abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51217414
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 22:43 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik ben helemaal vóór democratie, daarom schreef ik ook alleen maar dat ik zou willen dat gelovigen zich terugtrekken, niet dat hen iets verboden moet worden. Alsjeblieft niet zeg!

Zie ook mijn edit: als God zo metafysisch is dat zijn bestaan niet eens te bewijzen valt, hoe kun je hem dan gebruiken om iets over het hier en nu te zeggen?
Hier ben ik het met je eens. Ik vind het vreselijk als christelijk politici zeggen (de SGP heeft daar een handje van): "God zei dit en dat.... etc".

Je moet je als politicus niet beroepen op theologie, maar je beroepen op de ethiek van de Bijbel lijkt mij wel oke.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  vrijdag 6 juli 2007 @ 22:55:52 #277
75049 BasOne
Spaceship!
pi_51217636
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 22:31 schreef koningdavid het volgende:
Ik voel nu al de grappen over mijn psycische gesteldheid aankomen. Kop ze maar in jongens.
Je moet zoiezo al twijfelen aan de psychische gesteldheid van personen die geloven in een wezen en ideeen die niet eens theoretisch ondersteund kunnen worden.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_51217709
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 22:55 schreef BasOne het volgende:

[..]

Je moet zoiezo al twijfelen aan de psychische gesteldheid van personen die geloven in een wezen en ideeen die niet eens theoretisch ondersteund kunnen worden.
Matig ingekopt... sorry.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:00:06 #279
75049 BasOne
Spaceship!
pi_51217772
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 22:57 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Matig ingekopt... sorry.
Bier

Je moet aan de psychische gesteldheid twijfelen van mensen die in een niet bestaand wezen geloven en een sprookjesboek als de absolute waarheid aannemen.

Beter?
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_51217814
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:00 schreef BasOne het volgende:

[..]

Bier

Je moet aan de psychische gesteldheid twijfelen van mensen die in een niet bestaand wezen geloven en een sprookjesboek als de absolute waarheid aannemen.

Beter?
Ik begreep wel wat je bedoelde, maar ik gaf zo'n mooie voorzet dat ik wel verwacht had dat je hem iets harder inkopte. Maar het is goed zo hoor.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:06:48 #281
75049 BasOne
Spaceship!
pi_51217989
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:01 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik begreep wel wat je bedoelde, maar ik gaf zo'n mooie voorzet dat ik wel verwacht had dat je hem iets harder inkopte. Maar het is goed zo hoor.
ah ik wil niet te hard zijn
Ik heb niets tegen mensen die in een god geloven, maar wel iets tegen mensen die de Bijbel oid als 'be all, end all' gebruiken.
Mischien bestaat er een god, mischien ook niet, maar de bijbel is complete bullshit geschreven door mensen.
En mensen maken fouten, en aangezien de mens is geschapen in het evenbeeld van god maakt god dus ook fouten, maar god maakt geen fouten, ergo, hij bestaat niet.
Laboro te salutante
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:16:49 #282
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51218285
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 22:31 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Oh, ik geloof dat God nog steeds ingrijpt, absoluut. Ik heb het zelf zien gebeuren. Je noemt 'demonen', ik heb demonen uitgedreven zien worden. En trust me... dat was niet een soort psychische stoornis die door een soort 'placebo' werd verholpen. Het lag duidelijk niet op een psychisch, maar een spiritueel niveau.

Ik voel nu al de grappen over mijn psycische gesteldheid aankomen. Kop ze maar in jongens.
Dan kan je op dat niveau makkelijk een theologische discussie aangaan met anderen. Ik dacht trouwens dat jij geloofde in het 'gods zegen komt alleen door geloof', aka calvinistische gedachten. Daarin grijpt god niet echt in.

In ieder geval de wetenschap erkent die god van jou in die gevallen bijvoorbeeld niet, die zoeken naar rationele materialistische verklaringen die ook vaak worden aangetoond.
Zyggie.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:19:02 #283
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51218357
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 22:46 schreef koningdavid het volgende:
Nou, met het naderende einde van dit topic komt ook de gehele reeks tot zijn einde.

Het heeft me veel te veel tijd gekost maar het was wel enigszins vermakelijk. Ik wil iedere atheïst hier bedanken met wie ik goed heb kunnen discussieren (Papierversnipperaar, el_visioinero en ehqo to name a few).

Ik wil ook alle respectloze atheïsten bedanken voor het bewijzen dat mijn klacht gegrond was.

Al met al, laten we elkaar in het vervolg respecteren en nu eindelijk eens de wereldvrede bewerkstelligen!

Groeten,
David
Tutut, alles voor niets, mijn naam niet noemen. Dat wilde je zonet ook al niet doen. Vieze christen.
Zyggie.
pi_51218655
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:19 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Tutut, alles voor niets, mijn naam niet noemen. Dat wilde je zonet ook al niet doen. Vieze christen.
Als ik je naam niet genoemd heb, hoor je in categorie twee.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:30:39 #285
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_51218659
Idd, en ik had nog wel een mooi lang verhaal gepost
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:32:02 #286
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51218706
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:30 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Als ik je naam niet genoemd heb, hoor je in categorie twee.
*insert vloek*

Je hebt je danig verweerd. Ik mag het dan totaal niet met je eens zijn, de hartstochtelijke wijze waarop een gelovige zichzelf verdedigt is inspirerend.
Zyggie.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:32:31 #287
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_51218722
Wat ik nog steeds niet snap is dat in al die tijd geen een van de zich profielerende an tegelijkertijd geloof en gelovigen beledigende atheisten eens gedacht heeft te posten:

Veel atheisten zijn intolerant tegen gelovigen?
Huh, waar heb je het over, volgens mij is dat niet zo.

In plaats daarvan gaan jullie maar door met het posten van beledigende oneliners tegen geloof en gelovigen en presenteren jullie je mening over het niet kloppen van geloof als feit.

Ik ben danig teleurgesteld in jullie zogenaamde tolerantie die atheisten zouden hebben.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:35:52 #288
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51218825
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:32 schreef Barachem het volgende:
Wat ik nog steeds niet snap is dat in al div tijd geen een van de zich profielerende an tegelijkertijd geloof en gelovigen beledigende atheisten eens gedach heeft te posten:

Veel atheisten zijn intolerant tegen gelovigen?
Huh, waar heb je het over, volgens mij is dat niet zo.

In plaats daarvan gaan jullie maar door met het posten van beledigende oneliners tegen geloof en gelovigen en presenteren jullie je mening over het niet kloppen van geloof als feit.

Ik ben danig teleurgesteld in jullie zogenaamde tolerantie die atheisten zouden hebben.
De atheïsten die zich melden in dit topic zijn het soort mensen die de discussie niet uit de weggaan. Als iemand graag naar de kerk gaat of een ander geloof aanhangt, maakt mij dat eerlijk gezegd vrij weinig uit. Pas als het over gaat op een discussie wil ik ook graag mijn mening verkondigen. Als je eenmaal daaraan begint probeer je de ander te overtuigen van zijn eigen ongelijk, wat je zou kunnen interpreteren als intolerantie, maar dat is het dus zeker niet.
Zyggie.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:44:36 #289
10024 Barachem
pi_51219039
Begrijp je dan ook dat dit topic gaat over de klacht dat er veel atheisten zijn die gewoon gelovigen bashen zonder echt goede argumenten te geven en dat Koning_David daar nou zo flauw van was dat ie hierover in een topic ging klagen?

De meest effectieve reactie zou dan ook zijn om juist niet te bashen en juist niet perse met argumenten te komen waarom het geloven nou niet goed, logisch, etc. zou zijn.
Dat voedt het deels terechte geklaag alleen maar.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:45:04 #290
75049 BasOne
Spaceship!
pi_51219052
Wat ik me afvraag is, waarom wil je zo graag geloven in iets waarvan het bestaan op geenenkele wijze valt te bewijzen, zelfs niet theoretisch.
Er staan zoveel dingen in de bijbel die nu wetenschappelijk weerlegd kunnen worden, en toch klampen mensen zich vast aan die 'waarheden'.
Waarom wil men zo graag geloven dat de aarde, de mens is geschapen door een 'opperwezen'.
Alleen omdat wij bepaalde dingen niet kunnen verklaren, het toeschrijven aan een God is imho kortzichtig.
Je kan het niet verklaren dus het is de wil van een opperwezen?

Eeuwen terug waren ziektes 'de wil van god' 'God's Wrath', terwijl we er nu gewoon een pilletje of een spuitje voor krijgen, waar is god?
De griep was tot zo'n 150 jaar terug de meest dodelijke ziekte, de wil van God om zondenaars te straffen.
Nu? a minor inconvinience...
Laboro te salutante
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:54:53 #291
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_51219319
Waarom zou God iets hebben bedacht - een geloof -
dat mensen - althans, de gelovigen - hun hele leven beïnvloed.

Dat is best dom. Waarom zou je mensen die je zelf gemaakt
hebt de hele tijd laten denken aan diegene die ze gemaakt heeft?

Dan hebben mensen weinig nut... Beetje egotripperij van god...
Heel veel beestjes maken die jezelf aanbidden...
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:58:05 #292
10024 Barachem
pi_51219425
Als ex-atheist wil ik zeggen dat zelfs ik niet weet hoe God me nou tot geloven in Hem geroepen heeft, maar toch was het mogelijk.
Wel zie ik, dat terwijl ik zelf wel mijn diploma Natuurkunde heb en in de Natuurkunde promoveer, dat de wat in de Bijbel staat wel over het algemeen prachtig overeenkomet met wat ik in het dagelijkse leven ervaar en met wat ik weet.
Daar waar wetenschap en geloof elkaar contrastreren, wijt ik dat toe aan onvolledige kennis der wetenschap door welke reden dan ook.

Maar hier gaat het niet over in dit topic, het gaat erom waarom veel atheisten het nodig vinden om gelovigen en geloof te bespotten.
Waarom het niet anders kan...
Ik heb meer respect voor zulk soort vragen zoals jij ze stelt, al zijn ze best hard, dan de beledigingen die velen hier stellen dat gelovigen achterlijk, kwaadaardig en gevaarlijk zouden zijn.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 00:00:03 #293
75049 BasOne
Spaceship!
pi_51219479
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:58 schreef Barachem het volgende:
Als ex-atheist wil ik zeggen dat zelfs ik niet weet hoe God me nou tot geloven in Hem geroepen heeft, maar toch was het mogelijk.
HALLELUJA a reborn christian.
Laboro te salutante
pi_51219676
Hoe zit het eigenlijk met agnosten? Vallen die ook onder de OP?
pi_51219884
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 00:06 schreef Fides het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met agnosten? Vallen die ook onder de OP?
Nope.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 juli 2007 @ 00:15:04 #296
862 Arcee
Look closer
pi_51219913
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:05 schreef Kreator het volgende:
Op aarde is ongeveer 15% niet-gelovig, waarvan ongeveer 4% atheïsten.

ergo: Er is een klein groepje radicalen aan beide kanten en daartussenin zitten de regelmatige kerkgangers en de gewoon-niet-gelovigen.
Wat is er radicaal aan dat groepje?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 00:15:07 #297
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51219914
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:58 schreef Barachem het volgende:
Wel zie ik, dat terwijl ik zelf wel mijn diploma Natuurkunde heb en in de Natuurkunde promoveer, dat de wat in de Bijbel staat wel over het algemeen prachtig overeenkomet met wat ik in het dagelijkse leven ervaar en met wat ik weet.
Daar waar wetenschap en geloof elkaar contrastreren, wijt ik dat toe aan onvolledige kennis der wetenschap door welke reden dan ook.
Dat is simpel. De hersenen zijn er erg goed in om verbanden te leggen. Zo erg zelfs dat er verbanden gevonden worden waar ze niet zijn. Veel bijgeloof werkt zo. Je hebt een voetbalwedstrijd gewonnen met een bepaalde onderbroek aan, dus verbind je het winnen van de wedstrijd aan de onderbroek en wil je niet meer zonder spelen.

Daarnaast is ons geheugen ook zeer selectief. Als je mensen de vraag stelt: "Hebt u dat ook..." is het antwoord meestal ja. Mensen zijn zeer makkelijk te manipuleren zoals iedere psycholoog en oplichter je kan vertellen. Als iemand op zoek is heb je hem in no-time aan een religie gekregen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 7 juli 2007 @ 00:22:30 #298
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51220116
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 00:15 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat is er radicaal aan dat groepje?
Ze weigeren hun niet-geloof als religie of zelfs als levensovertuiging te zien. Ze blijven erop hameren dat ongeloof veel logischer en natuurlijker is dan wel geloven. Ze blijven gelovigen lastig vallen met moeilijke vragen over hun geloof en de onbewijsbaarheid van God....

Moet ik doorgaan?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51220391
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 00:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze weigeren hun niet-geloof als religie of zelfs als levensovertuiging te zien. Ze blijven erop hameren dat ongeloof veel logischer en natuurlijker is dan wel geloven. Ze blijven gelovigen lastig vallen met moeilijke vragen over hun geloof en de onbewijsbaarheid van God....

Moet ik doorgaan?
Het is inderdaad vervelend radicaal volk, laat je eens bekeren.

Nee, het intellectuele debat is het punt niet. Mijn OP ging ook niet over alle normale serieuze atheïsten met kennis van zaken die normaal de discussie aan kunnen gaan.

Mijn klacht ging over het gebrek aan respect dat veel andere atheïsten ten toon spreiden. En dat gebrek begint vrij schokkende vormen aan te meten, dat heb je zelf toch ook in deze reeks kunnen zien?
pi_51220619
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 00:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze blijven gelovigen lastig vallen met moeilijke vragen over hun geloof en de onbewijsbaarheid van God....
Grappig dat die vragen dan zo 'moeilijk' zijn. Iemand die echt gelooft zou vragen daarover zo moeten kunnen beantwoorden. En het bestaan van God is nog nooit bewezen, en zal imo ook nooit bewezen worden.

De Big Bang zijn bijvoorbeeld al veel meer bewijzen voor, zie bijvoorbeeld de microgolf achtergrondstraling, het onstaan van nieuwe sterren enzovoort. Ook dachten gelovigen vroeger dat onweer en andere natuurverschijnselen het werk van goden waren, nu weten we gelukkig wel beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')