abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51210930
Ik heb maandag gesolliciteerd, het gesprek was erg positief en het zal mij dan ook verbazen als hier geen tweede gesprek uit zal komen.
Ik zou echter deze week nog een reactie krijgen. Nu is de week voorbij, ik verwacht niet dat ze op zaterdag een reactie zullen geven en heb nog geen reactie gehad.

Nu vraag ik mij af of dit een tactiek is van het bedrijf? Dat ze willen kijken of, en zoja wanneer ik er zelf achteraan bel? Maandag om 09:00 gelijk? Of wacht ik tot donderdag en kan ik overkomen als onverschillig?

Of zie ik spoken en zullen ze, zoals altijd kan, vergeten zijn mij te bellen?
Life Is What Happens To You While You’re Busy Making Other Plans.........
pi_51210980
ik zou maandag eind van de middag bellen
Op donderdag 4 oktober 2007 09:50 schreef staticdata het volgende:
- Alle Milfen zullen zich, gesorteerd op cup maat, in rijen van 10 staan en zich bereidwillig opstellen
  vrijdag 6 juli 2007 @ 19:34:24 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51210987
Zouden ze bellen of een brief sturen? Edit: dat staat in je laatste zin.

Ik zou trouwens zeer verbaasd zijn als het tactiek was. Ik denk ook niet dat ze je vergeten zijn te bellen, maar dat het gewoon niet gelukt is.

Maandagmiddag is een mooie tijd.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 19:35:20 #4
53495 snowwie2
Polonaise loopt uit de hand
pi_51211022
Maandag gewoon even bellen.
Meteen om 09:00 uur is een beetje vroeg.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 19:38:05 #5
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_51211140
Als ze zaterdag toch open zijn zou ik ze dan bellen .
Anders je het weekend met de zenuwen.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 19:43:11 #6
85175 _Endymion_
It's inevitable
pi_51211325
Als een bedrijf belooft dat ze op die dag een reactie geven, maar niet doet. Dan is het vrijwel 99% kans dat ze je niet willen. Een werknemer moet meer opleveren dan de loon die aan jou ze betalen, dus waarom zullen ze nog langer wachten het kost hun meer geld .... Denk er niet al te lang erover en ga verder met zoeken.
Pfff *hijg* Liever moe dan lui... :o)
  vrijdag 6 juli 2007 @ 19:46:21 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51211442
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 19:43 schreef _Endymion_ het volgende:
Als een bedrijf belooft dat ze op die dag een reactie geven, maar niet doet. Dan is het vrijwel 99% kans dat ze je niet willen. Een werknemer moet meer opleveren dan de loon die aan jou ze betalen, dus waarom zullen ze nog langer wachten het kost hun meer geld .... Denk er niet al te lang erover en ga verder met zoeken.
Dat zou toch onbeschoft zijn?

Je tweede zin mag je uitleggen, want ik snap niet wat je bedoelt. Waarom zullen ze nog langer wachten waarmee??
  vrijdag 6 juli 2007 @ 19:49:13 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_51211554
Dikke kans dat 't 'm niet wordt inderdaad. Toch zou ik maandag bellen en vriendelijk informeren wat de stand van zaken is... assertiviteit is een pre en misschien hebben ze binnenkort nog een vacature
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_51211557
quote:
Misschien zijn ze het vergeten? Er kwam iets tussen? Ze kregen hem niet te pakken? Allemaal mogelijkheden.
-
pi_51211715
nog een mogelijkheid... De persoon die je zou bellen is ziek geworden en heeft dit niet kunnen overdragen aan een andere....
Ik zou gewoon maandagmiddag zelf even een belletje plegen...

succes!!
Verkeerde planning van jouw kant hoeft nog geen haast van mijn kant te betekenen…
  vrijdag 6 juli 2007 @ 19:54:42 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51211786
Of ze hadden nog niet kunnen overleggen (bijv. iemand ziek geworden)?

Redenen genoeg.
pi_51211944
op 1 reactie na heb ik weer wat hoop!

Ga maandag eind van de dag maar even bellen!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:06:29 #13
85175 _Endymion_
It's inevitable
pi_51212256
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 19:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat zou toch onbeschoft zijn?

Je tweede zin mag je uitleggen, want ik snap niet wat je bedoelt. Waarom zullen ze nog langer wachten waarmee??
Het is niet onbeschoft, je komt alleen zielig over als je zelf erachterna ga. Ik spreek dit uit ervaring. De reden waarom bedrijven niet reageren is, omdat ze niet weten hoe ze met afwijzingen om moeten gaan. Er zijn sollicitanten die behoorlijk aggressief kunnen worden en zelfs aanklagen voor discriminatie of whatever

En de 2e zin, tja wat snap je niet? Kijk stel je verdient 2500,- per maand. Je werk levert 4500,- omzet op voor het bedrijf. Als ze jou NU aannemen, kunnen ze de aankomende maand 2000,- incasseren. Nemen ze jou pas een maand later aan dan verdienen ze 2000,- minder. Dat is toch zonde. Tenzij ze er van uitgaan dat het je niet lukt, dan wordt je niet aangenomen.
pi_51212297
laat maar horen hoe het afgelopen is (en wel doen !! )
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:09:43 #15
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_51212380
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:06 schreef _Endymion_ het volgende:

[..]

Het is niet onbeschoft, je komt alleen zielig over als je zelf erachterna ga. Ik spreek dit uit ervaring.
Dat ben ik niet met je eens. Je komt juist ongeinteresseerd over als je er niet achteraan gaat. Dat van die afwijzigen heb je gelijk in en ik zie het ook somber in, maar als je een baan wilt dan moet je er voor gaan en niet lafjes afwachten! Met opgeven heeft nog nooit iemand iets bereikt.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:10:25 #16
85175 _Endymion_
It's inevitable
pi_51212404
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 19:54 schreef Lienekien het volgende:
Of ze hadden nog niet kunnen overleggen (bijv. iemand ziek geworden)?

Redenen genoeg.
4 dagen lang ziek, lekker efficient is dat
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:15:00 #17
85175 _Endymion_
It's inevitable
pi_51212567
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:09 schreef Flurry het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Je komt juist ongeinteresseerd over als je er niet achteraan gaat. Dat van die afwijzigen heb je gelijk in en ik zie het ook somber in, maar als je een baan wilt dan moet je er voor gaan en niet lafjes afwachten! Met opgeven heeft nog nooit iemand iets bereikt.
Ik heb diverse sollicitaites gedaan voor stages en bijbaantjes. Bedrijven die me willen hebben tot nu toe dezelfde dag gereageerd. van de afwijzingen heb ik nog nooit wat van gehoord. Ik werk nu 4 dagen per week als programmeur. Misschien is dat in andere sectoren hopelijk wat anders.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 06:52:38 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51224172
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:15 schreef _Endymion_ het volgende:

[..]

Ik heb diverse sollicitaites gedaan voor stages en bijbaantjes. Bedrijven die me willen hebben tot nu toe dezelfde dag gereageerd. van de afwijzingen heb ik nog nooit wat van gehoord. Ik werk nu 4 dagen per week als programmeur. Misschien is dat in andere sectoren hopelijk wat anders.
Reken daar maar wel op ja, dat het er niet overal zo aan toe gaat.
pi_51224411
Bekende situatie, ik ben laatst ook zo aan het lijntje gehouden. Achteraf bleek dat de andere kandidaat de voorkeur had (terwijl ze het tegendeel beweerden) en dat ze hem met geld overtuigd hebben. Die man is er dus flink beter van geworden.
Maar ze beloofden meerdere keren reactie "eind deze week" en dan ging er weer een weekend overheen. Maandagmiddag belde ik dan zelf maar weer.
Probeer dit echter positief te zien, door dit te doen laat je zien dat je de dingen niet op zijn beloop laat en maar afwacht tot de andere partij uit de hoek komt.

Maandagmiddag rond 14:00 bellen dus.
pi_51225453
Hey,

Ik ken t ook al meegemaakt. De ene week hadden ze nog geen beslissing genomen, maar ik zou op de hoogte worden gehouden. Gisteren zouden ze een beslissing nemen, maar dus niks noppes, nada gehoord. Was het niet het geval dat ik deze week aanbod voor andere job heb gekregen en daarvoor heb getekend. Heb ze dus gisteren laten weten dat ik niet meer in aanmerking wil komen voor die job omdat ik niet meer werkzoekend ben...

succes met je sollicitaties, en maandag gewoon bellen.
pi_51290689
Ik ben net gebeld!

Door omstandigheden heeft ze me niet eerder kunnen bellen, Maar:

Ze hopen dat ik op tweede gesprek zou willen komen!

Bedankt voor de support!

Gr. Patrick
pi_51290916
Nou van harte, enne...zet 'm op in dat tweede gesprek.
  maandag 9 juli 2007 @ 14:36:21 #23
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_51291183
gefeli
pi_51299469
Laat even weten hoe het afloopt. Als je de baan krijgt, komen we graag een stukje taart eten.
pi_51299765
ik heb 3 weken gewacht op reactie op mijn sollicitatiebrief, vandaag maar eens achteraan gebeld:

ik: hoi met TheOneAndOnly

hij: hoi met p&o

ik: ik heb 3 weken geleden een sollicitatiebrief verstuurd en vroeg me af of jullie die al in behandeling genomen hadden.

hij: ja die ligt hier op het stapeltje bij "uit te nodigen kandidaten"

ik: oh dat is mooi, dus ik krijg binnenkort bericht?

hij: ja nou, we zitten even met de vakantie enzo.

ik: oh, ik heb mijn vakantie al gehad.

hij: oh, dat is mooi, kan je vrijdag om half 9?

ik: dat is goed. tot vrijdag

houdoe

leuk, dat soort telefoontjes....
  maandag 9 juli 2007 @ 19:11:22 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51300408
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:24 schreef Niowskie het volgende:
Ik ben net gebeld!

Door omstandigheden heeft ze me niet eerder kunnen bellen, Maar:

Ze hopen dat ik op tweede gesprek zou willen komen!

Bedankt voor de support!

Gr. Patrick
Hihi.
  maandag 9 juli 2007 @ 19:55:58 #27
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51301783
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:52 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik heb 3 weken gewacht op reactie op mijn sollicitatiebrief, vandaag maar eens achteraan gebeld:

ik: hoi met TheOneAndOnly
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 9 juli 2007 @ 19:58:07 #28
52513 whosvegas
The Trickster
pi_51301848
quote:
Het is niet onbeschoft, je komt alleen zielig over als je zelf erachterna ga.
Als ik een gesprek heb gehad met een bedrijf, mag ik toch verwachten dat ze ff laten weten of ze met me door willen of niet. Ik vind het associaal als ze niks van zich laten horen. En dan ben ik zielig als ik er achter aan ga

[ Bericht 1% gewijzigd door whosvegas op 09-07-2007 21:49:28 ]
Are you nuts??
  maandag 9 juli 2007 @ 20:26:06 #29
85175 _Endymion_
It's inevitable
pi_51302746
In de IT wereld is dat wel zo. Don't call us we call you.

En trouwens langer dan een werkweek erover nadenken, is dat niet frustrerend en tijdverspilling? Zeg gewoon nee of geef een proefmaand.
pi_51402599
quote:
Op maandag 9 juli 2007 20:26 schreef _Endymion_ het volgende:

En trouwens langer dan een werkweek erover nadenken, is dat niet frustrerend en tijdverspilling? Zeg gewoon nee of geef een proefmaand.
er heoft niet persé over nagedacht te worden hoor. Zeker bij grote bedrijven wil er tussen de aanvraag en het daadwerkelijke gesprek weer iets veranderen waardoor er geen headcount approval meer is, of opnieuw aangevraagd wil worden. En daar gaat tijd overheen...
pi_51407189
Ja, en zo kreeg ik onlangs een afzegging op een sollicitatie die al langere tijd liep. Paar keer werd de interne goedkeuring ingetrokken en ineens komt er een interne kandidaat om de hoek. Het was een internationaal bedrijf en de oorspronkelijke eigenaar van deze vacature was 5 jaar geleden naar het buitenland vertrokken om daar hetzelfde werk te gaan doen. Bedenkt hij zich net nu om terug te komen naar Nederland en zijn oude baan uit de etalage te pikken.....grrrrrrr. En daar heb je dan echt al een tijd achteraan gerend.....balen
pi_51407967
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:06 schreef _Endymion_ het volgende:

[..]

En de 2e zin, tja wat snap je niet? Kijk stel je verdient 2500,- per maand. Je werk levert 4500,- omzet op voor het bedrijf. Als ze jou NU aannemen, kunnen ze de aankomende maand 2000,- incasseren. Nemen ze jou pas een maand later aan dan verdienen ze 2000,- minder. Dat is toch zonde. Tenzij ze er van uitgaan dat het je niet lukt, dan wordt je niet aangenomen.
wat een onzin is dit nou weer.
1) je spreekt af wanneer je begint.
2) als je op de laatste dag van de maand wordt aangenomen, krijg je echt niet de volledige maandloon.
3) elke nieuwe medewerker kost geld om in te werken.
pi_51408012
quote:
Op maandag 9 juli 2007 20:26 schreef _Endymion_ het volgende:

de IT wereld
Een beetje serieus ICT-bedrijf heeft z'n eigen P&O die dit gezeur afhandeld.
  donderdag 12 juli 2007 @ 23:39:44 #34
85175 _Endymion_
It's inevitable
pi_51413442
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 21:16 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

wat een onzin is dit nou weer.
1) je spreekt af wanneer je begint.
2) als je op de laatste dag van de maand wordt aangenomen, krijg je echt niet de volledige maandloon.
3) elke nieuwe medewerker kost geld om in te werken.
oh oh oh Snap je het nog steeds niet.
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 21:17 schreef athlonkmf het volgende:
[..]

de IT wereld
Een beetje serieus ICT-bedrijf heeft z'n eigen P&O die dit gezeur afhandeld.
Welk ICT-bedrijf is nog serieus tegenwoordig . Heb je de films en series niet gezien over mensen die gepromoveerd zijn en de ondergeschikten moeten ontslaan. Dat is geen pretje hoor, je houdt er snel nachtmerries aan over. "Sorry dude ik moet je teleurstellen...", "ja, maar... mijn kinderen dan... hoe moeten die naar school .....".

Ach weet je mensen zijn lui ... een goed excuus verzinnen kost te veel inspanning.
pi_51419432
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 23:39 schreef _Endymion_ het volgende:

[..]

oh oh oh Snap je het nog steeds niet.
[..]

Welk ICT-bedrijf is nog serieus tegenwoordig .
Die bedrijven die willen blijven bestaan.
quote:
Heb je de films en series niet gezien over mensen die gepromoveerd zijn en de ondergeschikten moeten ontslaan. Dat is geen pretje hoor, je houdt er snel nachtmerries aan over. "Sorry dude ik moet je teleurstellen...", "ja, maar... mijn kinderen dan... hoe moeten die naar school .....".

Ach weet je mensen zijn lui ... een goed excuus verzinnen kost te veel inspanning.
films en realiteit.... Misschien dat grote mensen met een echte vaste baan niet zomaar ontslagen worden... en als ze dat worden, dat ze het ontslag kunnen aanvechten en een WW krijgen... en dat volwassenen ICTers wel een beetje spaargeld hebben...

Niet alles geloven wat die <amerikaanse> films en series je vertellen dus...

[ Bericht 6% gewijzigd door athlonkmf op 13-07-2007 08:12:35 ]
  vrijdag 13 juli 2007 @ 20:05:59 #36
85175 _Endymion_
It's inevitable
pi_51440864
Reorganisaties, tegenvallende prestaties, duizenden banen schrappen, dat zijn onderwerpen die regelmatig in het nieuws voorkomen.

Het is lastig/vervelend om sollicitanten af te wijzen op basis een gesprek en cv. Vooral als je 20 a 30 per dag of meer moet afwijzen. '''ja, maar waarom ben ik afgewezen... je kent me nauwelijks, geef me een kans, we hebben zo'n leuk gesprek gehad.". "we hebben al iemand gevonden" . "ja maar waarom staat die vacature nog steed op jullie site?" ... "uh ja, ...... oh wisselgesprek uit het buitenland spreek je later nog wel ... bye".
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:30:13 #37
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_51447563
quote:
onzin, mij zouden ze ook bericht doen binnen 7 dagen, na 12 dagen ofzo kreeg ik bericht voor 2de gesprek, en ben aangenomen, dus........

Verder zoeken is wel goed, en zorg dat je een sollicitatiebrief al klaar hebt, zodat je alleen maar datum aan hoeft te passen en afdrukken en op de post, voor het geval het niks wordt
pi_51448065
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 20:05 schreef _Endymion_ het volgende:
Reorganisaties, tegenvallende prestaties, duizenden banen schrappen, dat zijn onderwerpen die regelmatig in het nieuws voorkomen.

Het is lastig/vervelend om sollicitanten af te wijzen op basis een gesprek en cv. Vooral als je 20 a 30 per dag of meer moet afwijzen. '''ja, maar waarom ben ik afgewezen... je kent me nauwelijks, geef me een kans, we hebben zo'n leuk gesprek gehad.". "we hebben al iemand gevonden" . "ja maar waarom staat die vacature nog steed op jullie site?" ... "uh ja, ...... oh wisselgesprek uit het buitenland spreek je later nog wel ... bye".
Lijkt me sterk dat iemand die iets mag betekenen zo om een baan zit te smeken. En de standaard "je voldoet niet aan onze specificaties" is meer dan voldoende om elke sollicitant af te wijzen. Tijdens het gesprek wordt de kennis van de sollicitant al aan de tand gevoeld.
pi_51454847
Als ik de TS was had ik op basis van het eerste gesprek een inschatting gemaakt:

1) Ging het gesprek naar mijn gevoel goed? Dan had ik vrijdagmiddag ffies gebeld over hoe en wat.
2) Gesprek ging minder/niet goed. En na de afgesproken week geen reactie gehad? Dan maar zoeken maar solliciteren naar een andere functie.

Ik ben echt niet iemand die langer dan een week op iets gaat wachten. Maar goed. Ik solliciteer meestal op een paar functies tegelijk. En de eerste twee / of drie die reageren ga ik mee onderhandelen. De rest de bedrijven die na 1 of 2 weken komen bellen voor een sollicitatie zeg ik gewoon
  zaterdag 14 juli 2007 @ 09:32:02 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51455091
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 08:57 schreef Space-Chinees het volgende:
Als ik de TS was had ik op basis van het eerste gesprek een inschatting gemaakt:

1) Ging het gesprek naar mijn gevoel goed? Dan had ik vrijdagmiddag ffies gebeld over hoe en wat.
2) Gesprek ging minder/niet goed. En na de afgesproken week geen reactie gehad? Dan maar zoeken maar solliciteren naar een andere functie.

Ik ben echt niet iemand die langer dan een week op iets gaat wachten. Maar goed. Ik solliciteer meestal op een paar functies tegelijk. En de eerste twee / of drie die reageren ga ik mee onderhandelen. De rest de bedrijven die na 1 of 2 weken komen bellen voor een sollicitatie zeg ik gewoon
TS heeft afgelopen maandag gebeld en gaat voor een tweede gesprek.
pi_51455109
quote:
Als een werkgever mij belooft om te bellen en hij komt zn belofte niet na, dan ga ik er niet eens achteraan bellen.

Mensen die zo laks omgaan met andere mensen wil ik niet eens mee samenwerken
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 09:38:23 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51455144
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 09:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Als een werkgever mij belooft om te bellen en hij komt zn belofte niet na, dan ga ik er niet eens achteraan bellen.

Mensen die zo laks omgaan met andere mensen wil ik niet eens mee samenwerken
Er kan toch een goede reden voor zijn. Het is niet per definitie laksheid.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 18:38:56 #43
85175 _Endymion_
It's inevitable
pi_51467039
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:44 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat iemand die iets mag betekenen zo om een baan zit te smeken. En de standaard "je voldoet niet aan onze specificaties" is meer dan voldoende om elke sollicitant af te wijzen. Tijdens het gesprek wordt de kennis van de sollicitant al aan de tand gevoeld.
En dan komen de vragen, "in welk opzichte? wees specifiek", "Mis ik iets?, elk organisatie is anders. Bijleren is noodzaak. Wat ik mis kan ik bijleren." "Als ik niet geschikt ben, waarom zeg je het niet meteen?"
pi_51467151
Ik heb wel eens ergens gesolliciteerd, kreeg na 6 maanden een reactie met uitnodiging voor gesprek

Ook wel eens ergens gesolliciteerd, kreeg telefonisch een bevestiging dat ik binnen een week een reactie zou krijgen met uitnodiging, 3 weken later was ik het zat en heb ze een mailtje gestuurd dat ze mij uit de molen mochten halen aangezien ze zich nu al niet aan afspraken houden ik niet kan verwachten dat ze dat wel doen als ik bij hun in dienstverband ben
pi_51579148
Ze na een weekje even bellen en vragen of ze misschien nog nadere informatie nodig hebben of vragen hebben.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')