Met wat voor plectrum speel jij?quote:Op maandag 9 juli 2007 13:27 schreef Twarres het volgende:
Ik speel zelf met plectrum, maar heb vroeger met de vingers gespeeld. De reden hiervoor is dat het met plectrum toch allemaal wat swingender klinkt. En je kan eens gekke dingetjes doen in je loopjes.
Wat dat betreft ben ik weer totaal anders dan de meeste bassisten, zulke dikke plectrums heb ik wel geprobeerd, maar dat is het toch niet voor mij. Ik speel zelf 0.5mm, Dunlop uiteraard.quote:Op maandag 9 juli 2007 19:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Met wat voor plectrum speel jij?
Ik speel met Dunlop 2.0 mm, want dan kan ik lekker raggen met die stevigheid, maar ik heb gemerkt dat meestal daar de monden van open vallen..
Grappig, ik juist niet. Vooral niet bij opnames. Die neem ik altijd op met een relatief laag volume, zodat je de aanslag ook hoort. Dat vind ik vaak mooier dan zo'n "soepel" bas geluid.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:18 schreef bas-beest het volgende:
* bas-beest speelt met z'n vingers en dan meestal 3 soms 4 vingers...
Heb het wel met plectrum geleerd, maar ben op gegeven moment overgestapt omdat ik het geluid van met vingers spelen mooier vindt.
Daar zou ik dan weer niks mee kunnen, zo'n dun flubberend stukje plastic.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:53 schreef Twarres het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik weer totaal anders dan de meeste bassisten, zulke dikke plectrums heb ik wel geprobeerd, maar dat is het toch niet voor mij. Ik speel zelf 0.5mm, Dunlop uiteraard.
Nadeel is wel dat die dingen ontzettend snel slijten en ik iedere week de body van m'n bas moet schoonpoetsen vanwege alle stof die van die plectrums af komen.![]()
Nou ik poets m'n bas iedere week met lamboil, alleen afstoffen schiet niet eens echt op.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Daar zou ik dan weer niks mee kunnen, zo'n dun flubberend stukje plastic..
Mja, de body afstoffen moet ik sowieso wel elke week. Dit is een vrij stoffig huis helaas. Automatische luchtcirculatie enzo..
ja.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:28 schreef powertripper het volgende:
Heeft er ook iemand ervaring met vijf snaren?
ik vind van niet.quote:Is dat nou echt moeilijker dan vier?
H staat voor Hammer on. Maar voor de rest wel goed uitgelegd.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:11 schreef Xrenity het volgende:
Peppers zijn over het algmeen wel lastig om mee te beginnen
EADG zijn dus de snaren (E de laagste qua toon, G de hoogste), de cijfers zijn dan de vakjes op de hals, van buiten naar binnen.
Dus het eerste stipje is 3, de volgende 5, dan 7, dan 9 en vervolgens is de dubbele stip 12.
h is 'hit' volgens mij, dan moet je eerst 7 aanslaan en dan zonder de snaar nog een keer aan te slaan je vinger op 9 gooien, zodat de toon wel veranderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |