Dat zou toch onbeschoft zijn?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:43 schreef _Endymion_ het volgende:
Als een bedrijf belooft dat ze op die dag een reactie geven, maar niet doet. Dan is het vrijwel 99% kans dat ze je niet willen. Een werknemer moet meer opleveren dan de loon die aan jou ze betalen, dus waarom zullen ze nog langer wachten het kost hun meer geld .... Denk er niet al te lang erover en ga verder met zoeken.
Misschien zijn ze het vergeten? Er kwam iets tussen? Ze kregen hem niet te pakken? Allemaal mogelijkheden.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:43 schreef _Endymion_ het volgende:
Als een bedrijf belooft dat ze op die dag een reactie geven, maar niet doet. Dan is het vrijwel 99% kans dat ze je niet willen. Een werknemer moet meer opleveren dan de loon die aan jou ze betalen, dus waarom zullen ze nog langer wachten het kost hun meer geld .... Denk er niet al te lang erover en ga verder met zoeken.
Het is niet onbeschoft, je komt alleen zielig over als je zelf erachterna ga. Ik spreek dit uit ervaring. De reden waarom bedrijven niet reageren is, omdat ze niet weten hoe ze met afwijzingen om moeten gaan. Er zijn sollicitanten die behoorlijk aggressief kunnen worden en zelfs aanklagen voor discriminatie of whateverquote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat zou toch onbeschoft zijn?
Je tweede zin mag je uitleggen, want ik snap niet wat je bedoelt. Waarom zullen ze nog langer wachten waarmee??
Dat ben ik niet met je eens. Je komt juist ongeinteresseerd over als je er niet achteraan gaat. Dat van die afwijzigen heb je gelijk in en ik zie het ook somber in, maar als je een baan wilt dan moet je er voor gaan en niet lafjes afwachten! Met opgeven heeft nog nooit iemand iets bereikt.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:06 schreef _Endymion_ het volgende:
[..]
Het is niet onbeschoft, je komt alleen zielig over als je zelf erachterna ga. Ik spreek dit uit ervaring.
4 dagen lang ziek, lekker efficient is datquote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:54 schreef Lienekien het volgende:
Of ze hadden nog niet kunnen overleggen (bijv. iemand ziek geworden)?
Redenen genoeg.
Ik heb diverse sollicitaites gedaan voor stages en bijbaantjes. Bedrijven die me willen hebben tot nu toe dezelfde dag gereageerd. van de afwijzingen heb ik nog nooit wat van gehoord. Ik werk nu 4 dagen per week als programmeur. Misschien is dat in andere sectoren hopelijk wat anders.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:09 schreef Flurry het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Je komt juist ongeinteresseerd over als je er niet achteraan gaat. Dat van die afwijzigen heb je gelijk in en ik zie het ook somber in, maar als je een baan wilt dan moet je er voor gaan en niet lafjes afwachten! Met opgeven heeft nog nooit iemand iets bereikt.
Reken daar maar wel op ja, dat het er niet overal zo aan toe gaat.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:15 schreef _Endymion_ het volgende:
[..]
Ik heb diverse sollicitaites gedaan voor stages en bijbaantjes. Bedrijven die me willen hebben tot nu toe dezelfde dag gereageerd. van de afwijzingen heb ik nog nooit wat van gehoord. Ik werk nu 4 dagen per week als programmeur. Misschien is dat in andere sectoren hopelijk wat anders.
Hihi.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:24 schreef Niowskie het volgende:
Ik ben net gebeld!
Door omstandigheden heeft ze me niet eerder kunnen bellen, Maar:
Ze hopen dat ik op tweede gesprek zou willen komen!![]()
![]()
Bedankt voor de support!
Gr. Patrick
quote:Op maandag 9 juli 2007 18:52 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik heb 3 weken gewacht op reactie op mijn sollicitatiebrief, vandaag maar eens achteraan gebeld:
ik: hoi met TheOneAndOnly
Als ik een gesprek heb gehad met een bedrijf, mag ik toch verwachten dat ze ff laten weten of ze met me door willen of niet. Ik vind het associaal als ze niks van zich laten horen. En dan ben ik zielig als ik er achter aan gaquote:Het is niet onbeschoft, je komt alleen zielig over als je zelf erachterna ga.
er heoft niet persé over nagedacht te worden hoor. Zeker bij grote bedrijven wil er tussen de aanvraag en het daadwerkelijke gesprek weer iets veranderen waardoor er geen headcount approval meer is, of opnieuw aangevraagd wil worden. En daar gaat tijd overheen...quote:Op maandag 9 juli 2007 20:26 schreef _Endymion_ het volgende:
In de IT wereld is dat wel zo. Don't call us we call you.
En trouwens langer dan een werkweek erover nadenken, is dat niet frustrerend en tijdverspilling? Zeg gewoon nee of geef een proefmaand.
wat een onzin is dit nou weer.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:06 schreef _Endymion_ het volgende:
[..]
En de 2e zin, tja wat snap je niet? Kijk stel je verdient 2500,- per maand. Je werk levert 4500,- omzet op voor het bedrijf. Als ze jou NU aannemen, kunnen ze de aankomende maand 2000,- incasseren. Nemen ze jou pas een maand later aan dan verdienen ze 2000,- minder. Dat is toch zonde. Tenzij ze er van uitgaan dat het je niet lukt, dan wordt je niet aangenomen.
de IT wereldquote:Op maandag 9 juli 2007 20:26 schreef _Endymion_ het volgende:
In de IT wereld is dat wel zo. Don't call us we call you.
En trouwens langer dan een werkweek erover nadenken, is dat niet frustrerend en tijdverspilling? Zeg gewoon nee of geef een proefmaand.
oh oh ohquote:Op donderdag 12 juli 2007 21:16 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
wat een onzin is dit nou weer.
1) je spreekt af wanneer je begint.
2) als je op de laatste dag van de maand wordt aangenomen, krijg je echt niet de volledige maandloon.
3) elke nieuwe medewerker kost geld om in te werken.
Welk ICT-bedrijf is nog serieus tegenwoordigquote:Op donderdag 12 juli 2007 21:17 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
de IT wereld![]()
Een beetje serieus ICT-bedrijf heeft z'n eigen P&O die dit gezeur afhandeld.
Die bedrijven die willen blijven bestaan.quote:Op donderdag 12 juli 2007 23:39 schreef _Endymion_ het volgende:
[..]
oh oh ohSnap je het nog steeds niet.
[..]
Welk ICT-bedrijf is nog serieus tegenwoordig.
films en realiteit....quote:Heb je de films en series niet gezien over mensen die gepromoveerd zijn en de ondergeschikten moeten ontslaan. Dat is geen pretje hoor, je houdt er snel nachtmerries aan over. "Sorry dude ik moet je teleurstellen...", "ja, maar... mijn kinderen dan... hoe moeten die naar school .....".
Ach weet je mensen zijn lui ... een goed excuus verzinnen kost te veel inspanning.![]()
onzin, mij zouden ze ook bericht doen binnen 7 dagen, na 12 dagen ofzo kreeg ik bericht voor 2de gesprek, en ben aangenomen, dus........quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:43 schreef _Endymion_ het volgende:
Lijkt me sterk dat iemand die iets mag betekenen zo om een baan zit te smeken. En de standaard "je voldoet niet aan onze specificaties" is meer dan voldoende om elke sollicitant af te wijzen. Tijdens het gesprek wordt de kennis van de sollicitant al aan de tand gevoeld.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:05 schreef _Endymion_ het volgende:
Reorganisaties, tegenvallende prestaties, duizenden banen schrappen, dat zijn onderwerpen die regelmatig in het nieuws voorkomen.
Het is lastig/vervelend om sollicitanten af te wijzen op basis een gesprek en cv. Vooral als je 20 a 30 per dag of meer moet afwijzen. '''ja, maar waarom ben ik afgewezen... je kent me nauwelijks, geef me een kans, we hebben zo'n leuk gesprek gehad.". "we hebben al iemand gevonden" . "ja maar waarom staat die vacature nog steed op jullie site?" ... "uh ja, ...... oh wisselgesprek uit het buitenland spreek je later nog wel ... bye".
TS heeft afgelopen maandag gebeld en gaat voor een tweede gesprek.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 08:57 schreef Space-Chinees het volgende:
Als ik de TS was had ik op basis van het eerste gesprek een inschatting gemaakt:
1) Ging het gesprek naar mijn gevoel goed? Dan had ik vrijdagmiddag ffies gebeld over hoe en wat.
2) Gesprek ging minder/niet goed. En na de afgesproken week geen reactie gehad? Dan maar zoeken maar solliciteren naar een andere functie.
Ik ben echt niet iemand die langer dan een week op iets gaat wachten. Maar goed. Ik solliciteer meestal op een paar functies tegelijk. En de eerste twee / of drie die reageren ga ik mee onderhandelen. De rest de bedrijven die na 1 of 2 weken komen bellen voor een sollicitatie zeg ik gewoon
Als een werkgever mij belooft om te bellen en hij komt zn belofte niet na, dan ga ik er niet eens achteraan bellen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:43 schreef _Endymion_ het volgende:
Er kan toch een goede reden voor zijn. Het is niet per definitie laksheid.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 09:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Als een werkgever mij belooft om te bellen en hij komt zn belofte niet na, dan ga ik er niet eens achteraan bellen.
Mensen die zo laks omgaan met andere mensen wil ik niet eens mee samenwerken
En dan komen de vragen, "in welk opzichte? wees specifiek", "Mis ik iets?, elk organisatie is anders. Bijleren is noodzaak. Wat ik mis kan ik bijleren." "Als ik niet geschikt ben, waarom zeg je het niet meteen?"quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:44 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat iemand die iets mag betekenen zo om een baan zit te smeken. En de standaard "je voldoet niet aan onze specificaties" is meer dan voldoende om elke sollicitant af te wijzen. Tijdens het gesprek wordt de kennis van de sollicitant al aan de tand gevoeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |