007 12:02 schreef Bdijk het volgende:
Als je vraagt aan iemand en waar dan ook in de wereld: Noem de eerste persoon die in je opkomt als je aan "Osama" of "adolf" denkt?
relativering my ass
Ja, en?quote:Op maandag 9 juli 2007 12:02 schreef Bdijk het volgende:
Als je vraagt aan iemand en waar dan ook in de wereld: Noem de eerste persoon die in je opkomt als je aan "Osama" of "adolf" denkt?
relativering my ass
jezus en heiligschennis in de grondwet?quote:Op maandag 9 juli 2007 11:59 schreef Shigeru het volgende:
Je kind Jezus noemen is gewoon verboden volgens de wet. Dat is heiligschennis.
Inderdaad.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:24 schreef SlimShady het volgende:
[..]
jezus en heiligschennis in de grondwet?
En toch is het serieus verbodenquote:Op maandag 9 juli 2007 12:31 schreef CySt het volgende:
[..]
Inderdaad..
Ik meende toch echt dat staat en kerk gescheiden waren..
er bestaan geen 'verboden' namen, het Burgerlijk wetboek stelt bij naamrecht enkel dat een ambtenaar 'ongepaste' namen kan weigeren (waarbij de onderbouwing of classificatie wat vaag is, enkel wordt er uitgelegd dat een achternaam die niet gebruikelijk is als voornaam, geweigerd dient te worden)quote:Op maandag 9 juli 2007 12:11 schreef RiffRaff het volgende:
Maar Anton Mussert was dan de baas van de NSB, en voor zo ver ik weet is Anton een hele tijd een verboden naam geweest.
onderbouwing?quote:
ho wacht ff, albert was alleen 'aadje' zn argitect en raadgever omdat deze man zo verschrikkelijk slim was. hij is wel een oorlogsmisdadiger maar stond niet achter alle plannen, alleen toen het noodzaak werd. niet dat ik deze wil vrijpleiten van zn zonde maar hij is niet een van de grote 'four horsmen' om het zo maar eens te zeggen.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:11 schreef RiffRaff het volgende:
Het is inderdaad een beetje krom.
Joseph Goebbels was een lul ,maar Joseph zie je nog vaak genoeg terug als naam.
Maar Anton Mussert was dan de baas van de NSB, en voor zo ver ik weet is Anton een hele tijd een verboden naam geweest.
Albert speer, Albert zie je ook nog vaak genoeg etc.
Maar goed, bij Albert denk je ook niet meteen aan Albert Speer en bij Adolf wel aan Adolf Hitler.
Niet dat 't boeiend is, noem je kind lekker hoe je wilt.
"Anton kan nog, met Adolf is het nooit meer goed gekomen"quote:Op maandag 9 juli 2007 13:06 schreef GlazenKaak het volgende:
Mijn oude leraar heette Anton. Die man was veertig, dus na de oorlog..naam is niet verboden
Nee inderdaad, maar je snapt wat ik bedoel.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
ho wacht ff, albert was alleen 'aadje' zn argitect en raadgever omdat deze man zo verschrikkelijk slim was. hij is wel een oorlogsmisdadiger maar stond niet achter alle plannen, alleen toen het noodzaak werd. niet dat ik deze wil vrijpleiten van zn zonde maar hij is niet een van de grote 'four horsmen' om het zo maar eens te zeggen.
on-topic:
er zijn zo naar ik weet geen namen waar een verbod op heerst. echter is het wel ongepast als je een kind adolf, saddam, osama of mao noemt ja. iedereen heb recht op een fatsoenlijke naam en als je ouders dat voor je verpesten is het gewoon zuur voor het kind. je zoon diablo noemen.... wansmaak.
Harry Mulisch zei ook dat WOII pas echt afgelopen is als Adolf weer kan. (of iets in die richting)quote:Op maandag 9 juli 2007 13:48 schreef Noodly het volgende:
[..]
"Anton kan nog, met Adolf is het nooit meer goed gekomen"
Harry Mulisch, De Aanslag
En gelijk heeftie, of het nu mag of niet, wie wil zijn kind nou graag Adolf noemen?![]()
Mussert was blijkbaar al na een paar jaar naar de achtergrond verdreven door de gemiddelde Nederlander, dus viel de associatie met Anton weg. Ofzo.
Mullis is vullis, Reve is leve.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:59 schreef IHVK het volgende:
[..]
Harry Mulisch zei ook dat WOII pas echt afgelopen is als Adolf weer kan. (of iets in die richting)
In die tijd heetten er inderdaad waarschijnlijk veel meer mensen Anton en daarom is die naam niet onmogelijk geworden. Veel minder mensen heetten in die tijd Adolf. Daarbij komt nog bij dat Hitler voor veel mensen de verpersoonlijking is van al het kwaad en, met alle respectquote:Op maandag 9 juli 2007 13:48 schreef Noodly het volgende:
[..]
"Anton kan nog, met Adolf is het nooit meer goed gekomen"
Harry Mulisch, De Aanslag
En gelijk heeftie, of het nu mag of niet, wie wil zijn kind nou graag Adolf noemen?![]()
Mussert was blijkbaar al na een paar jaar naar de achtergrond verdreven door de gemiddelde Nederlander, dus viel de associatie met Anton weg. Ofzo.
Harry Mulisch, dé autoriteit bij uitstekquote:Op maandag 9 juli 2007 13:59 schreef IHVK het volgende:
[..]
Harry Mulisch zei ook dat WOII pas echt afgelopen is als Adolf weer kan. (of iets in die richting)
jij snapt het punt echt niet hč?quote:Op maandag 9 juli 2007 12:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, en?
Dat maakt de kind bij voorbaat al een terrorist of een nazi?
Adolf was in deze contreien ook gewoon een normale naam. Had ook geen fuck met Hitler te maker. Maar toevalligerwijs is de naam wel enorm beladen geraakt door die knakker.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:11 schreef Posdnous het volgende:
Osama is een doodnormale naam in die contreien hoor, heeft geen zak met Bin Laden te maken.
Erg he? En ik trap er nog in ookquote:
als je je kind hier osama noemt ben je niet goed bij je hoofdquote:Op maandag 9 juli 2007 14:11 schreef Posdnous het volgende:
Osama is een doodnormale naam in die contreien hoor, heeft geen zak met Bin Laden te maken.
ben ik het wel mee eens. net als de naam Adolf.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:13 schreef Homdeck het volgende:
[..]
als je je kind hier osama noemt ben je niet goed bij je hoofd
Het gaat om een kind op de basisschool, aardig grote kans dat ie zo genoemd is voor die aanslagen.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:13 schreef Homdeck het volgende:
[..]
als je je kind hier osama noemt ben je niet goed bij je hoofd
who cares? als je je kind in deze tijd osama noemt, dan geef je daarmee in ieder geval aan dat je het niet erg vind als je kind met osama bin laden geassocieerd word.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:11 schreef Posdnous het volgende:
Groep 3-4.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het gaat om een kind op de basisschool, aardig grote kans dat ie zo genoemd is voor die aanslagen.
Of dat je het zelf niet met Bin Laden associeert. Het is namelijk een normale arabische naam. Het probleem ligt eerder bij mensen die dat soort associaties maken.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:21 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
who cares? als je je kind in deze tijd osama noemt, dan geef je daarmee in ieder geval aan dat je het niet erg vind als je kind met osama bin laden geassocieerd word.
ik reageer op jouw post waarin je zegt dat het een heel normale naam is in die contreien en dat er niet gelijk een verband met bin laden is. hieruit concludeer ik dat je het normaal vind om je kind osama te noemen.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het gaat om een kind op de basisschool, aardig grote kans dat ie zo genoemd is voor die aanslagen.
dit is in nederland. dan ben je wel erg naief als je die link niet legt.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Of dat je het zelf niet met Bin Laden associeert. Het is namelijk een normale arabische naam. Het probleem ligt eerder bij mensen die dat soort associaties maken.
Ja, en Mohammed Atta vloog de twintowers in.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:26 schreef Homdeck het volgende:
[..]
ik reageer op jouw post waarin je zegt dat het een heel normale naam is in die contreien en dat er niet gelijk een verband met bin laden is. hieruit concludeer ik dat je het normaal vind om je kind osama te noemen.
Overigens heeft bin laden in de jaren 90 al aanslagen op amerikaanse ambassades gepleegd.
Je kind Volkert noemen is ook fout ? Het probleem ligt toch meer bij de mensen die die associatie maken dan aan de ouders, als ze niet bewust daarom hun kind zo genoemd hebben ?quote:Op maandag 9 juli 2007 14:27 schreef Homdeck het volgende:
[..]
dit is in nederland. dan ben je wel erg naief als je die link niet legt.
je kind volkert noemen vind ik zielig voor het kind. voor de rest ben ik het totaal niet met je eens. ik kan me niet voorstellen dat je je kind onbewust osama noemtquote:Op maandag 9 juli 2007 14:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kind Volkert noemen is ook fout ? Het probleem ligt toch meer bij de mensen die die associatie maken dan aan de ouders, als ze niet bewust daarom hun kind zo genoemd hebben ?
wil je met deze post zeggen dat je van de complottheorieën bent trouwens?quote:Op maandag 9 juli 2007 14:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, en Mohammed Atta vloog de twintowers in.
Nogmaals, het is een doodnormale naam. Jij bent degene die die associatie maakt. Het is net zo debiel als je kind geen Jan meer mogen noemen, of mensen die Jan heten scheef aankijken omdat er een Jan een aanslag heeft gepleegd of iemand met de naam Jan een wereldwijd gezochte terrorist is. Wat kunnen die ouders er aan doen dat jij zo onwetend bent ?quote:Op maandag 9 juli 2007 14:34 schreef Homdeck het volgende:
[..]
je kind volkert noemen vind ik zielig voor het kind. voor de rest ben ik het totaal niet met je eens. ik kan me niet voorstellen dat je je kind onbewust osama noemten als dat wel zo is ben je echt ontzettend dom.
Nee, het is precies hetzelfde. Toch schijnt de naam Mohammed voor minder problemen te zorgen.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:36 schreef Homdeck het volgende:
[..]
wil je met deze post zeggen dat je van de complottheorieën bent trouwens?![]()
dat is toch niet zo gek? het is sinds de aanslagen geen doodnormale naam meer, net als adolf dat niet meer is. je kind adolf noemen is precies hetzelfde, je kind mohammed noemen natuurlijk niet. Bin Laden is de meest gezochte en bekendste terrorist op aarde.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Nogmaals, het is een doodnormale naam. Jij bent degene die die associatie maakt. Het is net zo debiel als je kind geen Jan meer mogen noemen, of mensen die Jan heten scheef aankijken omdat er een Jan een aanslag heeft gepleegd of iemand met de naam Jan een wereldwijd gezochte terrorist is. Wat kunnen die ouders er aan doen dat jij zo onwetend bent ?
nee is niet hetzelfde. ik laat het hierbij en ga weer aan mijn werk.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, het is precies hetzelfde. Toch schijnt de naam Mohammed voor minder problemen te zorgen.
Tja, ik heb het niet verzonnen. Maar ga de uitdaging maar aan hoor; noem je kind Jezus, stap ermee naar de Burgerlijke Stand en zij zullen zeggen dat het niet magquote:Op maandag 9 juli 2007 12:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
onderbouwing?
om je te helpen zoeken, als het er zou staan, zou het staan in Burgerlijk Wetboek, Boek 1, Titel 2: Het recht op de naam
misschien kun je me eventjes helpen wat ik zie daar niks staan over 'verboden' namen, enkel de definitie dat een ambtenaar van de Burgerlijke Stand een naam kan weigeren op basis van 'onaangepast', zonder verdere definitie van wat 'onaangepast' zou zijn.
Je bent duidleijk iemand die zelf rare associaties maakt en dat anderen verwijt.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:34 schreef Homdeck het volgende:
[..]
je kind volkert noemen vind ik zielig voor het kind. voor de rest ben ik het totaal niet met je eens. ik kan me niet voorstellen dat je je kind onbewust osama noemten als dat wel zo is ben je echt ontzettend dom.
Het is niet hetzelfde omdat jij er zelf zo weinig benul van hebt dat je denkt dat de naam Osama iets speciaals is. Gewoon onwetendheid.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:45 schreef Homdeck het volgende:
[..]
nee is niet hetzelfde. ik laat het hierbij en ga weer aan mijn werk.
quote:Op maandag 9 juli 2007 15:29 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Je bent duidleijk iemand die zelf rare associaties maakt en dat anderen verwijt.
Het is geen rare associatie manquote:Op maandag 9 juli 2007 15:30 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het is niet hetzelfde omdat jij er zelf zo weinig benul van hebt dat je denkt dat de naam Osama iets speciaals is. Gewoon onwetendheid.
Nee, je geeft een oordeel, als ik ergens niet tegen kan zijn het wel mensen die een oordeel geven zonder er de ballen verstand van te hebben.quote:
en ik heb een hekel aan mensen die over iemand met een afwijkende mening zeggen dat ze er de ballen verstand van hebben (en dus niet zonder de ballen, zoals jij zegt)quote:Op maandag 9 juli 2007 15:48 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, je geeft een oordeel, als ik ergens niet tegen kan zijn het wel mensen die een oordeel geven zonder er de ballen verstand van te hebben.
Is Spanje heten ze Jesus, in Griekenland Christos.. Waarom mag je je kind dan hier geen Jezus noemen...quote:
SGP, CU, Nederlands Dagblad, CDA, AIVD, Talpa.quote:Op maandag 9 juli 2007 19:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Is Spanje heten ze Jesus, in Griekenland Christos.. Waarom mag je je kind dan hier geen Jezus noemen...
Heb je ook een bron?.
Ook niet als tweede naam?quote:Op maandag 9 juli 2007 15:01 schreef Shigeru het volgende:
[..]
Tja, ik heb het niet verzonnen. Maar ga de uitdaging maar aan hoor; noem je kind Jezus, stap ermee naar de Burgerlijke Stand en zij zullen zeggen dat het niet mag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |