De wekker ging om een uur of zeven... En om kwart over 8 vertrok ik, in de veronderstelling dat ik dan om half tien bij ChipsZak. zou zijn. Dat werd dus 5 over 9, t was lekker rustig op de weg. Daar eerst mn auto even schoongemaakt van binnen, en om half tien vertrokken richting Sebasser. Die woont in een nieuwbouwwijk, en heeft een hele duidelijke manier om te vertellen waar hij woont (de op een na laatste straat, ik zie koeien), dus na heel veel avonturen met doodlopende wegen, Poolse bouwvakkers, op fetspaden rijden, Fryske bouwvakkers, bejaarden die niet weten waar ze wonen, en joggers die speciaal vanuit Almelo komen om in een Groningse nieuwbouwwijk te joggen, zijn we maar op een centrala punt in de nieuwbouwwijk gaan staan, naast een heel tof autootje, vanaf waar Sebasser maar naar ons toe is gekomen. Het was ondertussen ver na 10 uur, de tijd dat we eigenlijk af hadden gesproken om met de eerst film te beginnen... Vervolgens door naar maok, die niet ver van een school woont met de geweldige naam "de Beijumkorf". Bij die school aangekomen reden we eerst allemaal ontoegangkelijke woonwijken in, en vervolgens sprong er bijna een hond in de auto, voor we er achter kwamen dat er TWEE scholen zijn met die naam.
![]()
Toen dus door gegaan naar de andere school, en de weg bij die school langs genomen. Wat dus een fietspad bleek te zijn.
![]()
Maar, toen ik achteruit over het fietspad weer terug was gereden, vonden we het ook snel, laadden we de boodschappen even in, en was het taxi-gezelschap compleet, waarop we naar teigan en mik_infra konden. Dat ging dankzij maok haar aanwijzingen voorspoedig. Maar ja dan moet ik ze wel horen, en op tijd horen ook, dus zo hier en daar zijn de bochten wat ruw genomen.
![]()
Maar, uiteindleijk kwamen we aan, en was het 11:15, dus we waren maar vijf kwartier te laat! Tegen het einde van film 1 kwam Tangarine er ook nog bij, en waren we helemaal compleet. tussendoor heerlijkgegeten en gesnoept, lekke films gekeken, er werd gewiit, en na de tijd nog even gezellig gebleven, vage filmpjes gekeken, mensen uitgelachen op FOK!, en natuurlijk een heleboel met de poesjes geknuffeld. Aan het eind van de avond ging de reis weer huiswaarts. Eerst nog een avontuur met scooterende hangjongeren die om ons heen gingen racen nadat ik met open raam en vies gezicht had gezegd dat ik ze best wel sneu vond
![]()
Als eerse werd Sebasser weer in zijn nieuwbouwwijk afgeleverd. Zijn "STOP! hier woon ik!" Wer beloond met een spectaculaire noodstop op de modderige weg, zodat zijn buren eens iets hadden te zien tussne de luxaflex door. Verder gereden, door een waterplas, waar een hele diepe kuil in verscholen was, wat ook weer het nodige gegil opleverde, en toen snel save en simpel maok thuis gebracht. Als laatste door weer naar ChipsZak. Die woont gelukkig WEL in een vindbaar huis, dus die MEOST als laatste, anders had ik nu nog rondjes door Groningen gezwerfd. Bij haar en haar moeder nog een mok appelsap gekregen, en toen weer rustig met een gangetje van 100 kilometer per uur weer terug naar Fryslân. Ik heb genoten! Foto's volgen.