Dat jij volledig onnatuurlijke gedachten hebt, is jouw probleem.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:47 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Je zult het me toch echt even uit moeten leggen, ik vind het nogal vermoeiend om me te verplaatsen in de denkwereld van de zoveelste anonieme internetracist.
En wie mag die 9/10e gaan onderhouden? Ik weet het wel. Tot op het eind zal alle ellende zogenaamd onze schuld zijn.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:58 schreef Golradir het volgende:
In 1960 was een vierde van de wereldbevolking blank, nu is dat nog maar een zesde. In 2050 maken de blanken nog maar een tiende uit van de wereldbevolking. Angstaanjagende vooruitzichten.
9/10e is overdreven, sterk overdreven zelfs. Om even met hele landen te spreken: China hoef je nu al echt niet te helpen, Z-O Azie hoef nu al je echt niet te helpen, India zal in de toekomst echt geen Westerse hulp nodig hebben. Japan en Zuid Korea zijn rijker dan menig "blank" land. Dan heb je het over meer dan de helft van de wereldbevolking.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 04:15 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dat jij volledig onnatuurlijke gedachten hebt, is jouw probleem.
[..]
En wie mag die 9/10e gaan onderhouden? Ik weet het wel. Tot op het eind zal alle ellende zogenaamd onze schuld zijn.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 04:15 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dat jij volledig onnatuurlijke gedachten hebt, is jouw probleem.
[..]
En wie mag die 9/10e gaan onderhouden? Ik weet het wel. Tot op het eind zal alle ellende zogenaamd onze schuld zijn.
Niet zo juist geformuleerd.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:00 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik zou erg graag willen dat mensen voor eens het verschil tussen discriminatie en racisme zouden begrijpen. Al dat gezeik hier weer over racisme.
Ben je een racist omdat je blanke/japanse/groene/zwarte/bruine/paarse vrouwen aantrekkelijker vind?
Ben je een racist omdat je graag wilt zien dat het westerse/germaanse/aziatische/arabische ras blijft bestaan?
Ben je een racist omdat je geen kinderen wilt met een ander ras omdat biologisch gezien de kans op zwak nageslacht groter is bij vermenging van soorten?
En ja, ik weet dat qua DNA rassen niet zoveel verschillen, maar je hebt altijd nog zoiets als subsoorten.
Punt is, het woord racisme impliceert een negatieve houding tegenover andere volkeren. En dat is, slecht, sí. Verscheidenheid van culturen, een kostbaar goed.
Heb je daar onderbouwing voor?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 07:51 schreef DrDarwin het volgende:
OT...
Als je een compleet zwart dorp uit donker Afrika plukt en ze dumpt in een Hollandse polder en er vindt geen vermenging met andere rassen plaats, dan nog zul je na een paar generaties zien dat de kindskinderen blanker geworden zijn.
Na verloop van tijd past de huiddskleur zich aan, aan het klimaat.
Volgens mij heb je niet echt door hoelang zoiets duurt. Een paar generaties? Probeer het nog eens met duizend generatiesquote:Op dinsdag 10 juli 2007 07:51 schreef DrDarwin het volgende:
OT...
Als je een compleet zwart dorp uit donker Afrika plukt en ze dumpt in een Hollandse polder en er vindt geen vermenging met andere rassen plaats, dan nog zul je na een paar generaties zien dat de kindskinderen blanker geworden zijn.
Na verloop van tijd past de huiddskleur zich aan, aan het klimaat.
Dat komt omdat ze 100den jaren zijn onderdrukt door blanken. Die haat is dan ook nog enigszins begrijpelijk.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:38 schreef Golradir het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat de Zuid-Afrikaanse kleurlingen racistischer zijn dan de gemiddelde blanke.
Binnen tien generaties zijn ze net zo blank als de gemiddelde Nederlander.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:12 schreef StefanP het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet echt door hoelang zoiets duurt. Een paar generaties? Probeer het nog eens met duizend generaties
En toen wilden een paar pipos dat we ze onafhankelijk maakten en zie hier het resultaat!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:18 schreef Fides het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze 100den jaren zijn onderdrukt door blanken. Die haat is dan ook nog enigszins begrijpelijk.
Nou, neequote:Op dinsdag 10 juli 2007 07:50 schreef nokwanda het volgende:
3. JAAA, je hangt een waardeoordeel aan een andere soort.
Bovendien wordt de mens als soort daardoor niet zwakker. Deze gedachte is een excuus voor mensen die bang zijn om een ontwikkeling mee te maken, die liever hebben dat alles bij het oude blijft.
Een soort op deze manier in stand houden zonder daarbij rekening te houden met wensen van een individu dat misschien wel anders zou kunnen vinden omdat deze anders door de groep als minder en slecht zou kunnen worden gezien is het toppunt van racisme.
discriminatie betekend niets anders dan onderscheid maken,quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:00 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik zou erg graag willen dat mensen voor eens het verschil tussen discriminatie en racisme zouden begrijpen. Al dat gezeik hier weer over racisme.
Ben je een racist omdat je blanke/japanse/groene/zwarte/bruine/paarse vrouwen aantrekkelijker vind?
Ben je een racist omdat je graag wilt zien dat het westerse/germaanse/aziatische/arabische ras blijft bestaan?
Ben je een racist omdat je geen kinderen wilt met een ander ras omdat biologisch gezien de kans op zwak nageslacht groter is bij vermenging van soorten?
En ja, ik weet dat qua DNA rassen niet zoveel verschillen, maar je hebt altijd nog zoiets als subsoorten.
Punt is, het woord racisme impliceert een negatieve houding tegenover andere volkeren. En dat is, slecht, sí. Verscheidenheid van culturen, een kostbaar goed.
Een ander minder in waarde vinden omdat ze een huidskleurtje hebben, dát is racistisch.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:54 schreef gias het volgende:
Discrimineren op grond van huidskleur noemen we racisme, en dat is dus niet zo liev.
discrimineren op gronds van religie of afkomst ook niet natuurlijk.
Ja, klopt. En dat is heel wat anders dan racisme.quote:discriminatie betekend niets anders dan onderscheid maken,
kinderen maken daar ook schoenen (misschien te combineren?)quote:Op dinsdag 10 juli 2007 05:03 schreef dyslexie_man het volgende:
[..]
9/10e is overdreven, sterk overdreven zelfs. Om even met hele landen te spreken: China hoef je nu al echt niet te helpen, Z-O Azie hoef nu al je echt niet te helpen, India zal in de toekomst echt geen Westerse hulp nodig hebben. Japan en Zuid Korea zijn rijker dan menig "blank" land. Dan heb je het over meer dan de helft van de wereldbevolking.
Dan heb je nog het feit dat delen van Zuid Amerika zich super sterk ontwikkelen (Brazilie bijvoorbeeld), die hoeven ook geen uitleg hoe je bedrijven opzet en onderhoudt.
Kijk ja, Afrika is een groot probleem. Maar misschien moeten we eens kijken of ze het probleem zelf kunnen oplossen. Ik bedoel we springen maar steeds bij met allerlei goed bedoelde hulp maar als je een kind constant in de kinderwagen houdt, leert het natuurlijk nooit zelf lopen. Niet dat Afrikanen kinderen zijn, maar je kunt niet ontkennen dat de landen in de kinderschoenen staan (nou ja staan, ze hebben kinderschoenen aan)
weet je wat ik altijd dacht; een mens is toch een mens, ongeacht de buitenkant?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:51 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Nou, nee. De mens is echt niet zo anders dan andere diersoorten dat vermenging niet leidt tot verzwakking van soorten. Ik heb genoeg soorten (spinnen/slangen) gekruiskweekt zien worden door amateurhobbyisten. Dat ging ook gewoon om dezelfde soort gekweekt met variëteiten. Het resultaat is dat sommige soorten niet meer puur te krijgen zijn, nageslacht minder lang leeft, enorm giftig of ziekelijk agressief wordt of gewoon onvruchtbaar wordt. Los daarvan vind ik er nog steeds niets racistisch aan (zelfs al is het onwaar dat vermening van soorten tot mogelijke verzwakking leidt).
Ik zeg niet dat blanken niet met japanners of wie-dan-ook-ers mogen voortplanten omdat die andere soort slechter of minder is, maar ik zeg dat er mogelijk zwakker nageslacht zal zijn. Het mes snijd namelijk aan twee kanten, iets wat je goed moet beseffen.
Ergo, jij bent precies het type mens wat het woord racisme in stand houdt. Discriminatie met racisme verwisselen, alleen maar om je eigen mening door te drukken.
Ik dacht dat het hier juist meer was....quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:17 schreef Fides het volgende:
Ik geloof dat in de VS ook maar een op de 25 kinderen ouders met een verschillende huidskleur heeft. Hier in Nederland is het volgens mij nog minder.
Jij bent dus het soort mens dat geen racist genoemd wil worden maar er wel een is en het wil verdedigen door het te verkopen als discriminatie. Dat is zoiets als een hoop stront verkopen voor een lekker bord boerenkool.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:51 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Nou, nee. De mens is echt niet zo anders dan andere diersoorten dat vermenging niet leidt tot verzwakking van soorten. Ik heb genoeg soorten (spinnen/slangen) gekruiskweekt zien worden door amateurhobbyisten. Dat ging ook gewoon om dezelfde soort gekweekt met variëteiten. Het resultaat is dat sommige soorten niet meer puur te krijgen zijn, nageslacht minder lang leeft, enorm giftig of ziekelijk agressief wordt of gewoon onvruchtbaar wordt. Los daarvan vind ik er nog steeds niets racistisch aan (zelfs al is het onwaar dat vermening van soorten tot mogelijke verzwakking leidt).
Ik zeg niet dat blanken niet met japanners of wie-dan-ook-ers mogen voortplanten omdat die andere soort slechter of minder is, maar ik zeg dat er mogelijk zwakker nageslacht zal zijn. Het mes snijd namelijk aan twee kanten, iets wat je goed moet beseffen.
Ergo, jij bent precies het type mens wat het woord racisme in stand houdt. Discriminatie met racisme verwisselen, alleen maar om je eigen mening door te drukken.
Correctquote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:15 schreef boyv het volgende:
[..]
weet je wat ik altijd dacht; een mens is toch een mens, ongeacht de buitenkant?
Gebasseerd op die "zwakker-nageslacht-theorie" zou je in principe net zo goed niet kunnen voortplanten, want niemand is zuiver.
Het is natuurlijk waar dat jij minder immuun bent voor bepaalde bacteriën in Afrika en andersom, maar een zwakker nageslacht? Kom op zeg. Dat krijg je als je echt verschillende soorten met elkaar gaat mengen, dus bijvoorbeeld als je de mens (Homo Sapiens) met de Floresmens (Homo Floresiensis) zou mengen. In de tijd waar wij nu leven bestaan echter alleen wij, de homo sapiens, één soort. Er zijn wel erfelijke eigenschappen, ziektes en aandoeningen die het kind kan krijgen van de ouders, maar dat is verschillend per individu en heeft helemaal niks met de huidskleur of afkomst te maken.
De (huidige) mensheid bestaat uit één soort en volgens veel mensen (wetenschappers) ook maar één ras.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:51 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Een beetje raar, want ieder mens heeft genen enz en daarin zitten meestal ook erfelijke ziekten... die, lijkt me, bij een indiase vaker kunnen voorkomen, omdat de gezondheid daar niet altijd even goed is...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:29 schreef Anyanka het volgende:
[..]
De (huidige) mensheid bestaat uit één soort en volgens veel mensen (wetenschappers) ook maar één ras.
Dus je hoeft niet bang te zijn voor zwakke kindjes als je met een indiaanse neukt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |