FOK!forum / Klaagbaak / Mensen die ingaan op callcenterpraatjes
Michelle84donderdag 5 juli 2007 @ 23:05
Iedereen heeft wel eens een telefoontje gehad van een verzekeraar, energieleverancier of hypotheekadviseur. Niemand kent mensen die blij zijn met telefonische aanbiedingen, maar toch wordt er jaarlijks voor miljoenen verkocht via de telefoon. Dat komt omdat er altijd manieren gevonden worden om het verkooppraatje te omzeilen. Daardoor krijgen steeds meer mensen een hekel aan callcenters. Daarom hier een paar tips.

- Zodra iemand vraagt of hij 'gelegen' belt, hang je op of zeg je dat je geen interesse hebt
- Ga nooit direct op aanbiedingen in, maar lees je eerst in (consumentenbond bijvoorbeeld)
- Er zitten altijd addertjes onder het gras, ALTIJD, wat die telefonist ook zegt
- NIETS is gratis of vrijblijvend
- Zorg er voor dat er niets op band wordt opgenomen

Ga je nu nog in op een 'aanbieding', dan hoef je ook niet meer te klagen
Namens een ex-callcentermedewerkster met twee jaar ervaring
mrbombdonderdag 5 juli 2007 @ 23:06
Bedankt, dit wist ik echt niet
CyStdonderdag 5 juli 2007 @ 23:07
http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscript.html
Birradonderdag 5 juli 2007 @ 23:09
Omg, het mysterie is ontrafeld!
Birradonderdag 5 juli 2007 @ 23:10
Je hebt trouwens helemaal geen echte klacht.
Heralddonderdag 5 juli 2007 @ 23:11
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:05 schreef Michelle84 het volgende:
Namens een ex-callcentermedewerkster met twee jaar ervaring
Wat barmhartig van je zeg, eerst zelf mensen twee jaar 'oplichten' en daarna het afkraken. Of heb je 24 maanden lang ook tegen de mensen aan de telefoon gezegd "ik doe u nu de aanbieding, maar kijkt u lekker eerst rustig in de Consumentengids en bel me over een weekje maar terug, vraag dan naar Michelle84"
Michelle84donderdag 5 juli 2007 @ 23:13
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:11 schreef Herald het volgende:

[..]

Wat barmhartig van je zeg, eerst zelf mensen twee jaar 'oplichten' en daarna het afkraken. Of heb je 24 maanden lang ook tegen de mensen aan de telefoon gezegd "ik doe u nu de aanbieding, maar kijkt u lekker eerst rustig in de Consumentengids en bel me over een weekje maar terug, vraag dan naar Michelle84"
Je bent inderdaad de hele dag bezig met mensen oplichten. Het betaalt erg goed, oplichter zijn. Ik heb er ook geen spijt van. Mensen zouden moeten weten dat achter elke 'bel ik gelegen' een oplichterstruc volgt.
HassieBassiedonderdag 5 juli 2007 @ 23:17
En mocht je onverhoopt toch opeens verwikkeld raken in een gesprek, zeg dan 3x nee tegen hetzelfde. Na de derde keer moeten ze ophangen.
MaddoxXdonderdag 5 juli 2007 @ 23:28
quote:
Ophangen werkt nog altijd het snelst..
quo_donderdag 5 juli 2007 @ 23:31
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:13 schreef Michelle84 het volgende:

[..]

Je bent inderdaad de hele dag bezig met mensen oplichten. Het betaalt erg goed, oplichter zijn. Ik heb er ook geen spijt van. Mensen zouden moeten weten dat achter elke 'bel ik gelegen' een oplichterstruc volgt.
Twee vragen:
hoe goed betaalt het
en
vertel eens wat meer over de trucs en de addertjes onder het gras
Michelle84donderdag 5 juli 2007 @ 23:39
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:31 schreef quo_ het volgende:

[..]

Twee vragen:
hoe goed betaalt het
en
vertel eens wat meer over de trucs en de addertjes onder het gras
Sommige callcenters rond de zes euro per uur + bonussen (hoeveel mensen licht je op een avond op)
andere callcenters bieden standaard acht of negen euro per uur. Onafhankelijk van leeftijd. Logisch dus dat er genoeg mensen zijn die dat werk willen doen.
Een voorbeeld kan ik wel noemen van een addertje onder het gras. UPC en hun mediabox die vrijblijvend kan worden opgestuurd. Is de klant niet tevreden, dan stuurt hij het toch gewoon terug? Geen kosten aan verbonden!! Wat niet verteld wordt is dat dat voor een bepaalde datum moet, anders worden ze automatisch lid a 37 euro per maand.
Empedoclesdonderdag 5 juli 2007 @ 23:41
Good-for-nothingdonderdag 5 juli 2007 @ 23:43
'Bel ik gelegen?'
- 'Dat weet ik niet, ik kan je niet zien. Maar ik denk dat je zit'



Gelukkig niet zoveel last van deze ellende...
Overlastdonderdag 5 juli 2007 @ 23:46
Stel je niet aan man. Ik heb 1.5 jaar bij een callcenter gewerkt en nooit mensen opgelicht of opgezadeld met een addertje onder het gras.
Michelle84donderdag 5 juli 2007 @ 23:49
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:46 schreef Overlast het volgende:
Stel je niet aan man. Ik heb 1.5 jaar bij een callcenter gewerkt en nooit mensen opgelicht of opgezadeld met een addertje onder het gras.
Jij gelooft in je script dat verkoopt beter!
T3rr0rdonderdag 5 juli 2007 @ 23:56
Wat ben jij een smerige NSB'er zeg! Eerst zit je twee jaar lang lekker centjes te pakken maar zodra je kapt begin je je vorige baantje keihard af te kraken.

Smerig wijf
fathankdonderdag 5 juli 2007 @ 23:56
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:11 schreef Herald het volgende:

[..]

Wat barmhartig van je zeg, eerst zelf mensen twee jaar 'oplichten' en daarna het afkraken. Of heb je 24 maanden lang ook tegen de mensen aan de telefoon gezegd "ik doe u nu de aanbieding, maar kijkt u lekker eerst rustig in de Consumentengids en bel me over een weekje maar terug, vraag dan naar Michelle84"
Freeflyerdonderdag 5 juli 2007 @ 23:59
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:05 schreef Michelle84 het volgende:

- Zorg er voor dat er niets op band wordt opgenomen
leg me eens uit hoe je dat zeker weet...

overigens zijn alle financiele callcenters wettelijk verplicht om het gesprek op te nemen.
Overlastvrijdag 6 juli 2007 @ 12:39
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:49 schreef Michelle84 het volgende:

[..]

Jij gelooft in je script dat verkoopt beter!
Ik weet niet voor welke charlatans jij hebt gewerkt maar bij ons was alles bonafide.
Angel_of_Dthvrijdag 6 juli 2007 @ 12:43
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:39 schreef Michelle84 het volgende:

[..]

Sommige callcenters rond de zes euro per uur + bonussen (hoeveel mensen licht je op een avond op)
andere callcenters bieden standaard acht of negen euro per uur. Onafhankelijk van leeftijd. Logisch dus dat er genoeg mensen zijn die dat werk willen doen.
Nou, wat een vetpot. Dat krijg ik ook met simpel (eerlijk) administratief werk. En er zijn genoeg baantjes te vinden waar je een vergelijkbaar loon kunt krijgen, zonder mensen ervoor op te lichten.
Overlastvrijdag 6 juli 2007 @ 13:18
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Nou, wat een vetpot. Dat krijg ik ook met simpel (eerlijk) administratief werk. En er zijn genoeg baantjes te vinden waar je een vergelijkbaar loon kunt krijgen, zonder mensen ervoor op te lichten.
Verdient iets beter dan de gemiddelde bijbaan. Oplichten
DennisMoorevrijdag 6 juli 2007 @ 13:22
Tja, dat TS nu 2 jaar bij een louche callcenter heeft gewerkt, betekent niet dat alle callcenters meewerken aan oplichterspraktijken.

Het is gewoon een manier om een (extra) product te verkopen, zij het wat opdringerig. Of om marktonderzoek te doen natuurlijk.
Angel_of_Dthvrijdag 6 juli 2007 @ 13:25
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:22 schreef DennisMoore het volgende:
Tja, dat TS nu 2 jaar bij een louche callcenter heeft gewerkt, betekent niet dat alle callcenters meewerken aan oplichterspraktijken.
Klopt. Hier zijn het eigenlijk vooral bedrijven als KPN die vervelend zijn en continu bellen. Dat is blijkbaar de consequentie als je alleen nog via tele2 belt met je KPN aansluiting. Vrij hardleers zijn ze ook, ik denk dat ze zeker elke 2 maanden wel eens bellen (tijd om over te stappen op bellen via de kabel, ik gun ze die abonnementskosten ook niet meer).

Een enkele keer zit er een onbekend, en dus in mijn ogen al snel minder betrouwbaar, bedrijf tussen dat leningen wil overnemen tegen lagere rentes enzo. En zo nu en dan proberen ze nog een stofzuiger te verkopen, maar dat wil ze ook niet erg lukken.
Heraldvrijdag 6 juli 2007 @ 13:36
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nou, wat een vetpot. Dat krijg ik ook met simpel (eerlijk) administratief werk. En er zijn genoeg baantjes te vinden waar je een vergelijkbaar loon kunt krijgen, zonder mensen ervoor op te lichten.
Alleen kan elke droopy callcenterwerk doen, maar willen ze voor simpel adminstratief werk allemaal diploma's zien om vervolgens de archiefkast op te ruimen
Dipkipvrijdag 6 juli 2007 @ 13:37
Ons outbound callcenter mag dezelfde producten voor lagere prijzen aanbieden dan wij op inbound

Krijg je die mensen die zeggen er nog even over na te willen denken aan de lijn, moet je uitleggen dat het twee keer zo duur is via ons. Weerstandsgesprekken, noemen ze dat dan
tonjavrijdag 6 juli 2007 @ 13:43
Wat is het nut van die weerstandsgesprekken dan?
Metro2005vrijdag 6 juli 2007 @ 13:50
Een vriend van me vraagt ook altijd eerst of ie gelegen belt, zou niet best zijn als ik dan steeds ophing
Metro2005vrijdag 6 juli 2007 @ 13:51
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:39 schreef Michelle84 het volgende:

[..]

Sommige callcenters rond de zes euro per uur + bonussen (hoeveel mensen licht je op een avond op)
andere callcenters bieden standaard acht of negen euro per uur. Onafhankelijk van leeftijd. Logisch dus dat er genoeg mensen zijn die dat werk willen doen.
Een voorbeeld kan ik wel noemen van een addertje onder het gras. UPC en hun mediabox die vrijblijvend kan worden opgestuurd. Is de klant niet tevreden, dan stuurt hij het toch gewoon terug? Geen kosten aan verbonden!! Wat niet verteld wordt is dat dat voor een bepaalde datum moet, anders worden ze automatisch lid a 37 euro per maand.
6 euro per uur en daar ga je werk voor doen wat nog lager gewaardeerd wordt dan vuilnisman of putjesschepper (dat verdient trouwens nog beter ook.. )
zovtyvrijdag 6 juli 2007 @ 14:26
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:05 schreef Michelle84 het volgende:
- Zorg er voor dat er niets op band wordt opgenomen
Tips hoe ik dat in de praktijk voor elkaar kan krijgen?
zovtyvrijdag 6 juli 2007 @ 14:26
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:51 schreef Metro2005 het volgende:
6 euro per uur en daar ga je werk voor doen wat nog lager gewaardeerd wordt dan vuilnisman of putjesschepper (dat verdient trouwens nog beter ook.. )
Tja, maar je kan wel gewoon op een stoel zitten in je zit niet in andermans poep te roeren... Keuzes in het leven.
Metro2005vrijdag 6 juli 2007 @ 14:30
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 14:26 schreef zovty het volgende:

[..]

Tja, maar je kan wel gewoon op een stoel zitten in je zit niet in andermans poep te roeren... Keuzes in het leven.
liever vuilnis ophalen en in iemands poep roeren dan mensen lastigvallen
KreKkeRvrijdag 6 juli 2007 @ 14:37
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:43 schreef tonja het volgende:
Wat is het nut van die weerstandsgesprekken dan?
Vaak hebben ze zoiets van "als u NU beslist krijgt u het voor de helft v/d prijs", alleen is dit dan normaal gesproken bullshit... Bij dit bedrijf zijn ze tenminste eerlijk en houden ze zich daar waarschijnlijk aan .

Wanneer mensen zelf initiatief nemen om te bellen is het meestal een weloverwogen beslissing en willen ze het produkt graag en zullen ze als het echt moet waarschijnlijk bereid zijn meer te betalen dan mensen die door het bedrijf worden benaderd en dus niet per definitie al geinteresseerd waren in het produkt... Misschien dat dit er iets mee te maken heeft.
KreKkeRvrijdag 6 juli 2007 @ 14:38
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 14:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

liever vuilnis ophalen en in iemands poep roeren dan mensen lastigvallen
Ik vind die putjesscheppers die met hun wagen de straten blokkeren anders behoorlijk lastig als ik naar m'n werk moet .
L-ISvrijdag 6 juli 2007 @ 14:41
heb ook callcenter werk gedaan (ook outbound) maar soms zijn er wel eens van die promoties zonder addertjes en puur om klanten te trekken. Is niet altijd troep.

ik druk zelf altijd de telefoon uit, kut handelsregister dat nummer verkoopt
PekingDuckvrijdag 6 juli 2007 @ 15:03
Eerst een beetje de boel bedriegen, ontslagen worden en dan gaan doen alsof je sint-weet ik veel bent. Lekkere TS ben jij
SharQueDovrijdag 6 juli 2007 @ 15:04
Oplichterij allemaal
destrovelvrijdag 6 juli 2007 @ 15:20
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:51 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

6 euro per uur en daar ga je werk voor doen wat nog lager gewaardeerd wordt dan vuilnisman of putjesschepper (dat verdient trouwens nog beter ook.. )
Ja, want als callagent kun je gewoon lekker zitten.
Ik doe het als vakantiewerk zo'n 4 uurtjes per dag, nog nooit zo makkelijk verdient.

Nu moet ik ook wel zeggen dat ik gelukkig geen echte oplichtersproducten als hypotheken van de NSB DSB hoef te verkopen, of de magische visoliecapsules van natufit

¤6 per uur om gewoon te zitten en slap te ouwehoeren, probeer jij het maar makkelijker
Angel_of_Dthvrijdag 6 juli 2007 @ 15:25
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:20 schreef destrovel het volgende:
¤6 per uur om gewoon te zitten en slap te ouwehoeren, probeer jij het maar makkelijker
Rond de 8 euro per uur ofzo voor wat zitten, ouwehoeren met mijn collega en facturen invoeren en andere papieren in mappen opruimen. En dat allemaal zonder mensen lastig te hoeven vallen.
Hpzonevrijdag 6 juli 2007 @ 15:30
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:05 schreef Michelle84 het volgende:
Iedereen heeft wel eens een telefoontje gehad van een verzekeraar, energieleverancier of hypotheekadviseur. Niemand kent mensen die blij zijn met telefonische aanbiedingen, maar toch wordt er jaarlijks voor miljoenen verkocht via de telefoon. Dat komt omdat er altijd manieren gevonden worden om het verkooppraatje te omzeilen. Daardoor krijgen steeds meer mensen een hekel aan callcenters. Daarom hier een paar tips.

- Zodra iemand vraagt of hij 'gelegen' belt, hang je op of zeg je dat je geen interesse hebt
- Ga nooit direct op aanbiedingen in, maar lees je eerst in (consumentenbond bijvoorbeeld)
- Er zitten altijd addertjes onder het gras, ALTIJD, wat die telefonist ook zegt
- NIETS is gratis of vrijblijvend
- Zorg er voor dat er niets op band wordt opgenomen

Ga je nu nog in op een 'aanbieding', dan hoef je ook niet meer te klagen
Namens een ex-callcentermedewerkster met twee jaar ervaring
Ah leuk, ik werk nu ook al een tijdje in een callcenter. Ik vind het geweldig, al die scheldende mensen In opdracht van Greenpeace, dus mensen helemaal flippen om niets. Zodra je gewoon aangeeft niet meer gebeld te willen worden, heb je van ons geen last meer Daarentegen als je chagrijnig ophangt zetten we je weer op de 'maandag terugbellen' lijst
lennart12vrijdag 6 juli 2007 @ 15:31
Die callcenterbitches kan je tenminste wegdrukken, irritanter vind ik die verkopers op straat, kan je doorlopen wat je wil, ze lopen net zo hard mee, of als het vrienden zijn, dan staan ze opeens met z'n 4'en om je heen
PekingDuckvrijdag 6 juli 2007 @ 15:34
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:30 schreef Hpzone het volgende:

[..]

Ah leuk, ik werk nu ook al een tijdje in een callcenter. Ik vind het geweldig, al die scheldende mensen In opdracht van Greenpeace, dus mensen helemaal flippen om niets. Zodra je gewoon aangeeft niet meer gebeld te willen worden, heb je van ons geen last meer Daarentegen als je chagrijnig ophangt zetten we je weer op de 'maandag terugbellen' lijst
Ik woon nog bij mijn ouders. Als ik zeg dat ik zeker weet dat mijn ouders niet geļnteresseerd zijn, zegt de verkoper altijd iets in de trant van "Oh ja, hoe weet je dat zo zeker?". Kutmensen
Hpzonevrijdag 6 juli 2007 @ 15:35
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:34 schreef PekingDuck het volgende:

[..]

Ik woon nog bij mijn ouders. Als ik zeg dat ik zeker weet dat mijn ouders niet geļnteresseerd zijn, zegt de verkoper altijd iets in de trant van "Oh ja, hoe weet je dat zo zeker?". Kutmensen
Ja, want je weet het niet zeker, en degene aan de lijn wil graag scoren
destrovelvrijdag 6 juli 2007 @ 15:36
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:30 schreef Hpzone het volgende:

[..]

Ah leuk, ik werk nu ook al een tijdje in een callcenter. Ik vind het geweldig, al die scheldende mensen In opdracht van Greenpeace, dus mensen helemaal flippen om niets. Zodra je gewoon aangeeft niet meer gebeld te willen worden, heb je van ons geen last meer Daarentegen als je chagrijnig ophangt zetten we je weer op de 'maandag terugbellen' lijst
Idd, wij ook.

Mensen worden pas van de lijst gehaald als ze dat aangeven. "Anders help je je eigen baan om zeep"
Demellievrijdag 6 juli 2007 @ 15:37
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:13 schreef Michelle84 het volgende:

[..]

Je bent inderdaad de hele dag bezig met mensen oplichten. Het betaalt erg goed, oplichter zijn. Ik heb er ook geen spijt van. Mensen zouden moeten weten dat achter elke 'bel ik gelegen' een oplichterstruc volgt.
dus als ik aan een vriend vraag: bel ik gelegen?! Ga ik hem oplichten.... :S

Dit is nederland, overal zit een adder onder en niets is gratis....
Demellievrijdag 6 juli 2007 @ 15:38
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:34 schreef PekingDuck het volgende:

[..]

Ik woon nog bij mijn ouders. Als ik zeg dat ik zeker weet dat mijn ouders niet geļnteresseerd zijn, zegt de verkoper altijd iets in de trant van "Oh ja, hoe weet je dat zo zeker?". Kutmensen
DAAROM WOON IK BIJ ZE!!! ik weet dan dingen zeker
Sjummievrijdag 6 juli 2007 @ 15:50
Ik heb geen tips van je nodig. Als ik gebeld word bepaal ik zelf of ik interesse heb of niet.
Ik heb al diverse vrijblijvende proefabonnementen gehad op diverse kranten/tijdschriften. Nog nooit addertjes onder gras gezien. En waarom er voor zorgen dat ze iets niet opnemen ? Dan sta je toch juist sterker als ze hun belofte niet nakomen ?
Farmersmomvrijdag 6 juli 2007 @ 15:57
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:59 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

leg me eens uit hoe je dat zeker weet...

overigens zijn alle financiele callcenters wettelijk verplicht om het gesprek op te nemen.
Ik dacht dat ze zelfs verplicht waren mee te delen als het gesprek ook inderdaad wordt opgenomen?
Sjummievrijdag 6 juli 2007 @ 16:12
Dat laatste klopt. En je moet zelfs toestemming geven voor de opname
heiden6vrijdag 6 juli 2007 @ 16:44
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:39 schreef Michelle84 het volgende:

[..]

Sommige callcenters rond de zes euro per uur + bonussen (hoeveel mensen licht je op een avond op)
Je bent er zeker uitgekickt omdat je niet kon verkopen?
Adurothielvrijdag 6 juli 2007 @ 16:45
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 16:12 schreef Sjummie het volgende:
Dat laatste klopt. En je moet zelfs toestemming geven voor de opname
Het kan wel verplicht zijn om mee te delen dat er wordt opgenomen, maar het callcenter waar ik een maandje gewerkt had, nam alle gesprekken op zonder het te melden.
Zodra er een overeenkomst gesloten werd moest er wel om toestemming gevraagd worden van de klant, want anders is het niet geldig. Als de klant akkoord ging moest je zeggen "ok, dan begin ik NU met het opnemen van het gesprek", maar dat werd toch al de hele tijd gedaan
heiden6vrijdag 6 juli 2007 @ 16:50
Het is gewoon toegestaan om altijd op te nemen. Dat mag je natuurlijk ook zelf doen, trouwens.

Juist om te voorkomen dat er misverstanden ontstaan is het een fijn ide als alles wel opgenomen wordt.

De meeste mensen die het hebben over 'addertjes onder het gras', bedoelen eigenlijk 'dingen waar ik niet over na had gedacht, of waar ik niets over wist maar ook niet naar heb gevraagd'.

Ik weet niet in welk call center die zure sloot die dit topic heeft geopend werkzaam is geweest, maar het was of een hele louche tent, of ze is gewoon rancuneus omdat ze eruit getrapt. Normale telefonische verkoop is niet oplichten, net zo min als iets verkopen in de winkel of via een website dat is. Wat een slap gelul.
gebrokenglasvrijdag 6 juli 2007 @ 19:06
Er zijn een heleboel zielige mensen die echt alles kopen wat ze aan aanbiedingen krijgen.
Ik neem geen telefoon meer op van nummers die onbekend zijn. Er zitten wel hardnekkige tussen, kep er nu eentje die al een maand lang belt...
Probably_on_pcpvrijdag 6 juli 2007 @ 19:20
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:05 schreef Michelle84 het volgende:
Iedereen heeft wel eens een telefoontje gehad van een verzekeraar, energieleverancier of hypotheekadviseur. Niemand kent mensen die blij zijn met telefonische aanbiedingen, maar toch wordt er jaarlijks voor miljoenen verkocht via de telefoon. Dat komt omdat er altijd manieren gevonden worden om het verkooppraatje te omzeilen. Daardoor krijgen steeds meer mensen een hekel aan callcenters. Daarom hier een paar tips.

- Zodra iemand vraagt of hij 'gelegen' belt, hang je op of zeg je dat je geen interesse hebt
- Ga nooit direct op aanbiedingen in, maar lees je eerst in (consumentenbond bijvoorbeeld)
- Er zitten altijd addertjes onder het gras, ALTIJD, wat die telefonist ook zegt
- NIETS is gratis of vrijblijvend
- Zorg er voor dat er niets op band wordt opgenomen

Ga je nu nog in op een 'aanbieding', dan hoef je ook niet meer te klagen
Namens een ex-callcentermedewerkster met twee jaar ervaring
Ophangen of zeggen dat je geen interesse hebt
Ik zette altijd gewoon een callback voor 2 weken later.
Als je dr echt vanaf wil zeg je dat je met de leidinggevende wil spreken en dan vraag je aan die persoon of je vd call-list verwijderd kan worden.

Plus op alles wat je koopt over de telefoon, zit een cooling down periode. Deze is wettelijk 2 weken. Geen probleem dus.
Probably_on_pcpvrijdag 6 juli 2007 @ 19:23
En mensen die onvriendelijk doen of een grote bek geven, krijgen 2 weken later ook gewoon weer een telefoontje natuurlijk.
anastomosevrijdag 6 juli 2007 @ 19:51
leuk topic.

Ik ben het afgelopen jaar waanzinnig vaak gebeld door de KPN, of ik internet+bellen wilde...

Het is me al meerdere keren gelukt om de mensen die me belden over te halen zelf ook over te stappen op orange + voipbuster
Probably_on_pcpvrijdag 6 juli 2007 @ 19:58
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 19:51 schreef anastomose het volgende:
leuk topic.

Ik ben het afgelopen jaar waanzinnig vaak gebeld door de KPN, of ik internet+bellen wilde...

Het is me al meerdere keren gelukt om de mensen die me belden over te halen zelf ook over te stappen op orange + voipbuster


Tuurlijk. Rapport bouwen heet dat. Als iemand kinderen had, had ik ook kinderen. Als iemand gescheiden was, lag ik ook in een scheiding.
Rapaillevrijdag 6 juli 2007 @ 19:59
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 19:51 schreef anastomose het volgende:
leuk topic.

Ik ben het afgelopen jaar waanzinnig vaak gebeld door de KPN, of ik internet+bellen wilde...

Het is me al meerdere keren gelukt om de mensen die me belden over te halen zelf ook over te stappen op orange + voipbuster
Gelul
Ici-Parisvrijdag 6 juli 2007 @ 22:43
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 19:51 schreef anastomose het volgende:
leuk topic.

Ik ben het afgelopen jaar waanzinnig vaak gebeld door de KPN, of ik internet+bellen wilde...

Het is me al meerdere keren gelukt om de mensen die me belden over te halen zelf ook over te stappen op orange + voipbuster
Dit vind k nogal dom dat je dit geloofde. K bedoel die mensen lullen gewoon met je mee... Zodat ze wat verkopen