abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51225323
Pff ook weer iets stoms,

Heb net mn contract getekend voor nieuwe baan, superblij natuurlijk. De gewenste eisen waren hbo, of wo in zelfde sector dan. Hbo heb ik al jaren, maar was bezig met deeltijd wo en ging er vanuit dat ik die gehaald had..Stom stom kennelijk niet..maar ja t bedrijf waar ik over een maand begin weet dat nog niet.

Ze hebben niet perse gevraagd dat het iemand moet zijn met WO Diploma, ik mij WO had moeten afronden. Maar ik ging er idd vanuit dat ik mijn WO had afgerond.

ik had vorige jaar al eens bij t zelfde bedrijf gesolliciteerd en ze gingen meer op mn motivatie en ervaring in. Studies zijn nauwelijks besloten eigenlijk. Liegen erover wil ik niet. Maar ben gewoon bang dat ze me niet meer moeten, terwijl ik eigenlijk toch wel aan de gewenste eisen voldoe, nl HBO diploma heb ik wel.

Je bent in het bezit van een hbo of universitaire diploma of gelijkwaardig en hebt reeds enige werkervaring. Dit waren hun functieeisen, lijkt me dat ik er toch aan voldoe..

Ik ga gewoon idd eerlijk vertellen dat ik eind mei mijn laatste examen had, en ervan uitging dat ik t gehaald had. Heb ook niet in mijn cv gezet achter deze opleiding diploma:ja. Ik voldoe al aan de minimum eisen want mijn hbo diploma heb ik wel.

Het stomme is alleen dat mn opleidingen niet expliciet zijn besproken omdat ik vorig jaar ook al een keer bij dit bedrijf had gesolliciteerd. We hebben t meer gehad over motivatie, ervaring ed. Dus of ik mijn diploma had, wanneer is niet echt ter sprake gekomen. In mijn cv staat dus die univ studie, dat ik die deeltijd doe en dat weet hij ook.

Denk dat er sowieso iets zal moeten veranderen qua loon, maar das niet erg voor mij dan..

Hoe pak ik dit aan?

Boks-Chick zaterdag 7 juli 2007 @ 10:32:34 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_51225440
Mijn eerste vraag als bedrijf aan jou zou zijn waarom je het niet gehaald hebt. Net niet, tiende punt ofzo, of volledig gezakt. 2e vraag zou zijn, wanneer denk je dat je het nu wel afgerond hebt.

Afhankelijk van je antwoorden zou het mij weinig uitmaken, en het eerder ingevulde 'ja' achter diploma, als jij goed gemotiveerd kan vertellen dat je er echt van overtuigd was dat je geslaagd was, dan kan ik daar ook nog niet zo het probleem van zien.

Maar nogmaals. alles heel erg afhankelijk van je antwoorden op de eerste twee vragen.

Edit: ik zou het in ieder geval rappa vita vertellen, gewoon eerlijk over zijn. Dat is toch de basis voor een goede werkverstandhouding met elkaar.
lolwut
pi_51225478
TJa, ging ervanuit omdat ik een goed gevoel over het examen had. Hij weet dat ik deze opleiding deeltijds naast mn werk deed. En dat ik erg gemotiveerd was/ben om bij t bedrijf te gaan werken. Wil die opleiding sowieso afronden.

Denk je dat het uit zou maken voor een bedrijf hbo/wo? Omdat ze dat als functieeisen stelden. En ik toch opleiding op Wo heb, maar niet gehaald?
  Boks-Chick zaterdag 7 juli 2007 @ 10:40:54 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_51225530
quote:
Opzaterdag 7 juli 2007 10:36schreef summersun2006 het volgende:
TJa, ging ervanuit omdat ik een goed gevoel over het examen had. Hij weet dat ik deze opleiding deeltijds naast mn werk deed. En dat ik erg gemotiveerd was/ben om bij t bedrijf te gaan werken. Wil die opleiding sowieso afronden.

Denk je dat het uit zou maken voor een bedrijf hbo/wo? Omdat ze dat als functieeisen stelden. En ik toch opleiding op Wo heb, maar niet gehaald?
nou ja, wat ik zei, ligt er aan hoe gezakt je bent, en wanneer je het wel af hebt. Ik als bedrijf heb nu toch iemand ingehuurd met die diploma's, en daar waarschijnlijk ook het salaris op afgestemd.
Ik heb meer kennis en werkervaring dan mijn over 7 maanden te verkrijgen HBO diploma, maar heb nu geen diploma, wat mijn salaris simpelweg gewoon lager zou houden, als ik nu ga solliciteren.
lolwut
pi_51225582
hmm, snap je even niet?

Ik heb wel al een hbo diploma, dus aan die eis voldoe ik wel.. Tis niet zo dat ik nu geen diploma's heb he, dat maakt de zaak dan wel anders idd. Ik heb aan de minimum functieeis voldaan. Ze vroegen of hbo of universitair.

Ik ga mijn universitaire diploma zeker binnen mn proeftijd halen, mocht ik daar nog mogen werken..
pi_51225677
Ze nemen jou toch aan op kennis ed. dat laaste dat je net niet gehaald heb, ach.
Ik zou het gewoon even vertellen met de reden waarom, is wel zo netjes eerlijk.
What the heart feels today, the head knows tomorrow
  Boks-Chick zaterdag 7 juli 2007 @ 10:53:35 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_51225702
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:45 schreef summersun2006 het volgende:
hmm, snap je even niet?

Ik heb wel al een hbo diploma, dus aan die eis voldoe ik wel.. Tis niet zo dat ik nu geen diploma's heb he, dat maakt de zaak dan wel anders idd. Ik heb aan de minimum functieeis voldaan. Ze vroegen of hbo of universitair.

Ik ga mijn universitaire diploma zeker binnen mn proeftijd halen, mocht ik daar nog mogen werken..
Ik bedoel, dat ze je hebben aangenomen in de (veronderstelde) wetenschap dat je ook je uni hebt. En daar is het salaris vanzelf ook op afgestemd. Dat je verder nog aan de functie-eisen voldoet boeit niet, want misschien hebben ze wel een andere kandidaat die dezelfde papieren had minus de uni voor jou opzij geschoven.

ergo: ik zou maandag gelijk een gesprek aanvragen, de situatie gewoon eerlijk uitleggen en als je het vermoeden hebt dat ze wellicht moeilijk zouden kunnen gaan doen, kan je altijd nog (dit is gewoon een spontaan hersenspinsel hoor) het voorstel doen, om de eerste 2 maanden (neem aan dat je proeftijd 2 mnd is) bijv. 100 euro minder te krijgen, en als je het inderdaad hebt gehaald na die 2 maanden het met terugwerkende kracht alsnog krijgen.
lolwut
  zaterdag 7 juli 2007 @ 10:54:59 #8
107521 Furia
snoopy weer
pi_51225730
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:45 schreef summersun2006 het volgende:
hmm, snap je even niet?

Als ze er niet naar gevraagd hebben, waarom zou je het dan vertellen? Ik zou er niet over liegen en als het in een gesprek naar voren was gekomen, dan zou ik er nu wel op terugkomen met een "joh, nog niet gehaald", maar als er geen woord over gerept is en jij (wat ik lees dan) niet op je CV hebt aangegeven dat je een WO-diploma hebt, dan is er toch geen man overboord? Gewoon alsnog gaan halen, je hebt niet gezegd dát je het had en je bent nog bezig het wél te halen!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 10:56:22 #9
107521 Furia
snoopy weer
pi_51225745
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:53 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ik bedoel, dat ze je hebben aangenomen in de (veronderstelde) wetenschap dat je ook je uni hebt. En daar is het salaris vanzelf ook op afgestemd. Dat je verder nog aan de functie-eisen voldoet boeit niet, want misschien hebben ze wel een andere kandidaat die dezelfde papieren had minus de uni voor jou opzij geschoven.
Volgens mij niet, want:
quote:
Heb ook niet in mijn cv gezet achter deze opleiding diploma:ja. Ik voldoe al aan de minimum eisen want mijn hbo diploma heb ik wel.
pi_51225957
Maar je hebt je contract toch al getekend? En je voldoet aan de minimale eisen? Ik zou het aanvoeren voor het Persoonlijk OntwikkelingsPlan (POP), dat je je studie absoluut wil afronden. Jij je diploma en zij een medewerker met WO diploma.
Eventueel laat je het salaris terugvallen naar 80-90% van het WO salaris, met groei naar 100% WO salaris zodra je je diploma hebt. Zij moeten ook investeren in jouw opleiding, al is het maar in de vorm van tijd die je niet op je werk bent voor het volgen van lessen/examens.
pi_51226490
IK ga gewoon maandag ze bellen en zeggen dat ik mijn Wo diploma niet gehaald heb, maar deze wel asap ga halen. Daarbij een voorstel doen, dat ze mij gewoon op hbo uitbetalen totdat ik mijn wo diploma heb
pi_51227787
??.... verwacht je dat je minder geld krijgt omdat je hbo hebt gedaan? Meestal is dat namelijk niet zo, het beinvloed wel natuurlijk je kansen op de carriere markt maar volgens een onderzoek van een jaar of twee geleden verdienen WOers en HBOers in de IT branche nagenoeg hetzelfde. Misschien bij andere branches ook zo?

En ze vragen toch niet om je diploma..... je komt zo onzeker over door dat gedrag dat ik als bedrijf meteen zoiets zou hebben van 'jaaa, jaaa...... misschien had ik toch jantje moeten nemen... hmmmmm.........' ....

Het gaat om kennis, niet om papiertjes. En volgens mij heb je nog steeds niet gezegt hoe erg je gezakt bent... heb je soms een zware onvoldoende? Ontwijkend gedrag is ook niet goed hoor.
pi_51228026
pff, loop gewoon te stressen door dit alles.

Had voor t vak, statestiek, een 4,7
  zaterdag 7 juli 2007 @ 13:02:08 #14
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_51228617
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:38 schreef summersun2006 het volgende:

Die herkans je dat toch gewoon, klaar.

Het is toch niet dat je afstudeer scriptie van een half jaar werk, voorledig de grond ingeboord is.
Iemand Fien soms gezien?
  zaterdag 7 juli 2007 @ 13:08:46 #15
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_51228797
Maar even voor de duidelijkheid:

Het stond niet als functie-eis. Er is niet over gesproken tijdens je sollicitatie. Je hebt niet gelogen op je CV.

wat is precies het probleem?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_51228924
nee functie-eis was of hbo of universitair, Idd tijdens sollicitatie is niet diep ingegaan op mn studies. Maar op mn cv had ik wel als verwachte eind-datum mei gezet. Bij mn overige studies staat er diploma;ja achter. Bij deze niet. Baal dr gewoon van
  zaterdag 7 juli 2007 @ 13:19:52 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51229112
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 13:12 schreef summersun2006 het volgende:
nee functie-eis was of hbo of universitair, Idd tijdens sollicitatie is niet diep ingegaan op mn studies. Maar op mn cv had ik wel als verwachte eind-datum mei gezet. Bij mn overige studies staat er diploma;ja achter. Bij deze niet. Baal dr gewoon van
Maar dan weten ze toch dat de mogelijkheid er is dat je het niet hebt gehaald? Ik zou gewoon laten weten dat je voor dit laatste tentamen gezakt bent en dat je verwacht het de eerstvolgende keer te halen. Dat zal een kwestie van maanden zijn en het lijkt me sterk dat ze daar moeilijk over gaan doen.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 13:50:39 #18
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_51229887
Wat Lienekien zegt...

...en ga er vooral niet te zwaar en te moeilijk over doen richting je werkgever...hoe lichter jij het brengt, des te lichter vatten zij het op....en zo'n big deal is het echt niet...of hoeft het in ieder geval niet te zijn
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  Boks-Chick zaterdag 7 juli 2007 @ 15:12:09 #19
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_51231817
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:56 schreef Furia het volgende:

[..]

Volgens mij niet, want:
[..]
oeps... niet goed gelezen. TS, dan hoef je eigenlijk helemaal niets.
lolwut
pi_51248998
Ik zou wel laten weten dat je dat tentamen net niet gehaald hebt; maar ik zou niet zelf met een ander salarisvoostel komen. Als het nodig is, komen zij daar wel mee.
pi_51251546
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:38 schreef summersun2006 het volgende:

Ik zou me meer zorgen maken om m'n taalvaardigheid , 'statestiek'. Ik hoop echt voor je dat het een typo is, want als dit structureel is, ben je weer zo'n tijdrovende reviewmedewerker. Ze doen alles goed, maar elke brief die ze schrijven moet langs een extra reviewer die wel kan spellen. Dat gaat je pas echt opbreken...
pi_51254061
pff, nee geen reviewmedewerker. Was idd een stomme fout ..statistiek..stom vak ook..
pi_51254065
quote:
Op zondag 8 juli 2007 08:58 schreef summersun2006 het volgende:
pff, nee geen reviewmedewerker. Was idd een stomme fout ..statistiek..stom vak ook..
Maak je niet zo druk, wees eerlijk , zeg dat je het opnieuw doet, geen baas die er moeilijk over doet.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 8 juli 2007 @ 10:08:28 #24
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_51254493
Het lijkt mij geen enkel probleem, gewoon vermelden en ASAP weer overnieuw op examen.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_51255660
Men vraagt niet eens naar papiertjes meer, ik zou er niks over zeggen
Let him soothe your soul, just take his hand
pi_51268026
uuhm, jawel bij deze vraagt men wel nog om papiertjes..
pi_51268528
Wat een gedoe om helemaal niets zeg. Ze weten nog niet eens dat je dat diploma wel of niet hebt gehaald. Gewoon niets over zeggen, tenzij erom gevraagd wordt. Je hebt nergens over gelogen, niets verzwegen. Er is dus helemaal NIETS aan de hand. Gewoon lekker beginnen. Klaar.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_51269132
ja zal idd wel zo zijn..Maak me veels te druk erom..Maar ging ervanuit dat ze dachten dat ik dat diploma wel heb..
pi_51272680
Als je er zelf van overtuigd bent, dat je (ondanks dat statistiekgedoe) die functie prima kunt uitvoeren, dan zou ik gewoon open kaart spelen. En kijk even of je wat draagvlak kunt scoren voor wat vrije tijd in de buurt van je volgende herkansing. In het ergste geval word je totdat je je papieren in orde hebt gebracht tijdelijk in een lagere schaal onder gebracht. Veel succes met je baan.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:15:46 #30
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_51275058
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 13:12 schreef summersun2006 het volgende:
Niet zo stressen
Je bent toch eerlijk geweest; verwachte einddatum mei staat er. Helaas verwachting (nog) niet uitgekomen. Zou gewoon ff bellen of langsgaan en het melden. Lijkt me dat dat niets uitmaakt voor je salaris, of het feit dat ze je hebben aangenomen.
Of je meldt het pas in je eerste week dat je aankomt: "damn, kreeg m'n uitslag, moet nog 1 examen over doen"...
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')