dat verdiend hij niet in een lege Arenaquote:Op woensdag 31 oktober 2007 19:46 schreef Lyzio het volgende:
Wanneer wordt onzer allen Jaap gehuldigd? Vanavond wellicht?
Huldigen, eren, afscheidswedstrijd, bloemen en tranen. Je weet zelf. Waarom? Omdat het een van de allerbeste verdedigers is die Nederland ooit heeft gekend.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom zou je hem huldigen?
Ik denk tegen Vitesse de 25e. Zal 'm zeer waarschijnlijk wel worden.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 19:46 schreef Lyzio het volgende:
quote:Op donderdag 1 november 2007 14:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vraag me af als je teammanager bent, een jaar contract hebt en na 2 maanden in het jaar stopt omdat je geen zin meer hebt ook een afscheidsborrel krijgt
Harry Vermeegen regelt dat ook.quote:Op donderdag 1 november 2007 12:44 schreef taart het volgende:
Zijn afscheidswedstrijd is iig in het stadion van FC Zwolle:
http://www.destentor.nl/sport/algemeen/article2094782.ece
Nee man. Jaap had een visioen in een pot met erwten gezien dat hij de winnende kopgoal zou maken in de finale. Dat ging hij iedere keer oefenen met Harry. Dat was inderdaad wel meesterlijk.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:10 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Harry Vermeegen regelt dat ook.
Over wat ging dat item in 'de Regenjas' nu ook al weer. Hoe supporters verkleed moesten gaan toch?
"Harry je bent te laat!"
Geweldig was datquote:Op vrijdag 2 november 2007 15:37 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Nee man. Jaap had een visioen in een pot met erwten gezien dat hij de winnende kopgoal zou maken in de finale. Dat ging hij iedere keer oefenen met Harry. Dat was inderdaad wel meesterlijk.
haha, die ene bal die toen in dat meer in Kampen terecht kwam. Kon Harry hem telkens halen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:37 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Nee man. Jaap had een visioen in een pot met erwten gezien dat hij de winnende kopgoal zou maken in de finale. Dat ging hij iedere keer oefenen met Harry. Dat was inderdaad wel meesterlijk.
Krijg je tegenwoordiging een huldiging als je je contract inlevert en je club in de steek laat?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 19:46 schreef Lyzio het volgende:
Eeh..quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:02 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Krijg je tegenwoordiging een huldiging als je je contract inlevert en je club in de steek laat?![]()
Dan moeten we ten cate en koeman ook maar huldigen, gezellig al die feestjes.
Mensch, kein keloel, gewohn fussballn!![]()
Een klote argument. Zeg me niet dat ik moet uitleggen waarom.quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sterk argument
Damn, kunnen ze er nog een tweede ring bijbouwen?quote:Op donderdag 1 november 2007 12:44 schreef taart het volgende:
Zijn afscheidswedstrijd is iig in het stadion van FC Zwolle:
http://www.destentor.nl/sport/algemeen/article2094782.ece
Moet ik jou echt serieus nemen?quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tuurlijk wel, bij geen zichzelf respecterend bedrijf zou dat gebeuren
Maar dat zelfrespect is bij Ajax toch niet te vinden, dus dat is dan ook meteen weer duidelijk
Kun je dat zelf niet bedenken? Je zou zelf erg goed bij Ajax passen met je NV houding. Of gaat je dat boven de pet?quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee je moet gewoon met argumenten komen
Man, vertel nou eens gewoon wat hij voor Ajax heeft betekent. Gewoon 1, 2 of 3 zinnen waarin je uitlegt wat Jaap Stam voor belangrijks heeft betekend voor Ajax. Ik snap wel wat Jaap Stam voor Eindhoven heeft betekend, en voor andere clubs in Europa, maar Ajax is de club die hij in de steek heeft gelaten.quote:
Waarom zou Ajax een gedeelte doorbetalen?quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk ook dat Ajax gewoon (een gedeelte van) zijn salaris moet doorbetalen.
Stam is nu eenmaal geen Overmars
van Geel gaf zelf aan op de persconferentie dat Ajax het contract niet wilt ontbinden en Jaap's beslissing met tegenzin accepteert.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Omdat Jaap een geldwolf is en Ajax niet naar de rechter wil
En als jij iets zegt klopt het wel zeker...quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En als Van Geel het zegt klopt het?
Ik zou je maar eens wat beter inlezen in de carriere van Jaap Stam en in het arbeidsrecht
quote:Jaap Stam voetbalt nog steeds
AMSTERDAM - Jaap Stam mag dan onlangs afscheid hebben genomen van het betaald voetbal, de Ajax-fan hoeft hem echter niet te missen. Zijn verschijning is op zaterdagmiddag gewoon in het derde elftal van SC Nieuwendam te bewonderen.
Hij gaat als laatste man en aanvoerder voorop in de strijd, is verbaal nadrukkelijk aanwezig - met het coachen van teamgenoten en bespelen van de arbiter - en wanneer bij een van zijn slidings de plaggen door de lucht vliegen, is het net alsof hij in de Arena voetbalt. In plaats van op sportpark De Weeren in Noord bij de ontmoeting met De Meer (uitslag: 0-2) in de reserve vijfde klasse.
''Op het veld, en ook daarbuiten, word ik elke keer weer herkend. En wanneer mensen vervolgens aan me vragen of 'ik het echt ben', antwoord ik altijd bevestigend. Kan ik daarna meestal handtekeningen uitdelen,'' zegt Tom van den Busken uit Almere.
Hij doet zijn versie van de handtekening van Stam voor. ''Ik schrijf 'Jaap' voluit en dan een hoofdletter S die overgaat in een onleesbare krabbel. Zo doe ik niets strafbaars én krijg ik geen onmin met Jaap.'' De handtekeningenjager ziet het verschil vaak toch niet: ''Zelfs niet op de open dag van Ajax, waar ze hem konden vergelijken met de echte in het programmaboekje.''
De blinde vlek van supporters gaat nog veel verder. Als zijn vrouw Van den Busken vergezelt en belangstellenden naar waarheid vertelt dat haar man niét Jaap Stam is - 'zij vindt alle aandacht niet altijd leuk' - geloven mensen dit vaak niet: ''Iemand antwoordde haar ooit eens: 'U hoeft zich niet te schamen hoor'.''
Dat mensen zich vergissen, vindt hij niet zo gek: ''Zelfs mijn zwager dacht even dat ik Stam was toen hij eens een foto van mij in het shirt van AC Milan zag.'' De gelijkenis van Van den Busken met Stam is dan ook treffend: kale schedel, ringbaardje, dezelfde neus en ook de diepliggende ogen met priemende blik zijn eender.
Die laatste twee overeenkomsten zijn natuurlijk, de eerste twee een kwestie van kopiëren. Het baardje is afgekeken en ook wat haardracht betreft zette Stam de trend: ''Voorheen had ik stekeltjeshaar. Dat werd steeds dunner en toen Jaap zich kaal scheerde, heb ik dat ook gedaan. Sindsdien zien we er helemaal hetzelfde uit.''
Al beginnen de vele tatoeages van Stam nu toch wel lastig te worden. ''Sinds kort heeft hij van die rode sterren op zijn onderarm staan. Zonde, want nu moet ik altijd met lange mouwen rondlopen. Dat had hij eerst wel even met me mogen overleggen,'' zegt Van den Busken gekscherend. Voorheen redde hij het met de tatoeage op zijn rechterschouder: ''Die is een stuk kleiner dan die van Jaap, maar dan liet ik er slechts een fractie van zien.''
Het fungeren als lookalike van 'de rots van Kampen' is inmiddels bijna een sport voor Van den Busken. Niet in de laatste plaats omdat er zo deuren voor hem open gaan die anders gesloten zouden blijven. Zoals die van Huis ter Duin: ''Toen het Nederlands elftal zich daar eens op een interland voorbereidde, kon ik zo langs de beveiliging naar binnen lopen.'' Van den Busken heeft in het chique hotel kort met Stam gesproken en is samen met hem op de foto gegaan.
Over zijn schnabbels trouwens geen kwaad woord van Jaap: ''Toen ik hem vertelde dat ik als Jaap Stam op beurzen, feestelijke openingen en bij televisieprogramma's (Najib loopt warm en Koppensnellers) en voetbalclubs opdraaf, zei hij dat ik het dan goed voor elkaar had.'' Stam heeft het geld toch niet nodig, vermoedt Van den Busken: ''Zo neem ik hem tevens wat werk uit handen.''
Het leukste vindt hij het om trainingen te verzorgen voor de allerjongste pupillen. Al was het 'zoveeljarig bestaan van een club uit Zeeland' ook niet verkeerd: ''Werd ik met een helikopter op de middenstip van hun hoofdveld afgezet. Een vriend van me fungeerde toen als 'bodyguard'. We hebben ons naderhand rot gelachen.''
De roem heeft ook een keerzijde, zo merkte Van den Busken op de open dag van Ajax: ''Bij het uitdelen van handtekeningen werd mijn zoontje, die bij me was, door nota bene volwassen kerels onder voet gelopen. De aanwezige beveiligingsmensen hebben ons toen in veiligheid moeten brengen.''
Toch zou hij het circus Stam niet willen missen. En dat blijft ondanks het recente afscheid van de Ajax-verdediger ook nog wel even doordraaien, zo denkt Van den Busken: ''Stam is een van de beste Nederlandse verdedigers ooit en heeft een monumentale status. Hem zullen de mensen niet zomaar vergeten - zeker niet met zo'n karakteristieke kop.''
Daarbij zou het opgeven van het alter ego waar hij in een kleine tien jaar zo mee vergroeid is geraakt - Van den Busken heeft nog serieus nagedacht over een cursus Italiaans in de periode dat Stam bij Lazio Roma en AC Milan speelde - van hem en zijn omgeving de nodige aanpassing vergen.
Zo spreken zijn ploeggenoten hem intussen ook al jaren steevast aan met Jaap in plaats van Tom. ''Sommige collega's op mijn werk weten niet eens mijn echte naam,'' zegt Van den Busken. ''Daar is het ook altijd Jaap Stam voor en na.''
Hij is de constante vergelijkingen naar eigen zeggen nog lang niet moe, maar wil toch nog graag even iets 'rechtzetten'. ''Eigenlijk is Jaap Stam een, afgetrainde, kopie van mij. Ik ben namelijk elf jaar ouder dan hij.''
© Het Parool, 05-11-2007
Niemand nog die een antwoord kon gevenquote:Op zaterdag 3 november 2007 10:58 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Man, vertel nou eens gewoon wat hij voor Ajax heeft betekent. Gewoon 1, 2 of 3 zinnen waarin je uitlegt wat Jaap Stam voor belangrijks heeft betekend voor Ajax. Ik snap wel wat Jaap Stam voor Eindhoven heeft betekend, en voor andere clubs in Europa, maar Ajax is de club die hij in de steek heeft gelaten.
Jij bent getriggerd door de carriere van Stam, good for you, maar als Ajacied ga ik hem echt niet huldigen omdat ie zo veel heeft gepresteerd met PSV, Man United en Milan. Als ie Ajax de mooiste club van Nederland vind had hij dat beter op het veld kunnen laten zien i.p.v. dat te vertellen op de persconferentie na het inleveren van zijn contract.
Jaap Stam is vooral buiten het veld heel belangrijk geweest, maar daarbij heeft Ajax mét Stam de JC-schaal en KNVB-beker gewonnen, terwijl ze slechts één doelpunt tekort kwamen voor de landstitel. Dat tot tweemaal toe de voorronde CL niet wordt overleefd, kan niet alleen Stam aangerekend worden. Zelf was Stam na afgelopen seizoen al van plan te stoppen, maar Ajax heeft hem overtuigd het nog een seizoen te proberen. Na meerdere grote teleurstellingen achter elkaar (verkoop Wesley Sneijder, uitschakeling in voorronde CL, uitschakeling in de UEFA Cup, de vele blessures én het overlijden van zijn vader) knapte er iets bij Stam, waardoor hij besloot toch maar te stoppen. Zelf baalde hij ook van de manier, maar had hij dan het seizoen maar moeten afmaken? Nee, Stam heeft een goede beslissing genomen. Als Ajacied heb ik totaal niet het idee dat hij ons in de steek gelaten heeft, ik vind het een eer dat hij juist naar Ajax kwam en niet naar PSV, wat iedereen vooraf verwachtte. Dat hij in de afsluitende persconferentie Ajax de mooiste club van Nederland noemt, is een open deur intrappen, maar toch klinkt het wel goed!quote:Op zaterdag 3 november 2007 10:58 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Man, vertel nou eens gewoon wat hij voor Ajax heeft betekent. Gewoon 1, 2 of 3 zinnen waarin je uitlegt wat Jaap Stam voor belangrijks heeft betekend voor Ajax. Ik snap wel wat Jaap Stam voor Eindhoven heeft betekend, en voor andere clubs in Europa, maar Ajax is de club die hij in de steek heeft gelaten.
Jij bent getriggerd door de carriere van Stam, good for you, maar als Ajacied ga ik hem echt niet huldigen omdat ie zo veel heeft gepresteerd met PSV, Man United en Milan. Als ie Ajax de mooiste club van Nederland vind had hij dat beter op het veld kunnen laten zien i.p.v. dat te vertellen op de persconferentie na het inleveren van zijn contract.
Hij had inderdaad beter geblesseerd kunnen wachten tot de winterstop!quote:Op vrijdag 9 november 2007 15:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij kon ook in de winterstop stoppen, dan had hij nog een beetje meer verantwoordelijkheidsgevoel gehad en was het minder egoistisch
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |