abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juli 2007 @ 13:45:37 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51459559
ok, dankjulliewel, soms moet iemand het even tegen me zeggen, en dan geloof ik mezelf weer
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 14 juli 2007 @ 13:47:10 #127
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51459591
moet k er even bij zeggen dat -in tegenstelling tot wat in het stukje staat dat belana me gaf- max ook níet netjes aankomt. hij valt zelfs af..
  zaterdag 14 juli 2007 @ 14:02:02 #128
108648 cattie
lieve moeder
pi_51459975
Oh, dat is wel erg vervelend Pinquit, dat Max afvalt... Hopelijk gaat hij snel goed eten!
  zaterdag 14 juli 2007 @ 14:06:03 #129
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51460074
ohja en max had trouwens al vanaf een maand of 11 (karne)melk. hij moest zn opvolgmelk ineens niet meer, en gewone melk ging er ook niet in. dus karnemelk
pi_51460154
Gewonen melk geldt hetzelfde voor als bij borstvoeding dat ze misschien vitamine D bij moeten hebben. Merlijn krijgt er vanaf 9 maanden al gewone melk langs op het KDV, in het begin wel nog aangelengd. Hij drinkt het alleen niet graag, maar krijgt op een andere manier die 300 ml zuivel die hij binnen moet krijgen ook wel binnen.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 14:18:51 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_51460351
Wij hebben net te horen gekregen dat Ezra nu gewone melk mag. weet alleen niet of we het doen, want ik zit altijd met die vitamine toestand, ik ben dus zo'n moeder die dat vergeet. om die reden hebben we Liam altijd nog nummer 3 opvolgmelk gegeven met als gevolg (hoewel ik dat niet zeker weet) dat Liam geen gewone melk lust. Dus misschien dit keer toch maar gewone melk geven. hoe doen jullie dat met die vitamine D ?
stormy waters...
sailin'
pi_51460603
Vanaf een jaar kan je wel gewone melkproducten geven, Cattie. Karnemelk is hier favoriet.
Extra vitamine D is in principe is het niet nodig bij een gezond, westers-blank kind dat voldoende buiten komt. In kwakkelperiodes kan je altijd bijgeven. Het advies is gebaseerd op de grote groep en de grote groep bestaat de laatste jaren vooral uit kinderen wiens huidskleur niet past bij de (weinige) hoeveelheid zon van dit land en die ook soms weinig buiten komen de eerste jaren.
Een Nederlandse huid kan in principe voldoende "zonlicht opnemen" om de nodige hoeveelheid vit. D aan te maken
En als je wel wilt geven kan je de dosering aanhouden die op de verpakking staat aangegeven voor de juiste leeftijd. Dan kan je de normale zuivelproducten geven en daarnaast vitamine D.

Nicole, Ronja eet wel gewoon prei mee. Ik denk dat prei niet zo zeer wordt afgeraden te vroeg wegens eventuele allergische reacties maar wel omdat je er natuurlijk best een rommelbuik van kan krijgen. Gewoon aankijken dus, als hij het kan hebben zou ik het zelf gewoon geven.

Heerlijk vind ik het, om een (bijna) dreumes te hebben. Vooral ook op het gebied van voeding. Ze kan gewoon met de pot mee-eten en zelfs de pittige dingen worden gewoon geproefd en meestal ook wel goed gegeten.
Gister nog een kruidige rijstschotel met gehakt en dadels en de dag daarvoor pasta met blauwe kaas. Hopelijk blijft ze zo makkelijk qua smaak!

De verjaardagscadeautjes zijn nu allemaal gekocht. Het cadeau geschilderd, daar hoeft alleen nog maar een kussentje en dekentje in en toevallig vonden we vanmiddag de HABA dreumes-knikkerbaan afgeprijsd van 89 voor 39 euro. Ze hadden ook nog monchichipoppen. Wat een jeugdsentiment. Al met al gaat het toch weer meer verjaardag worden dan we gepland hadden
  zaterdag 14 juli 2007 @ 14:38:49 #133
108648 cattie
lieve moeder
pi_51460801
Dank jullie voor de melk adviezen! Ik heb zelf nogal een hekel aan dat geknoei met poeder (ben ook wat dat betreft blij dat Ive meer dan 7 maanden volledig bv heeft gekregen). We hebben nu nog 1 pak Friso 3 staan en gaan dan over naar gewone melk, denk ik. Vitamine d heb ik Ive alleen de eerste twee maanden gegeven, daarna niet meer. Hij is witter dan wit en komt elke dag minstens een uur buiten, ruim voldoende lijkt mij. CBarts ging er ook niet tegen in toen ik dat vertelde.

Owlet, wat een leuke cadeau's voor Ronja! Die knikkerbaan is super! Waar heb je die vandaan?
  zaterdag 14 juli 2007 @ 14:39:02 #134
24188 Belana
kloon van belana
pi_51460805
ah! ik hoopte stiekem al op een antwoord van jou owlet
ik dacht al dat het niet perse nodig was, zolang ze maar genoeg buitenlucht krijgen zeg maar. thanks!
Ezra eet ook lekker met de pot mee. ben langzaam wat ui en prei e.d. gaan geven en alles gaat prima eigenlijk, ik ben daar ook niet heel moeilijk in. superspicey zal ik hem niet geven, dat niet, maar dat eten we zelf ook niet.
stormy waters...
sailin'
pi_51460880
Merlijn heeft alleen in het prille begin vit. D gehad. Daarna ook niet meer omdat ik vond dat hij toch genoeg buiten kwam en ik het ook vergat.

Leuk he een dreumes die zo kan eten en veel lekker vindt. Merlijn eet zijn druifjes van de tros af en ik mag niet helpen. zo zelfstandig als ze zijn met eten. Hij lustte eerder geen "dingen" zoals friet en pizza maar ook die worden nu naar hartelst gegeten hier. Als hij in de supermarkt zou mogen kiezen loopt hij naar het kant en klaar gedeelte en pakt de poffertjes mee, daar is hij echt gek op. Met 18 maanden gewonen een flinke portie wegwerken Mooi om te zien. Wat dat betreft hier ook echt geen slechte eter wat meneer eet alles.
pi_51460934
De knikkerbaan komt bij het wolhuys in Alphen aan den Rijn vandaan. Die verkopen ook houten speelgoed omdat ze gaan uitbreiden is praktisch alles voor zeker 50% afgeprijsd. Er was ook nog maar heel weinig maar nog wel twee knikkerbanen, waarvan er een nu klaar staat voor 9 augustus
  zaterdag 14 juli 2007 @ 14:45:16 #137
24188 Belana
kloon van belana
pi_51460948
het grappige vond ik bij Ezra dat ie tot voor onze vakantie alleen maar 2 bepaalde potjes at en sinds de vakantie wilde hij die niet meer maar at ineens van de ene dag op de andere met de pot mee

En Ive at eerst ook niet veel toch cattie? nu ineens als een bootwerker dus
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 14 juli 2007 @ 14:52:54 #138
108648 cattie
lieve moeder
pi_51461105
Wat jammer dat Alphen aan de Rijn zo ver weg is...

Wat super dat Ezra nu met de pot mee-eet! Ive was idd ook lange tijd een moeilijke eter. Maar toen hij 11 maanden was, sloeg dat opeens helemaal om en nu is hij onze kleine bootwerker!

Qua melk, ik drink nooit melk en mijn man bijna alleen geitenmelk. Is er een verschil tussen geiten en koemelk voor kleine kinderen? Daar kan ik zo geen antwoord op vinden. Anders haal ik speciaal voor Ive wel even biologische koemelk.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:03:48 #139
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51461359
Iris drinkt sinds 11,5 maand koemelk, volle melk. Ze merkt geen verschil volgens mij. Vandaag ook een glaasje koude melk geprobeerd bij de boterham en dat vond ze ook lekker
En ze eet als een bootwerker: groente vlees en aardappelen gaan er grif in. En dan ook nog eens een banaan toe. En dan ook nog voor het slapen gaan een flesje melk
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_51461752
Cattie, in dit topic op het bijvoedingsforum staat het een en ander over het verschil tussen geiten- en koemelk.
Het komt er op neer dat je gerust geitenmelk kan geven. In principe is zuivel bij een gezonde voeding niet eens zo nodig vanaf een jaar. Ive eet goed (bijna een understatement geloof ik!), drinnkt nog bij jou (toch?) en is dus niet meer afhankelijk van de melk als belangrijkste voedingsmiddel. Zo heel nauw met de gehaltes van bepaalde vitamines enzo hoef je het dus niet meer te nemen.

Ik kom waarschijnlijk nog wel een keer in die winkel van de week, wil je dat ik hem meeneem en naar je opstuur/mee neem naar de meeting als hij er nog is?
  zaterdag 14 juli 2007 @ 16:31:25 #141
108648 cattie
lieve moeder
pi_51463556
Dank je Owlet voor de info, kan Ive mooi aan de geitenmelk! Ive drinkt nog 1x per dag, 's ochtends bij mij.

Wat een lief aanbod, ik zal even met mijn man overleggen (want eigenlijk heeft Ive al meer speelgoed dan hij mee kan spelen, maar hij is zo leuk!).
  zaterdag 14 juli 2007 @ 18:13:50 #142
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_51466434
Tobias krijgt ook alleen maar geitenmelk te drinken hier Cattie!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_51468096
Mikael heeft ook wel prei gehad. Ik las op een potje voeding van hem en daar zit ook prei in. Als ie vanavond last heeft van zijn buik dan weten we dat we het niet weer moeten geven.

Ik heb vanmiddag voor Mikael heel toevallig ook een knikkerbaan gekocht Maar dan met auto's. Vind knikkers een beetje eng We zijn nu beetje rond aan het kijken voor een taart. Ik wil graag alles van Mickey Mouse, de slingers, ballonnen, bordjes, bekers, mutsjes enzo ook allemaal van Mickey. Vind het wel leuk om 1 geheel te hebben.
Nog 3 weken en dan is het gewoon al zover Hoe dichter bij het komt hoe meer zin ik erin krijg
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zaterdag 14 juli 2007 @ 19:32:55 #144
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51468334
ff snel tussen het eetgedruis en feestgedruis:

Lois? merkte je zichtbaar verschil met de probiotica en zoja na hoeveel tijd enzo?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_51468357
Die autobanen zijn ook leuk (y)
Gelukkig zijn de knikkers van deze baan zo groot als pingpongballen, de kans dat ze daar in stikt is wel heel klein
  Jubileum moderator zaterdag 14 juli 2007 @ 19:34:07 #146
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51468360
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 19:32 schreef _evenstar_ het volgende:
ff snel tussen het eetgedruis en feestgedruis:

Lois? merkte je zichtbaar verschil met de probiotica en zoja na hoeveel tijd enzo?
Ik rook vooral verschil en volgens mij al na een dag of 10. Haar ontlasting veranderde gewoon, van geur en structuur.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 14 juli 2007 @ 19:42:29 #147
24188 Belana
kloon van belana
pi_51468583
evenstar, wel beetje rot ook natuurlijk om al die succesverhalen te lezen over eten.

is volle melk trouwens beter als halfvol? vanuit het cb zeggen ze halfvol, maar ik kan me herinneren er ooit iets over gelezen te hebben dat volle melk toch eigenlijk beter is? (en ja, ik ben te lui om te gaan zoeken )

Ezra is vandaag erg verwend trouwens, allemaal mooie nieuwe spele-dingetjes, lekker taart gesmuld was erg leuk en gezellig
stormy waters...
sailin'
pi_51468660
Wat een leuke verhalen hier. Die knikkerbaan ziet er leuk uit zeg!
Kim eet redelijk. De ene dag heel goed, de andere dag heel slecht. Verschilt heel erg.
Kim krijgt (bijna) elke dag vitamine door de melk.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 19:52:38 #149
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51468847
Hmm zou het kunnen dat het dan niet voor iedereen werkt?
want merk echt geen verschil daar in..

Moet zeggen ze is wel vrolijker. ( op vandaag na , ze had alles onder gekotst en niet huilen he wijtten het nog maar aan het warme weer dus heb voor zekerheid maar iets ors in der fles gedaan) ach we kijken het voorlopig nog aan potje hebben we toch en kwaad kan het niet

Wil maandag wel ff wegen, want lijkt of ze wat lichter is geworden.. maar ze kan het wel hebben gelukkig.

Belana lief van je.. en moeilijk.. een beetje.. je leert er mee leven he.. soms heb je wel van die momenten zoals het topic van yppy.. dat dan wel verdriet geeft.. ( no offence naar yppy hoor ) maar het is nu eenmaal niet anders.. en als ik kijk hoe ze voor de rest is.. ze is zo lief en grappig en slim en knap en mooi en alles wat je je maar kan wensen.. dat eten komt wel.. op haar eigen tempo op haar eigen tijd.

E.T dichtsbijzijnde prenatal die het setje verkoopt is in benzine alsnog duurder als verzendkosten achjah tis geen rib uit me lijf gelukkig
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 14 juli 2007 @ 20:20:28 #150
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51469616
Belana, hier op het cb zeiden ze dat ze tot ongeveer 1 jaar volle zuivel moest hebben. Volgens mij vanwege de vetten. Als deze 2 pakken volle melk op zijn gaan we ook over op halfvolle
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')