'Ja hoi, ik studeer facility management!'quote:
Badmeester.quote:
Die mistte ik inderdaad.quote:
CEO en HRM zijn wel nuttige termen als het over een groter bedrijf gaat met internationale contacten. Daar zie ik er echt wel het nut van in om die termen te gebruiken. Ik wil er niet aan denken dat er een of andere oostblokker een mailtje stuurt en in een dergelijke taal zijn titel er op vermeldt...quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Bij banen is begint het ook de spuigaten uit te lopen inderdaad.
- Chief Executive Officer (Algemeen directeur)
- Financial Controlling Manager (Boekhouder)
- Human Resource Manager (Medewerker personeelszaken)
Dat zijn Engelstalige studies, logisch dat ze dan ook Engelse namen hebbenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
- University College Utrecht
- Roosevelt Academy voor de Honours class
Wat een domme reactie. Jij denkt dus dat Engelstalige titels zijn ingevoerd omdat men in het buitenland anders niet kan uitleggen wat ze gestudeerd hebben of studeren?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:15 schreef Binman het volgende:
En dan kom je voor je werk in het buitenland, ken je alleen je nederlandse titel en kan je dus totaal niet uitleggen in het Engels wat je titel is en wat dat inhoudt. Dan is zo'n Engelstalige omschrijving toch verrekte handig...
Als je niet kunt bedenken hoe je studie in het Engels heet voordat je naar het buitenland gaat, is dat misschien je eigen schuld?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:15 schreef Binman het volgende:
En dan kom je voor je werk in het buitenland, ken je alleen je nederlandse titel en kan je dus totaal niet uitleggen in het Engels wat je titel is en wat dat inhoudt. Dan is zo'n Engelstalige omschrijving toch verrekte handig...
Het is anders wel handig om officiële engelse titels te hebben zonder dat je er een uitlegje omheen moet doen. En ja, die engelse titels zijn daarom ingevoerd, om de gelijkschakeling van de opleidingen tussen de geïndustrialiseerde landen makkelijk te maken. Als ik in de VS toekom met ik ben "industrial engineer" dan verstaan ze daar niets van, en om het verschil tussen een burgerlijk en een industrieel te gaan uitleggen ben je minstens 5 minuten kwijt. De engelse termen worden ook daar gebruikt (master of science & master of arts) en zijn bijgevolg véél makkelijker bruikbaar.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:19 schreef TC03 het volgende:
Wat een domme reactie. Jij denkt dus dat Engelstalige titels zijn ingevoerd omdat men in het buitenland anders niet kan uitleggen wat ze gestudeerd hebben of studeren?
Ja, want 90% van de Nederlandse bevolking emigreert natuurlijk om in het buitenland te gaan werkenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat een domme reactie. Jij denkt dus dat Engelstalige titels zijn ingevoerd omdat men in het buitenland anders niet kan uitleggen wat ze gestudeerd hebben of studeren?
In Frankrijk, om maar wat te noemen, kom je daar idd ver meequote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:15 schreef Binman het volgende:
Of Duitsland.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:24 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
In Frankrijk, om maar wat te noemen, kom je daar idd ver mee
In duitsland hebben de studies anders dezelfde engelstalige benamingen als hier, evenals in Frankrijk. Verder gaat het er hem niet om dat je in het buitenland niet kan uitleggen wat je gestudeerd hebt, enkel bij een sollicitatie ga je dat nodig hebben. Als ik een vergadering met een vertegenwoordiger heb interesseert het mij totaal niet wat die mens gestudeerd heeft, als hij de materie goed kent is het voor mij goed. Er zal dan ook amper gevraagd worden wat je gedaan hebt.quote:
Klopt. Zo heet het gewoon, daar kunnen de studenten niet veel aan doen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:17 schreef cikolata het volgende:
[..]
Dat zijn Engelstalige studies, logisch dat ze dan ook Engelse namen hebben
leuke naam voor ongeschooldquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |