Pesten? Kut voor je!quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:57 schreef kless het volgende:
[..]
Voor zover ik weet ben ik niks veranderd op mn leeftijd na ( 26 nu)
Maar het pesten is eindelijk gestopt... (zo rond 17/18 jaar)
Maar het zijn beesten die kinderen en pubers, echt...
Een leuk geschreven, niet te moeilijk boek dat je een start geeft om te zien wat Boeddhisme is/kan zijn, is het boek Boeddhisme in alle eenvoud van Steve Hagen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 14:04 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Wow, dat is precies mijn gedachtengang geweest. Ooit heb ik ergens gelezen dat de Dalai Lama geen levend wezen pijn zal doen of zal doden, maar dat dat soms wel vervelend was met muggenMaar ik heb sindsdien (jaartje of 4) bewust zelfs geen insect of ander dier doodgemaakt, omdat het me ergens heel logisch leek dat dat helemaal niet hoefde.
Die teksten waar je het over hebt, is dat aan te raden om op te zoeken? Mijn interesse is dus al een tijdje gewekt maar ik heb geen idee waar ik zou moeten beginnen met verdere stappen, of ik moet Boeddhisme voor dummies ofzo tegenkomen
Dankje, ga ik zeker even opzoeken! Ik ben zelf niet zozeer op zoek naar spiritualiteit, maar dit trekt me op een of andere manier wel aan allemaalquote:Op zondag 8 juli 2007 23:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een leuk geschreven, niet te moeilijk boek dat je een start geeft om te zien wat Boeddhisme is/kan zijn, is het boek Boeddhisme in alle eenvoud van Steve Hagen.
Ik heb het een paar jaar geleden, zoekende naar spiritualiteit, met veel plezier gelezen.
Zingeving mag je het ook wel noemen.quote:Op maandag 9 juli 2007 02:39 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Dankje, ga ik zeker even opzoeken! Ik ben zelf niet zozeer op zoek naar spiritualiteit, maar dit trekt me op een of andere manier wel aan allemaal
Dank je wel voor de tip, ik ga het opvragen bij de bibliotheekquote:Op zondag 8 juli 2007 23:53 schreef miss_sly het volgende:
Een leuk geschreven, niet te moeilijk boek dat je een start geeft om te zien wat Boeddhisme is/kan zijn, is het boek Boeddhisme in alle eenvoud van Steve Hagen.
Ik heb het een paar jaar geleden, zoekende naar spiritualiteit, met veel plezier gelezen.
Apathie betekent ongestoord door emoties. Is apatheia niet een belangrijk element van (in ieder geval Zen) Boeddhisme? Kan iemand dat hier uitleggen?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 05:12 schreef Xebrozius het volgende:
Het feit dat het boedhisme niet streeft naar apathie (lees: afhankelijkheid van een goddelijke entiteit) en meer een idee is dan een geloof spreekt me aan.
Apathie betekend volgens de Van Dale die ik heb geraadpleegd, toestand van ongevoeligheid voor psychologische prikkels...quote:Op maandag 9 juli 2007 05:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Apathie betekent ongestoord door emoties. Is apatheia niet een belangrijk element van (in ieder geval Zen) Boeddhisme? Kan iemand dat hier uitleggen?
Ali,quote:Op maandag 9 juli 2007 13:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
yes
mijn doel is om al deze meuk uit te roeien
je schiet er namelijk niets mee op
haha zo is het bij de meeste begonnen denk ikquote:Op maandag 9 juli 2007 02:39 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Dankje, ga ik zeker even opzoeken! Ik ben zelf niet zozeer op zoek naar spiritualiteit, maar dit trekt me op een of andere manier wel aan allemaal
quote:Op maandag 9 juli 2007 13:49 schreef iamthezenmaster het volgende:
[..]
Ali,
Voeg a.u.b. wat toe aan de inhoud of ga iets anders doen...
Hoe bedoel je dat? Waarom schiet je er niets mee op dan?quote:Op maandag 9 juli 2007 13:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
yes
mijn doel is om al deze meuk uit te roeien
je schiet er namelijk niets mee op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |