Huh? Nee?quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:55 schreef thijsltc het volgende:
[..]
Had je nou een kloon aangemaakt voor die ene opmerking?
is tie echt goed geslepen? Want scherp is niet per-se scherp bij een straightquote:Op donderdag 19 maart 2009 15:15 schreef thijsltc het volgende:
Heb vandaag mijn nieuwe straight-razor binnen gekregen uit de jaren 40. Heb het geprobeerd en kwam al een heel eind!! 2 kleine sneetjes, verder een walgelijk resultaat maar ik denk dat het wel goed gaat komen
Geen idee, heb hem van barbershopclassics.nl alle messen worden daar eerst geslepen voordat ze verzonden worden. Dus ik neem aan dat ie dat gedaan heeft. Maar het walgelijke resultaat kwam eerder doordat ik mijn mes verkeerd om hield, daar kwam ik pas achter toen ik klaar was. Toen was mijn huid inmiddels wel geïrriteerd dat ik maar besloten heb nog een dagje te wachten.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:43 schreef Conekiller het volgende:
[..]
is tie echt goed geslepen? Want scherp is niet per-se scherp bij een straight
hun slijpen idd altijd wel goed. Maar je hebt gelijk, de techniek is het lastigstquote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:02 schreef thijsltc het volgende:
[..]
Geen idee, heb hem van barbershopclassics.nl alle messen worden daar eerst geslepen voordat ze verzonden worden. Dus ik neem aan dat ie dat gedaan heeft. Maar het walgelijke resultaat kwam eerder doordat ik mijn mes verkeerd om hield, daar kwam ik pas achter toen ik klaar was. Toen was mijn huid inmiddels wel geïrriteerd dat ik maar besloten heb nog een dagje te wachten.
Dus inzepen, ff wachten, hete handdoek, inzepen voor een 2e keer, 1ste pass?quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:50 schreef Ruzbeh het volgende:
Probeer eens 'Kyle's prep', waarbij je een hete handdoek gebruikt:
http://badgerandblade.com/vb/showthread.php?t=9745
Heeft voor mij echt wonderen gedaan. Zonder een hete handdoek kan ik niet elke dag irritatieloos scheren.
Eerste krijg je er een houten scheerkom bij.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:55 schreef Mr.J het volgende:
En wat is trouwens het precieze verschil tussen:
http://www.scheerwinkel.nl/catalog/product_info.php?cPath=85_90&products_id=142
en
http://www.scheerwinkel.nl/catalog/product_info.php?cPath=85_90&products_id=36
jupsquote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:08 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dus inzepen, ff wachten, hete handdoek, inzepen voor een 2e keer, 1ste pass?
Een 'krabbertje' is een soort scheermes, ongeacht welke merk. Parker schijnt slechte kwaliteit te zijn. Ik raad Merkur aan of Gillette. Die krabbertjes van Gillette zijn wel oud, Gillette maakt die dingen niet meer dus ze zijn moeilijk te vinden (maar het is het wel waard om ze te gebruiken, bijv de Super Speedquote:Op zondag 22 maart 2009 14:58 schreef mirved het volgende:
Nu zie ik in dit topic meerdere krabbers langs komen (Parker/Merkur/Gilette superspeed) is er een verschil tussen deze krabbers? Kunnen ze alle 3 gewoon alle soorten mesjes erin en welke mesjes zijn aan te raden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |