abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51249308
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:57 schreef kless het volgende:

[..]

Voor zover ik weet ben ik niks veranderd op mn leeftijd na ( 26 nu)

Maar het pesten is eindelijk gestopt... (zo rond 17/18 jaar)

Maar het zijn beesten die kinderen en pubers, echt...
Pesten? Kut voor je!
Dat had ik niet uit je berichten gelezen. Sorry als mijn vergelijking wat ongelukkig overkwam.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_51263701
Boeddhisme is net zoveel tijdverspilling als ieder ander tijdverdrijf dat mensen bezighoudt. Als het voor de gene die het beoefent (op dat moment) maar niet als tijdverspilling gezien wordt. Tenminste, als je niet van tijdverspillen houdt
  Moderator zondag 8 juli 2007 @ 23:53:34 #23
5428 crew  miss_sly
pi_51276593
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 14:04 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

Wow, dat is precies mijn gedachtengang geweest. Ooit heb ik ergens gelezen dat de Dalai Lama geen levend wezen pijn zal doen of zal doden, maar dat dat soms wel vervelend was met muggen Maar ik heb sindsdien (jaartje of 4) bewust zelfs geen insect of ander dier doodgemaakt, omdat het me ergens heel logisch leek dat dat helemaal niet hoefde.

Die teksten waar je het over hebt, is dat aan te raden om op te zoeken? Mijn interesse is dus al een tijdje gewekt maar ik heb geen idee waar ik zou moeten beginnen met verdere stappen, of ik moet Boeddhisme voor dummies ofzo tegenkomen
Een leuk geschreven, niet te moeilijk boek dat je een start geeft om te zien wat Boeddhisme is/kan zijn, is het boek Boeddhisme in alle eenvoud van Steve Hagen.

Ik heb het een paar jaar geleden, zoekende naar spiritualiteit, met veel plezier gelezen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_51280201
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een leuk geschreven, niet te moeilijk boek dat je een start geeft om te zien wat Boeddhisme is/kan zijn, is het boek Boeddhisme in alle eenvoud van Steve Hagen.

Ik heb het een paar jaar geleden, zoekende naar spiritualiteit, met veel plezier gelezen.
Dankje, ga ik zeker even opzoeken! Ik ben zelf niet zozeer op zoek naar spiritualiteit, maar dit trekt me op een of andere manier wel aan allemaal
  maandag 9 juli 2007 @ 04:55:51 #25
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_51280707
quote:
Op maandag 9 juli 2007 02:39 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

Dankje, ga ik zeker even opzoeken! Ik ben zelf niet zozeer op zoek naar spiritualiteit, maar dit trekt me op een of andere manier wel aan allemaal
Zingeving mag je het ook wel noemen.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_51280713
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:53 schreef miss_sly het volgende:

Dank je wel voor de tip, ik ga het opvragen bij de bibliotheek
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 9 juli 2007 @ 05:24:38 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_51280727
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 05:12 schreef Xebrozius het volgende:
Het feit dat het boedhisme niet streeft naar apathie (lees: afhankelijkheid van een goddelijke entiteit) en meer een idee is dan een geloof spreekt me aan.
Apathie betekent ongestoord door emoties. Is apatheia niet een belangrijk element van (in ieder geval Zen) Boeddhisme? Kan iemand dat hier uitleggen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 9 juli 2007 @ 05:26:58 #28
8369 speknek
Another day another slay
pi_51280728
En welke vorm van boeddhisme hangen de mensen hier eigenlijk aan? Ik zit nu in Japan en krijg dus vooral Mahayana Boeddhisme mee, maar ik moet zeggen dat Theravada me meer aanspreekt..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_51289199
oef.....ik logde vanochtend in en ik dacht dat de boeddhisme thread was opgeheven. Nu zie ik gelukkig dat er een splitsing is gemaakt tussen het boeddhisme (zoals de thread bedoeld was, bedankt moderator!!!!!!!!) en de discussie boeddhisme vs. christendom...
pi_51289400
quote:
Op maandag 9 juli 2007 05:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Apathie betekent ongestoord door emoties. Is apatheia niet een belangrijk element van (in ieder geval Zen) Boeddhisme? Kan iemand dat hier uitleggen?
Apathie betekend volgens de Van Dale die ik heb geraadpleegd, toestand van ongevoeligheid voor psychologische prikkels...

Wat jij zegt komt niet overeen met Zen.

Het zou betekenen dat je als Zen beoefenaar compleet ongevoelig word voor je emoties..Zen, en boeddhisme in het algemeen accepteert gevoelens wel degelijk. Het verschil is dat je er niet door meegesleept word. Als je bijvoorbeeld boos op iemand bent, laat je je dan leiden door je gevoelens en ga je die persoon uitschelden of aanvallen? Of accepteer je dat die boosheid er is, te weten dat deze over gaat, en er niet in mee te gaan?

bewustzijn is niet te vergelijken met apathie...

[ Bericht 0% gewijzigd door iamthezenmaster op 09-07-2007 13:50:29 ]
pi_51289421
yes

mijn doel is om al deze meuk uit te roeien

je schiet er namelijk niets mee op
pi_51289471
speknek,

Wleke school je beoefend is een persoonlijke keuze. Zelf kan ik niet goed een keuze maken, omdat ze allemaal een sterkere/zwakkere kanten hebben. Daarom doe ik van alles een beetje
Ik heb wel de meeste affiniteit met Zen Boeddhisme, waairn oefening (ZaZen) centraal staat.
pi_51289580
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
yes

Ali,

Voeg a.u.b. wat toe aan de inhoud of ga iets anders doen...
pi_51289642
quote:
Op maandag 9 juli 2007 02:39 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

haha zo is het bij de meeste begonnen denk ik

succes en ik hoop dat je vind wat je zoekt!
pi_51290074
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:49 schreef iamthezenmaster het volgende:

[..]

Ali,

Voeg a.u.b. wat toe aan de inhoud of ga iets anders doen...
pi_51290170
das beter
  maandag 9 juli 2007 @ 14:47:27 #37
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_51291591
tvp
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
pi_51292587
waar staat tvp voor?
  maandag 9 juli 2007 @ 16:20:27 #39
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_51294726
terugvindpost.
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
  maandag 9 juli 2007 @ 16:20:35 #40
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_51294730
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
yes

Hoe bedoel je dat? Waarom schiet je er niets mee op dan?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')