Dat zou wel heel toevallig zijn. Dan zou TS misschien in een caravan of grot wonen? Ik denk dat het best kan, ik zou er persoonlijk een extra zekering in zetten, maar de kans is 50% dat je op een dag een probleem krijg. Maar het is niet alsof je huis ontploft of zo.quote:Op zondag 8 juli 2007 09:45 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben niet zo'n fan om bij elektra vragen het 'TRIAL AND ERROR' principe toe te passen.... Als er bij TS toevallig geen aardlekschakelaar is dan kan het hele vervelende situaties opleveren.
Een aardlekschakelaar is niet afhankelijk van een aardleiding. De aardlekschakelaar meet het verschil in stroom tussen de ingaande en uitgaande leiding. Voor de schakelaar maakt het niet uit of er stroom wegvloeit door een aardleiding of door een persoon.quote:Op zondag 8 juli 2007 09:50 schreef Computeraddic het volgende:
Een binnenlamp heeft sowieso geen aardaansluiting zoals de meeste (metalen) lampen,dus die aardlekschakelaar zal dan niet werken!
Zo toevallig is het niet, ik ken legio huizen (Niet ouder dan 15 jaar) die niet op alle groepen een aardlekschakelaar hebben. En nee, je huis ontploft niet, maar je kunt zelf dus wel een opdonder krijgen die je niet overleeft....quote:Op zondag 8 juli 2007 09:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zou wel heel toevallig zijn. Dan zou TS misschien in een caravan of grot wonen? Ik denk dat het best kan, ik zou er persoonlijk een extra zekering in zetten, maar de kans is 50% dat je op een dag een probleem krijg. Maar het is niet alsof je huis ontploft of zo.
Klopt, maar met een aarding die aan je lamp hangt zal je diff er al uit gaan op het moment dat er ook maar iets naar de behuizing van de lamp zelf lekt. Als die er niet is gaat die er pas uit als je er zelf aan komt, maar dan heb je de schok al gehad. Vergeet niet dat je normaal in je huis een 300mA hangen hebt, terwijl een diff voor een badkamer maar 30mA is. Als je dus in de regen / mist / condens die lamp aanraakt zal je een serieuze schok krijgen, aangezien je in vochtige omgeving veel beter geleidt.quote:Op zondag 8 juli 2007 09:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voor de schakelaar maakt het niet uit of er stroom wegvloeit door een aardleiding of door een persoon.
Dat heet natuurlijke selectie. Ik heb al heel wat opdonders gehad en ik doe het nog steeds.quote:Op zondag 8 juli 2007 09:58 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Zo toevallig is het niet, ik ken legio huizen (Niet ouder dan 15 jaar) die niet op alle groepen een aardlekschakelaar hebben. En nee, je huis ontploft niet, maar je kunt zelf dus wel een opdonder krijgen die je niet overleeft....
Er kan inderdaad ook een 300mA Aardlek geinstalleerd zijn, maar tegenwoordig is alles 30mA..quote:Op zondag 8 juli 2007 10:13 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Klopt, maar met een aarding die aan je lamp hangt zal je diff er al uit gaan op het moment dat er ook maar iets naar de behuizing van de lamp zelf lekt. Als die er niet is gaat die er pas uit als je er zelf aan komt, maar dan heb je de schok al gehad. Vergeet niet dat je normaal in je huis een 300mA hangen hebt, terwijl een diff voor een badkamer maar 30mA is. Als je dus in de regen / mist / condens die lamp aanraakt zal je een serieuze schok krijgen, aangezien je in vochtige omgeving veel beter geleidt.
Precies, en ik ken mensen die vanaf 4 meter hoog van een trap af vallen omdat er geen deugdelijke elektra installatie was en het niet overleefd hebben. De schok dan wel, maar de val niet. Dus niet spotten met elektra....quote:Op zondag 8 juli 2007 10:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat heet natuurlijke selectie. Ik heb al heel wat opdonders gehad en ik doe het nog steeds.
Volgens mij haal je e.e.a. nu wel uit zijn verband door de tijdsduur er niet bij te zetten.quote:Op zondag 8 juli 2007 10:23 schreef Sakura het volgende:
Komt nog bij dat 8 mA al potentieel dodelijk is, terwijl je aardlek er pas op 30 mA uit klapt.
Nee das te makkelijk.quote:Op zondag 8 juli 2007 10:21 schreef Athmozz het volgende:
waarom koop je niet gewoon hetzelfde design in een buitenlamp? dan ben je er zeker van dat het goed gaat gaan...
Ja als ik dezelfde lamp als buitenlamp had gezien had ik die natuurlijk wel gekocht...quote:Op zondag 8 juli 2007 10:21 schreef Athmozz het volgende:
waarom koop je niet gewoon hetzelfde design in een buitenlamp? dan ben je er zeker van dat het goed gaat gaan...
Tegenwoordig hebben alle lampen met metalen delen aardaansluitingen ongeacht of het een buiten of een binnenlamp isquote:Op zondag 8 juli 2007 09:50 schreef Computeraddic het volgende:
Een binnenlamp heeft sowieso geen aardaansluiting zoals de meeste (metalen) lampen,dus die aardlekschakelaar zal dan niet werken!
Tijdsduur heeft er niets mee te maken, 8 mA is gewoon potentieel dodelijk (potentieel, houd dus in dat het niet per definitie is, maar wel de mogelijkheid heeft tot..)quote:Op zondag 8 juli 2007 10:25 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Volgens mij haal je e.e.a. nu wel uit zijn verband door de tijdsduur er niet bij te zetten.
Hoe wil je eigenlijk de bedrading van electra gaan doen? Dat kan je ook niet zomaar met een huis tuin en keuken electra snoertje doen hoor, of zit er al een aansluitpunt?quote:Op zondag 8 juli 2007 10:34 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ja als ik dezelfde lamp als buitenlamp had gezien had ik die natuurlijk wel gekocht...dat zou inderdaad wel wat schelen. Dit is echter een soort van bolvormige kroonluchter en die is er niet echt in een buitenversie
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |