abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51422867
Welkom Ezra en Belana

Fijn Wennie dat Robin geen koorts meer heeft!

Wij hadden onze wieg ook op MP gekocht en ook weer heel snel verkocht, met winst
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 12:01:50 #102
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51425022
Ezra en belana welkom hier en proficiat

Net een tandenborstelsetje voor Arwen besteld. Trainingssetje voor senso motorische orale training
verdorie betaal meer verzendkosten als het setje zelf kost onderhand

We hadden vandaag met tandenborstel geoefent met de logopediste, dat vond ze toch wel veel moeilijker als de drupjes water.
We zijn iig al een hele stap verder dat we met een drupje water de vinger in de mond mogen doen nu tot 17 augustus vakantie helaas , maar kunnen we nog even druppelen oefenen

Ze heeft even lekekr uit mogen razen. Zo maf dat ze altijd rustig speelt ( nouja meestal ) en ze heel rustig de blokjes in het bakje deed en toen de logopediste met tandenborstel 1 seconde over haar bovenkaakje ging was ze niet meer blij en de blokjes werden gesmeten ... Vind haar wel dapper mijn muisje
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 13 juli 2007 @ 12:49:39 #103
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51426587
ezra al 1
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 13 juli 2007 @ 12:58:16 #104
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51426867
[crosserdecrospost]

Evenstar: bij prenatal hebben ze vanaf maat 19 regenlaarsjes
en soms bij hema, maar aangezien het zomer is, zullen die wel even niet meer komen.

oma had voor max regenlaarsjes maat 22 gekocht, veel te groot natuurlijk
ik heb dan weer de vraag waar ze regenjasjes verkopen in maatje klein, en dan niet een poncho (is voor op texel, daar waait het ) maar echt een jasje. bij hema gaan ze vanaf 86/92 en die is zo'n beetje 10 keer te groot ofzo...
  vrijdag 13 juli 2007 @ 13:00:21 #105
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51426951
en fijn dat arwen al wat vooruitgang maakt met het mond-wennen. het is natuurlijkj kei eng voor t meiske. misschien vind ze het zowiezo al fijner als jullie zelf met haar oefenen. ipv de logopediste.
wat is er speciaal aan het tandenborstelsetje?
pi_51428314
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 08:40 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Waar slaapt Merlijn dan overdag en 's avonds als jullie nog niet slapen?
Fons slaapt ook bij ons in bed maar als wij er niet bij liggen durf ik dat niet meer aan en slaapt hij in z'n eigen bed.
Hij slaapt vaak nog even beneden voor hij echt in ons bed gaat slapen op de zitzak met een boxkleed onder zich en fleece kleed op zich of gewoon meteen in het grote bed. Moet zeggen dat ik zeker nu ik zwanger ben vaak eerder slaap dan hem of meteen naast hem ga slapen. Grote bed geeft geen probleem, hij kan er zelf uit (netjes achteruit eraf vanaf dat hij één was) en gaat gewoon bij het hekje staan als hij wakker is. Hij slaapt vaak met de kussens om zich heen en toen hij kleiner was lag het voedinggskussen om hem heen. Ik heb ook mijn bureau naast het bed staan zodat ik wat kan studeren en de tv is ook aanwezig dus ik amuseer me vaak wel. Het hem alleen laten slapen vond ik ook eng hoor, maar eigenlijk valt het best mee. Overdag ga ik de was doen boven ofzo, ben ik toch in de buurt.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 13:42:07 #107
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51428498
Ah eens bij de hema kijken hier morgen of het past

Jippie´s Trainingssetje baby´s 1ste tandjes (+schildje) Aanbevolen door logopedisten als onderdeel van senso-motorische training.

Dit trainingssetje bestaat uit 3 borsteltjes en zijn geschikt voor baby´s eerste tandjes. Goed voor senso motorische training. Ook aanbevolen door logopedisten. Het schildje zorgt ervoor dat het staafje niet te ver in baby´s keeltje schiet.

Het eerste borsteltje is een rond rubberbolletje, daar kan ze dan op kauwen en doet nog niets aan de tandjes, maar kan ze zelf en wij haar gewend maken aan een staafje in haar mondje, het tweede borsteltje is met een soort borsteltje maar toch net anders, maar heeft wel de vorm van een tandenborstel en kun je dan over de kaakjes masseren en het tongetje. De derde is met haartjes zoals een gewone tandenborstel.
Zo leerst ze langzaam aan stapsgewijs om te gaan met dingen voelen in haar mondje.

Merk dat ze het juist fijner minder eng vind in een andere omgeving (n bij de logo zelf) en Mea ( zo heet ze) door arwen meemaa genoemd die weet net even beter hoe aan te pakken als iemand zelf. Wij hebben ook spelenderwijs van alles geprobeerd om maar in het mondje te mogen/mondje te poetsen. Altijd paniek en daarna dus 'woedeaanvallen".

Nu doet de logo het paar keer oefenen, en van daar uit mogen we dan zelf proberen, maar wel dus nog alleen het druppelen op de vinger in de mond , de logo kan al over haar onderkaakje wrijven , maar boven is paniek nog wel.

Merk dat het wel degelijk invloed op Arwen heeft gelukkig, de gastro zei al maakt niets uit gaat toch niet helpen
pi_51428585
Fons slaapt nu een maand of twee in een eigen bedje als wij niet slapen, voelt toch veiliger sinds er wat meer beweging in hem zit.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 13:45:51 #109
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51428638
oh evenstar: als je een scapino in de buurt hebt: regenlaarsjes vanaf maat 20
  vrijdag 13 juli 2007 @ 13:46:59 #110
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51428692
scapino in helmond had ze niet maar kom als het goed is morgen bij de hema
pi_51428924
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 13:44 schreef Bass-Miss het volgende:
Fons slaapt nu een maand of twee in een eigen bedje als wij niet slapen, voelt toch veiliger sinds er wat meer beweging in hem zit.
Kan ik me voorstellen, maar ja nu er hier een baby komt en Merlijn van de nachtvoedingen af is krijgt hij gewoon zijn eigen kamer. Die hadden we namelijk niet meer en bij ons op de kamer is er eigenlijk geen plaats voor een ledikant.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:57:03 #112
108648 cattie
lieve moeder
pi_51435441
Belana, hartelijk gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Ezra!
Welkom bij de dreumesjes!
pi_51435697
Belana feli en welkom!

Even een vraagje. Kim is nu19 maanden en drinkt alleen nog uit de fles.
Ze snapt nog steeds niet hoe de tuitbeker werkt. Ze knabbelt er alleen maar op en gooit ermee. Een rietjesbeker en gewone snapt ze ook niet.
Wat moeten we hier nu mee?
Is vast niet goed voor het gebit. Ook krijgt ze vaak diksap, ik hoorde dat dat slecht is voor de tanden.
Maar wat moet je dan geven? Teveel melk is ook niet goed, lijkt me.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 17:10:34 #114
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51435830
water

En oefenen met uit een egwone beker drinken ?

Hier ook nog een flessenkindje, tuitbeker/rietjesbeker ( voelt anders aan) zorgde hier voor een kindje wat van de leg was.. maar ligt denk ik ook net wta gecimpliceerder.
Ik zou denk ik gewoon proberen en het blijven aanbieden op een speelse manier.
Dus even zelf "slokje drinken"en dan kim geven, en met een rietje in een gewoon glas waar je bij bent slokjes laten drinken iig proberen.
pi_51436122
Ohja, vergeten erbij te zetten. Gewoon water wil ze amper. Alleen soms uit mijn bidonflesje.
Goed plan Evenstar. Dus gewoon blijven proberen. En bij opa en oma ook. Daar gaat ze morgen spelen. Tenminste, lijkt mij wel het handigste dat ze het daar ook leert. Als het nou eens een keer goed weer zou worden, konden we mooi buiten oefenen.
pi_51439442
oh oh oh bijna vergeten te zeggen.. Amber heeft gister op de wc gepoept

ingrid, probeer het eventueel met melk. Amber gaat steeds beter uit een beker drinken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 19:25:33 #117
108648 cattie
lieve moeder
pi_51439653
Goedzo Amber!

Ingrid, qua bekers kun je volgens mij het beste verschillende tuit/rietjes bekers proberen. Ive drinkt erg goed uit 1 type tuitbeker, andere types vindt hij minder en een rietjesbeker wil hij niet. Uit een normaal glas drinken vindt hij helemaal geweldig, maar dan gaat meer dan de hellft er langs, dus dat doen we nog maar niet.
pi_51440227
Tnx voor de tips. En wat drinkt ze nu.... juist water. Uit mijn bidonflesje, die ben ik dus kwijt.

Goedzo Amber! Ik zal eens kijken wat we hier hebben qua bekers. Volgens mij heel veel. Ook een gedeelte gekregen. Dus maar uittesten. Ooi zal ze eens aan een andere fles moeten.

Haha, ik heb net de fles van Kim gekregen. Dus ik moet nu aan haar flesje en Kim lurkt aan mijn bidon flesje.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 20:38:13 #119
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51441843
iemand nog tips mbt eten?

ik krijg er echt niks meer in op het moment.. echt 3 keer k*t, en ik weet dat het er bij hoort maar ik kan er niks aan doen dat ik me een beetje radeloos ga voelen..
pi_51444431
Pinquit wat rot dat hij niet eet. Wij besteden er hier eigenlijk niet veel aandacht aan, als hij niet wil eten door tandjes krijgt vaak juist een potje omdat hij die dan wel prima vindt. Het beste is eigenlijk gewoon blij zijn met alles wat dat hij eet, wie weet is het over een paar dagen wel weer goed. Eigenlijk staan we hiet juist er van te kijken wat hij lust en binnne kan werken. Iets geven wat hij echt lekker vind is hier eigenlijk ook vaak een succes.

Merlijn krijgt hier thuis hoogtens twee bekers ranja/diksap op een dag. Hij drinkt juist altijd water. En 's avonds voor het slapen gaan melk en nog af en toe bij mij BV. Hij drinkt al vanaf 9 maanden uit een rietjesbeker en heeft nooit een tuitbeker gehad. Uit een gewone beker drinkt hij thuis niet maar op andere plaatsen wel. Ik zou Kim om te oefenen regelmatig ook uit jullie glas/beker laten drinken en laat haar in bad oefenen met een beker daar leten ze het wel van.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:22:36 #121
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51445071
mja als het een paar dagen is is het ook niet erg, maar het is hier gewoon al 3 maanden
en idd blij zijn met wat ie binnenkrijgt, en elk hapje is er 1 enzo.
mams denkt dat we hem misschien teveel drinken aanbieden, en dat ie daar wel zn energie uithaalt, maar ook zn maagje mee voldrinkt. klinkt heel logisch, maar ik geef m niet overdreven veel drinken ofzo. en hij wil meestal ook eerst drinken, dan pas proberen te eten. sja, dan zal zn buikje wel vol zitten ja.

heb al geprobeerd geen tussendoortjes en dan wachten tot hij écht honger heeft, maar dan is het ook elke keer 2 hapjes van iets.
ik geef m nu heel vaak een bordje met stukjes kaas, worst, komkommer, tomaat, enz. zodat ie van alles tenminste 1 hapje binnenkrijgt.

yoghurt neemt ie meestal wel gewoon, maar alleen uit zn fles (hij wil t zograag zelf doen, maar kan t echt nog niet en gaat hysterisch doen als ik m wil voeren, dus dan maar in zn fles/tuit....) en alleen maar tijdens het spelen. pfff heb echt het idee dat ik iets helemaal fout doe of eigenlijk hoop ik dat een beetje, dat het gewoon aan mij ligt, dat het 1 ding is dat ik anders moet doen en dat dan alles weer goed komt..
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:42:06 #122
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51445679
Evenstar, dat setje ligt/lag hier gewoon bij Prenatal (heb 't destijds voor Saskia gehad)

Ik zie Saskia d'r bedje voorbij komen Hij is zoooo schattig (en ze slaapt nog steeds op de kleinste stand, wordt wel bijna tijd voor een stukje erbij).
Pixels, ik zou voorlopig voor nog een extra ledikantje gaan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 07:58:17 #123
24188 Belana
kloon van belana
pi_51454596
wij moeten voor Liam nog steeds een groter bedje kopen die slaapt altijd nog in zijn ledikant
Nou is dat wat groter als een standaard ledikant hoor. maar hij gaat er nu wel uitgroeien en bovendien moet Ezra er in. we hebben niet zoveel ruimte en ik wil gewoon een vikare meegroeibedje van ikea

pinquit, ik zou me er niet druk om maken, die dreumesen groeien soms van de lucht ofzo. het hoort er gewoon bij meid. als ie honger heeft eet ie echt wel. en zo raakt ie ff al zijn babyvet kwijt
hij eet zo te lezen wel en drinkt ook goed, dus echt, het komt wel goed. laat het los en geniet gewoon van je mooie knul.
ik vind dit misschien wel een goed stukje voor je
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 14 juli 2007 @ 08:28:37 #124
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51454703
toen ik ooit mijn zorgen uitte op het CB over het eten van Saskia kreeg ik als antwoord: "ach, die kindjes groeien op lucht en liefde.. Komt vanzelf wel weer en als ze echt honger hebben eten ze wel"

Weer een zorg minder dus
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 10:13:40 #125
108648 cattie
lieve moeder
pi_51455500
Op lucht en liefde? Ive leeft vooral op massa's boterhammen, crackers, pap, fruit en een bord avondeten groter dan wat sommige volwassenen eten. Duidelijk een kind van zijn ouders.
Ik las trouwens in het linkje van Belana dat kunstmelk door gewone melk vervangen kan worden. Op welke leeftijd zijn jullie daar mee begonnen? Ive krijgt nu nog 1,5 fles kunstmelk. De fles 's middags gaat helemaal op, maar die voor het slapen gaan niet (maar dat komt ook omdat hij zo goed eet).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')