Dit lijkt me dus duidelijke spam, of niet?quote:Good Day,
I'm really interested in buying your item on Marktplaats online advert to my daughter studying in west africa(Nigeria)to replace her {NDS} that damaged in few weeks ago.So am offering you the amount of ¤200+20= ¤220 euro's including the shipping amount to west africa(Nigeria) via TNT Post Registered Parcel Express Post and the payment will be made via bank wire transfer payment. So kindly get back to me with your bank account details as listed below for the bank wire transfer payment transaction.and your full name and paypal account email address as required below for the payment transaction.
Bank account details Needed.
----------------------------
Name On Account:
Account No:
Iban:
Bic:
Bank Name:
City:
Country:
Kindest Regards, Mrs J.Benson. Hope to hear from you soon ........................................
Payment details needed.
------------------------
Full name:
Paypal email:
Deze reactie is afkomstig van:
Naam: baybaym2u
E-mailadres: baybaym2u@yahoo.com
waarom dit domme topic dan?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:14 schreef klausch het volgende:
ooooooooooooooooh ik heb het mailtje niet eens gelezen man..
Ik had dus niet door dat eerst geld over te maken..
Die lui worden ook wel in de zeik genomen door lui of niet?
Had al gekeken op google met naam e.d.
Njah toch bedankt maar wist al dat het om spam ging uiteraard (:))
klotevolk, ik stem voor een lifeban.quote:
Nou, PayPal betalingen kun je terug laten storten. En het is evident een oplichter dus ...quote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:29 schreef Toeps het volgende:
Maar wat gaat zo'n Nigeriaan dan doen met je banknummer en je paypal? Daar kun je toch helemaal niks mee? En bij een storting kunnen ze het toch ook niet storneren?
Ah, dat wist ik niet. Maarre, krijg je dan niet je geld terug van PayPal? Als het zo'n onbetrouwbaar systeem is, dan zou men het toch niet gebruiken? Stel dat TS het apparaat opstuurt, dan heeft TS daar een verzendbewijs van.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:34 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nou, PayPal betalingen kun je terug laten storten. En het is evident een oplichter dus ...
TS = Kneusquote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:26 schreef klausch het volgende:
GVD schiet dan op kut MOD!
Nee, dat helpt. Nu staan de mods in rijen te springen om hier een slotje op te knallenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:26 schreef klausch het volgende:
helpt niet. Ik vroeg eens om een ban van 24 uur om te leren, kreeg ik een fucking weekbanquote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:26 schreef klausch het volgende:
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:45 schreef L-IS het volgende:
[..]
helpt niet. Ik vroeg eens om een ban van 24 uur om te leren, kreeg ik een fucking weekban:')
Ach, wij kunnen hem toch wel missenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:45 schreef L-IS het volgende:
[..]
helpt niet. Ik vroeg eens om een ban van 24 uur om te leren, kreeg ik een fucking weekban
PayPal is bij mijn weten niet onbetrouwbaar, ik heb er bij gebruik op eBay nog nooit problemen mee gehad. Er is een vorm van kopersbescherming, waarbij je als koper via PayPal je geld terug kunt krijgen als het gekochte item niet wordt geleverd of substantieel afwijkt van hetgeen was aangeboden. Maar daar is een hele procedure voor, dat gaat niet zomaar. Ik gebruik PayPal zelf alleen voor het kopen van CD's en DVD's op eBay, en dat zijn artikelen waar scammers niet in geïnteresseerd zijn omdat de waarde te gering is.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:36 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ah, dat wist ik niet. Maarre, krijg je dan niet je geld terug van PayPal? Als het zo'n onbetrouwbaar systeem is, dan zou men het toch niet gebruiken? Stel dat TS het apparaat opstuurt, dan heeft TS daar een verzendbewijs van.
Details over hoe die scams in hun werk gaan weet ik niet zo, maar hier staat een verhaal van iemand waarin duidelijk wordt dat de scammer zal proberen om zijn slachtoffer het artikel op te laten sturen voordat de betaling rond is.quote:Natuurlijk is het een oplichter, alle Nigerianen op Marktplaats zijn dat. Ben alleen geïnteresseerd wat hun tactieken zijn.
Naja, als het zo moetquote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:26 schreef klausch het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |