abonnement Unibet Coolblue
pi_64132949
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:59 schreef nimarad het volgende:

[..]

Ik nooit. Sommige dieren zitten achter glas, dan moet je sowieso niet flitsen. De rest staat meestal buiten, dan heb je daglicht, dus waarom zou je flitsen?
[..]

Dank je, ik ben blij dat je glazen wand op de foto niet ziet.
kan wel flitsen met glas hoor
werkt met vissen heel goed je moet alleen wel met je neus tegen het glas gaan staan
pi_64133526
Met een spiegelreflex kan je niet met je neus tegen het glas staan. En in de meeste aquaria zit al (genoeg) licht, dus waarom zou je flitsen?
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
pi_64133981
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:28 schreef nimarad het volgende:
Met een spiegelreflex kan je niet met je neus tegen het glas staan. En in de meeste aquaria zit al (genoeg) licht, dus waarom zou je flitsen?
artis heb je niet genoeg licht
dus ga je gewoon met je cameralens vrijwel tegen het glas staan en flitsen met die hap
dus daarom zou ik flitsen

ow en ik denk dat een 40d wel een spiegelreflex is...... of ik moet gek geworden zijn in de tussentijd dat kan ook, wellicht dat ik het met mijn nieuwe 1.8 zou redden maar dan red ik de afstand niet en zie ik waarschijnlijk mezelf staan in het glas
pi_64134585
Ik heb ook een 40D en een 10D; ik gebruik mijn interne flitser nooit.
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
pi_64145729
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:58 schreef nimarad het volgende:
Ik heb ook een 40D en een 10D; ik gebruik mijn interne flitser nooit.
een flitser gebruiken als fill-in bij tegenlicht kan soms wel handig zijn
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_64151561
ik bedoel maar..... kijk dat ding zit er niet voor jan lul op dus als ik hem heb en ik kan hem gebruiken zal ik het ook
zeker niet laten

wat niet betekend dat ik maar te pas en te onpas het ding gebruik want laten we eerlijk zijn de interne flitser is eigenlijk om te huilen dus als het even kan probeer ik hem niet te gebruiken
pi_64151645
Als je weet hoe je een flitser moet gebruiken is er niks mis mee, maar 9 van de 10 'fotografen' kan niet met een flitser omgaan.
  vrijdag 19 december 2008 @ 17:04:55 #208
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64154940
ik ook niet . Daarom koop ik er ook één zonder flitser
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_64154969
huh..... die wil ik graag wel even met wat nadere uitleg .....wantuh..... hoe doe jij dat dan zo zonder ??
  vrijdag 19 december 2008 @ 17:18:31 #210
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64155267
niet flitsen. als er geen licht genoeg is voor een 1.8 objectief dan moet je gewoon geen foto's maken. En inflitsen .. ach ja... ik hou wel van een beetje schaduwcontrast. kheb wel een reflector
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_64155309
jah maar wat voor camera heb je dan zonder flitsers..... dus helemaal zonder bedoel ik buiten de oude slr dan he
pi_64155486
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:18 schreef ebeaydojraes het volgende:
niet flitsen. als er geen licht genoeg is voor een 1.8 objectief dan moet je gewoon geen foto's maken. En inflitsen .. ach ja... ik hou wel van een beetje schaduwcontrast.
QFT

Ik vind flitsen stom. HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL stom.
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
  vrijdag 19 december 2008 @ 17:28:25 #213
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64155513
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:20 schreef mental het volgende:
jah maar wat voor camera heb je dan zonder flitsers..... dus helemaal zonder bedoel ik buiten de oude slr dan he
eos 1D mark IIn
en nu een eos 5d mark II te leen
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_64155928
aha op die fiets

totaal boven mijn budget dus ben ook niet zo zeer met die camera's bekend moet ik eerlijkheidshalve zeggen

maar soms moet ik gewoon een shot maken omdat het gewoon domweg niet anders kan en dan zie ik thuis wel weer hoe ik de flits er weer een beetje uit krijg
want als ik moet kiezen tussen geen foto of toch proberen hem erop te krijgen dan zal ik het proberen ook
gewoon maar geen foto maken is hetzelfde als opgeven als het te moeilijk word en daar doe ik niet aan
pi_64156087
Een beetje interpunctie kan geen kwaad.

Maar als je een 1.8 hebt, dan hoef je mijns inziens niet te flitsen. Ik heb een 2.8 en ik flits al nooit.
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
pi_64156401
Neu hoef ik ook meestal niet 99,99 procent van de tijd.
En toch kom je wel eens situaties tegen waarbij er gewoon geen keuze is.
Niet flitsen uit princiepe zou ik namelijk niet begrijpen.
Maar anywho back to topic.
pi_64156963
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:02 schreef mental het volgende:
En toch kom je wel eens situaties tegen waarbij er gewoon geen keuze is.
Niet flitsen uit princiepe zou ik namelijk niet begrijpen.
Nee, nog nooit gehad. Maar ik ben dan ook een principieel mens.

En ik was naar Artis geweest, foto's op de laptop gezet, harde schijf naar de klote, foto's weg. Noh!
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
pi_64463881

Groter

Van afgelopen eerste kerstdag. Een Kleine (of Rode) Panda in blijdorp. Wat een onwijs mooi (en knuffelbaar) beest is dat zeg
  maandag 29 december 2008 @ 14:18:31 #219
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_64464157
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:02 schreef mental het volgende:
Niet flitsen uit princiepe zou ik namelijk niet begrijpen.
Maar anywho back to topic.
Ik ben zelf nogal allergisch voor het kunstmatige ervan. Ik probeer sfeer vast te leggen zoals deze aanwezig is, ben ook meer een reportageschutter die het van observaties moet hebben dan iemand die lang en breed bezig is met belichting en compositie.
Vanuit dit oogpunt kan ik het principe wel begrijpen.

Echter ben ik realistisch genoeg om te zeggen dat zelfs ik nu zit te denken aan een flitser omdat ik daar toch mee wil gaan experimenteren.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_64464380
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:18 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik ben zelf nogal allergisch voor het kunstmatige ervan. Ik probeer sfeer vast te leggen zoals deze aanwezig is, ben ook meer een reportageschutter die het van observaties moet hebben dan iemand die lang en breed bezig is met belichting en compositie.
Vanuit dit oogpunt kan ik het principe wel begrijpen.

Echter ben ik realistisch genoeg om te zeggen dat zelfs ik nu zit te denken aan een flitser omdat ik daar toch mee wil gaan experimenteren.
als wij als mens naar een object kijken met een hele lichte/felle achtergrond (zoals een persoon binnen voor een raam waar de zon naarbinnen valt) dan kunnen wij nog steeds het object zien en meestal ook de details. Als je dan zonder flits een foto maakt heb je of een silhouet (onderbelicht) met een goed belicht raam, of een goed belicht object met een overbelicht raam.

met een flitser kun je net genoeg licht op het object flitsen zodat je beide goed belicht kan krijgen
dus met een flitser kun je juist ook hetzelfde verkrijgen als dat je eigen ogen zien wat anders niet mogelijk was
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_64466312
Hier een paar foto's van mij, gemaakt in Blijdorp en Artis. Geschoten met een Fuji Finepix S5700.

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.


9.


10.


11.


12.
  maandag 29 december 2008 @ 18:47:43 #222
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64472919
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:10 schreef Uncle het volgende:
[ afbeelding ]
Groter

Van afgelopen eerste kerstdag. Een Kleine (of Rode) Panda in blijdorp. Wat een onwijs mooi (en knuffelbaar) beest is dat zeg

god i love my Panda :D:D
even if he did escape ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_64482901
Ik ga morgen naar artis
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_64483311
quote:
Op maandag 29 december 2008 23:08 schreef zquing het volgende:
Ik ga morgen naar artis
Have fun
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_64575914
gister nog even vlug door blijdorp gewandeld en we werden verrast door de geboorte van een giraffe op nieuwjaarsdag. Helaas lag het baby girrafje om een hoekje het grootste deel van de tijd en was het al vrij laat en dus donker in de verblijven... helaas geen fotoos dus maar nog wel een paar glimpen op kunnen vangen van pasgeborene.

Toch leuk, zo'n overwachts kraambezoek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')