abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53956113
*is er trots op een indo te zijn*
*wou ff kwijt*
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:17:53 #252
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53959504
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 22:13 schreef DjinN het volgende:
*is er trots op een indo te zijn*
*wou ff kwijt*
Liever dat je je inzicht geeft over hoe een succesvolle integratie verloopt.
pi_53962039
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 00:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Liever dat je je inzicht geeft over hoe een succesvolle integratie verloopt.
Even on-topic. Het valt mij op dat indo-meisjes veelal op nl jongens vallen.

Ze kiezen soms zelfs een nl jongen boven een indo. Laat staan andere buitenlanders. Hoe komt dat?
pi_53964239
Ze staan open voor Nederlanders en zijn vrij opgevoed, in tegenstelling tot bijv. veel Turkse en Marokkaanse meiden.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:33:37 #255
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_54062078
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 22:34 schreef vanRillandBath het volgende:
Is de titel trouwens niet een beetje raar? Het gaat hier immers om mensen die nooit Indonesiërs geweest zijn.
Ja en nee. Veel van de mensen die na 1950 tot zo eind jaren '60 naar Nederland kwamen, waren spijtoptanten. Dit waren Indische Nederlanders die voor het WNI hadden gekozen, het Indonesische staatsburgerschap bij de overdracht. Dus na 1950 waren het wel Indonesiërs volgens hun paspoort, maar niet volgens hun culturele achtergrond. De meest correcte topictitel hoort te zijn "Waarom zijn Indische Nederlanders wel goed geintegreerd?". Indische Nederlanders worden niet graag Indonesiërs of halve Indonesiërs genoemd, vooral niet als je weet wat daar achterschuilt. Zij die dat wel zo ervaren, hebben vaak te weinig of geen kennis van hun achtergrond. Here's something to school y'all:

Tijdens de bersiap-periode (periode na de onafhankelijkheidsverklaring in 1945) werd het leven van Indische Nederlanders in het jonge Indonesië moeilijk gemaakt door pemuda's. Dit waren Indonesische jongeren die door de Japanse bezetter en het Indonesische leger waren opgehutst om 'voor zichzelf en hun land' op te komen. Ze lieten Indische Nederlanders weten dat ze niet welkom waren in 'hun' Indonesië. En dan druk ik me nog subtiel uit: je moet namelijk denken aan termen als verkrachting, moord en plundering. Nadat de onafhankelijkheid ook door Nederland was erkend, konden Indische Nederlanders ervoor kiezen om in het nieuwe Indonesië te blijven of om te 'repatriëren' naar Nederland. Repatriëren moet je niet al te letterlijk nemen, want veel Indische Nederlanders hadden nog nooit hun vaderland (Nederland) gezien. En omdat Nederland voor hen min of meer een vreemd land was (ook al spraken ze in welke mate dan ook de Nederlandse taal), en ze geboren of gesettled waren in Nederlands Indië en sindsdien Indonesië, kozen ze ervoor om in Indonesië te blijven. Maar ook na de overdracht werd het leven van Indische Nederlanders in Indonesie niet makkelijk gemaakt. Velen verloren hun woningen, landgoed, werk en bedrijven kwamen in handen van Indonesiërs. In Indonesië waren ze niet meer welkom, vooral niet nadat Nederland Nieuw Guinea niet kwijtwilde aan Indonesië. Vanaf dat moment (5 december 1957) waren Indische Nederlanders persona non grata in Indonesië. Indische Nederlanders kregen spijt van hun beslissing in Indonesië te blijven en zagen in Nederland een kans op een nieuw begin.

Vanuit mijn eigen familie zijn we omstreeks 1962 naar Nederland gekomen. Ondanks dat mijn familie vele generaties zich in Indië had gesettled hadden ze geen Nederlandse papieren meer (met dank aan de Japanse bezetting), maar het is ons uiteindelijk gelukt, omdat mijn opa een broer en zus had in Nederland die al vlak na 1945 naar Nederland zijn gekomen. Zij hadden al snel door (vanwege de bersiap) dat je Indonesiërs (en met name Javanen) niet kunt vertrouwen. Doordat wij dus familie al in Nederland hadden wonen konden we alsnog 'repatrieren'. En tja, integratie: EricT, als Molukker weet hij toch vrij veel over Indische Nederlanders, hij had het goed dat het eigenlijk meer assimilering is geworden. Bij integratie behoudt je jouw eigen identiteit, en bij assimilatie verlies je je eigen identiteit (en ga je in de massa op). Helaas geldt dat laatste voor veel Indische Nederlanders. Veel van hun ouders of grootouders (1e en 2e generatie Indische Nederlanders in Nederland) waren te ijverig met het settlen in de Nederlandse samenleving. Zij zagen assimilatie als integratie. In de pensions waar veel Indische families werden opgevangen in het begin, wilden de pensionhouders vaak ook niet hebben dat er 'die vreemde taal' niet werd gesproken, en ook op school moest (vaak met harde hand) Nederlands worden gesproken. Doordat er feitelijk niks voor Indische Nederlanders was om naar terug te keren (er was immers geen Ned. Indië meer), werd er dus door zowel thuis als in de samenleving benadrukt om je aan te passen. Natuurlijk zijn er wel uitzonderingen, zoals Jan Boon/Tjalie Robinson, die de stichting Tong Tong oprichtte en van daaruit het blad Over De Brug/Moesson en de Pasar Malam (Besar) startte. Hij was juist voor het behoud van de Indische identiteit, en gelukkig zijn daar vandaag de dag nog steeds de resultaten van te zien, helaas niet in die getale zoals hij gehoopt had.

Maar goed, het komt erop neer dat het eigenljik niet helemaal klopt om 'ons' Indonesiërs te noemen, maar Indische Nederlanders. Voor ons zit het namelijk zo: Indische Nederlanders vochten, samen met Molukkers voor het Koningshuis (NEDERLAND), Indonesiërs vochten voor hun eigen onafhankelijkheid (voor INDONESIA). Indo is een uitdrukking die van oudsher bij Indische Nederlanders gebruikt, en die Indonesiërs later (na de overdracht) zich eigen hebben gemaakt. Indonesie is afgeleid van Indos Nesos. Het is een Griekse benaming die door een Duitse schrijver in de 19de eeuw werd gegeven aan de Indische archipel. Letterlijk betekent het "Indische eilanden". Kennelijk vonden Soekarno en Hatta dat een mooie naam voor 'hun' eilandenrijk..
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
pi_62673283
Indisch/Moluks/Papua/Nederland-Nederlanders komen -uit Nederlands-Indië of uit NL-Nieuw Guinea.Zij zijn terug in het vaderland,Nederland.Zij zijn westers en ze vallen niet onder het allochtonenbeleid.Dus het zijn Nederlanders.Zij hebben ook alleen de Nederlandse nationaliteit.
De Indonesiërs hier in Nederland zijn vaak westers geöriënteerd.Van oorsprong zijn zij Hindoeïstisch óf Boedistisch.De Islam is daarom ook 'n vreemde oosterse religie in Indonesië.Het is best wel 'n zachtaardig volk die Indonesiërs,flexibel en terughoudend,bescheiden,dat is toch dat Aziatische,dat hindoeïstische en boedistische.De Islam is vooral zakelijk en politiek.In de moskeeën van de Indonesiërs in Nederland word in het Nederlands gepredikt,want ze passen zich wel aan en dat is westers.Zij zijn ook vaak hoog opgeleid en zij vallen ook niet onder het allochtonenbeleid,omdat het westerse-allochtonen zijn,net als de Japanners,de Amerikanen en andere Europenanen.

Mazzel
Hallo,hoe is het...
pi_62674266
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 20:09 schreef Blanke-Indo het volgende:
Indisch/Moluks/Papua/Nederland-Nederlanders komen -uit Nederlands-Indië of uit NL-Nieuw Guinea.Zij zijn terug in het vaderland,Nederland.Zij zijn westers en ze vallen niet onder het allochtonenbeleid.Dus het zijn Nederlanders.Zij hebben ook alleen de Nederlandse nationaliteit.
De Indonesiërs hier in Nederland zijn vaak westers geöriënteerd.Van oorsprong zijn zij Hindoeïstisch óf Boedistisch.De Islam is daarom ook 'n vreemde oosterse religie in Indonesië.Het is best wel 'n zachtaardig volk die Indonesiërs,flexibel en terughoudend,bescheiden,dat is toch dat Aziatische,dat hindoeïstische en boedistische.De Islam is vooral zakelijk en politiek.In de moskeeën van de Indonesiërs in Nederland word in het Nederlands gepredikt,want ze passen zich wel aan en dat is westers.Zij zijn ook vaak hoog opgeleid en zij vallen ook niet onder het allochtonenbeleid,omdat het westerse-allochtonen zijn,net als de Japanners,de Amerikanen en andere Europenanen.

Mazzel
Komt maar weinig voor dat ik een post zie met zo ontzettend veel onzin erin verwerkt. Wat een kut kick dit

-Molukkers en Papuaers zien en zagen Nederland niet als hun vaderland. Tenminste niet nadat hun eigen zelfbewustzijn de kop op stak.

-Er zijn nog steeds Molukkers zonder een paspoort omdat ze weigeren het Nederlandse paspoort te accepteren. Zelf ken ik geen Papua's die paspoortloos zijn maar die zullen er ongetwijfeld zijn.

-De Islam in Indonesia was altijd van een ander slag dan 'de islam' zoals wij die kennen uit het Midden Oosten en strookte dus wel met de inlandse cultuur. Helaas is dit de laatste 30 jaar veranderd.

-Het Indonesische volk bestaat helemaal niet, elk gebied is anders dus je kan niet spreken van 'zachtaardig' en 'terughoudend', javanen zijn misschien zo maar meer naar het oosten is men dat niet. Budisme wordt alleen gebezigd door de miljoenen chinezen in Indonesie, een minderheid die zichzelf nauwelijks ziet als Indonesiërs en ook niet als zodanig wordt geaccepteerd.

-Indonesie heeft helemaal geen hindu-achtergrond, alleen de rijken Mojopahit en Mataram, maar deze rijken hebben alleen op Java en Sumatra echt invloed gehad, het is een farce om te denken dat de grenzen van het hedendaagse Indonesie zijn gebaseerd op de grenzen van het rijk van Mojopait.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:15:29 #258
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_62676352
Inderdaad, wat een k**kick. Dacht dat ik met mijn post hierboven en de info van EricT al genoeg verduidelijkt was..
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
pi_62694279
We komen daar als sinds 1610 dat betekent dus dat ze al 398 jaar les krijgen. Integratie lukt best zolang je maar volhoudt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_62710832
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 20:09 schreef Blanke-Indo het volgende:

Mazzel
Wat een kul. Verdiep je eens in je eigen geschiedenis Indo Putih!
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
pi_62711250
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:55 schreef AboruAsli het volgende:

[..]

Wat een kul. Verdiep je eens in je eigen geschiedenis Indo Putih!
oii dat is lang geleden
pi_62712318
geen putih tegen mij ,tutut mulut anders hè,zeg maar Indo òf tèmpèh.
Hallo,hoe is het...
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:21:38 #263
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_62713143
Praat nederlands, stelletje onaangepasten
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:24:42 #264
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62713222
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:21 schreef Elegy het volgende:
Praat nederlands, stelletje onaangepasten
Jij bent niet eens goed geïntegreerd, jij bent zo'n goth, vind je dat normaal ofzo?
[KNE]-Mod
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:26:23 #265
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_62713264
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:24 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Jij bent niet eens goed geïntegreerd, jij bent zo'n goth, vind je dat normaal ofzo?
Goth? Labiele kraspanda's

Ik ben Raszuyvere Neo-Folker! Immer in een bruin hemd! Jawohl!
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:28:09 #266
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62713327
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:26 schreef Elegy het volgende:

[..]

Goth? Labiele kraspanda's

Ik ben Raszuyvere Neo-Folker! Immer in een bruin hemd! Jawohl!
Ohja, dan mag het, hoewel het wel een beetje Duits aandoet.
[KNE]-Mod
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:36:19 #267
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_62713565
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:28 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ohja, dan mag het, hoewel het wel een beetje Duits aandoet.
Kan je nagaan hoe goed ik me heb aangepast Wir kapitulieren niemals!
pi_62720117
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:52 schreef Blanke-Indo het volgende:
En je mag jezelf wel Indo Putih noemen?
pi_62723558
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:10 schreef EricT het volgende:

[..]

oii dat is lang geleden
Leef nog steeds. En hoe gaat ie met jou verder?
MANTRONIX???
pi_62723580
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:52 schreef Blanke-Indo het volgende:
Hee, jij noemt jezelf blanke indo! Niet zeuren als ik het dan in het maleis vertaal ok?
MANTRONIX???
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:53:00 #271
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_62724808
Bitches, niet offtopic gaan he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')