ahh fijn , met een beetje grote schijf ben je dan alsnog 3 uur bezig met zoeken naar een bestand, brrr.,...quote:Op maandag 9 juli 2007 13:37 schreef Karrs het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeee, da's pas het begin.
Daarna is het een kwestie van Windows schoonmaken. In een notedop:
- Alles uit de Softwarelijst wat je niet gebruikt. Als je 't niet weet, googlen of laten staan.
- MSCONFIG - tab Opstarten: zoveel mogelijk uit. Wat je niet weet, googlen. Er zijn een aantal sites die de meest voorkomende .exe's uitleggen.
- Start, uitvoeren, %TEMP% en %WINDIR%temp en Enter. Alles wat in deze mappen staat, weg.
- Harde schijf controleren, wisselbestand op 0, defragmenteren, wisselbestand op oude waarde.
- Indexing op de harde schijf UIT!
Zo krijg je al een stuk schonere windows. Zie de Tweak Guides op internet voor meer tips.
Dit is er een: http://www.tweaktown.com/(...)_to_relax/index.html
Dit lijkt mij dat je pctje gewoon te warm wordt, dus waarschijnelijk je processor naar de tering :pquote:Maar nu is ie zo zwaar verbaggert dat ik als ik bepaalde nummers luister (!!!) hij gewoon om de 10 minuten uit het niets uitvalt en opnieuw start.
Met de melding: "Windows is hersteld van een ERNSTIGE fout"
kan van alles zijn...quote:Op maandag 9 juli 2007 13:43 schreef Syd het volgende:
[..]
Dit lijkt mij dat je pctje gewoon te warm wordt, dus waarschijnelijk je processor naar de tering :p
Al gekeken bij je logboekendaarin staan meestal nummertjes die je dan op microsoft kunt opzoeken en dan de oorzaak makkelijk kunt vinden.
maar helaas werkt dat niet altijd.
Hey bedanktquote:Op maandag 9 juli 2007 13:45 schreef mschol het volgende:
[..]
kan van alles zijn...
de errors in je eventlog kan je niet opzoeken bij MS
wel hier:
www.eventid.net
Eerder drie minuten, maar goed. Ik heb liever een snel werkend systeem met langzame (...) search dan een langzaamwerkend systeem met een snelle (...) search.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:39 schreef mschol het volgende:
[..]
ahh fijn , met een beetje grote schijf ben je dan alsnog 3 uur bezig met zoeken naar een bestand, brrr.,...
3 minuten?quote:Op maandag 9 juli 2007 14:15 schreef Karrs het volgende:
[..]
Eerder drie minuten, maar goed. Ik heb liever een snel werkend systeem met langzame (...) search dan een langzaamwerkend systeem met een snelle (...) search.
Waarom loop jij me zo tegen te spreken? Je kan snelheidswinst halen door de indexing-service uit te zetten, of jij dat nou leuk vindt of niet. Ik heb net voor de grap, op mijn 250GB schijf (80GB vrij) even een zoek aangezet en was binnen twee minuten klaar met een search op een specifiek, driemaal voorkomend plaatje waarvan één in een ZIP (zoek was voor alle bestanden), dus ik weet niet wat jij wil met die drie uur.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:18 schreef mschol het volgende:
[..]
3 minuten?succes
+100GB schijf met een gegokte gemiddelde bestandsgrootte van ruwweg een MB of 200 (en dan hebben we ook nog een hoop zip files die de search door gaat)
tis maar net wat je langzaam noemt.
als jou systeem ernstig vertraagd door indexing service moet je em vooral uitzetten, ik merk geen noemenswaardig verschil
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |