wat voor slijpsteen? Want je hebt echt een hele fijne nodig (MINSTENS 8000 grit maarl liever fijner)quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:47 schreef thijsltc het volgende:
[..]
Had hem zelf geslepen, mijn vader had nog een slijpsteen liggen.
Vooral ook afhankelijk van hoeveel tijd ik heb. Ik wissel graag af en heb gelukkig qua aftershave een goedkope, en traditionele smaakquote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:20 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat is ook erg leuk... dat je kiest welke crème je gebruikt of welke aftershave. Afwisseling enzo.![]()
ahaaa oke, dit was 400quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:30 schreef Conekiller het volgende:
[..]
wat voor slijpsteen? Want je hebt echt een hele fijne nodig (MINSTENS 8000 grit maarl liever fijner)
En slijpsteen voor keukenmessen is bij lange na niet goed genoeg.
Laat je mes eerst eens slijpe door een ervaren scheerder. Anders haak je dalijk veel te snel af.
Het grootste deel van de mensen die afhaakt op recht scheren is omdat ze denken dat ze het niet leren terwijl ze eigenlijk een niet goed geslepen mes hebben.
De koordenwinkel en barbershop hebben allebij een slijpservice
haha het was ook maar een $20 dollar mes. Maar heb nu deze besteld: http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?page=detail&Id=1537190&sid=vSr0ER6dbEFG4d3fqe3R7tSpDYWkKdquote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:46 schreef Bubbz het volgende:
400dan is je edge wel verwoest.
Zelf heb ik een 10000 grit steen waarmee ik mijn mes onderhoud. Met een bot mes heb je daar alleen niks aan omdat je dan de hele dag bezig bent met "slijpen". Er moet nog een grovere steen komen maar die komt niet eerder dan nodig.
Maakt niet zoveel uit, ben met mijn krabbertje ook al wat gewend. Zal nu alleen wel erger worden.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:03 schreef Conekiller het volgende:
ziet er netjes uit.
Spanish point alleen zo te zien. Dat gaat bloeden worden
Nee zonder gein. Spanish point is en mes waarvan de punt een rechte hoek heeft. Dit is veel preciezer dan en ronder puntje maar je snijdt je wel sneller ermee.
Veel succes iig, en niet opgeven, ik snij me nu na meer dan een jaar ook nog wel eens
Die kan ik er dus zonder problemen afschroeven?quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:35 schreef hmmmz het volgende:
Tandkam is bedoeldt voor als je langere haren scheert. De tanden nemen de haren dan alvast mee de goede richting op. Dus als je geen lange haren scheert, gewoon normaal dus, dan is een tandkam overbodig.
geen idee of je 'm eraf kan halen als ie erop zit. Gewoon eentje zonder tandkam kopen, C23 volgens mij.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:43 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Die kan ik er dus zonder problemen afschroeven?
Dan heb je dus:
Boven stuk <--> mesje <--> handvat
Hoeveel passes doe je?quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:17 schreef Mr.J het volgende:
Hmmmmm, ik heb nog even advies nodig.
Elke keer bij een nieuw mesje blijf ik toch wat wondjes creeeren in mijn hals (en moet echt wel tegen de haren in scheren daar, met de haren mee gaan ze niet weg) en buiten dat, doet mijn hele bek pijn (soort flink geschaafd/branderig gevoel).
Is het een kwestie van doorzetten en nog meer handigheid er in krijgen? Nu sla ik de 2 lastigste plekjes in mijn hals maar over en grijp naar een mach3 voor die ene cm2 omdat het met een krabbertje niet lukt. Althans, niet zonder de huid als 't ware eruit te snijden.
En heb ik nog een vraagje.Heb nu onderstaand krabbertje, moet die tandkam erop blijven? Als ik dat niet doe lijkt eea nog scherper.
[ afbeelding ]
Wat voor prep gebruik je? Dat maakt namelijk een groot verschil.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:17 schreef Mr.J het volgende:
Hmmmmm, ik heb nog even advies nodig.
Elke keer bij een nieuw mesje blijf ik toch wat wondjes creeeren in mijn hals (en moet echt wel tegen de haren in scheren daar, met de haren mee gaan ze niet weg) en buiten dat, doet mijn hele bek pijn (soort flink geschaafd/branderig gevoel).
Is het een kwestie van doorzetten en nog meer handigheid er in krijgen? Nu sla ik de 2 lastigste plekjes in mijn hals maar over en grijp naar een mach3 voor die ene cm2 omdat het met een krabbertje niet lukt. Althans, niet zonder de huid als 't ware eruit te snijden.
En heb ik nog een vraagje.Heb nu onderstaand krabbertje, moet die tandkam erop blijven? Als ik dat niet doe lijkt eea nog scherper.
[ afbeelding ]
waar koop je die mesjes?quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:09 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Wat voor prep gebruik je? Dat maakt namelijk een groot verschil.
Ik ben dus nu bezig om te kijken wat voor mij het beste is. Ik heb een Super Speed en een Merkur Classic en Feather mesjes en Derby mesjes. Welke combinatie ik ook gebruik (recent Merkur Classic met Derby), ik krijg altijd een fantastisch resultaat zonder irritatie. Dus ik weet niet wat ik nu moet doen.
ik gebruik altijd Supermax mesjes. 60ct voor 10 en het gaat best. Doe er iets minder lang mee dan met en feather maar dat maakt niet uit. Je hebt 10 mesjes voor de prijs van 1 featherquote:Op donderdag 19 maart 2009 11:09 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik ben dus nu bezig om te kijken wat voor mij het beste is. Ik heb een Super Speed en een Merkur Classic en Feather mesjes en Derby mesjes. Welke combinatie ik ook gebruik (recent Merkur Classic met Derby), ik krijg altijd een fantastisch resultaat zonder irritatie. Dus ik weet niet wat ik nu moet doen.
Yep, je kan hem eraf halen. Maar weet niet of dat 'hoort'.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:01 schreef hmmmz het volgende:
geen idee of je 'm eraf kan halen als ie erop zit. Gewoon eentje zonder tandkam kopen, C23 volgens mij.
Gezicht 2x, hals 3x waarbij de 3e keer tegen de haren in is.quote:
Kwast in heet water voor 5 minutenquote:Op donderdag 19 maart 2009 11:09 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:50 schreef Ruzbeh het volgende:
'Aluin'Alum heet dat geloof ik. En ja dat bedoelde ik met prep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |