Vanaf een jaar kan je wel gewone melkproducten geven, Cattie. Karnemelk is hier favoriet.
Extra vitamine D is in principe is het niet nodig bij een gezond, westers-blank kind dat voldoende buiten komt. In kwakkelperiodes kan je altijd bijgeven. Het advies is gebaseerd op de grote groep en de grote groep bestaat de laatste jaren vooral uit kinderen wiens huidskleur niet past bij de (weinige) hoeveelheid zon van dit land en die ook soms weinig buiten komen de eerste jaren.
Een Nederlandse huid kan in principe voldoende "zonlicht opnemen" om de nodige hoeveelheid vit. D aan te maken
![]()
En als je wel wilt geven kan je de dosering aanhouden die op de verpakking staat aangegeven voor de juiste leeftijd. Dan kan je de normale zuivelproducten geven en daarnaast vitamine D.
Nicole, Ronja eet wel gewoon prei mee. Ik denk dat prei niet zo zeer wordt afgeraden te vroeg wegens eventuele allergische reacties maar wel omdat je er natuurlijk best een rommelbuik van kan krijgen. Gewoon aankijken dus, als hij het kan hebben zou ik het zelf gewoon geven.
Heerlijk vind ik het, om een (bijna) dreumes te hebben. Vooral ook op het gebied van voeding. Ze kan gewoon met de pot mee-eten en zelfs de pittige dingen worden gewoon geproefd en meestal ook wel goed gegeten.
Gister nog een kruidige rijstschotel met gehakt en dadels en de dag daarvoor pasta met blauwe kaas. Hopelijk blijft ze zo makkelijk qua smaak!
De verjaardagscadeautjes zijn nu allemaal gekocht. Het
cadeau geschilderd, daar hoeft alleen nog maar een kussentje en dekentje in en toevallig vonden we vanmiddag de
HABA dreumes-knikkerbaan afgeprijsd van 89 voor 39 euro. Ze hadden ook nog
monchichipoppen. Wat een jeugdsentiment. Al met al gaat het toch weer meer verjaardag worden dan we gepland hadden