Het geheim van de sleutel.quote:Op zondag 8 juli 2007 18:32 schreef AbeSapien het volgende:
Dat ze in dat spookhuis op de kermis zijn, hoe heet die ook alweer? Dat is mijn favoriet.
quote:Op zondag 8 juli 2007 19:31 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik weet zelf overigens niet op welke ik zou moeten stemmen, ik vind ze allemaal geweldig.![]()
Ja ik heb het gewoon van wikipedia gekopieerd. Anders zou ik toch alleen maar gaan twijfelen van wie ik eruit zou moeten halen.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:50 schreef wonderer het volgende:
En je hebt wel een enorme lijst acteurs neergezet, zeg...
In de Kroon zit alles wat je in een B&A avontuur kan verwachten. Goeie boeven, goeie sidekicks, spanning, avontuur, humor, maar ook "diepgang" en emoties.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:58 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ja Adjudant van der Steen.De achtervolgingen in de Kroon zijn trouwens geweldig.
![]()
zijn twee (tweeling)borersquote:Op zondag 8 juli 2007 21:39 schreef Haunter het volgende:
Gosh, waren er 2 verschillende b2's?
Hoe kun je nou Jaap Stobbe alias de Plaaggeest vergeten?![]()
Ze schelen een paar jaar, dus geen tweelingquote:
ik wist 't niet zeker, daarom ook tussen haakjesquote:Op zondag 8 juli 2007 21:51 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ze schelen een paar jaar, dus geen tweeling
JA, die was het.quote:Op zondag 8 juli 2007 21:46 schreef MevrouwKoRn het volgende:
De huilende professor! Ik had daar een casettebandje van hahaha
Hou je rustig rustig rustig, hou je rustig kalm stil
Downloaden: Tubular Bells van Mike Oldfield. Tevens van The Exorcist.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:51 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Weet iemand of dat spannende muziekje op YouTube staat?
In de Schatkaart, ja )quote:Op maandag 9 juli 2007 16:05 schreef AbeSapien het volgende:
en adriaan is de baron.
Ik heb het gevonden!quote:Op maandag 9 juli 2007 16:04 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Dankjewel! Heeft iemand trouwens de pianonoten van dat muziekje?
O inderdaad zeg! Maar eigenlijk had ik die lijst gewoon via wikipedia gekopieerd.quote:Op zondag 8 juli 2007 21:39 schreef Haunter het volgende:
Hoe kun je nou Jaap Stobbe alias de Plaaggeest vergeten?![]()
Sorry.quote:
Dankjewel ik ga het even proberen.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:35 schreef wonderer het volgende:
Je kunt geen noten lezen?
Het begint volgens mij met een E en daarna een A. Maar ik ben geen held met noten dus ik kan me verteld hebben.
Toen Dick nog niet wit wasquote:
Inderdaad.quote:Op maandag 9 juli 2007 17:36 schreef wonderer het volgende:
[..]
Toen Dick nog niet wit wasWat een held is het ook.
*lid wordt*quote:Op maandag 9 juli 2007 17:50 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Hier meer foto's: http://adjudantvandersteen.hyves.nl/
Heb ik wel es gedaan, alleen waren we het na de Kroon en Amerika wel zatquote:Op maandag 9 juli 2007 20:18 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Wat mij wel leuk lijkt, een keer met een groepje een marathon houden, de hele middag/avond/nacht lang, en dan alle series achter elkaar kijken. Wie doen er mee?![]()
Klopt.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:35 schreef wonderer het volgende:
Je kunt geen noten lezen?
Het begint volgens mij met een E en daarna een A. Maar ik ben geen held met noten dus ik kan me verteld hebben.
Inderdaadquote:
Het wordt nooit echt duidelijk, en er is een scene (ik weet zo gauw even niet meer welke, ergens op het einde) waar Douwe wel heel snel een stuk verderop is, als hij de plaaggeest ook is. Zoiets staat me bij.quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:59 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Haha.Wat ik me nou trouwens altijd al afvroeg, is Douwe, in het verhaal, nou dezelfde als de plaaggeest of niet? Wat denken jullie?
![]()
Is dat nog iets om over te twijfelen dan?quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:59 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Haha.Wat ik me nou trouwens altijd al afvroeg, is Douwe, in het verhaal, nou dezelfde als de plaaggeest of niet? Wat denken jullie?
![]()
Nee ik heb altijd gedacht dat hij het wel is alleen het is nooit echt bevestigd in de serie.quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:36 schreef Haunter het volgende:
[..]
Is dat nog iets om over te twijfelen dan?Volgens mij is het toch wel duidelijk dat hij het is.
Het is in ieder geval wel dezelfde persoon, dat zag ik toen al wel.. en volgens mij hoor je dat zelf te concluderen na al die "toevalligheden" met Douwe.quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:38 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nee ik heb altijd gedacht dat hij het wel is alleen het is nooit echt bevestigd in de serie.
Wat een lange benen heeft ie, zegquote:Op woensdag 11 juli 2007 21:28 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Fragment uit de Plaaggeest:
[afbeelding]
Ik vind Adriaan (zoals ik hem overal zie) een stuk sympathieker dan geldwolf Bassiequote:Op woensdag 11 juli 2007 21:48 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Dit is trouwens allemaal heel leuk om te lezen:
http://www.adriaan-homepage.nl/pages/17_vragen1.html
http://www.adriaan-homepage.nl/pages/17_vragen2.html
quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:54 schreef wonderer het volgende:
[..]
Wat een lange benen heeft ie, zeg
En in de plaaggeest vind ik het zo leuk dat ze altijd een deel van hun kostuum blijven dragen, ondanks het uniform voor het baantje dat ze nu weer hebben.
Overal mee eens.quote:Op woensdag 11 juli 2007 22:22 schreef Haunter het volgende:
[..]
Ik vind Adriaan (zoals ik hem overal zie) een stuk sympathieker dan geldwolf Bassie![]()
Zet m zelf in de wikipedialijstquote:Op donderdag 12 juli 2007 16:33 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Echt stom trouwens dat Douwe niet in de wikipedia lijst staat. Ik had beter eerst ff gekeken of iedereen er wel in stond voordat ik hem kopieerde.
Niet meer.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:39 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Weet iemand trouwens of er een B&A forum bestaat?
Jawel, achter 'Enkele acteurs en hun rollen' staat in kleine letters 'bewerk'. Klik je daarop, dan zie je de lijst zoals je m kunt bewerken. Hij ziet er zo uit:quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:39 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
O nee ik weet echt niet hoe dat werkt. Ik ben echt niet handig met die dingen.![]()
Dat zou best grappig zijn geweest als ie ineens 'MOAAAH' in beeld zou roepen.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:14 schreef Canisfire het volgende:
Waarom heeft Samson (Danny Verbiest) maar 3 stemmen !
MOAAAH GERTJE !!!
Verrek waren het 2 verschillende gasten?quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:26 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Hier zie je trouwens het verschil in de B2's:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu zie ik inderdaad duidelijk verschil.![]()
Ik had die DVD's dus een keer besteld op die site, alleen ik heb ze nog niet allemaal. Volgens mij kon ik toen niet meer bestellen omdat ik niet genoeg had maar deze wil ik ook nog:quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:16 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Deze DVD's heb ik:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Het moet gewoon weer op TV ja.quote:Op zondag 15 juli 2007 16:45 schreef alors het volgende:
Ik vind het belachelijk dat het niet meer op tv komt. Alles wat die kinderen nu nog zien zijn van die neppe cartoonseries. Waar moet het heen met de jeugd van tegenwoordig?
B&A wordt voor mijn kinderen later echt wel verplichte kost![]()
De shorties. Dus die filmpjes van 5 minuten. Ik vind ze erg leukquote:Op woensdag 18 juli 2007 18:10 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Weet iemand wat er op deze DVD's (1, 2 en 3) staat?:
[afbeelding]
Is het de moeite waard om te bestellen?
En de karaoke DVD 'Zing mee' en de DVD 'Dromen met'?
Zag je ook de oude versie van 'De verdwenen kroon'?quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:15 schreef AbeSapien het volgende:
Ik zag vanmiddag bij Blokker B&A liggen, niks was duurder als 3 euro/
Ik weet het weer. In de garage staan Douwe en de schandebakker bij Bassie die in de kofferbak een tukkie ligt te doen. Op (bijna) hetzelfde moment laat de plaaggeest de brug met de auto en Adriaan erop omhoog gaan. Daarna komt Bassie pas aanlopen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:03 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het wordt nooit echt duidelijk, en er is een scene (ik weet zo gauw even niet meer welke, ergens op het einde) waar Douwe wel heel snel een stuk verderop is, als hij de plaaggeest ook is. Zoiets staat me bij.
Ga hem binnenkort met mijn partner kijken (nederlands cultuurgoed), misschien dat ik me dan weer herinner welke scene ik bedoel.
Dankjewel.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
De shorties. Dus die filmpjes van 5 minuten. Ik vind ze erg leukAlleen waarom het nou weer per se op drie DVDs moest
Kan makkelijk op eentje, maar dat levert niet zoveel op
Dromen met zijn een aantal (ik geloof niet alle maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen) "dat ga ik eens aan de binnenkant van mijn ogen bekijken" momenten. Als je de series op DVD hebt waar die in voorkomen (voor een overzicht, zie http://info.nietoverdrijven.com ) is het dus eigenlijk verspilde moeite om die DVD apart aan te schaffen.
Zing mee is alleen leuk als je het leuk vindt, natuurlijk
Niet echt op gelet roosjequote:Op woensdag 18 juli 2007 18:17 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Zag je ook de oude versie van 'De verdwenen kroon'?
Die heb ik tot nu toe succesvol weten te vermijdenquote:Op woensdag 18 juli 2007 18:20 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dankjewel.Oja en die DVD met zwarte piet? Weet je misschien ook hoe die is?
En ik was nog wel zo overtuigd.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:19 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik weet het weer. In de garage staan Douwe en de schandebakker bij Bassie die in de kofferbak een tukkie ligt te doen. Op (bijna) hetzelfde moment laat de plaaggeest de brug met de auto en Adriaan erop omhoog gaan. Daarna komt Bassie pas aanlopen.
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat Douwe Bassie eerst met de bakker alleen laat, zich verkleed, die "grap" uithaalt en Bassie dan pas komt aanlopen om Adriaan te zoeken.
Het zal ongetwijfeld de bedoeling van het script zijn om Douwe verdacht te maken en misschien was hij het ook wel. De uitvoering is alleen nogal knuddequote:Op woensdag 18 juli 2007 20:46 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
En ik was nog wel zo overtuigd.![]()
En niet eens mij bedanken voor de blokker tip hequote:Op donderdag 19 juli 2007 15:06 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb vandaag bij de Blokker deze 6 DVD's gekocht voor 3 euro per stuk:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
En de DVD 'Dromen met', waar ik geen plaatje van kan kopieren.
Weet iemand of ze nog meer DVD's bij de Blokker hebben? Volgens mij waren ze dit allemaal maar je weet maar nooit. Of andere winkels waar ze ook DVD's hebben, goedkoper dan op de site? Want dan hoef ik die niet meer op de site te bestellen, dat scheelt toch wel veel.
Oeps vergeten: Dankjewel!!!!!quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:12 schreef AbeSapien het volgende:
[..]
En niet eens mij bedanken voor de blokker tip he![]()
quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:17 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Oeps vergeten: Dankjewel!!!!!![]()
![]()
Het is dan ook geen programma voor kinderen boven de 12.quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:08 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld de bedoeling van het script zijn om Douwe verdacht te maken en misschien was hij het ook wel. De uitvoering is alleen nogal knudde
Dat doet er toch niet toe? Omdat het voor kinderen is hoeft het niet te kloppen? Huh? Lekker minachtend.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:13 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Het is dan ook geen programma voor kinderen boven de 12.
Het is er nog wel, het gaat alleen zelden meer over B&A (er wordt zelfs weer een meet georganiseerd, maar ik moet nog zien of die doorgaatquote:Op maandag 23 juli 2007 02:13 schreef DarkShine het volgende:
Het B&A forum wat voortgekomen is uit een Fok! topic indertijd is dus helemaal weg nu...
Was wel 's lachen af&toe.
Ik heb d'r indertijd eens die foto's van op Kreta geplaatst (De Verzonken Stad).quote:Op maandag 23 juli 2007 02:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het is er nog wel, het gaat alleen zelden meer over B&A (er wordt zelfs weer een meet georganiseerd, maar ik moet nog zien of die doorgaat).
Ja! Met het trapje van koning Midas en die baai met bootjesquote:Op maandag 23 juli 2007 02:18 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ik heb d'r indertijd eens die foto's van op Kreta geplaatst (De Verzonken Stad).
Was d'r al een keer geweest, wist de plekjes zo te vinden.quote:Op maandag 23 juli 2007 02:33 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja! Met het trapje van koning Midas en die baai met bootjes
Lokatiespotten blijft leuk
Ze hebben OVERAL op beknibbeld zodat ze in een pokkeduur hotel kondenquote:Op maandag 23 juli 2007 02:43 schreef DarkShine het volgende:
Ze noemen hun series trouwens now-budget, maar wel iedere keer een pokkeduur hotel
Afdingen kan altijd, maar goedkoop zal dat alsnog niet geweest zijnquote:Op maandag 23 juli 2007 02:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ze hebben OVERAL op beknibbeld zodat ze in een pokkeduur hotel konden
Nee, ik bedoel, besparen op acteurs, sets, script, camera etc, zodat ze geld overhielden voor het hotelquote:Op maandag 23 juli 2007 02:45 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Afdingen kan altijd, maar goedkoop zal dat alsnog niet geweest zijn
Ik zit er over te denken om die toch ook te bestellen. Zonder Adriaan kan het eigenlijk gewoon niet leuk zijn maar aan de andere kant ben ik ook fan van het Sinterklaasfeest en aangezien het daar mee te maken heeft...quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:26 schreef wonderer het volgende:
[..]
Die heb ik tot nu toe succesvol weten te vermijden
Alleen Bassie trek ik niet.
Da's het enige dat ik nog wel interessant zou vinden, Paul van Gorcum als sinterklaas.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:25 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik zit er over te denken om die toch ook te bestellen. Zonder Adriaan kan het eigenlijk gewoon niet leuk zijn maar aan de andere kant ben ik ook fan van het Sinterklaasfeest en aangezien het daar mee te maken heeft...
Hebben jullie alles an B&A eraf gegooid of zit dat in het archief?quote:Op maandag 23 juli 2007 02:42 schreef wonderer het volgende:
Toch grappig dat ik hier nog steeds zo nu en dan oud-leden tegenkom
Archief. Voor zover ik weet alles, maar het is nogal rottig terugzoeken nu alles op een grote hoop is gegooid.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:39 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Hebben jullie alles an B&A eraf gegooid of zit dat in het archief?
Collectoritems zijn de video's met originele achtergrond muziek.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:18 schreef Zapper het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Jáááren geleden gekocht, deze uitgave in plastic. Is deze en de rest van de serie nog altijd te koop of is het inmiddels een collector's item?
Die versie is vrij zeldzaam. De hele serie is onlangs opnieuw uitgegeven, maar niet in zo'n hoesje. Dus als het je om de serie zelf gaat, ja, die kun je nog gewoon kopen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:18 schreef Zapper het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Jáááren geleden gekocht, deze uitgave in plastic. Is deze en de rest van de serie nog altijd te koop of is het inmiddels een collector's item?
De enige verbetering van de nieuwe versie is dat niet zes keer 5-10 euro hoeft neer te leggen voor de hele serie. Ze hebben vrijwel niks aan het beeld zelf gedaan (twee afleveringen na elkaar, daarna aftiteling en daarna een aflevering zonder outro of zoiets, ik heb het ook maar van horen zeggen).quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:23 schreef Vale17 het volgende:
Ben bovengenoemde versie nog nooit tegen gekomen.. Zijn B&A dan Frans nagesynchroniseerd?
Welke versie vinden jullie beter/mooier? Die nieuwe kartonnen hoesjes of 'de normale dvd-hoesjes'?
Voordeel van de kartonnen hoesjes is dat ze niet veel ruimte in beslag nemen. Maar persoonlijk ben ik toch meer gecharmeerd van de 6-delige 'normale' dvd-reeks.
Ooit gekocht om de hele serie compleet te maken, maar dat is er nooit van gekomen. Is inderdaad tweetalig ja, zowel Nederlands als Frans inclusief ondertiteling. Bevat verder trailers en karaoke liedjes.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:34 schreef wonderer het volgende:
Die versie is vrij zeldzaam. De hele serie is onlangs opnieuw uitgegeven, maar niet in zo'n hoesje. Dus als het je om de serie zelf gaat, ja, die kun je nog gewoon kopen.
Andere afleveringen van Europa zijn nooit in deze versie verschenen en als het goed is, is deze ook tweetalig, klopt dat? Ik heb hem zelf ook, maar ik ken mensen die er zeer geinteresseerd in zouden zijn
Geen flauw idee. Ik kan het wel eens op het forum aankaarten voor je, hoewel de echte fans daar niet meer komen, het is meer een groepje oude bekenden nu.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:36 schreef Zapper het volgende:
[..]
Ooit gekocht om de hele serie compleet te maken, maar dat is er nooit van gekomen. Is inderdaad tweetalig ja, zowel Nederlands als Frans inclusief ondertiteling. Bevat verder trailers en karaoke liedjes.
Hij staat hier in de kast nutteloos te zijn, wat zou een gek er voor geven dan Wonderer?
Eerst je eigen hyves aanmaken, door op hyves.nl op gratis aanmelden te klikken, en dan bij de desbetreffende hyves op lid worden drukken.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:44 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Weet iemand dat toevallig?
Edit-knopje ook nog niet gevonden? Is het knopje boven de post met het potloodje erbij. Hoef je niet meer te (drie)dubbelposten.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:50 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik wist het eerst niet omdat ik heel ergens anders zat te kijken, ik zal voortaan beter zoeken.![]()
Jemig, dat jij die dvd met Bassie en die zwarte piet besteld hebtquote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:28 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Nouja ik dénk dat ik ze allemaal heb, ik heb er 5 van de Blokker en de rest 2 keer op de site besteld:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Alleen die van grootmoederstijd heeft een andere buitenkant dan op dat plaatje, ik zag die dus bij een andere Blokker maar ik dacht dat dat een oudere versie was dus ik dacht, ik bestel die ook gewoon op de site als ik de rest ga bestellen maar het bleek dus dezelfde te zijn. Bij de Blokker was ie wel wat goedkoper.![]()
Jij ook al?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:58 schreef wonderer het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat Amerika en Europa zo goed gewaardeerd worden...
Ja maar ik ben zelf ook fan van het Sinterklaas gebeuren en ik was daardoor echt heel nieuwsgierig.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:12 schreef Haunter het volgende:
[..]
Jemig, dat jij die dvd met Bassie en die zwarte piet besteld hebtB&A zijn erg gaaf, maar Bassie alleen is zo amateuristisch en puur gemaakt omdat het geld op was.
![]()
Ik vind het verhaal in de oudere series beter, en het acteerwerk ook. De laatste twee zijn voor mijn gevoel gewoon gemaakt omdat ze een excuus nodig hadden voor een lange vakantie en er geld mee wilden verdienen. Tot en met de Verzonken Stad komt het nog over alsof ze er lol in hadden en hun best deden om er iets moois van de maken. In Europa en zeker Amerika is het voornamelijk mooie omgevingen en feiten die niet eens altijd kloppen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Jij ook al?Ik ook namelijk. Niet dat ik ze niet leuk overigens, ik vind alle series buitengewoon geweldig maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Maar de ouderen blijven iets 'aparts' hebben, dat ouderwetse raakt me echt diep.
![]()
![]()
En? Was het net zo slecht als dat het er uitzag op de trailer?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:15 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ja maar ik ben zelf ook fan van het Sinterklaas gebeuren en ik was daardoor echt heel nieuwsgierig.![]()
Ja maar later werd het wel iets leuker toen er pieten gingen zingen enzo.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:28 schreef Haunter het volgende:
[..]
En? Was het net zo slecht als dat het er uitzag op de trailer?
Even een vraagje over die "Leren & Lachen" dvd, weet je toevallig wat daar allemaal op staat?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:28 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Nouja ik dénk dat ik ze allemaal heb, ik heb er 5 van de Blokker en de rest 2 keer op de site besteld:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Alleen die van grootmoederstijd heeft een andere buitenkant dan op dat plaatje, ik zag die dus bij een andere Blokker maar ik dacht dat dat een oudere versie was dus ik dacht, ik bestel die ook gewoon op de site als ik de rest ga bestellen maar het bleek dus dezelfde te zijn. Bij de Blokker was ie wel wat goedkoper.![]()
Whehe, die heeft mn zusje pas geleden ook gekregen, idd best leukquote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:21 schreef Urquhart het volgende:
Ik heb pas weer eens Het Geheim van de Schatkaart gekeken, maar dan de 4 uurs-verie van de dvd. Was een lange zit, maar wel leuk
De shorties.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:17 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Even een vraagje over die "Leren & Lachen" dvd, weet je toevallig wat daar allemaal op staat?
"Spoken bestaan niet", de sluis, naar die kermis met kinderen op die school? Zeg maar wat vroeger de videoband "Op stap met Bassie & Adriaan" was?quote:
Yepquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:46 schreef Urquhart het volgende:
[..]
"Spoken bestaan niet", de sluis, naar die kermis met kinderen op die school? Zeg maar wat vroeger de videoband "Op stap met Bassie & Adriaan" was?
Ja die, er staan echt hele grappige dingen op.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:46 schreef Urquhart het volgende:
[..]
"Spoken bestaan niet", de sluis, naar die kermis met kinderen op die school? Zeg maar wat vroeger de videoband "Op stap met Bassie & Adriaan" was?
Wat is precies de 4 uurs-versie? Wat is dan het verschil met wat?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:21 schreef Urquhart het volgende:
Ik heb pas weer eens Het Geheim van de Schatkaart gekeken, maar dan de 4 uurs-verie van de dvd. Was een lange zit, maar wel leuk
Ik weet niet of er nog een andere dvd-versie bestaat. Maar op videoband was die volgens mij korter, dus ik vergeleek de dvd eigenlijk met de videobandquote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:34 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Wat is precies de 4 uurs-versie? Wat is dan het verschil met wat?![]()
Er is inderdaad een videoversie van anderhalf uur of zo.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:35 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik weet niet of er nog een andere dvd-versie bestaat. Maar op videoband was die volgens mij korter, dus ik vergeleek de dvd eigenlijk met de videoband
Die dromen die je opnoemt zitten gewoon in De sleutel en de diamant. Alleen zijn die er op sommige versies van de videobanden uitgeknipt zodat de series op anderhalfuursbanden pasten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:59 schreef Urquhart het volgende:
Wat ik me trouwens altijd nog afvroeg over die dromen van Bassie, die zeg maar zijn samengevoegd op de dvd "Dromen met Bassie & Adriaan" en de videoband "10 Jaar Bassie & Adriaan". Daar staan veel dromen op (zoals Musketiers, cowboys vs. indianen, cowboys vs. Mexicanen en geheime agenten) die volgens mij niet in een bepaalde serie voorkomen. Zijn die speciaal voor zo'n droomserie gemaakt, of hebben die gewoon de reguliere serie bij de eindmontage niet gehaald?
Die twee zijn ook mijn favorietenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:49 schreef Crespo09 het volgende:
Ik vond De verdwenen kroon het leukst. maar dat de Diamant zo laag staat snap ik echt niks van.
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:28 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
ik heb er 5 van de Blokker
Die staat hier ook op het menu.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:18 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik ben al een aantal dagen aan Het Geheim van de Sleutel bezig, ik heb die ook nog op een ouderwetse uitgave op videoband, ooit van m'n oma gekregen die hem had. Ik was echt helemaal weg van die band, maar op de DVD staat inderdaad gewoon alles.
![]()
Ik heb er 3 videobanden van, een oude van De Sleutel, Op zoek in Las Vegas en deel 3 van de landen. Ik keek het gewoon altijd op TV, toen kwam het tenminste nog vaak. Ookal heb ik nu alle DVD's, toch zouden ze weer op TV moeten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:23 schreef wonderer het volgende:
[..]
Die staat hier ook op het menu.
Best raar, maar ik heb nooit videobanden gehad. Wel cassettebandjes, nooit video. Toen mijn fan-revival kwam, zag ik ook allerlei dingen die ik nooit eerder had gezien, of was vergeten. Helaas ken ik nu bijna alles uit mijn hoofd dus die verrassing van "nieuw materiaal" is er niet meer
Ik snap ook niet waarom het niet op TV is. Ze hebben een tijdje terug weer een contract getekend bij Nickelodeon enzo...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:31 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik heb er 3 videobanden van, een oude van De Sleutel, Op zoek in Las Vegas en deel 3 van de landen. Ik keek het gewoon altijd op TV, toen kwam het tenminste nog vaak. Ookal heb ik nu alle DVD's, toch zouden ze weer op TV moeten.![]()
Ik zat toen in Amerika, ik baalde echtquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:32 schreef Vale17 het volgende:
Destijds het best bekeken programma op Nickelodeon..
Ook was er toen op oudjaarsavond zo'n 24uurs marathon.. Ook heel veel mensen hebben daarna gekeken.
Ik ook niet. Vorig jaar was het nog wel eens in de schoolvakanties te zien, maar nu helemaal niet meer. Zondequote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:32 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom het niet op TV is. Ze hebben een tijdje terug weer een contract getekend bij Nickelodeon enzo...
Ja.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:37 schreef DarkShine het volgende:
Word tijd voor de Fok! petitie 'B&A terug op de buis!'
Ik heb die marathon paar jaar terug ook bekeken, nog behoorlijk lang volgehouden ookquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:32 schreef Vale17 het volgende:
Destijds het best bekeken programma op Nickelodeon..
Ook was er toen op oudjaarsavond zo'n 24uurs marathon.. Ook heel veel mensen hebben daarna gekeken.
Ik ben opgegroeid met inderdaad die anderhalfuurs videobanden, waardoor ik die dromen eigenlijk alleen kende van de videoband 10 Jaar Bassie & Adriaan. Weet ik dat ook weerquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:59 schreef wonderer het volgende:
[..]
Die dromen die je opnoemt zitten gewoon in De sleutel en de diamant. Alleen zijn die er op sommige versies van de videobanden uitgeknipt zodat de series op anderhalfuursbanden pasten.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 01:29 schreef W00fer het volgende:
Ik vond de Sleutel erg goed. Old school B&A GEWELDIG.
Die heb ik ook alleen ik ben er niet achter gekomen wat nou dat extra is wat er op staat? Het is alsof ik alles al gewoon ken?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 01:29 schreef W00fer het volgende:
En dan vooral de gouden special Edition (l)
Op Adriaans site.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:20 schreef W00fer het volgende:
Waar staat die dan ? Die tweede aflevering is namelijk nooit teruggevonden bij mijn weten. Dat was dat ze bij dat balkon zaten ofzoiets.
Loopt er in deel vier op 1.09 nou een topless chickie op de achtergrond?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:33 schreef wonderer het volgende:
Op Adriaans site.
http://www.adriaan-homepage.nl/pages/26_sleutel.html
Nee, ze heeft een bovenstukje aan.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:48 schreef Zapper het volgende:
[..]
Loopt er in deel vier op 1.09 nou een topless chickie op de achtergrond?![]()
(directe link: http://www.adriaan-homepage.nl//filmpjes_quicktime/sleutel_4.mov )
quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:42 schreef wonderer het volgende:
Gisteren begonnen met de Sleutel. Ik geloof dat mijnhet nog steeds niet echt geweldig vindt
Geniaalquote:Op zondag 19 augustus 2007 16:03 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ja vind ik ook. Even iets heel vrolijks tussendoor: Engelse LesEn Dierentaal
zijnquote:Op zondag 19 augustus 2007 22:03 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
De Sleutel niet geweldig vinden?![]()
Ik moest hem eerst het plot uitleggen voor hij uberhaupt begreep wat er aan de hand wasquote:Op zondag 19 augustus 2007 22:03 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
De Sleutel niet geweldig vinden?![]()
Als er duidelijk gesproken wordt, kan hij het wel volgen. Maar we weten allemaal dat B&A nou niet erg uitblinken in ABN en goeie articulatiequote:Op maandag 20 augustus 2007 20:01 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Maar kan hij wel Nederlands verstaan dan of hoe kan hij het dan volgen?
Heh... wat was jouw naam daar dan?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:11 schreef W00fer het volgende:
Ik zie wonderer en Djkoelkast hier. Zeer bekend van bassie-adriaan.nl
Good old days.. Totdat de advocaat van ome Bas kwam en die site de lucht uit schopte.
Frey is te lief voor vijandenquote:
Ja daar ben ik het ook wel mee eens. Maar ik zie het dan dus even los van elkaar, alsof het 2 totaal verschillende boeven moeten voorstellen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:50 schreef Canisfire het volgende:
Adriaan als baron was tof maar Paul is natuurlijk DE baron.
quote:
Ze zijn soms niet echt verstaanbaar nee.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:25 schreef wonderer het volgende:
[..]
Als er duidelijk gesproken wordt, kan hij het wel volgen. Maar we weten allemaal dat B&A nou niet erg uitblinken in ABN en goeie articulatie
Hij vraagt tegenwoordig uit zichzelf of we een stukje zullen kijken. Hij begint het leuk te vinden!quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:41 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ze zijn soms niet echt verstaanbaar nee.![]()
quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:47 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hij vraagt tegenwoordig uit zichzelf of we een stukje zullen kijken. Hij begint het leuk te vinden!
Nog steeds bij de sleutel. Er zijn nog drie andere series die we proberen te kijken dus het is afwisselenquote:Op maandag 27 augustus 2007 17:52 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
En heeft hij Dick Rienstra herkend? En bij welke serie zijn jullie nu?
Maar deze serie heeft wel de beste aflevering van allemaal: de laatste in Luxemburg met "operatie geniaal"quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:50 schreef Maartel het volgende:
Alles behalve die reis door Europa![]()
![]()
![]()
![]()
(gegeven leuk, ontknoping anticlimax van de eeuw)
Ik vind die locaties waar ze langskomen toch ook een beetje een vorm van nostalgie.quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:50 schreef Maartel het volgende:
Alles behalve die reis door Europa![]()
![]()
![]()
![]()
(gegeven leuk, ontknoping anticlimax van de eeuw)
maar de ontknoping was toch iets dat de regering van Europa het had opgezet om iedereen wat te leren over Europa?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:59 schreef Zero2Nine het volgende:
Die Europareeks is gewoon geniaal, die ontknoping was ook erg gaaf met die wegafzettingen en al die gemene boeven
Uiteindelijk wel, maar de echte ontknoping was natuurlijk de confrontatie van B&A met de boevenbendequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:05 schreef Maartel het volgende:
[..]
maar de ontknoping was toch iets dat de regering van Europa het had opgezet om iedereen wat te leren over Europa?![]()
Dat vond ik toch een behoorlijke slappe plot..
Helemaal mee eens. Luxumburg zet ik ook altijd uit voor het einde. Operatie Geniaal is veel leuker (helemaal sinds ik zelf bij de rivier op en neer heb staat springen en Verraders, verraders! heb lopen schreeuwenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:05 schreef Maartel het volgende:
[..]
maar de ontknoping was toch iets dat de regering van Europa het had opgezet om iedereen wat te leren over Europa?![]()
Dat vond ik toch een behoorlijke slappe plot..
EG was het op dat moment al hoorquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:00 schreef Frey het volgende:
Het blijft prachtig hoe Bassie op het eind tegen de tafel stoot en alle puzzelstukjes op de grond vallen in de vorm van de EEG![]()
Ecuquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:39 schreef Urquhart het volgende:
En Adriaan behandelde ook nog even de plannen voor de invoer van de euro, die toen nog een andere naam had. Edu ofzo
Wat zeggie?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:20 schreef wonderer het volgende:
Inderdaad, het is een schande! Een schande zeg ik je!
[/Schandebakker]
Hehe ja.. dat was inderdaad een onwijs spannende en vreemde ontknoping. Genieten die serie!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:00 schreef Frey het volgende:
Het blijft prachtig hoe Bassie op het eind tegen de tafel stoot en alle puzzelstukjes op de grond vallen in de vorm van de EEG![]()
Precies! Europa omdat het zo onwijs spannend was met al die raadsels.. kreeg je echt zo'n bepaald gevoel bij. En America omdat alles er zo mooi kleurrijk uit zagquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:23 schreef Remzz het volgende:
Europa en Amerika vind ik vooral zo leuk door B100
En door de omgeving en locaties. Jammer van dat overdreven educatieve tintje eraan.
Alle B&A muziek is gewoon geweldig.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:50 schreef Frey het volgende:
Er gaat niks boven de oude videobanden. Vooral vanaf de Schatkaart, met de prachtige muziek van Aad Klaris![]()
Maar ook al die bestaande muziekjes van Jean Michel Jarre, Peru en Clannad maakten de sfeer in de series top![]()
Dat accent dat hij dan heeft, hij praat dan echt op zo'n bepaalde manier.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:50 schreef Frey het volgende:
Het Geheim van de Schatkaart is nog altijd mijn favoriet. Leuk verhaal, mooie landschappen en Aad van Toor als Baron blijft mijn favoriete schurk![]()
Maar de muziek was zo heerlijk op de oude bandenquote:Op zondag 2 september 2007 19:32 schreef Urquhart het volgende:
Ik ga binnenkort De Verzonken Stadmaar eens op dvd halen. De oude videobanden heb ik ook nog, maar sommige beginnen wat te trillen, omdat ze vroeger nogal grijs zijn gedraaid
Bij de Free Record Shop en de Blokker kom ik ze ook weleens tegen.quote:Op zondag 2 september 2007 21:18 schreef DaFrenk het volgende:
Ik heb verschillende keren nog eens tussen de DVD's bij de Media Markt gekeken maar de enige B&A DVD's die ik zie zijn Europa en De Sleutel.. Verzonken Stad en de rest zie ik haast niet meer.. of bestellen jullie ze online?
Ze zijn matig verkrijgbaar om er binnenkort nieuwe versies uitkomen. Duurdere versies.quote:Op maandag 3 september 2007 19:50 schreef Zero2Nine het volgende:
Eigenlijk raar dat die dingen zo matig te verkrijgen zijn terwijl Bassie zo graag centjes wil verdienen. Dat laatste blijkt wel uit het feit dat Bassie Producties youtube filmpjes laat verwijderen etc. Maar verder geen kwaad woord over Bassie natuurlijk, hij blijft een jeugdheld![]()
Ze zitten alleen in een ander doosje (en sommige series zijn in meer disks opgedeeld). Er is verder niets aan gedaan (voor zover ik het begrepen heb, is de data een op een overgezet, dus ze willen echt met minimale middelen het meeste geld eruit slepen).quote:Op maandag 3 september 2007 19:59 schreef DaFrenk het volgende:
Ja precies, erg vreemd dat ze niet bij overvloed verkrijgbaar zijn. Nouja, als we ze eens tegen komen dan nemen we ze zeker mee. Ook al hebben ze niet meer de originele muziek, vind het een fijn idee dat de kwaliteit nu in ieder geval niet achteruit zal gaan naar mate je hem vaker kijkt
Ow.. duurdere versies? Zijn er dan ook wat leuke extra's voor de fans? Of alleen maar van die karaoke dinges?
All¤$ is voor Ba$$i¤quote:Op maandag 3 september 2007 20:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ze zitten alleen in een ander doosje (en sommige series zijn in meer disks opgedeeld). Er is verder niets aan gedaan (voor zover ik het begrepen heb, is de data een op een overgezet, dus ze willen echt met minimale middelen het meeste geld eruit slepen).
Precies, die oude achtergrond maakt de serie. Met die nieuwe muziek is het meteen een stuk minder. Maar vanwege de beeldkwaliteit heb ik toch maar die dvd's aangeschaft.quote:Op dinsdag 4 september 2007 17:51 schreef W00fer het volgende:
De "oude" achtergrond muziek is stukken beter. Aad klaris' muziek is stukken beter dan de nieuwe van Bert Smorenburg. Nagespeeld en nageaapd, stukken minder origineel.
Bij de Kroon mis ik toch wel Equinoxe 4 van Jarre, als ze dat hek in dat oude gebouw aan het optillen zijn.quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:45 schreef wonderer het volgende:
Ik heb geen problemen met de "nieuwe" muziek, ik vind klaris niet per definitie beter en voor de Kroon prefereer ik zelfs Smorenburg vanwege de achtervolgingsmuziek. Ik vind het alleen wel jammer dat ze al die bestaande muziek er ook uitgehaald hebben, tubular bells enzo.
Ik vind het ook niet zozeer beter, maar als het verschillend is, dan wil ik het wel allebei hebben zeg maar. De muziek van Smorenburg is een beetje speels, in spannende stukken (bijv. het eerder aangehaalde Tubular Bells wanneer Adriaan B1 achtervolgt (welke overigens op de DVD ook nog wordt gebruikt)) vind ik de bestaande muziek denk ik beter passen.quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:45 schreef wonderer het volgende:
Ik heb geen problemen met de "nieuwe" muziek, ik vind klaris niet per definitie beter en voor de Kroon prefereer ik zelfs Smorenburg vanwege de achtervolgingsmuziek. Ik vind het alleen wel jammer dat ze al die bestaande muziek er ook uitgehaald hebben, tubular bells enzo.
Vang vang vang?quote:Op zondag 9 september 2007 17:31 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Horen jullie ook wat Bassie zegt als hij van de vrachtwagen springt?: http://www.youtube.com/watch?v=_9AxtC5WCac
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |